Ереван, 15.Июнь.2026,
00
:
00
ВАЖНО


Արդյո՞ք շոկոլադն օգտակար է. ի՞նչ է ասում գիտությունը

ФОТО

Սեղմեք ԱՅՍՏԵՂ, լրացրեք օնլայն հայտը և մոռացեք հոսանքի վարձի մասին            

Կակաոն կապում են մի շարք օգտակար ազդեցությունների հետ՝ սրտի ամրապնդումից և ծերացման դանդաղեցումից մինչև ճանաչողական գործառույթների բարելավում: Սակայն մասնագետները զգուշացնում են, որ ամեն ինչ միանշանակ չէ:

Մի շարք հետազոտություններ կակաոյի օգտագործումը կապում են առողջության վրա դրական ազդեցության հետ՝ նախևառաջ շնորհիվ ֆլավանոլների (հզոր բուսական կենսաբանական ակտիվ միացություններ և հակաօքսիդանտներ) և թեոբրոմինի (բնական դառը խթանիչ, որը պարունակվում է կակաոյի հատիկներում և շոկոլադում), հայտնում է Euronews-ը:

Ընդ որում, կաթնային շոկոլադի սալիկը նույնը չէ, ինչ կակաոյի մաքուր աղացած հատիկները, և հնարավոր վտանգներն ու օգուտները կարող են էապես տարբերվել:

Կակաոն հարուստ է ֆլավանոլներով. միացությունների այս դասը պարունակվում է նաև տարբեր բույսերում ու բանջարեղենում և ասոցացվում է բազմաթիվ օգտակար ազդեցությունների հետ՝ հանդես գալով որպես հակաօքսիդանտ, հակաքաղցկեղային և հակաբորբոքային միջոց:

Մինչդեռ թեոբրոմինն ընդունակ է թափանցել արյունաուղեղային պատնեշով և, հանդես գալով որպես ադենոզինային ընկալիչների անտագոնիստ, ազդում է նեյրոգործոնների վրա ու բարելավում ճանաչողական գործառույթները, նշվում է 2024 թվականի հետազոտության մեջ: Դա պոտենցիալ կերպով ապահովում է նեյրոպրոտեկցիա տարիքային ճանաչողական խանգարումներից, Ալցհայմերի և Պարկինսոնի հիվանդություններից:

Կակաոն կապում են նաև սիրտ-անոթային պատճառներով մահվան ավելի ցածր վտանգի հետ:

European Journal of Preventive Cardiology ամսագրում հրապարակված 2025 թվականի մետա-վերլուծությունը ցույց է տվել, որ ֆլավանոլներով հարուստ մթերքներն ընդունակ են նվազեցնել զարկերակային ճնշումը և բարելավել սիրտ-անոթային համակարգի վիճակը բարձր ճնշում, հիպերտոնիա և սիրտ-անոթային հիվանդությունների բարձր վտանգ ունեցող պացիենտների մոտ:

Գիտնականները նշում են, որ նման արդյունքների, հավանաբար, կարելի է հասնել օրական օգտագործելով մոտավորապես մեկ-երկու բաժին սև (դառը) շոկոլադ կամ երկու-երեք ճաշի գդալ կակաոյի փոշի:

Cocoa Supplement and Multivitamin Outcomes Study (COSMOS) հետազոտության շրջանակում, որը շոկոլադի սպառման և առողջության միջև կապին նվիրված ամենախոշոր և ամենաերկարատև պատահականացված վերահսկվող հետազոտություններից մեկն է, միջինում երեք տարի հետևել են ավելի քան 21 000 մարդու:

Մասնակիցների մի մասն օրական երկու անգամ ընդունել է 500 միլիգրամ կակաոյի ֆլավանոլներ պարունակող հավելում, մնացածը ստացել են պլացեբո:

Բոլոր մասնակիցների մոտ ճանաչողական առողջության և 2-րդ տիպի դիաբետով հիվանդացության ցուցանիշները նման են եղել, սակայն հավելումն ընդունողների մոտ սիրտ-անոթային պատճառներով մահանալու վտանգը 27 տոկոսով ավելի ցածր է եղել:

Սակայն հետազոտողները շեշտում են, որ COSMOS-ն ի սկզբանե նախատեսված չի եղել որպես շոկոլադի օգտագործման օգուտը գնահատող փորձարկում:

«Ըստ էության, մենք հարցնում էինք. "Կա՞ արդյոք կակաոյի հատիկներում և դրանցում պարունակվող կենսաբանական ակտիվ բաղադրիչներում որևէ բան, որը կարող է օգտակար լինել առողջության համար"»,- պարզաբանում է հետազոտության համանախագահ Հովարդ Սեսոն:

Լոնդոնի King's College London-ի գիտնականները վերջերս այս թեոբրոմինը կապել են ծերացման դանդաղեցման հետ:

Հետազոտողները վերլուծել են ավելի քան 1600 մասնակցի տվյալներ և պարզել, որ արյան մեջ թեոբրոմինի ավելի բարձր մակարդակ ունեցող մարդկանց մոտ կենսաբանական տարիքն ավելի ցածր է եղել ժամանակագրականից:

«Շոկոլադը, նույնիսկ սևը, քաղցրավենիք է, այլ ոչ թե օգտակար մթերք»,- հետազոտությունը մեկնաբանել է Օքսֆորդի համալսարանի սննդի, ճարպակալման և վարքագծային գիտությունների ամբիոնի դոցենտ, սննդաբան Դիմիտրիոս Կուտուկիդիսը:

Բայց եթե մարդիկ սիրում են շոկոլադ, նրանք պետք է իրենց թույլ տան դա հազվադեպ և փոքր քանակությամբ, հավելել է նա:

Միևնույն ժամանակ բժիշկները զգուշացնում են, որ արդյունաբերական շոկոլադում այս նյութերի պարունակությունը սովորաբար զգալիորեն ավելի ցածր է, քան գիտական աշխատանքներում օգտագործվող կակաոյի մթերքներում:

Ամենատարածված տեսակների շրջանում ֆլավանոլների ամենամեծ խտությունը, ինչպես նաև ամենաքիչ շաքարն ու հավելյալ ճարպերը, որպես կանոն, պարունակվում են շոկոլադի ավելի մուգ տեսակներում:

Սննդային տեսանկյունից ամենաքիչ արժեքավորը սպիտակ շոկոլադն է. դրանում կա կակաոյի յուղ, բայց չկան կակաոյի պինդ մասնիկներ, փոխարենը շատ են ճարպն ու շաքարը:

Դեռ պարզ չէ, թե որքան շոկոլադ է պետք ուտել պոտենցիալ օգուտ ստանալու համար, և արդյոք վերամշակման ժամանակ ավելացվող մյուս բաղադրիչները, ինչպիսիք են շաքարը, կաթը և կակաոյի յուղը, չեն չեզոքացնում այդ օգուտը:

Հետևեք մեզ՝ այստեղ

Твой голос украли. защити свой выбор. Всеармянский фронтСчитает людей взяточниками: будут ли судебные иски? «Паст»За шесть лет фактически многое изменилось: что случилось с клятвой «не подделывать ни одного бюллетеня»? «Паст»Конституционная «ловушка» и институт сателлитов: как власти должны были решить проблему механизма реализации внешних принуждений? «Паст»Что произойдет, если Россия не признает результаты выборов в Армении? «Паст»Мы потеряли огромные запасы: теперь чего хотим? «Паст»Почему новоизбранный парламент нелегитимен? Хронология правового террора и редактирования результатов: «Паст»Жительницу села Киранц вынудили уволиться после публикации о выборахСудья предупредил Оганяна о возможном принудительном приводеНетаньяху: Пока я являюсь премьер-министром Израиля, у Ирана не будет ядерного оружияIDBank выпустил четвертый и пятый транш облигаций 2026 года ЦИК Армении: Результаты голосования на избирательном участке № 12/13 признаны недействительнымиПашинян поздравил Путина с Днем РоссииПоздравительное послание лидера движения «Всеармянский фронт» по случаю Дня России«Мы начинаем политические консультации с политическими силами для выработки единой повестки и шагов»: Гагик ЦарукянПосол России в Армении вернулся в Ереван после консультаций в Москве Обучение финансовой грамотности для юных шахматистов: Idram и IDBank Юнибанк и Wildberries запустили сервис для покупок в рассрочкуУничтожить половину собственного народа? Анатомия эйфории власти и государственности: «Паст»От Армении до Балтики. кольцо сжимается-распределённая война в новой фазе. ответ России «АйаКве» не признает результаты выборов: политическое объединение готовится к правовой и политической борьбе։ «Паст»ЗММК присоединился к Глобальному договору ООН«В Армении установилась диктатура, которая и поглотит саму себя»: «Паст»Самая влиятельная «фигура» государственного аппарата остается на своем месте: «Паст»Техническая ошибка или политический расчет? Как «неверные» цифры меняют картину будущего парламента? «Паст»Армянский премьер Пашинян при финансовой и политической поддержке Запада де-факто украл прошедшие парламентские выборыПочему Россия наказывает армянский народ? «Паст»Ucom запускает пакет uPlay Cinema: сотни фильмов по единой ежемесячной подписке Взять или не взять мандаты? Что должна делать оппозиция? «Паст»От малых шагов – к большим переменам: проекту «Сила одного драма» 6 летТрамп поздравил Пашиняна с победой на выборах в АрменииJunius возвращается — с новым турниром и ценными призамиЛевон Джилавян занял третье место на чемпионате мира по нардамВ Армении планируют закрыть УИУ «Нубарашен» и построить новое пенитенциарное учреждениеКаллас: ЕС не ужесточает санкции против Израиля из-за отсутствия единстваВ Индонезии вулкан Семеру выбросил пепел на высоту 4,9 кмЕвропейские фондовые индексы преимущественно снизились во вторникСтроительство дороги Сисиан — Каджаран имеет важное значение для развития дорожной инфраструктуры АрменииЗахарова: выборы в Армении сопровождались беспрецедентным давлением на оппозициюПочему число людей, имеющих право голосовать, сократилось? «Паст»Какие поствыборные процессы предусмотрены? «Паст»Пока ничего окончательно не решено: «Паст»Правительство Южной Осетии ушло в отставкуФильм «Пальма 2» продюсера Рубена Дишдишяна покажут в Японии«Аресты, задержания, оскорбления: я первый раз такую избирательную кампанию вижу в странах СНГ»: КобицкийЦИК Армении обработал бюллетени со всех 2005 участковАэропорт Мехрабад в Тегеране приостановил работуАрпине Ованнисян: «Гражданскому договору» не хватает всего двух голосов для наличия большинства в 3/5Раскрытие протоколов с УИК: оппозиция лидирует в регионах, «Гражданский договор» теряет позиции«Решается судьба Армении»: граждане призывают к участию в выборах