Ереван, 22.Декабрь.2025,
00
:
00
ВАЖНО


Միշտ էլ կինն է իշխել այս աշխարհը ...

ИНТЕРВЬЮ

«Նախկինում ֆոտո էին անում չէ՝ սև-սպիտակ, լավ նկարը, բարձր արվեստը այնտեղ էլ էր երևում՝ սև-սպիտակով ֆոտոյի մեջ: Բայց ինչպես կնոջը շպարում են, չէ՞, գույնը այդպիսի բան ունի իր մեջ, գեղեցկացնելու, նրբացնելու, գրավիչ դարձնելու բան: Նկարիչները ոչ թե արվեստագետ են եղել, այլ վարպետներ: Հիմա այդ վարպետությունը նաև գույն քսելու մեջ է. պիտի վարպետ էլ լինես: Ասում են՝ սրա ճաշակն էլ այսպիսին է … Ճաշակը որն է, կա բարձր նիշ՝ չափերի:

Այսօր մեր ճարտարապետություն ասվածը, թեպետ այդքան եկեղեցիներ են կառուցում՝ նախշերով, մեծ, հսկա, սիրուն, ոսկի, բան, բայց գռեհկություն է, Աստված այնտեղ չի մտնի: Ասենք Ռաֆայել, Տիցիան, Վելասկես, նրանց նկարչությունն արդեն գույների հրավառություն է, դրանից հետո գալիս է Գոյա՝ հզորագույն նկարիչ, գունային խելագար բանաստեղծ, բարձրացնում է, դրանից հետո Վան Գոգ. եսիմ ինչ աստվածային բաներ են գունային: Գույնը հոգուն է ծառայում, գույնը հենց հոգին է: Հետո սկսեց թուլանալ դա, ավելի շատ մտքի գնացին նկարիչները: Նույն աբստրակցիան, փոփ-արտը, սյուրռեալիզմը, դրանք մտքի արվեստ են:

Բացի այն, որ կար հոգու արվեստ, գումարեցին միտքը: Չնայած, միտքը գումարելով, ինչ-որ մի բան հոգուց միշտ կորչում է: Բայց արվեստի մեջ ամենակարևորը գիծն է, ծավալը: Առանց գծի ոչ մի բան չկա երաժշտության մեջ, բանաստեղծության մեջ, ճարտարապետության մեջ, նկարչության մեջ՝ առավել: Գիծն է ստեղծում ամեն ինչ: Գույնն էլ գծի մեջ է դրվում»,- գույնի ու գունազգացողության մասին խոսելիս ի վերջո գծին է հանգում վանաձորցի գեղանկարիչ Արամ Նազարյանը: Նկարիչն իր կտավները չի անվանակոչում, թեմատիկ հավաքածուներ չի կազմում, պատվիրատուների առաջարկներով էլ չի նկարում. անկախ ստեղծագործող է:

«Դե առաջ թեմա էին տալիս, թեմայի շուրջ նկարում էինք՝ Խորհրդային Միության ժամանակ, հետո իրենք էլ գնում էին, հանրապետական, համամիութենական ցուցահանդեսներ կային: Դա էլ ապրելու միջոց էր: Հիմա ազատ նկարիչ ես, նկարում ես քո համար, կարողացար՝ կգոյատևես, չես կարողանում՝ մի՛ գոյատևիր:

Գնորդներ, եթե երևում են, գնում են, դրանով գոյատևում ենք: Ոճը, չգիտեմ ես, որ իմ մասին խոսեմ, չի ստացվում: Խորհրդային Միության ժամանակ էին ասում սոցռեալիզմ, քննադատական ռեալիզմ, հազար ու մի բան: Բայց, դե այդպես չես կարող ասես՝ ռեալիզմն ինչ է. ես չգիտեմ ինչ է: Ոճը ձևավորվել է տարիներով՝ ազդեցություններ, տեսնելու կարողություն կամ տեսնելու չկարողություն: Ազդվել եմ համարյա բոլորից, բարձր արվեստից:

Կոնկրետ չեմ կարող ասեմ, մի շրջան մեկից ես ազդվում, հետո՝ մյուսից, բայց պիտի բոլոր դեպքերում քո ես-ը դրանց մեջ լինի: Շրջաններով էլ առանձնացնել՝ ուրեմն 46-47 տարի պիտի հետ գնանք: Թեպետ շատ բան չի մնացել այդ արված տարիներից, կեսը ճանապարհներին է կորել, կեսը ես եմ ոչնչացրել, որն ինձ դուր չի եկել: Կան պատկերասրահներում, անձնական հավաքածուներում, այստեղ, տարբեր երկրներում: Բայց բարդ է միանգամից իզմեր դնելը: Թեպետ հիմա էլ իզմերի թիվ է»,- խոստովանում է նկարիչը:

