Երևան, 12.Դեկտեմբեր.2025,
00
:
00
ՀՐԱՏԱՊ


«Զարգացում» և «պատասխանատվություն» բառերը «Ավիացիայի մասին» օրենքում չկան

ՀԱՐՑԱԶՐՈՒՅՑ
Ավիացիայի գիտակ և խորհրդային տարիներին հայկական ավիացիան առաջին վերին հորիզոնականին հասցրած Դմիտրի Ատբաշյանն արդեն մեկ տարի է հիմնական աշխատանք չունի և ներկայում ղեկավարում է «Ազգային ավիացիոն միավորում» հասարակական կազմակերպությունը: Ու թեև նա շատ լավ է պատկերացնում, թե որն է հայկական ավիացիայի ֆիասկոյի պատճառը և ինչ կարելի է անել մահացած ոլորտը կրկին վերակենդանացնելու համար, բայց, հետևելով իր ուսուցիչների խորհրդին, ոչնչի մասին չի խոսում, եթե իրեն այդ մասին չեն հարցնում: Ուստի, հենց դա է պատճառը, որ լավ իմանալով ոլորտի հիվանդ կողմերը, այնուամենայնիվ որևէ քայլ չի կատարում կառավարությանն իր առաջարկները ներկայացնելու համար:
Past.am-ի հետ զրույցում Դ. Ատբաշյանը նշեց, որ անհնարին է ավիացիայի ոլորտը զարգացնել, եթե մինչ օրս օրենքով սահմանված չէ, թե ով է դրա համար պատասխանատվություն կրում:
 
«Մինչև հիմա օգտագործում ենք «Ավիացիայի մասին» օրենքը, որտեղ գրված չէ, որ ավիացիայի վարչությունը պետք է զբաղվի ավիացիայի զարգացման, ինքնաթիռների շահագործման հարցերով»,– ասում է Դ. Ատբաշյանը:
 
Մասնագետի խոսքով՝ գործող միջազգային օրենքների համաձայն, ավիացիայի վարչությունները պետք է զբաղվեն թռիչքների անվտանգության, ոլորտի շահավետության ուսումնասիրությամբ և դրանից հետևություններ անելով մշակեն ոլորտի զարգացման ուղիները, սակայն գործող օրենքում նման կետեր չկան:
 
«Զարգացում» և «պատասխանատվություն» բառերը «Ավիացիայի մասին» օրենքում չեք գտնի, այդ է պատճառը, որ ժամանակին ունեինք ավիացիա, իսկ հիմա չունենք»,– ասում է Դ. Ատբաշյանը:
 
Մասնագետի կարծիքով` ավիացիայի կառավարման հարցերով պետք է զբաղվեն մարդիկ, որոնք ոչ միայն ոլորտի մասնագետներ՝ օդաչուներ կամ ինժեներներ են, այլև այդ ոլորտում բարձր վարկանիշ ունեն, հակառակ դեպքում ոչինչ էլ չի ստացվի: Նրա կարծիքով` պետք է արագացնել օդային օրենսգրքի ընդունումը, որը ներկայում գտնվում է ԱԺ–ում և մինչև այդ օրենքը չլինի, ոլորտում ոչ մի առաջընթաց էլ չի լինի:
 
«Օրենք չկա` ավիացիա էլ չկա: Վերջ: Իսկ ավիացիայի զարգացման համար այնպիսի ձևեր կան, որ որևէ երկրի կայացած ավիաընկերություն չի կարողանա մեզ խանգարել: Բայց դրա համար հարկավոր է նախ զբաղվել ոլորտի զարգացմամբ»,– ասում է Դ. Ատբաշյանը:
Ու չնայած, որ նա երկար տարիներ դեմ է եղել երկրի որդեգրած բաց երկնքի քաղաքականությանը, բայց հիմա պետք է այն ընդունել որպես գործող իրականություն և այդ չափանիշներով փորձել զարգացնել հայկական ավիացիան: Մասնագետի կարծիքով` «Արմենիա» ավիաընկերությունը ոչ թե ազգային փոխադրող է, այլ սովորական ավիաընկերություն, որը գրանցված է Հայաստանում, բայց այն չի կարողանում մրցակցությանը դիմանալ:
 
«Շուկայում դիմանալու համար պետք է ոլորտն ուսումնասիրել ընկերությունը ստեղծելուց առաջ, իսկ մեզ մոտ ստեղծվել է մի ավիաընկերություն, որն ուզում է նույն շուկայում, նույն ինքնաթիռներով այլ ավիաընկերությունների հետ մրցել: Այդ պայմաններում պարզ է, որ չի կարողանալու դիմանալ մրցակցությանը»,– ասում է Դմիտրի Ատբաշյանը:
 
