Yerevan, 14.August.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


«Ուղև­որ­նե­րի իրա­վունք­նե­րը պաշտ­պան­ված են ՀՀ օրենք­նե­րով, որոնք իրենց ուժով բարձր են ցան­կա­ցած ավի­ա­ըն­կե­րու­թյան կա­նո­նադ­րու­թյու­նից»․ «Փաստ»

INTERVIEW

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

«Սպառողների ասոցիացիայի» իրավաբան Սյուզաննա Չիլինգարյանի հետ զրույցում պարբերաբար անդրադառնում ենք քաղաքացիներին անհանգստացնող մի շարք խնդիրների: Առաջին հերթին՝ վերհանում ենք խնդիրը, հաջորդիվ տեղեկացնում, թե որն է դրա լուծման իրավական ճանապարհը, որ գերատեսչությանը կարելի է դիմել և ինչ հարցեր ուղղել: Այս հրապարակումները նպատակ ունեն բարձրացնել քաղաքացիների իրավագիտակցությունը, ի վերջո, քո իրավունքները կարող ես պաշտպանել միայն այն դեպքում, երբ գիտես դրանք: Մեր այս հրապարակումը պատրաստելիս տիկին Չիլինգարյանին խնդրեցինք խոսել այն խնդիրներից մեկի մասին, որի լուծման, պարզաբանման համար քաղաքացիներն իրեն ավելի հաճախ են դիմում: Պարզվեց՝ այդպիսի հարցերը մի քանիսն են: Ամենահաճախ հանդիպողը գնված ապրանքի վերադարձմանն է վերաբերում, հաջորդը՝ ավիատոմսերին: Կանդրադառնանք ավիատոմսերի հետ առաջացող խնդիրներին:

Չիլինգարյանը նշում է, որ վերջին շրջանում բավականին շատ են բողոքները՝ կապված ավիատոմսերի շուկայում առկա չարաշահումների հետ, մասնավորապես՝ դրանց վերադարձի և վճարված գումարը հետ ստանալու մասով: «Կա միջազգային օպերատոր, որն իրականացնում է չարթերային թռիչքներ, և այն փաթեթը, որը նա վաճառում է տեղի տուրիստական օպերատորներին, իրենք էլ իրենց հերթին այդ փաթեթը բաժանում են տուրիստական գործակալություններին, որոնց հետ էլ առնչվում է կամ «շփվում» սպառողը: Չարաշահումները հիմնականում նկատվում են վերջին երկու օղակներում, երբ տուրօպերատորն ու գործակալությունը հրաժարվում են տոմսերը հետ վերցնել, մինչդեռ նրանք դրա իրավունքը չունեն: Ավիաընկերությունը պետք է իր վրա վերցնի ավիատոմսերի դրամական միջոցների վերադարձի պարտավորությունը, որը ձևակերպվել է գործակալների կողմից, սակայն եթե ուղևորը ձևակերպել է վերադարձի հայտարարությունը գործակալի մոտ և մերժում ստացել»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Չիլինգարյանը։

Նշում է, թե որ դեպքում ուղևորը կարող է վերադարձնել տոմսը: «Ուղևորը կարող է վերադարձնել տոմսը և դրա համար գումար ստանալ, եթե ավիաընկերության կողմից պայմանագրով նախատեսված պարտավորությունները չեն կատարվել կամ ոչ պատշաճ են կատարվել, իսկ եթե այն անհաղթահարելի ուժի (ֆորսմաժորի) հետևանք է, ապա ուղևորն իրավունք ունի տեղեկանալ ընկերության կողմից իրականացվող հաջորդ թռիչքների մասին և ամրագրման միջոցով փոխել տոմսի ամսաթիվը»,-ընդգծում է մեր զրուցակիցը: Կորոնավիրուսի համաճարակը մեծապես ազդեց օդային ավիափոխադրումների վրա: Նախորդ տարի ամբողջ աշխարհում բոլոր երկրները փակեցին իրենց սահմանները՝ վիրուսի տարածումը կանխարգելելու համար: Մեզ մոտ թռիչքների հետաձգման կամ չեղարկման պատճառ դարձավ նաև 2020 թվականի Արցախյան պատերազմը:

«Ամբողջ աշխարհում կորոնավիրուսի տարածման ալիքը, իսկ Հայաստանում նաև պատերազմը միջազգային տարբեր փառատոների և միջոցառումների չանցկացման, ինչպես նաև թռիչքների հետաձգման կամ չեղարկման հիմք դարձան: Այս ընթացքում մի շարք հարցեր են առաջ գալիս: Գիտենք, որ ավիատոմսերը բավականին գումար արժեն և նման իրավիճակում քաղաքացին մտավախություն է ունենում՝ ինչպե՞ս հետ ստանա ավիատոմսի համար վճարված գումարը, եթե միջոցառումը կամ թռիչքը չկայացավ: Ուղևորը հետ կստանա տոմսերի համար վճարված գումարը և փոխհատուցում 3-10 աշխատանքային օրվա ընթացքում (կախված ընկերությունից, այս դեպքում քաղաքացին պետք է ուշադրություն դարձնի տվ յալ ավիաընկերության սահմանած պայմաններին): Նշենք, որ եթե, օրինակ՝ փոխվում է միջոցառման օրը, հնարավոր է, որ ավիատոմսը ուժի մեջ լինի նոր ամսաթվով»,-նշում է ասոցիացիայի իրավաբանը: Հիմա շատ հաճախ քաղաքացիները նախընտրում են ավիատոմսեր ձեռք բերել օնլայն տարբերակով: Չիլինգարյանն ասում է՝ այս դեպքում պետք է առավել ուշադիր լինել:

«Արտերկիր մեկնելիս օնլայն տարբերակով տոմսեր գնելու դեպքում հարկավոր է հիշել մեկ բան՝ անհրաժեշտ է միշտ կարդալ պայմանագիրը և բոլոր ցուցումները, որոնք ընկերությունը տրամադրում է, ինչպես նաև տոմսի հնարավոր վերադարձի վերաբերյալ ավիաընկերություններում վավերացված տոմսերի մարման հիմնական պայմանները: Դրամական միջոցները կարող են վերադարձվել մի քանի եղանակով՝ կանխիկ, բանկային քարտի, հաշվարկային հաշվի կամ էլեկտրոնային դրամապանակի վրա: Երբեմն ավիաընկերությունները հրաժարվում են վերադարձնել ավիատոմսի համար վճարված գումարը՝ հաշվի չառնելով ոչինչ և վկայակոչելով իրենց ներքին կանոնները: Նման դեպքերում պետք է հիշել. ուղևորների իրավունքները պաշտպանված են ՀՀ օրենքներով, որոնք իրենց ուժով բարձր են ցանկացած ընկերության կանոնադրությունից: Այնուամենայնիվ, եթե փոխադրողը պնդում է մերժումը, դուք կարող եք բողոք ներկայացնել Էկոնոմիկայի նախարարությանը ենթակա մարմնին՝ Զբոսաշրջության կոմիտեին կամ Սպառողների իրավունքների պաշտպանությամբ զբաղվող կազմակերպություններին»,-եզրափակում է Սյուզաննա Չիլինգարյանը:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

Unibank Issued Preferred Shares with a Fixed Annual Dividend of 12% Team Telecom Armenia to Become First in Region to Replace 2G with Advanced Networks, Launching Program to Provide New Phones to Subscribers Ucom’s Fixed Network Now Available in Yerevan's Silikyan District UC Berkeley, Stanford, Visa Innovation Center and Much More: a Unique Opportunity for 10 Students from ArmeniaBack to School 2025: HONOR 400 Lite 5G Smartphone Now More Accessible Thanks to Ucom’s Special Offer International Youth Day: AraratBank Ensures Participation of 260 Young People in Tent CampIDBank Replenishes Its Share Capital Unibank Becomes the Gold Sponsor of FC AlashkertUcom Integrates SatisfAI Platform for Continuous Customer Satisfaction Analysis The Power of One Dram Team Visits the Hayordi CampAmeriabank Joins UATE, Marking a Groundbreaking Partnership between the Financial and Technological SectorsWhen September Comes: Idram&IDBankNew Ucom Sales and Service Center Opened at Mashtots Avenue 7/4 Reputation Management in Armenia: Shushan HarutyunyanIDBank's new premium business card – Mastercard Business PreferredUcom and SunChild NGO Launch Innovative "Smart Birdwatching" Educational ProjectRalph Yirikian Delivers a Lecture at Slavonic University's Engineering Summer School Beating the heat, earning idcoins: Idram & IDBankUnibank - the Main Sponsor of the Velosolutions UCI Pump Track World Championship Qualifier in Armenia What to do If you’ve already become a victim of fraud Idram and IDBank participated in Sevan Startup SummitArmenian National Festival Takes Place under AraratBank's SponsorshipArmDrone Community will launch a One-Month Free Educational Program with Ucom’s SupportAmeriabank Receives Euromoney Award for Excellence 2025 as the Best Bank in ArmeniaAraratBank's “The Will to Get Back on Your Feet Again” Film Series to Be Featured at Armenian National FestivalOnline Payments via ApplePay Now Available for vPOS Clients of Ameriabank Ucom Subscribers Increasingly Use Internet While Roaming Horizon Camp: With AraratBank's Support - Towards Leadership and Financial LiteracyIdram at Tech Week 2025Idram and Alipay+ Facilitate Cross-Border QR Payments in Armenia, Connecting Local Merchants with Global Digital Wallet Users"Business Process Optimization with AI" – a Course for the Senior Management of AraratBankA Protected Ecosystem thanks to Advanced Technology: Ucom and FPWC Join Forces DIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramMoody's upgrades Converse Bank's ratingsAraratBank participated in the WEPs regional experience-sharing workshopIDBank issues the 3rd, 4th and 5th tranches of bonds of 2025AraratBank: Special Rate for SWIFT Transfers up to EUR 20,000 IDBank Opens a New Branch at Homplex MallUcom Launches 5G Network in Abovyan and EjmiatsinCustomer Appreciation Day at IDBankAraratBank Joins BAFT AssociationOver AMD 12 Billion Provided by AraratBank in 2024 to Support the MSME SectorUcom’s General Director Joined the International CirculUP! Forum to Foster Circular Innovation in ArmeniaIDBank Representative Joins the Editorial Board of Trade Finance GlobalDIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramHow to Protect Your Bank Card Data Ucom Subscribers can Benefit from 5G Network in More than 40 Countries Ameriabank's MyInvest Platform Gains Direct Access to AMXTrader Trading SystemWith Support of Ucom New EdPad Educational Tablet Piloted in Armenia AraratBank holds Annual General Meeting of Shareholders