Yerevan, 14.August.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


«Ամեն ինչ մեր ձեռքերում է, թե ինչպես ճիշտ կդիրքավորվենք և կձևավորենք մեր բրենդ-ինքնությունը». «Փաստ»

INTERVIEW

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

ԵՊՀ սոցիոլոգիայի ֆակուլտետի «Սոցիալական աշխատանք և սոցիալական տեխնոլոգիաներ» ամբիոնի դասախոս, սոցիոլոգ, մարքեթինգային հաղորդակցությունների առաջատար մասնագետ Լիլիթ Շաքարյանն ընթերցողների դատին է ներկայացնում իր հեղինակային՝ «Բրենդի կառավարում» գիրքը, որի շնորհանդեսը կկայանա այսօր: Այն առաջին հայալեզու մասնագիտական գիրքն է բրենդինգի ոլորտում: Նախատեսված է սոցիոլոգիայի, տնտեսագիտության, ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետների ուսանողների ու նշված կամ հարակից բնագավառներում առարկաներ դասավանդող դասախոսների, ինչպես նաև բիզնես խորհրդատվության, մարքեթինգի, բրենդինգի, PR տեխնոլոգիաների բնագավառի մասնագետների համար: Լիլիթ Շաքարյանից հետաքրքրվում ենք՝ ե՞րբ առաջացավ գաղափարը բրենդինգի ոլորտում հայալեզու գիրք ներկայացնելու:

«Սովորել եմ ԵՊՀ-ի սոցիոլոգիայի ֆակուլտետում: Ուսումս ավարտելուց հետո որպես դասախոս աշխատանքի անցա մայր բուհում: Դեռևս 2008 թ.-ից բուռն էին խոսակցությունները ֆակուլտետում նոր մասնագիտացում ունենալու մասին, որը կվերաբերեր հասարակայնության հետ կապերին: Ոլորտում գործունեություն ծավալող մարդիկ որոշեցին առաջարկել իրենց առարկայական ծրագրերը, որպեսզի հետո արդեն ամբողջն ի մի բերելով ստեղծվի մագիստրոսական նոր ծրագիրը: Այդ ժամանակվանից արդեն բրենդինգն իմ տարերքն էր, որտեղ իմ գործունեությունը շատ լավ պատկերացնում էի: Մշակեցի առարկայական առաջին ծրագիրը՝ «Բրենդինգի հիմունքներ», որը հաստատվեց և ներդրվեց ԵՊՀ ուսումնական ծրագրում: 2009 թ.-ից առ այսօր դասավանդում եմ այդ առարկան:

Այդ ընթացքում մասնակցել եմ տարբեր ծրագրերի Բուդապեշտում, Շվեյցարիայում, որոնց միջոցով զարգացրել եմ առարկայական ծրագիրս: Ողջ ընթացքում գիտակցել եմ, որ ունենք հայալեզու գրականության բաց, ուսանողները ևս սրա մասին բարձրաձայնում էին, նշում, որ սա խոչընդոտ է իրենց ուսումնառության ընթացքում: Լինելով այս ոլորտի մեջ՝ գիտակցում ես, որ պետք է ստեղծես մասնագիտական գրականություն: Բավականին երկար ժամանակ ուսումնասիրություններ եմ կատարել, մագիստրոսական աշխատանքներ ղեկավարել և, արդյունքում, գաղափարը հասունացել է և դարձել ուսումնական ձեռնարկ»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է գրքի հեղինակը, որը «Բրենդինգի հիմունքներ», «ԶԼՄ սոցիոլոգիա», «Ժամանակակից PR տեխնոլոգիաներ» դասընթացների առաջին նախաձեռնողը, մշակողն ու դասավանդողն է։Нет описания.

