Yerevan, 20.August.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


Աղվան Ավագյան․ Արհեստական բանականության նորարարական ինտեգրումը Հայաստանի հյուրընկալության ոլորտում. բազմակողմանի վերլուծություն

SOCIETY

Հյուրընկալության ոլորտը, ինչպես ամբողջ աշխարհում, այնպես էլ Հայաստանում, վերաիմաստավորվում է թվային տեխնոլոգիաների միջոցով: ԱԲ-ն, որը ներառում է մեքենայական ուսուցում, բնական լեզվի մշակում, համակարգչային տեսողություն և ռոբոտաշինություն, առաջարկում է աննախադեպ հնարավորություններ աճի և տարբերակման համար: Քանի որ Հայաստանը ձգտում է բարելավել իր զբոսաշրջային գրավչությունը և սպասարկման չափանիշները, արհեստական բանականության վրա հիմնված լուծումների ներդրումը դառնում է անհրաժեշտություն՝ ժամանակակից շուկայի պահանջարկներին և միջազգային մրցակցությանը բավարարելու համար։

Արհեստական բանականության ներկայիս վիճակը հյուրընկալության ոլորտում Համաշխարհային հյուրընկալության ոլորտը ակտիվորեն ներդնում է արհեստական բանականություն՝ սկսած հյուրերի ավտոմատ գրանցումից մինչև անհատականացված մարքեթինգ և կանխատեսողական վերլուծություն:

Հայաստանում վաղ շրջանի օրինակներից են Երևանի բարձրակարգ հյուրանոցները, որոնք առաջարկում են արհեստական բանականությամբ աշխատող կոնսիերժ ծառայություններ, չաթբոտներ ամրագրումների և հաճախորդների աջակցության համար, ինչպես նաև տվյալների վրա հիմնված գնագոյացման ռազմավարություններ:

Տեղական տուրիստական գործակալությունները սկսել են ներդնել արհեստական բանականությամբ աշխատող առաջարկությունների համակարգեր՝ միջազգային հյուրերի համար տուրերը անհատականացնելու համար։

Հյուրընկալության ոլորտում գլոբալ արհեստական բանականության կիրառությունների օրինակներից են՝

• Չաթբոտներ և վիրտուալ օգնականներ՝ 24/7 հաղորդակցության և բազմալեզու աջակցության ապահովում,

• Կանխատեսողական վերլուծություններ՝ պահանջարկի կանխատեսում, անձնակազմի օպտիմալացում, գործառնական ծախսերի կրճատում;

• Անհատականացված մարքեթինգ՝ հաճախորդների տվյալների օգտագործում՝ առաջարկները հարմարեցնելու և հավատարմություն ձևավորելու համար: 

Մինչդեռ Հայաստանը հետ է մնում առաջատար զբոսաշրջային ուղղություններից արհեստական բանականության ներդրման հարցում, վերջին կառավարության նախաձեռնությունները և պետական-մասնավոր գործընկերությունները ցույց են տալիս թվային նորարարության մեջ ներդրումներ կատարելու պատրաստակամություն:

Հնարավորություններ Հայաստանի հյուրընկալության ոլորտի համար Արհեստական բանականության ինտեգրումը հայկական հյուրընկալության ոլորտում առաջարկում է հետևյալ առավելությունները. • Բարելավված հաճախորդների փորձառություն. Արհեստական բանականությունը կարող է հարմարեցնել ծառայությունները հյուրերի նախասիրություններին, կանխատեսել նրանց կարիքները և ապահովել անհատականացված սպասարկում:

Սենյակների ավտոմատացումը և ինտելեկտուալ օգնականները կարող են բարելավել հաճախորդների գոհունակությունը և տարբերակել հայկական հյուրանոցները մրցակիցներից [6]:

• Գործառնական արդյունավետություն. Առօրյա գործընթացների ավտոմատացումը (օրինակ՝ գրանցում, հաշվառում, սենյակային սպասարկման հարցումներ) նվազեցնում է աշխատուժի ծախսերը և նվազագույնի է հասցնում սխալները՝ թույլ տալով աշխատակիցներին կենտրոնանալ բարձր արժեք ունեցող ծառայությունների վրա [7]:

• Վերլուծություն և որոշումների կայացում. Արհեստական բանականության գործիքները օգնում են կառավարիչներին կայացնել տեղեկացված որոշումներ գնագոյացման, պաշարների կառավարման և մարքեթինգի վերաբերյալ՝ մեծացնելով շահութաբերությունը [8]:

• Անվտանգություն. Արհեստական բանականությամբ աշխատող համակարգերը (տեսահսկողություն, անոմալիաների հայտնաբերում, կանխատեսողական սպասարկում) բարելավում են հյուրերի անվտանգությունը և նվազեցնում ռիսկերը [9]: Ռազմավարական ինտեգրման մարտահրավերներ Առավելություններից անկախ, հայկական հյուրընկալության ոլորտը բախվում է մի շարք մարտահրավերների արհեստական բանականության ներդրման հարցում. 