Ոճի, ստեղծագործական մեթոդի առումով նկարչի կյանքում բեկումնային է եղել 1988 թվականը, երբ Ֆրանսիայում նրա ցուցահանդեսից հետո սկսվեց Ղարաբաղյան շարժումը և իր իսկ խոսքով, անկախ իրենից ներգրավվեց պայքարի մեջ: Իսկ շարժմանն իր մասնակցությամբ (այդ տարիներին ոստիկանական համակարգին ծառայելով՝ ոստիկանության Լոռու մարզային վարչության պետն է եղել)՝ վաստակեց միայն անձնական ողբերգություն և ուրիշ ոչինչ: Եվ 1989-ին՝ տասը տարվա ընդմիջումից հետո վերադառնալով նկարչությանը՝ արվեստագետն այլևս դադարեց ստեղծագործել նախկին՝ ռեալիստական ոճով: Բայց ասում է, որ այդ տասը տարիների դաստիարակությունը որևէ ձևով չի արտացոլվել իր հետագա կտավներում:

«Հոգեբանորեն ոչ թե խանգարել է, դա ողբերգություն է եղել. Պատկերացնո՞ւմ եք՝ նկարիչը չնկարի տասը տարի, բացարձակ մի գիծ էլ չեմ քաշել: Ի՞նչ տվեցին այդ տարիները՝ ոչ մի բան, դատարկություն, ողբերգություն: Ես ավելի վատ բաներ տեսա, քան մարդու մասին մտածում էի: Ինձ համար մարդը սրբագույն է եղել, բայց այդ ընթացքում տեսա տականքություն, ստորություն, այլասերություն, եսիմ ինչ: Չէ, բայց այդ ապրածը հետո չի արտացոլվել:

Ընդհանրապես չի կարելի այդ հոգեբանությամբ նկարել, արվեստը ուրիշ տեղ է, լրիվ մաքուր տեղ է, կեղտոտ ոտքերով չի կարելի մտնել արվեստի տաճար: Թողեցի աշխատանքս, դարձա կարգին տղա, նկարում եմ ինձ համար, խմում եմ, սիրում եմ, ատում եմ, ջղայնանում եմ, կռիվներ եմ անում. մարդու պես եմ ապրում»,- ասում է նա:

Կինն է Արամ Նազարյանի ներշնչման աղբյուրը:

«Հիմնականում ինձ կինն է հուզում, որովհետև կարող ես ինքնանկար անել, քեզ տեսնել միշտ՝ տղամարդու կերպարներով, բայց կինն է եղել է բոլոր ժամանակներում ոգևորությունների աղբյուր, ներշնման աղբյուր դեռ հին ժամանակներից՝ շումերական, եգիպտական կամ հունահռոմեական արվեստում: Դա էլ չգիտենք՝ ինչից է, երևի բնությունն է մեզ այդպես ստեղծել»,-խոստովանում է նկարիչը: Բայց Արամ Նազարյանի կտավներում կանացի ամբողջական կամ կիսաձև (օրինակ՝ մի շրջանի գործերում՝ կնոջ իրան առանց գլխի) գծագրությունները զուտ կնոջ մարմնի, կնոջ կերպարի վերարտադրություն չեն, ավելի հաճախ նրա կինը աբստրակցիա է, վերացարկում: «Եթե այդպես եք մտածում, ուրեմն կինը միշտ է աբստրակցիա: Կլասիցիզմի ժամանակ, որ նկարել են, որի շրջանը ես չեմ ընդունում, ինձ համար տհաճ է, լոկ այն է եղել, որ տրվի բնորդը, բայց բնորդի կրկնօրինակությունը փոշի է արվեստի մեջ:

Այսինքն՝ շեղումն է արվեստ ստեղծում, ոչ թե շեղումը գիտակցորեն, այլ ներքին զգացողությամբ: Այդ շեղումը, այդ անբացատրելին է հենց արվեստը: Երբեմն սկսում են արվեստը, նկարչությունը բացատրել կամ նկարիչներն իրենք են իրենց նկարները բացատրում, ծիծաղելի բան է առաջանում: Նկարը, քանդակը, երաժշտությունը, եթե մեկի մոտ չի բացատրվում, շատ բարձր է լինում, սկսում ես բացատրել, արդեն դու ես թուլանում, ոչ թե այդ բարձր արվեստը: Այստեղ այդ բախումները կան: Իսկ ընդհանրապես, արվեստից դուրս ուղղակի շատ սիրում եմ կանանց:

