Անկեղծ զրույց` առանց փայլի
ИНТЕРВЬЮ
Մեր հյուրն է դեսրասան Դերգեյ Դանիելյանը (Յոժ)
- Պարոն Դանիելյան, դժվար չէ՞ Յոժ լինելը հասարակության մեջ:
– Ի՞նչ նկատի ունեք:
– Ձեզ ընդունում են որպես կատակաբան, սուր խոսքի մարդ:
– Նորմալ է: Դժվարի ու հեշտի բան չկա. ամեն մարդ իր գործն է անում: Դրա համար, որ շատ հաճախ հաչում են, տարբեր տեղերից բաներ են ասում, պատասխանում եմ` ես ձեզ խանգարո՞ւմ եմ: Ի՞նչ անեմ, սա էլ իմ գործն է: Ուրիշ բան ձեռիցս չի գալիս: Գնամ ի՞նչ անեմ: Անգամ երբ հաղորդավար եմ, մտածում եմ` ինձնից ի՞նչ հաղորդավար: Ես հաղորդավար էլ չեմ: Ես ինձ պարզապես հանդուրժում եմ, ինչպես ոչ օրդինար անձնավորության:
– Իսկ Յոժի տակ նստած մարդուն տեսնո՞ւմ են: Ուզո՞ւմ եք տեսնեն նրան:
– Իմ հանդիսատեսը տեսնում է: Կամ այն շրջապատը, որն ինձ ընդունել է, տեսնում է:
– Իսկ ինչպիսի՞ն է այդ մարդը: Տխո՞ւր է, լո՞ւրջ է…
– Շատ ուրախ է, շատ օպտիմիստ է: Եվ ռեալիստ է: Օրինակ, այնպիսի բաներ չունեմ, թե վաղը սաղ օլիգարխներին կմտցնենք օրինական դաշտ ու կսկսենք նորմալ ապրել: Նման բան չի կարող լինել: Որովհետև, եթե այդ օլիգարխներին մտցնես հարկերի տակ, ապա ո՞վ է տալու նրանց իրենց մարիխուանայի փողը, ո՞վ է տալու նրանց իրենց կազինոներում կրված փողը: Ո՞վ է իրենց զենք առնելու, ի վերջո: Այս է սիստեմը: Այնպես որ մտածենք, թե վաղը լավ է լինելու, ծիծաղելի է ընդամենը: Պետք է «իդիոտ» լինես, որ հավատաս:
Ես հիմա ռեա Պարոն Դանիելյան, դժվար չէ՞ Յոժ լինելը հասարակության մեջ:
– Ի՞նչ նկատի ունեք:
– Ձեզ ընդունում են որպես կատակաբան, սուր խոսքի մարդ:
– Նորմալ է: Դժվարի ու հեշտի բան չկա. ամեն մարդ իր գործն է անում: Դրա համար, որ շատ հաճախ հաչում են, տարբեր տեղերից բաներ են ասում, պատասխանում եմ` ես ձեզ խանգարո՞ւմ եմ: Ի՞նչ անեմ, սա էլ իմ գործն է: Ուրիշ բան ձեռիցս չի գալիս: Գնամ ի՞նչ անեմ: Անգամ երբ հաղորդավար եմ, մտածում եմ` ինձնից ի՞նչ հաղորդավար: Ես հաղորդավար էլ չեմ: Ես ինձ պարզապես հանդուրժում եմ, ինչպես ոչ օրդինար անձնավորության:
– Իսկ Յոժի տակ նստած մարդուն տեսնո՞ւմ են: Ուզո՞ւմ եք տեսնեն նրան:
– Իմ հանդիսատեսը տեսնում է: Կամ այն շրջապատը, որն ինձ ընդունել է, տեսնում է:
– Իսկ ինչպիսի՞ն է այդ մարդը: Տխո՞ւր է, լո՞ւրջ է…
