Երևան, 28.Հոկտեմբեր.2025,
00
:
00
ՀՐԱՏԱՊ


«Զարգացում» և «պատասխանատվություն» բառերը «Ավիացիայի մասին» օրենքում չկան

ՀԱՐՑԱԶՐՈՒՅՑ
Ավիացիայի գիտակ և խորհրդային տարիներին հայկական ավիացիան առաջին վերին հորիզոնականին հասցրած Դմիտրի Ատբաշյանն արդեն մեկ տարի է հիմնական աշխատանք չունի և ներկայում ղեկավարում է «Ազգային ավիացիոն միավորում» հասարակական կազմակերպությունը: Ու թեև նա շատ լավ է պատկերացնում, թե որն է հայկական ավիացիայի ֆիասկոյի պատճառը և ինչ կարելի է անել մահացած ոլորտը կրկին վերակենդանացնելու համար, բայց, հետևելով իր ուսուցիչների խորհրդին, ոչնչի մասին չի խոսում, եթե իրեն այդ մասին չեն հարցնում: Ուստի, հենց դա է պատճառը, որ լավ իմանալով ոլորտի հիվանդ կողմերը, այնուամենայնիվ որևէ քայլ չի կատարում կառավարությանն իր առաջարկները ներկայացնելու համար:
Past.am-ի հետ զրույցում Դ. Ատբաշյանը նշեց, որ անհնարին է ավիացիայի ոլորտը զարգացնել, եթե մինչ օրս օրենքով սահմանված չէ, թե ով է դրա համար պատասխանատվություն կրում:
 
«Մինչև հիմա օգտագործում ենք «Ավիացիայի մասին» օրենքը, որտեղ գրված չէ, որ ավիացիայի վարչությունը պետք է զբաղվի ավիացիայի զարգացման, ինքնաթիռների շահագործման հարցերով»,– ասում է Դ. Ատբաշյանը:
 
Մասնագետի խոսքով՝ գործող միջազգային օրենքների համաձայն, ավիացիայի վարչությունները պետք է զբաղվեն թռիչքների անվտանգության, ոլորտի շահավետության ուսումնասիրությամբ և դրանից հետևություններ անելով մշակեն ոլորտի զարգացման ուղիները, սակայն գործող օրենքում նման կետեր չկան:
 
«Զարգացում» և «պատասխանատվություն» բառերը «Ավիացիայի մասին» օրենքում չեք գտնի, այդ է պատճառը, որ ժամանակին ունեինք ավիացիա, իսկ հիմա չունենք»,– ասում է Դ. Ատբաշյանը:
 
Մասնագետի կարծիքով` ավիացիայի կառավարման հարցերով պետք է զբաղվեն մարդիկ, որոնք ոչ միայն ոլորտի մասնագետներ՝ օդաչուներ կամ ինժեներներ են, այլև այդ ոլորտում բարձր վարկանիշ ունեն, հակառակ դեպքում ոչինչ էլ չի ստացվի: Նրա կարծիքով` պետք է արագացնել օդային օրենսգրքի ընդունումը, որը ներկայում գտնվում է ԱԺ–ում և մինչև այդ օրենքը չլինի, ոլորտում ոչ մի առաջընթաց էլ չի լինի:
 
«Օրենք չկա` ավիացիա էլ չկա: Վերջ: Իսկ ավիացիայի զարգացման համար այնպիսի ձևեր կան, որ որևէ երկրի կայացած ավիաընկերություն չի կարողանա մեզ խանգարել: Բայց դրա համար հարկավոր է նախ զբաղվել ոլորտի զարգացմամբ»,– ասում է Դ. Ատբաշյանը:
Ու չնայած, որ նա երկար տարիներ դեմ է եղել երկրի որդեգրած բաց երկնքի քաղաքականությանը, բայց հիմա պետք է այն ընդունել որպես գործող իրականություն և այդ չափանիշներով փորձել զարգացնել հայկական ավիացիան: Մասնագետի կարծիքով` «Արմենիա» ավիաընկերությունը ոչ թե ազգային փոխադրող է, այլ սովորական ավիաընկերություն, որը գրանցված է Հայաստանում, բայց այն չի կարողանում մրցակցությանը դիմանալ:
 
«Շուկայում դիմանալու համար պետք է ոլորտն ուսումնասիրել ընկերությունը ստեղծելուց առաջ, իսկ մեզ մոտ ստեղծվել է մի ավիաընկերություն, որն ուզում է նույն շուկայում, նույն ինքնաթիռներով այլ ավիաընկերությունների հետ մրցել: Այդ պայմաններում պարզ է, որ չի կարողանալու դիմանալ մրցակցությանը»,– ասում է Դմիտրի Ատբաշյանը:
 