Եթե «Արմենիան» դառնար ազգային փոխադրող, դա կնշանակեր, որ կառավարությունն ու ընկերությունն իրար հետ պայմանավորվածություն են ձեռք բերել, սակայն նրա խոսքով, ո'չ նախկինում, ո'չ էլ հիմա նման պայմանագիր չկա: Եվ ինչքան էլ որ հայտարարվում էր, որ «Արմավիան» ազգային փոխադրող է, նույնիսկ դրա դեպքում կառավարության հետ պայմանագիր չի կնքվել:
 
««Արմավիան» օգտվում էր որոշ առավելություններից և, փաստորեն, մեզ մոտ շուկայում մոնոպոլիստ էր, բայց նույնիսկ այդ պայմաններում էլ, տեսաք, թե այդ ընկերության ճակատագիրն ինչով ավարտվեց: Դա էլ իր պատճառներն ուներ: Օրինակ՝ յուրաքանչյուր թռիչքի ժամանակ միջինը 3,5 տոննա ավել բեռ էր տեղափոխվում հայտարարվածից և այդ գումարները պետական բյուջե գնալու փոխարեն գնում էին անհայտ ուղղությամբ»,– ասում է Ատբաշյանը:
 
Նրա տեղեկացմամբ, եթե ոլորտը շահութաբեր չլիներ, օդանավեր արտադրող ընկերությունները կդադարեին գոյություն ունենալ, իսկ «Արմենիա» ավիաընկերության անհաջողությունները ոչ մասնագիտական հաշվարկի հետևանք են:
 
««Աերոֆլոտ» ավիաընկերությունը բացի ազգային փոխադրողի առավելություններ ունենալուց, նաև կառավարության կողմից է սուբսիդիա ստանում: Եվ այդ պայմաններում ինչպե՞ս կարող է հայկական նորաստեղծ կազմակերպությունը մրցել «Աերոֆլոտի» հետ»,– ասում է Ատբաշյանը:
 
Նրա կարծիքով` գրագետ քայլեր մշակելու և կյանքի կոչելու դեպքում իհարկե հնարավոր կլինի շահավետ թռիչքներ կազմակերպել, բայց նույն ուղղություններով շուկայում մնալը ոչ միայն բարդ է այլ՝ անհնարին:
 