– Շատ ուրախ է, շատ օպտիմիստ է: Եվ ռեալիստ է: Օրինակ, այնպիսի բաներ չունեմ, թե վաղը սաղ օլիգարխներին կմտցնենք օրինական դաշտ ու կսկսենք նորմալ ապրել: Նման բան չի կարող լինել: Որովհետև, եթե այդ օլիգարխներին մտցնես հարկերի տակ, ապա ո՞վ է տալու նրանց իրենց մարիխուանայի փողը, ո՞վ է տալու նրանց իրենց կազինոներում կրված փողը: Ո՞վ է իրենց զենք առնելու, ի վերջո: Այս է սիստեմը: Այնպես որ մտածենք, թե վաղը լավ է լինելու, ծիծաղելի է ընդամենը: Պետք է «իդիոտ» լինես, որ հավատաս:
Ես հիմա ռեալ ասում եմ` մենք գնում ենք կոլապսի, որից հետո …
– Կարող է արև ծագել:
– Կարող է ծագել: Որովհետև տրագեդիայի ժանրը դա է ասում:
– Իսկ ընդհանրապես արտիստ լինելով դու ինքդ քեզ չե՞ս կորցնում որպես մարդու:
– Չէ: Գիտե՞ք, ես այնքան եմ նույնականացվել այն մարդու հետ, որը կա, որը ես եմ… Միգուցե բեմում տարբեր կերպարներ խաղամ կամ տարբեր սերիալներում տարբեր մարդկանց ներկայացնեմ, բայց ես կրկին այն եմ, ինչ կամ իրականում: Ես տրանսպորտում էլ եմ այդպես, ձեզ հետ էլ եմ այդպես, եթերում էլ եմ այդպես… Մի քիչ` այս կողմ, այն կողմ: Այլ կերպ ես չէի կարող ապրել:
– Այսինքն` այդքան խաղ չկա:
– Չէ: Ինչ որ կա, այդ է: «Դիվադադարում» մի քիչ գրոտեսկ է:
– Ասացիր, որ հինգ պիես ունես: Հիմա դու քեզ ավելի շատ գրո՞ղ ես համարում, թե` արտիստ:
– Ստենդափ գրողը դրամատուրգ չի կարող լինել: Ես իմ ստենդափները գրում եմ, ու միայն ես կարող եմ կարդալ: Դա իմ մասին է, իմ կյանքն է: Եվ դա գեղարվեստական արժեք, մանավանդ գրական արժեք, չի կարող իրենից ներկայացնել: Ես այսպես եմ կարծում:
Ստենդափ ժանրն այսպիսին է` ստենդափիստները գրում են, ասում են ու` պրծավ: Չնայած ես ունեմ ներկայացում, որ տասը տարի եմ խաղում:
– Ես ձեր «Սերոժիկն» եմ մի ամսագրում կարդացել, ներկայացումն եմ նայել, մի հրաշալի բան էր: Դա է՞լ է կոչվում ստենդափ:
– Հաճելի էր լսել: Բայց ես նույն կարծիքին եմ. դա էլ է ստենդափ: Գրական–գեղարվեստական նշանակություն ունեցող գործերը կարող են խաղալ նաև ուրիշները: Օրինակ, Չեխովի «Ճայը» ես էլ կխաղամ, նա էլ կխաղա, ուրիշներն էլ կխաղան: Բայց ստենդափը միայն գրողն է խաղում: Օրինակ Ժվանեցկու խոսքը հնարավոր է իրենից տասը անգամ ավելի խելոք մարդ ասի, բայց չլսվի: Որովհետև ինքը պետք է լինի` հրեական այդ ակցենտով, իր փորիկով, իր հայացքով, պաուզայով: Ընդհանրապես իր կերպարով, որն արդեն ընդունել են:
– Դերասան, արտիստ լինելու մեջ փայլ կա, չէ՞: Այդ փայլը ձեզ դո՞ւր է գալիս, ձգո՞ւմ է:
– Ի՞նչ ասել է փայլ:
– Մի քիչ գլամուր:
– Գլամո՞ւր… Դուք չե՞ք տեսնում ինձ…