Եթե «Արմենիան» դառնար ազգային փոխադրող, դա կնշանակեր, որ կառավարությունն ու ընկերությունն իրար հետ պայմանավորվածություն են ձեռք բերել, սակայն նրա խոսքով, ո'չ նախկինում, ո'չ էլ հիմա նման պայմանագիր չկա: Եվ ինչքան էլ որ հայտարարվում էր, որ «Արմավիան» ազգային փոխադրող է, նույնիսկ դրա դեպքում կառավարության հետ պայմանագիր չի կնքվել:
 
««Արմավիան» օգտվում էր որոշ առավելություններից և, փաստորեն, մեզ մոտ շուկայում մոնոպոլիստ էր, բայց նույնիսկ այդ պայմաններում էլ, տեսաք, թե այդ ընկերության ճակատագիրն ինչով ավարտվեց: Դա էլ իր պատճառներն ուներ: Օրինակ՝ յուրաքանչյուր թռիչքի ժամանակ միջինը 3,5 տոննա ավել բեռ էր տեղափոխվում հայտարարվածից և այդ գումարները պետական բյուջե գնալու փոխարեն գնում էին անհայտ ուղղությամբ»,– ասում է Ատբաշյանը:
 
Նրա տեղեկացմամբ, եթե ոլորտը շահութաբեր չլիներ, օդանավեր արտադրող ընկերությունները կդադարեին գոյություն ունենալ, իսկ «Արմենիա» ավիաընկերության անհաջողությունները ոչ մասնագիտական հաշվարկի հետևանք են:
 
««Աերոֆլոտ» ավիաընկերությունը բացի ազգային փոխադրողի առավելություններ ունենալուց, նաև կառավարության կողմից է սուբսիդիա ստանում: Եվ այդ պայմաններում ինչպե՞ս կարող է հայկական նորաստեղծ կազմակերպությունը մրցել «Աերոֆլոտի» հետ»,– ասում է Ատբաշյանը:
 
Նրա կարծիքով` գրագետ քայլեր մշակելու և կյանքի կոչելու դեպքում իհարկե հնարավոր կլինի շահավետ թռիչքներ կազմակերպել, բայց նույն ուղղություններով շուկայում մնալը ոչ միայն բարդ է այլ՝ անհնարին:
 
