Yerevan, 31.October.2025,
00
:
00
BREAKING


«Լավ բան անելու փոխարեն, անում ենք հակառակը՝ առանց հաշվի առնելու հանրակրթության ոլորտում առկա խնդիրները». «Փաստ»

INTERVIEW

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

Ուսուցիչների կամավոր ատեստավորման համար դիմել էր 1372 ուսուցիչ, որոնցից գործընթացին մասնակցել է 996-ը, անհրաժեշտ շեմը հաղթահարել է 468-ը: Ըստ գիտելիքների ստուգման արդյունքում ստացված միավորների, նրանք կստանան աշխատավարձի 30, 40 կամ 50 տոկոս հավելավճար: Այս մասին կառավարության նախորդ նիստում հայտարարեց ԿԳՄՍ նախարար Վահրամ Դումանյանը: Ատեստավորման գործընթացի, դրանից ակնկալվող դրական կամ բացասական փոփոխությունների մասին զրուցեցինք կրթության փորձագետ Ատոմ Մխիթարյանի հետ: Նա նշում է՝ գործընթացը սկսվեց դեռևս ապրիլ-մայիս ամիսներին, երբ նախարարությունը հաստատեց ատեստավորման կարգը:

«Ուսուցիչների մոտ որոշակի դժգոհություններ հենց այն ժամանակվանից առաջացան: Նրանց մեծ մասը բողոքում էր, որ, կարծես թե, վստահություն չկա այն դիպլոմին, որն ուսուցիչն ունի, իսկ այս ատեստավորման արդյունքում ստուգվում են ոչ թե ուսուցչի հմտությունները, որոնք նա որպես մանկավարժ կիրառում է դասարանում, այլ ուղղակի ստուգում են նրա գիտելիքները, ինչպես ուսանող տարիներին: Հիմա նաև հարց է առաջանում, թե ինչո՞ւ շատերը չմասնակցեցին գործընթացին: Այստեղ հոգեբանական հարցեր կան: Գիտենք, որ թեստը կարող է շատ սուբյեկտիվ լինել, երբեմն կարող է նաև այնպես ստացվել, որ տեխնիկական պատճառներ լինեն և իր իմացած հարցին ուսուցիչը սխալ պատասխանի, իսկ դա անդրադառնում է նրա հեղինակության վրա: Պատկերացրեք՝ ուսուցիչը, չկարողանալով թեստը հանձնել, ինչպիսի զգացողությամբ է դասարան մտնելու: Աշակերտները, ծնողները և նրա գործընկերները նրան այլ կերպ կվերաբերվեն: Երկրորդ՝ ուսուցիչների մոտ կարծիք կա, որ սա հնարավորություն է որոշակի առումով «ազատվել», այսպես ասած, «հին» ուսուցիչներից:

Շատերը մտածում էին՝ այս ուսուցչից ցանկանում ենք «ազատվել», եկեք այնպես անենք, որ նա գնա ատեստավորման, այնտեղ հնարավոր է ցածր միավորներ հավաքի, իսկ դրանից հետո նրան ուղարկում են պարտադիր ատեստավորման, իսկ դրա արդյունքում նա կարող է կորցնել իր տեղը դպրոցում: Սա որոշակի առումով քաղաքական մոտեցում է, քաղաքական հաշվեհարդար ակտիվ ուսուցիչների նկատմամբ: Ամեն դեպքում այդ հնարավորությունը և մտավախությունը շատերի կողմից լսել եմ, իսկ սա գործընթացի նկատմամբ բացասական վերաբերմունք էր ձևավորում»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Մխիթարյանը:

Ոմանք չեն հերքում, որ ուսուցիչներից շատերը վերապատրաստման, դասավանդման իրենց մեթոդները թարմացնելու կարիք ունեն, բայց ատեստավորման գործընթացն այդ խնդիրը չի լուծելու: «Գիտելիքների ստուգումը, այն էլ թեստի միջոցով, որևէ բան չի փոխում, որովհետև դրանից ո՛չ ուսուցչի մոտեցումն է փոխվում, ո՛չ մեթոդական նոր գիտելիքներ է ստանում, ո՛չ էլ ուսուցիչն է վերապատրաստվում: Այսինքն՝ դրանից մեծ հաշվով կրթության որակը չի լավանում, այլ որոշակի հակասություններ, հակադրություններ են առաջանում ուսուցչական կոլեկտիվներում, ուսուցիչ-ծնող և ուսուցիչ-աշակերտ հարաբերություններում, սա որևէ լավ բանի չի կարող հանգեցնել: Բացի դա, գիտենք, որ ավելի քան 100 դպրոցում ուսուցչի թափուր տեղեր կան, հիմնականում մարզային, բարձրլեռնային, սահմանամերձ բնակավայրերում: Հիմա պատկերացնենք, որ այդ բնակավայրերի ուսուցիչները գնան ատեստավորման և պարզվի, որ նրանք համապատասխան միավորներ չեն հավաքել: Սա նշանակում է, որ ապագայում կունենանք էլ ավելի շատ թափուր տեղեր, իսկ կրթական համակարգի վրա դա բացասական ազդեցություն կունենա: Ստացվում է, որ իբր լավ բան անելու փոխարեն, անում ենք հակառակը, առանց հաշվի առնելու այն խնդիրները, որ ունենք հանրակրթության ոլորտում»,-նշում է մեր զրուցակիցը:

Ընդգծում է՝ ատեստավորումը եղել է վաղուց: «Անհրաժեշտ է, որպեսզի ուսուցիչները մնան համապատասխան «մարզավիճակում», ժամանակ առ ժամանակ անցնեն ատեստավորում, որը ոչ միայն կստուգի նրանց գիտելիքները, ասենք, քիմիայից կամ ֆիզիկայից, այլ նաև մանկավարժական հմտությունները, մեթոդները, որոնց նրանք տիրապետում են: Ատեստավորումն էլ պետք է անել համապատասխան վերապատրաստումներից հետո: Մեծ հաշվով՝ որոշակի պարբերականությամբ ատեստավորում անցնելը բնական գործընթաց է, ոչ թե ուսանողի նման ստուգել ուսուցչի գիտելիքները: Դա կրթության որակի վրա կունենա զրո ազդեցություն, եթե չասենք՝ բացասական»,-հավելում է կրթության փորձագետը:

Ասում է՝ որպես ֆիզիկայի մասնագետ, մանրամասն նայել է ֆիզիկային առնչվող թեստերը: «Անկեղծ ասեմ, որ շատ դժվար հարցեր չկան: Բայց խնդրահարույց հարցեր կան, թե ինչպես են կազմվել այդ թեստերը և ինչպիսի խնդիրներ են դրվել: Օրինակ՝ ուսուցիչներից շատերն ինձ հետ զրույցներում նշել են, որ անցողիկ շեմը հաղթահարելու հնարավորություն ունեն նրանք, ովքեր դասավանդում են ավագ դպրոցում: Թեստերում առկա խնդիրները հիմնականում վերաբերում են բարձր դասարաններին: Ստացվում է, որ միջին դպրոցներում դասավանդող ուսուցիչները չեն կարող մասնակցել, որովհետև տարիներ շարունակ չեն դասավանդել բարձր դասարանների դասընթացը և բնական է, որ շատ բաներ կարող են ուղղակի մոռացած լինել: Սա լրացուցիչ խոչընդոտ է միջին դպրոցի ուսուցիչների համար, որոնք ուղղակի չմասնակցեցին այս ատեստավորմանը»,-եզրափակում է Ատոմ Մխիթարյանը:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

