Yerevan, 16.May.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


«Ուղև­որ­նե­րի իրա­վունք­նե­րը պաշտ­պան­ված են ՀՀ օրենք­նե­րով, որոնք իրենց ուժով բարձր են ցան­կա­ցած ավի­ա­ըն­կե­րու­թյան կա­նո­նադ­րու­թյու­նից»․ «Փաստ»

INTERVIEW

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

«Սպառողների ասոցիացիայի» իրավաբան Սյուզաննա Չիլինգարյանի հետ զրույցում պարբերաբար անդրադառնում ենք քաղաքացիներին անհանգստացնող մի շարք խնդիրների: Առաջին հերթին՝ վերհանում ենք խնդիրը, հաջորդիվ տեղեկացնում, թե որն է դրա լուծման իրավական ճանապարհը, որ գերատեսչությանը կարելի է դիմել և ինչ հարցեր ուղղել: Այս հրապարակումները նպատակ ունեն բարձրացնել քաղաքացիների իրավագիտակցությունը, ի վերջո, քո իրավունքները կարող ես պաշտպանել միայն այն դեպքում, երբ գիտես դրանք: Մեր այս հրապարակումը պատրաստելիս տիկին Չիլինգարյանին խնդրեցինք խոսել այն խնդիրներից մեկի մասին, որի լուծման, պարզաբանման համար քաղաքացիներն իրեն ավելի հաճախ են դիմում: Պարզվեց՝ այդպիսի հարցերը մի քանիսն են: Ամենահաճախ հանդիպողը գնված ապրանքի վերադարձմանն է վերաբերում, հաջորդը՝ ավիատոմսերին: Կանդրադառնանք ավիատոմսերի հետ առաջացող խնդիրներին:

Չիլինգարյանը նշում է, որ վերջին շրջանում բավականին շատ են բողոքները՝ կապված ավիատոմսերի շուկայում առկա չարաշահումների հետ, մասնավորապես՝ դրանց վերադարձի և վճարված գումարը հետ ստանալու մասով: «Կա միջազգային օպերատոր, որն իրականացնում է չարթերային թռիչքներ, և այն փաթեթը, որը նա վաճառում է տեղի տուրիստական օպերատորներին, իրենք էլ իրենց հերթին այդ փաթեթը բաժանում են տուրիստական գործակալություններին, որոնց հետ էլ առնչվում է կամ «շփվում» սպառողը: Չարաշահումները հիմնականում նկատվում են վերջին երկու օղակներում, երբ տուրօպերատորն ու գործակալությունը հրաժարվում են տոմսերը հետ վերցնել, մինչդեռ նրանք դրա իրավունքը չունեն: Ավիաընկերությունը պետք է իր վրա վերցնի ավիատոմսերի դրամական միջոցների վերադարձի պարտավորությունը, որը ձևակերպվել է գործակալների կողմից, սակայն եթե ուղևորը ձևակերպել է վերադարձի հայտարարությունը գործակալի մոտ և մերժում ստացել»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Չիլինգարյանը։

Նշում է, թե որ դեպքում ուղևորը կարող է վերադարձնել տոմսը: «Ուղևորը կարող է վերադարձնել տոմսը և դրա համար գումար ստանալ, եթե ավիաընկերության կողմից պայմանագրով նախատեսված պարտավորությունները չեն կատարվել կամ ոչ պատշաճ են կատարվել, իսկ եթե այն անհաղթահարելի ուժի (ֆորսմաժորի) հետևանք է, ապա ուղևորն իրավունք ունի տեղեկանալ ընկերության կողմից իրականացվող հաջորդ թռիչքների մասին և ամրագրման միջոցով փոխել տոմսի ամսաթիվը»,-ընդգծում է մեր զրուցակիցը: Կորոնավիրուսի համաճարակը մեծապես ազդեց օդային ավիափոխադրումների վրա: Նախորդ տարի ամբողջ աշխարհում բոլոր երկրները փակեցին իրենց սահմանները՝ վիրուսի տարածումը կանխարգելելու համար: Մեզ մոտ թռիչքների հետաձգման կամ չեղարկման պատճառ դարձավ նաև 2020 թվականի Արցախյան պատերազմը:

«Ամբողջ աշխարհում կորոնավիրուսի տարածման ալիքը, իսկ Հայաստանում նաև պատերազմը միջազգային տարբեր փառատոների և միջոցառումների չանցկացման, ինչպես նաև թռիչքների հետաձգման կամ չեղարկման հիմք դարձան: Այս ընթացքում մի շարք հարցեր են առաջ գալիս: Գիտենք, որ ավիատոմսերը բավականին գումար արժեն և նման իրավիճակում քաղաքացին մտավախություն է ունենում՝ ինչպե՞ս հետ ստանա ավիատոմսի համար վճարված գումարը, եթե միջոցառումը կամ թռիչքը չկայացավ: Ուղևորը հետ կստանա տոմսերի համար վճարված գումարը և փոխհատուցում 3-10 աշխատանքային օրվա ընթացքում (կախված ընկերությունից, այս դեպքում քաղաքացին պետք է ուշադրություն դարձնի տվ յալ ավիաընկերության սահմանած պայմաններին): Նշենք, որ եթե, օրինակ՝ փոխվում է միջոցառման օրը, հնարավոր է, որ ավիատոմսը ուժի մեջ լինի նոր ամսաթվով»,-նշում է ասոցիացիայի իրավաբանը: Հիմա շատ հաճախ քաղաքացիները նախընտրում են ավիատոմսեր ձեռք բերել օնլայն տարբերակով: Չիլինգարյանն ասում է՝ այս դեպքում պետք է առավել ուշադիր լինել:

«Արտերկիր մեկնելիս օնլայն տարբերակով տոմսեր գնելու դեպքում հարկավոր է հիշել մեկ բան՝ անհրաժեշտ է միշտ կարդալ պայմանագիրը և բոլոր ցուցումները, որոնք ընկերությունը տրամադրում է, ինչպես նաև տոմսի հնարավոր վերադարձի վերաբերյալ ավիաընկերություններում վավերացված տոմսերի մարման հիմնական պայմանները: Դրամական միջոցները կարող են վերադարձվել մի քանի եղանակով՝ կանխիկ, բանկային քարտի, հաշվարկային հաշվի կամ էլեկտրոնային դրամապանակի վրա: Երբեմն ավիաընկերությունները հրաժարվում են վերադարձնել ավիատոմսի համար վճարված գումարը՝ հաշվի չառնելով ոչինչ և վկայակոչելով իրենց ներքին կանոնները: Նման դեպքերում պետք է հիշել. ուղևորների իրավունքները պաշտպանված են ՀՀ օրենքներով, որոնք իրենց ուժով բարձր են ցանկացած ընկերության կանոնադրությունից: Այնուամենայնիվ, եթե փոխադրողը պնդում է մերժումը, դուք կարող եք բողոք ներկայացնել Էկոնոմիկայի նախարարությանը ենթակա մարմնին՝ Զբոսաշրջության կոմիտեին կամ Սպառողների իրավունքների պաշտպանությամբ զբաղվող կազմակերպություններին»,-եզրափակում է Սյուզաննա Չիլինգարյանը:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

Converse Bank and EBRD sign two loan facilities totaling US$ 8 million to support MSMEs and green projects Armenia Featured in Wizz Air’s Special Magazine Edition Ameriabank partners with EBRD to support Armenian businesses through RSF frameworkOne of the most common fraud schemes is phone calls: how to protect yourselfUcom Staff Joins Annual Tree-Planting Efforts in Partnership with SunChild NGO and FPWC “Past”: A Publicly Funded Concert for the Privileged Few?“My Ameria, My Family” – Lots of Benefits, Raffle of 300+ Gifts and Much More Ucom and Hero House Yerevan Announce Collaboration Hayordi Camp is the May beneficiary of The Power of One Dram Converse Bank Joins the Asian Development Bank's Green Finance CommitmentSilicon Mountains Visionaries Engage with Media Representatives Exclusive Hooverphonic Performance and AraratBank's Social Initiative to Mark Philharmonic's Centennial CelebrationsUcom and Impact Hub Yerevan Launch Second Round of Fellowship Program to Empower Green Innovators With a Mission to Preserve Armenian Heritage: AraratBank Sponsors the "Artsakh" Orchestra ConcertSoftConstruct Participated in the Career City Fest 2K25 — Celebrating Armenia's Top Employers The Symbol of Chinese Automotive Excellence Arrives in Armenia E-auto Becomes the Official Representative of Hongqi Electric Vehicles IDBank and Idram participate in Career City FestUcom Participated in Yerevan’s Career City Fest, Sharing Its Values and Career Opportunities New campaign in ECCO stores from IDBank and IdramWhat Types of Online Fraud Exist Today? Drone Racing Event to Be Held in Yerevan with Ucom’s Support AraratBank: Main Sponsoring Partner of STEM Expo 2025 20% idcoin at Carpisa: IDBank and Idram’s new campaignARARATBANK and FMO Expand Cooperation with a $25 Million Loan Agreement Digital identity, digital authentication, and secure transactions: the imID office is officially opened5,237,825 AMD for the “City of Heroes Rehabilitation Center”: April’s beneficiary is the “4090” FoundationDigital identity, digital authentication, and secure transactions: imID office officially launches AraratBank: Business Financing with up to 35% Cashback Opportunity The young talent: Dmitry IskhanovUcom Introduces UPlay, Launching a New Era of Entertainment IDBank Joined the Banking Association for Central and Eastern Europe (BACEE): Official Membership Agreement Signed in Budapest The Power of One Dram is the general partner of DigiCode 2025AraratBank Employees Communicated with the Power of the Intercessory Gospel of ShurishkanMyAmeria Star - Ameriabank presents a bank card and app for kids and teens One more free access to business lounges: IDBankHow to protect your bank accounts and E-WalletAraratBank: Supporting SMEs for About 20 YearsIDBank – Supporting SMEs "Face to Face" with "The Power of One Dram"With Ucom’s Support “DemArDem: Dialogue of Generations” Regional Forum Concludes in Tashir Idram is now available in Yerevan CityNew Offer for Residents of 28 Cities with 5G Network Joining Ucom Ucom Joins the Regional Forum “DemArDem: Dialogue of Generations” AraratBank: The Only Victory is the Smile of a Recovered Child Financially Literate with Idram Junior IDBank new branch is in the City of ArtashatNew campaign from IDBank on the occasion of Client’s DayUcom Celebrates International Client's Day, Strengthening Ties with Subscribers Ucom’s Fixed Network Now Available in Yeghvard 4,664,972 AMD to QaylTech. The beneficiary of The Power of One Dram for March is the Heroes Rehabilitation City