Արմինե Գրիգորյան
 
«Վանն» ունի նոր մարզիչ «Նոան» հաղթեց «Արարատին»՝ բարձրանալով լավագույն քառյակ Առողջապահության նախարարությունը ԱՀԿ-ի հետ հնգամյան համագործակցության ռազմավարություն է մշակել ՀԱՄԱՍ-ը կհանձնի ևս մեկ իսրայելցի պատանդի մարմին «Լուսավոր Հայաստան» կուսակցության պատվիրակությունը 2025թ. հոկտեմբերի 23-25 Բրյուսելում մասնակցել է «Եվրոպայի ազատականների և ժողովրդավարների դաշինք» կուսակցության (ALDE Party) 45-րդ համագումարին5 ժամից ավելի է` Ծափաթաղ բնակավայրում և հարակից անտառներում որոնում են 3-ամյա տղային Մադրիդի «Ռեալի» ղեկավարությունը չի պատժի Վինիսիուս Ժունիորին՝ «Բարսելոնայի» դեմ խաղում նրա ցուցաբերած վարքագծի համար «Գտել եմ նրան, ով ինձ օգնել է վերակենդանանալ». Մանե Գրիգորյանը՝ ամուսնալուծության ու սիրելիի մասին Դասախոսության ժամանակ բերած օրինակի համար ԵՊՀ ռեկտորը դասախոս Սահակ Մանուկյանին հեռացրել է աշխատանքից Բերման են փորձել ենթարկել Տեր Փառեն քահանա Առաքելյանին Հայաստանը եվրոպական մշակութային ժառանգության երկիր է ճանաչվել Արտառոց դեպք Սյունիքում. որսորդ է հրազենային վնասվածք ստացել Արցախի ՊԲ նախկին հրամանատար Միքայել Արզումանյանի խափանման միջոցը փոխվեց Քննարկվել են երեխաների իրավունքների պաշտպանության ոլորտում համատեղ իրականացվող ծրագրերի ընթացքին և արդյունքներին առնչվող հարցեր Որպես անհետ կորած որոնվում է 3-ամյա Տիգրան Օվանեսովը COVID-19 mRNA պատվաստանյութերը կարող են օգնել պայքարել քաղցկեղի դեմ Ուկրաինան ոչնչացրել է ռուսական $45 միլիոն արժողությամբ Buk-M3 հակաօդային համակարգը Հովհաննավանքի ոչ լեգիտիմ ծեսը, ոչ լեգիտիմ ծիսակատարով. իրավական գնահատական․ Էդմոն ՄարուքյանՀամահայկական ճակատի մարտիկը, ով կարգալույծի ձեռքից խլեց գիրքը Ի՞նչ վիճակում է Վանաձորի դատարանում դանակահարված քաղաքացին․ մանրամասներ Համահայկական ճակատ շարժման քարոզարշավը Էջմիածնում Հայցում ենք ամենքիդ աղոթել Սրբազան հոր և մեր հոգևոր հայրերի և ամենքի համար․ Արագածոտնի թեմ Ջերմաստիճանը կբարձրանա․ ի՞նչ եղանակ սպասել հոկտեմբերի 28-ից նոյեմբերի 1-ը Խաչիկ Մանուկյանը հանդիպման է հրավիրում Վաղարշապատի ընտրություններին մասնակցող ընդդիմադիր բոլոր քաղաքական ուժերինԿատարվածը վրեժխնդրություն էր. վիրավորը անցյալ տարի մի խումբ անձանց հետ առանձնակի դաժանությամբ զրկել էին 21-ամյա տղային կյանքից Հարյուրավոր հասցեներում ջուր չի լինի՝ հոկտեմբերի 28-ին, 29-ին, 30-ին և 31-ին Երեխա է կորել Ուսուցիչների կամավոր ատեստավորման ժամանակացույցում կատարվել են փոփոխություններ Էկոնոմիկայի նախարար Գևորգ Պապոյանն ընդունել է Հայաստանում Շվեդիայի նորանշանակ դեսպանին Խոշոր ավտովթար՝ Երևանում. կա վիրավոր Հայտնի են 2026 թվականի ՏԻՄ ընտրությունների քվեարկության օրերը Թմրամիջոցներ, հոգեմետ նյութեր իրացնող 41-ամյա կնոջը հայտնաբերել են Երևանի Կորյունի փողոցում Ռոզա Դավթյանի աշնանային ֆոտոշարքը Վանաձորի դատարանից 22-ամյա տղան կրծքավանդակի վնասվածքով տեղափոխվել է հիվանդանոց, պայքարում են կյանքի համար․ մանրամասներ Shamshyan-ից ԱԳՆ-ին 2026 թ. պետբյուջեից նախատեսվում է հատկացնել 19 մլրդ 227 մլն դրամ ՆԳՆ-ից հաստատում են դատարանում դանակահարության մասին Ավստրալա-բրիտանացի աշխարհահռչակ փաստաբան, իրավաբան-գիտնական Ջեֆրի Ռոբերտսոնի (King’s Counsel, KC) հայտարարությունը Սամվել Կարապետյանի ապօրինի քրեական հետապնդման մասինՄարզաբնակ շատ մարդիկ անգամ հագուստ գնելու հնարավորություն չունեն. Հրայր Կամենդատյան Կոյուղի չկա, տրանսպորտ չկա, աշխատանք չկա. «Մեր ձևով»-ի թիմն այցելել է Դարպաս գյուղ «Հայրենիք» կուսակցության համայնքապետի թեկնածու Խաչիկ Մանուկյանը հանդիպել է Վաղարշապատ խոշորացված համայնքի Ոսկեհատ գյուղի բնակիչների հետ«Sagarmanthan: The Great Oceans Dialogue 2025» միջազգային ֆորումին կմասնակցի Սուրեն ՊարսյանըԳազամատակարարման պլանային դադարեցումներ` Նորքի 6-րդ զանգվածում և Կենտրոնի որոշ հասցեներում՝ հոկտեմբերի 29-ին Էլեմենտար չիմացությու՞ն, թե՞ ի կատարումն ադրբեջանական պահանջների․ Արտակ ԶաքարյանՍրճարաններում ու բարերում վճարեք Idram&IDBank-ով և կուտակեք լիքը idcoin-երՊարզաբանում՝ կենսաթոշակների վերաբերյալՖԻՖԱ-ի նախագահ Ջանի Ինֆանտինոն նոր ֆուտբոլային մրցաշար է ներկայացրել Առաջին «Ռաունդ»-ի օրն արդեն հայտնի է (տեսանյութ, լուսանկարներ) Իգոր Տուդորը հեռանում է «Յուվենտուս»-ից Հայաստանի 1000 խոշոր հարկատուները. ԶՊՄԿ-ն առաջին եռյակում է2026-ին կանխատեսում ենք 4 տոննա ոսկի արդյունահանել. ֆինանսների նախարար