Connected, Convenient, Converse: Andranik Grigoryan Presents Converse Bank’s Digital Transformation Journey at the BACEE Conference IDBank - Silver Sponsor of BACEE’s 50th Jubilee International Banking Conference With the support of IDBank and Idram, the “Symphonic Forest” project was launched Ucom Supports the Development of a Safe and Trusted Digital Environment in Armenia Young Musicians of the “Born in Artsakh” Program Bring the Voice of Artsakh to MoscowSuren Parsyan to Represent Armenia at “Sagarmanthan: The Great Oceans Dialogue 2025” International ForumPay at cafés and bars with Idram&IDBank and earn lots of idcoinsUnibank Launches Online Queue Booking SystemWith Unibank’s Sponsorship Armenia Hosts Open Rock Climbing ChampionshipAraratBank Serves as Title Sponsor of "What? Where? When?" Intellectual GameConverse Bank’s CFO Highlights the Bank’s Resilient Growth and Management Practices at the BACEE Conference Idram Announces Partnership with the World’s Leading Crypto Exchange Bybit in the Field of Innovative Payments IDsalary Package – A Convenient and Beneficial Tool Ucom Reopens Its Sales and Service Center on 8 Komitas Avenue AraratBank: Financial Partner of Théâtron FestivalThe Sound of Artsakh in the USA Converse Bank and Asia Alliance Bank Launch Strategic Partnership Educational Trip and First U.S. Concert of the Music for Future Foundation’s Young MusiciansUcom General Director Ralph Yirikian Speaks on Digital Security JOIN US: Transfer Your Real Estate-Secured Loan to AraratBank on Favorable Terms Converse Bank Receives BACEE Award for International Banking Cooperation at 50th Jubilee Conference Unibank to Issue Cards Featuring Designs Created by KidsConverse Bank Becomes the Diamond Sponsor of the 50th BACEE Jubilee ConferenceFinancial Literacy Lesson with Idram Junior Silicon Mountains 2025 Tech Summit Concludes with the Support of Ucom IDBank issued the 6th tranche of bonds of 2025 200 Scholarships for the Best Students. Ameriabank Announces a Contest for the Second Year in a Row Ucom Supports the Development of a Digital Security Culture in Armenia AraratBank Modernizes Matenadaran's Security SystemThe Power of One Dram, My Forest Armenia, and the Armenian State Symphony Orchestra Sign a Memorandum of CooperationUcom and Nokia։ Autonomous Networks and AI Applications for 6GAraratBank and Teach For Armenia Sign Memorandum of CooperationThe Aylagir Coding Contest sponsored by AraratBank concludesIDBank Sponsors YSU International Conference on “Transforming Economy”Solar Solutions in Areni: Ucom and FPWC Support Environmental Protection Silicon Mountains 2025 Tech Summit Speakers Met with Media Representatives Financial Literacy with Idram and IDBank: A Meeting with the Students of the Republican Center for Children and YouthSIA 2025 Award Ceremony Held under AraratBank SponsorshipRenovation Loans, Fast and Affordable with IDBankAraratBank Joins ArcaQRNature in the Language of Music: IDBank as Main Partner of the “Symphonic Forest” ConcertUcom Is the Platinum Partner of the Silicon Mountains 2025 SummitDekavva Foundation Signs Partnership Agreement with Gegharkunik Regional AdministrationWith the Financing of IDBank, the Village of Svarants Will Have a Kindergarten: The “Side by Side” Program ContinuesDigiTec 2025: Armenia’s Biggest Tech Event Promises Nonstop Surprises5,019,829 AMD to “Moonq” Technoschool: “My Forest Armenia” is the October’s BeneficiaryHow to Use the Rate.Trading PlatformTrip to Zanzibar, iPhone 17 and Other Prizes – Special Offer from AraratBank and ArcaFinancially Literate with Idram and IDBank: A Meeting at the Hayordi CampEmpowering the Next Generation of Armenian Talents: “Music for Future” Foundation’s First Concert in the U.S.