Աստված այսպես է ստեղծել՝ սիրում ես ու վերջ: Այստեղ էլ է բնությունը ճիշտ դրել: Տուտուց մարդիկ կան՝ ֆեմինիզմ, չգիտեմ ինչ, սուտ է դա: Միշտ էլ կինն է իշխել այս աշխարհը, տանն էլ է կինը իշխում, դրսում էլ: Կինը ամենահզորն է: Հետո պարզվեց, որ Ադամից չի, չէ՞ առաջացել, (ծիծաղում է), գիտությունը ապացուցեց, որ կինն է առաջինը եղել, նոր տղամարդը»,- խոսքը եզրափակում է զրուցակիցս:

Ադրինե Թորոսյան

 

Армянский фильм победил на Первом морском молодежном фестивале вертикального кино и видео «Золотой Якорь»Украинские беспилотники атаковали причалы и суда в крупном нефтяном порту Краснодарского краяЗолото подорожало выше $4380 за унцию и обновило ценовой рекордВласти РА и некоторые заблудшие священнослужители должны отказаться от своих идеологии: «Паст»Очередная неудача Никола Пашиняна: «Паст»«Рубинян был тем, кто варил мне кофе»: «Паст»В Ханты-Мансийском автономном округе-Югре прошел медиатур для иностранных журналистов аккредитованных при МИД РФЕдинство против разрушения Церкви: «Паст»Артур Даниелян – бронзовый призер «Кубка Сильнейших» в МинскеКартина «Почтальон» Карена Геворкяна удостоилась специального упоминания на фестивале документального кино в КрасноярскеГенсер: Рубен и другие армянские христианские заключённые находятся в тюрьме за защиту права народа Нагорного КарабахаBernama: в Малайзии из-за наводнений эвакуировали более 15 тыс. человекПерсидский залив окрасился цветом крови, как в библейском пророчествеС азербайджанской железнодорожной станции Беюк-Кясик отправлен состав с топливом для АрменииUcom и SunChild реализуют программу «Умное наблюдение за птицами» Макрон заявил, что Европа должна быть готова к прямым переговорам с РоссиейПоведение властей Армении демонстрирует, что Пашинян вышел за рамки закона: Роберт АмстердамНапряжная ситуация во дворе церквиВпервые гражданин РА был удостоен «Почетной грамоты» от президента РФ: «Паст»Что не простили губернатору Ширака? «Паст»Кампания абсолютного меньшинства против Армянской Церкви: «Паст»Тегеран-Москва-Ереван: формирующаяся новая ось в Евразии: «Паст»Визит Оверчука в Ереван։ новые импульсы Москвы: «Паст»Европейская помощь или вмешательство? Спешные шаги Калласа: «Паст»Президент Мексики призвала ООН «выполнить свою роль» и избежать кровопролития в ВенесуэлеАнтикоррупционный суд продлил срок ареста мэра Гюмри Вардана Гукасяна еще на 3 месяцПутин: Такой армии, как у России, нет ни у одной страны в мире"Миссия Добро": Волонтеры из РФ помогают армянским детям с особенностями развития Добро пожаловать на ID павильон: Big Christmas MarketЛиванский судья допросит в Болгарии судовладельца, объявленного в розыск в связи со взрывом в порту БейрутаКомиссия по регулированию общественных услуг одобрила инвестиционную программу «Газпром Армения» на пять летЕзидская община празднует Святую Пасху. представитель общины, член партии «Всеармянский фронт» Зита ХалитовФрида Кало побила рекорд: Ее автопортрет продан за $54,7 млн, став самой дорогой картиной женщины-художницы Избранный президент Чили намерен жить в историческом президентском дворцеТысячи словаков по всей стране вышли на протесты против правительства ФицоЗавершено следствие по делу об убийстве трехлетнего ТигранаИсторик: Армяно-китайские отношения претерпели качественную трансформацию Венгрия заблокировала ежегодное заявление ЕС о расширении, касающееся Украины«Путешествие к каменным памятникам и древним винам»Эдмонд Худоян и Андрей Пегливанян – призеры чемпионата мира по боксу в ДубаеЕвропейцам нечего здесь шуметь: Лукашенко заявил, что мир в Украине зависит от Трампа и СШАЕвразийский выбор Армении Самое широкое покрытие 5G, запуск Uplay и внедрение Cerillion: Ucom подводит итоги 2025 года Обещают «сожрать» право граждан Армении на свободный выбор: «Паст»Превращение Армении в часть мегапроектов должно стать задачей будущих национальных властей: «Паст»«Дорожная карта» отстранения Пашиняна, по словам Эдмона Марукяна: «Паст»Сделал предложение, или искусный «перевод», и..... по какому праву? «Паст»Самвела Шахраманяна снова вызвали на допросЛиванские армяне строят в Ереване «ливанскую деревню»Треугольник Тегеран–Москва–Ереван: новая интеграции в Евразии