– Գլամուրը միայն արտաքինը չէ:
– Չէ: Մարդ ենք, չէ՞: Փայլելս ո՞րն է… Հատուկ չեմ ինձ պլպլացնի: Այսպես` թքեմ երեսիս` պլպլացնեմ…լ ասում եմ` մենք գնում ենք կոլապսի, որից հետո …
– Կարող է արև ծագել:
– Կարող է ծագել: Որովհետև տրագեդիայի ժանրը դա է ասում:
– Իսկ ընդհանրապես արտիստ լինելով դու ինքդ քեզ չե՞ս կորցնում որպես մարդու:
– Չէ: Գիտե՞ք, ես այնքան եմ նույնականացվել այն մարդու հետ, որը կա, որը ես եմ… Միգուցե բեմում տարբեր կերպարներ խաղամ կամ տարբեր սերիալներում տարբեր մարդկանց ներկայացնեմ, բայց ես կրկին այն եմ, ինչ կամ իրականում: Ես տրանսպորտում էլ եմ այդպես, ձեզ հետ էլ եմ այդպես, եթերում էլ եմ այդպես… Մի քիչ` այս կողմ, այն կողմ: Այլ կերպ ես չէի կարող ապրել:
– Այսինքն` այդքան խաղ չկա:
– Չէ: Ինչ որ կա, այդ է: «Դիվադադարում» մի քիչ գրոտեսկ է:
– Ասացիր, որ հինգ պիես ունես: Հիմա դու քեզ ավելի շատ գրո՞ղ ես համարում, թե` արտիստ:
– Ստենդափ գրողը դրամատուրգ չի կարող լինել: Ես իմ ստենդափները գրում եմ, ու միայն ես կարող եմ կարդալ: Դա իմ մասին է, իմ կյանքն է: Եվ դա գեղարվեստական արժեք, մանավանդ գրական արժեք, չի կարող իրենից ներկայացնել: Ես այսպես եմ կարծում:
Ստենդափ ժանրն այսպիսին է` ստենդափիստները գրում են, ասում են ու` պրծավ: Չնայած ես ունեմ ներկայացում, որ տասը տարի եմ խաղում:
– Ես ձեր «Սերոժիկն» եմ մի ամսագրում կարդացել, ներկայացումն եմ նայել, մի հրաշալի բան էր: Դա է՞լ է կոչվում ստենդափ:
– Հաճելի էր լսել: Բայց ես նույն կարծիքին եմ. դա էլ է ստենդափ: Գրական–գեղարվեստական նշանակություն ունեցող գործերը կարող են խաղալ նաև ուրիշները: Օրինակ, Չեխովի «Ճայը» ես էլ կխաղամ, նա էլ կխաղա, ուրիշներն էլ կխաղան: Բայց ստենդափը միայն գրողն է խաղում: Օրինակ Ժվանեցկու խոսքը հնարավոր է իրենից տասը անգամ ավելի խելոք մարդ ասի, բայց չլսվի: Որովհետև ինքը պետք է լինի` հրեական այդ ակցենտով, իր փորիկով, իր հայացքով, պաուզայով: Ընդհանրապես իր կերպարով, որն արդեն ընդունել են:
– Դերասան, արտիստ լինելու մեջ փայլ կա, չէ՞: Այդ փայլը ձեզ դո՞ւր է գալիս, ձգո՞ւմ է:
– Ի՞նչ ասել է փայլ:
– Մի քիչ գլամուր:
– Գլամո՞ւր… Դուք չե՞ք տեսնում ինձ…
– Գլամուրը միայն արտաքինը չէ:
– Չէ: Մարդ ենք, չէ՞: Փայլելս ո՞րն է… Հատուկ չեմ ինձ պլպլացնի: Այսպես` թքեմ երեսիս` պլպլացնեմ…
Գոհար Սարդարյան




















