• Սահմանափակ ռեսուրսներ

ՓՄՁ-ները կարող են չունենալ կապիտալ, տեխնիկական փորձագիտություն և թվային ենթակառուցվածքներ [10]:

• Աշխատուժի պատրաստվածություն. Անհրաժեշտ է վերապատրաստել աշխատակիցներին և հաղթահարել ավտոմատացման նկատմամբ դիմադրությունը: Թվային գրագիտության մեջ ներդրումներ կատարելը կարևոր է[11]:

• Տվյալների գաղտնիություն. Հյուրերի անձնական տվյալների հավաքագրումը և մշակումը մտահոգություններ է առաջացնում գաղտնիության վերաբերյալ: GDPR-ի և այլ կանոնակարգերի պահպանումը պարտադիր է[12]:

• Տեղայնացում. Արհեստական բանականության տեխնոլոգիաները պետք է հարմարեցվեն հայերեն լեզվին և մշակութային համատեքստին՝ առավելագույն ազդեցության և օգտագործողի ընդունվածության հասնելու համար[13]:

Ռազմավարական ուղիներ Հանրապետության հյուրընկալության ոլորտում արհեստական բանականության հաջող ներդրման համար անհրաժեշտ է բազմակողմանի մոտեցում.

• Կառավարության աջակցություն. հարկային խթանները, դրամաշնորհները և հստակ կանոնակարգերը խրախուսում են արհեստական բանականության և թվային ենթակառուցվածքների մեջ ներդրումները[14].

• Արդյունաբերական համագործակցություն. հյուրանոցների, տեխնոլոգիական ստարտափների և համալսարանների միջև գործընկերությունները նպաստում են տեղական լուծումների և նորարարությունների զարգացմանը[15].

• Փորձնական ծրագրեր. ընտրված վայրերում արհեստական բանականության կիրառությունների փորձարկումը թույլ է տալիս կատարելագործել մոտեցումները և վստահություն ձևավորել ոլորտում[16].

• Շարունակական ուսուցում. կանոնավոր վերապատրաստման և հավաստագրման ծրագրերը ապահովում են, որ անձնակազմը պատրաստ է արդյունավետորեն օգտագործել արհեստական բանականության տեխնոլոգիաները [17].

Եզրակացություն Արհեստական բանականության ռազմավարական ինտեգրումը Հայաստանի հյուրընկալության ոլորտում զգալի հնարավորություններ է ընձեռում հյուրերի գոհունակությունը, գործառնական արդյունավետությունը և գլոբալ մրցունակությունը բարելավելու համար:

Չնայած առկա խոչընդոտներին՝ ռեսուրսների պակասին, անձնակազմի հետ կապված մարտահրավերներին և տվյալների գաղտնիության հարցերին, կառավարության նախաձեռնողական քաղաքականությունը, միջոլորտային համագործակցությունը և թվային գրագիտության աճը կարող են թույլ տալ հայկական հյուրանոցներին և զբոսաշրջային ընկերություններին ծաղկել արհեստական բանականության դարաշրջանում:

Հղումներ

[1] Deloitte. (2019). «Արհեստական բանականությամբ աշխատող հյուրընկալություն. Վերաիմաստավորելով սպասարկումը թվային դարաշրջանում»։

[2] IBM. (2022). «Չաթբոտներ հյուրընկալության մեջ. Հյուրերի փորձի բարելավում»։

[3] McKinsey & Company. (2020). «Արհեստական բանականության ներուժը ճանապարհորդության և զբոսաշրջության մեջ»։

[4] Adobe. (2023). «Անհատականացում և արհեստական բանականություն հյուրընկալության մարքեթինգում»։

[5] Հայաստանի կառավարություն. (2024). «Թվային Հայաստան. Ազգային ռազմավարություն նորարարության համար»։

[6] HospitalityNet. (2023). «Խելացի հյուրանոցներ և արհեստական բանականություն. Հյուրերի փորձի նոր դարաշրջան»։

[7] PwC. (2018). «Ավտոմատացման ազդեցությունը հյուրընկալության ոլորտի աշխատատեղերի վրա»։

[8] Google Hospitality Insights. (2022). «Վերլուծական որոշումների կայացում հյուրանոցներում»։

[9] Microsoft. (2021). «Արհեստական բանականությունը հյուրընկալության ոլորտում անվտանգության համար»։

[10] Վերակառուցման և զարգացման եվրոպական բանկ։ (2023)։ «ՓՄՁ-ներ և թվային փոխակերպում. հայկական դեպքը»։