Արմինե Գրիգորյան
 
Որոշ շրջաններում թույլ ձյուն է տեղում Փաշինյանը հատեց վտանգավոր սահմանագիծ․ Ռուսաստանի թեմը՝ Հայ առաքելական Սուրբ Եկեղեցու միացյալ կենտրոն Հայաստանին պետք են նոր մարդիկ, նոր գաղափարներ, նոր մտքեր, նոր թարմ օդ և դրա հեղինակը հենց այս երիտասարդներն են․ Իվետա ՏոնոյանԱյսօր՝ վարչապետ, վաղը՝ նախկին, իսկ Եկեղեցին հավերժ էՓաշինյանը հատեց վտանգավոր սահմանագիծը․ Ռուսաստանի թեմը՝ Հայ առաքելական Սուրբ Եկեղեցու միացյալ կենտրոն Ինչպես քվեարկել Հայաստանի պատվիրակ Ալբերտի օգտին Հայաստանից Ապօրինի ձկնորսության մի շարք դեպքեր են բացահայտվել Ջոնի Դեպը կնկարահանվի «Վարպետը և Մարգարիտան» վեպի ամերիկյան էկրանավորման մեջ Եթե չդիմանայինք ճնշմանը, կլինեինք այնտեղ, որտեղ հիմա Ուկրաինան է․ Վրաստանի խորհրդարանի նախագահ Ուկրաինան ցանկանում է մտնել Եվրամիություն մինչեւ 2027 թվականը. FT Երևանի պարեկները զենք-զինամթերք պահելու և կրելու դեպք են բացահայտել Զելենսկին վստահեցրել է, որ Ռուսաստանը չի գրավել Կուպյանսկը Իսրայելը գրոհել է «Հեզբոլլահի» մարզաճամբարը Լիբանանի հարավում Պայթյուն Նորակերտում զոդման աշխատանքներ իրականացնելիս․ կանխվել է հրդեհի տարածումը դեպի հարակից գլանատակառներ Սնուպ Դոգն՝ ԱՄՆ–ի օլիմպիական հավաքականի պատվավոր մարզիչ Կոնվերս Բանկը տեղաբաշխում է Գլոբբինգի պարտատոմսերը Թույլ ձյուն, ձնախառն անձրև․ եղանակը՝ տարածաշրջաններում Ակսել Բակունցի «Միրհավը»՝ անգլերեն թարգմանությամբ Լուկաշենկոն հանդիպել է ամերիկյան պատվիրակության հետ Պուտինը հանդիպել է Էրդողանի հետ Գազի ուժգին պայթյուն, վիրավnրվել է առնվազն 6 մարդ. (տեսանյութ) Ոսկու գինը փոխվել էՓաշինյանը Մոսկվայում այցելել է «Ատոմ» թանգարան Պլեխանովի Երևանյան մասնաճյուղը ունեցավ իր առաջին ինժեներական լաբորատորիան (տեսանյութ) Աննա Հակոբյանի անունով WhatsApp հավելվածում բացվել է կեղծ օգտահաշիվ «Ինթելլիջենթ Մենեջմենթ» հոլդինգը հայտարարում է պարտատոմսերի առաջին թողարկման մասին. տեղաբաշխողն է ԱմերիաբանկըԱրվում են թշնամու հետ համատեղ քայլեր՝ Հայաստանը ոչնչացնելու համար․ Արմեն Մանվելյան «Ուղեղի բորբոքում և թոքաբորբ». ինչի է հանգեցնում նոր տարածված վիրուսըԻնչպե՞ս ընտրել մասնագիտական ուղին և ո՞ր հմտություններն են ամենակարևորը․ ԱրարատԲանկը GoTeach հարթակում Տնտեսական ինքնիշխանության կամ քաղաքական մանրադրամ. որն է ԵՄ-ի հետ մերձեցման գինը Տավուշի մարզում պայթեցման աշխատանքներ կիրականացվեն. ՊՆ Տաղանդավոր և հզոր պատմություն ունեցող մեր ազգին խեղճությունը հարիր չէ. Գագիկ ԾառուկյանFinancial Times-ը հայտարարել է տարվա մարդուն Գիտնականները բացահայտել են հայտնի ըմպելիք, որը օգնում է կանխել շաքարախտըՀարցնում ենք՝ ինչու այս մարդուն չեք հարցաքննում, քննչական խմբի ղեկավարը ասում է՝ մտավախություն ունենք, որ հնարավոր է ի օգուտ ձեզ ցուցմունք տա. Սամվել Կարապետյանի պաշտպան Ակսել Բակունցի «Միրհավը»՝ անգլերեն թարգմանությամբՀայաստանին անհրաժեշտ է ստեղծել գիտության դիվանագիտության կենտրոն․ Մենուա ՍողոմոնյանԻմ հանրային գործունեության միակ և անշեղ նպատակը անկախ Հայաստանի հարատևումն ու պետականության պահպանումն է. Մհեր ԱվետիսյանԱԺ-ի ընթացակարգը վտանգում է ՄԻՊ ինստիտուտի անկուսակցական բնույթը․ Հովհաննես ԻշխանյանԹրամփը խաղաղության ծրագրից որոշ կետեր է հանելԻսրայելը հարվածել է Լիբանանում «Հըզբոլլահ»-ի վարժական ճամբարի և այլ ռազմական թիրախների (տեսանյութ, լուսանկար) Փորձագետները պնդում են` այդտեղ կոչ չկա, առավել ևս` բռնության կոչ. Արշակ Վարդանյան Արցախի առանձին շրջաններից տեղահանված ընտանիքների համար բնակարանային մատչելիության ապահովման աջակցության ծրագրի շրջանակում տրամադրված հավաստագրերի գործողության ժամկետը երկարաձգվել է Պուտինը գնահատել է ՄԱԿ-ի գործունեությունը Կարապետյանը հետախուզվում է Ադրբեջանի իշխանությունների իրավասու մարմինների կողմից, նա 177 օր բանտում է Հայաստանում. Արամ Վարդևանյան Ոչ մի շարքային ադրբեջանցի ՀՀ չի գալու, գալու են հատուկ պատրաստված խմբեր. ադրբեջանագետ Կոչ եմ անում` դադարեցնել այս աբսուրդային ապօրինությունները. Փաստաբան Սամվել Կարապետյանն Արցախի հետ կապ ունի այնքանով, որ Ադրբեջանի կողմից հետախուզվում էր․ Արամ Վարդևանյանի ասուլիսը՝ կետերովԴատարանների նկատմամբ անասելի ճնշումներ կան. Արմեն Ֆերոյան Սամվել Կարապետյանին քաղբանտարկյալ է համարում հարցվածների գերակշիռ մասը. GALLUP