[11] LinkedIn Learning։ (2021)։ «Հմտությունների բարձրացում ապագայի համար. հյուրընկալության ոլորտի նախապատրաստում արհեստական բանականությանը»։

[12] Եվրոպական հանձնաժողով։ (2022)։ «Հյուրընկալության ոլորտի բիզնեսների համար GDPR ուղեցույցներ»։

[13] Արհեստական բանականությունը Հայաստանում նախաձեռնություն։ (2024)։ «Տեխնոլոգիաների տեղայնացում. հայերեն լեզվի արհեստական բանականություն»։

[14] ՄԱԿ-ի զարգացման ծրագիր։ (2023)։ «Քաղաքականության խթաններ թվային նորարարության համար»։

[15] Երևանի պետական համալսարան։ (2022)։ «Ակադեմիա-արդյունաբերություն համագործակցության խթանում արհեստական բանականության նորարարության համար»։

[16] Accenture։ (2023)։ «Արհեստական բանականության լուծումների փորձնական փորձարկում հյուրընկալության ոլորտում»։

[17] Coursera։ (2022)։ «Թվային գրագիտության դասընթացներ հյուրընկալության ոլորտի մասնագետների համար»։

Հեղինակ՝ Աղվան Ավագյան

Idram Junior: The best companion for your childInecobank and The Bank of New York Mellon mark the launch of a partnership to expand international transfer capabilitiesOver the clouds with AraratBank's Mastercard World Travel CardCustomer Appreciation Day at "Baghramyan" branch: IDBankUnibank Issued Preferred Shares with a Fixed Annual Dividend of 12% Team Telecom Armenia to Become First in Region to Replace 2G with Advanced Networks, Launching Program to Provide New Phones to Subscribers Ucom’s Fixed Network Now Available in Yerevan's Silikyan District UC Berkeley, Stanford, Visa Innovation Center and Much More: a Unique Opportunity for 10 Students from ArmeniaBack to School 2025: HONOR 400 Lite 5G Smartphone Now More Accessible Thanks to Ucom’s Special Offer International Youth Day: AraratBank Ensures Participation of 260 Young People in Tent CampIDBank Replenishes Its Share Capital Unibank Becomes the Gold Sponsor of FC AlashkertUcom Integrates SatisfAI Platform for Continuous Customer Satisfaction Analysis The Power of One Dram Team Visits the Hayordi CampAmeriabank Joins UATE, Marking a Groundbreaking Partnership between the Financial and Technological SectorsWhen September Comes: Idram&IDBankNew Ucom Sales and Service Center Opened at Mashtots Avenue 7/4 Reputation Management in Armenia: Shushan HarutyunyanIDBank's new premium business card – Mastercard Business PreferredUcom and SunChild NGO Launch Innovative "Smart Birdwatching" Educational ProjectRalph Yirikian Delivers a Lecture at Slavonic University's Engineering Summer School Beating the heat, earning idcoins: Idram & IDBankUnibank - the Main Sponsor of the Velosolutions UCI Pump Track World Championship Qualifier in Armenia What to do If you’ve already become a victim of fraud Idram and IDBank participated in Sevan Startup SummitArmenian National Festival Takes Place under AraratBank's SponsorshipArmDrone Community will launch a One-Month Free Educational Program with Ucom’s SupportAmeriabank Receives Euromoney Award for Excellence 2025 as the Best Bank in ArmeniaAraratBank's “The Will to Get Back on Your Feet Again” Film Series to Be Featured at Armenian National FestivalOnline Payments via ApplePay Now Available for vPOS Clients of Ameriabank Ucom Subscribers Increasingly Use Internet While Roaming Horizon Camp: With AraratBank's Support - Towards Leadership and Financial LiteracyIdram at Tech Week 2025Idram and Alipay+ Facilitate Cross-Border QR Payments in Armenia, Connecting Local Merchants with Global Digital Wallet Users"Business Process Optimization with AI" – a Course for the Senior Management of AraratBankA Protected Ecosystem thanks to Advanced Technology: Ucom and FPWC Join Forces DIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramMoody's upgrades Converse Bank's ratingsAraratBank participated in the WEPs regional experience-sharing workshopIDBank issues the 3rd, 4th and 5th tranches of bonds of 2025AraratBank: Special Rate for SWIFT Transfers up to EUR 20,000 IDBank Opens a New Branch at Homplex MallUcom Launches 5G Network in Abovyan and EjmiatsinCustomer Appreciation Day at IDBankAraratBank Joins BAFT AssociationOver AMD 12 Billion Provided by AraratBank in 2024 to Support the MSME SectorUcom’s General Director Joined the International CirculUP! Forum to Foster Circular Innovation in ArmeniaIDBank Representative Joins the Editorial Board of Trade Finance GlobalDIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramHow to Protect Your Bank Card Data