 

Նշում է՝ որոշ ժամանակ անց լույս կտեսնի «Բրենդի կառավարում» գրքի երկրորդ հատորը: «Այն կլինի ավելի ծավալուն և ընդգրկուն, կլինի ամբողջական և պրակտիկ վերլուծություն՝ կապված Հայաստանի բրենդավորման հետ: Առաջին գրքի մեջ յուրաքանչյուր տեսական դրույթ բացատրվում է կոնկրետ օրինակով, տրված են նաև օրինակներ հայկական իրականությունից, կան մասնավոր օրինակներ և դրույթներ, իսկ երկրորդ գրքում ներկայացվելու է Հայաստանի Հանրապետության բրենդավորման գործընթացը: Երկրի բրենդինգը կարևոր դեր է խաղում այն իմաստով, թե Հայաստանը համաշխարհային ասպարեզում որ տեղում կլինի և ինչ վերաբերմունք կձևավորվի նրա նկատմամբ: Ամեն ինչ մեր ձեռքերում է, թե ինչպես ճիշտ կդիրքավորվենք և կձևավորենք մեր բրենդինքնությունը»,-նշում է մեր զրուցակիցը:

Ընդգծում է՝ առաջին գրքում կան լուծումներ, տեխնոլոգիաներ, ռազմավարություններ, թե ինչպես ստեղծել հաջողակ բրենդ, ինչ չափանիշներով առաջնորդվել՝ սկսած ռազմավարության ընտրությունից վերջացրած բրենդի կառավարումով: «Թերություններին ու բացերին կանդրադառնամ գրքի երկրորդ գլխում, երբ խոսեմ նաև Հայաստանի բրենդավորման մասին»,-հավելում է Լիլիթ Շաքարյանը, ով գիտական բազմաթիվ հոդվածների հեղինակ է։ Ակադեմիական գործունեությունից բացի Լիլիթ Շաքարյանն իրականացնում է բիզնես դասընթացներ և բրենդի կառավարման խորհրդատվական աշխատանքներ։ Իր ուրույն ներդրումն ունի հայրենական մի շարք առաջատար արտադրողների բրենդի ճիշտ դիրքավորման և յուրահատուկ բրենդիմիջի ձևավորման գործընթացում: Հիշեցնում է՝ բրենդի ստեղծումը մի ամբողջ արվեստ է:

«Բրենդի ստեղծումն արվեստ է, ամբողջը ստեղծագործական գործընթաց է, որը պետք է լինի ճիշտ կանոնների շրջանակում՝ սկսած անվան ընտրությունից, գունային լուծումներից, ճիշտ ռազմավարության ընտրությունից և այլն: Ամեն մի մանրուք նշանակություն ունի: Ի վերջո, բրենդինգը ձևավորվում է երկարատև գործընթացի արդյունքում: Սխալ բրենդավորումը լավագույն արտադրանքը կարող է ձախողման մատնել շուկայում, և հակառակը՝ ճիշտ բրենդավորումը կարող է նշանակալի որակներ ունեցող ապրանքը, ծառայությունը կամ ընկերությունը շուկայում դարձնել շատ ավելի հաջողակ, ցանկալի և մրցունակ: Բրենդը սահմանում եմ հետևյալ կերպ՝ այն ընկերության տարբերակման կոդն է: Ի դեպ, գրքի վրա պատկերված է ԴՆԹ շղթան, ինչը պատահական չէ արված: Բրենդը պետք է համահունչ լինի ԴՆԹ շղթային՝ նույնքան բացառիկ ու չկրկնվող, որքան ԴՆԹ շղթան է մարդու օրգանիզմի համար»,-եզրափակում է Լիլիթ Շաքարյանը:

Լուսինե Առաքելյան

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

Unibank Issued Preferred Shares with a Fixed Annual Dividend of 12% Team Telecom Armenia to Become First in Region to Replace 2G with Advanced Networks, Launching Program to Provide New Phones to Subscribers Ucom’s Fixed Network Now Available in Yerevan's Silikyan District UC Berkeley, Stanford, Visa Innovation Center and Much More: a Unique Opportunity for 10 Students from ArmeniaBack to School 2025: HONOR 400 Lite 5G Smartphone Now More Accessible Thanks to Ucom’s Special Offer International Youth Day: AraratBank Ensures Participation of 260 Young People in Tent CampIDBank Replenishes Its Share Capital Unibank Becomes the Gold Sponsor of FC AlashkertUcom Integrates SatisfAI Platform for Continuous Customer Satisfaction Analysis The Power of One Dram Team Visits the Hayordi CampAmeriabank Joins UATE, Marking a Groundbreaking Partnership between the Financial and Technological SectorsWhen September Comes: Idram&IDBankNew Ucom Sales and Service Center Opened at Mashtots Avenue 7/4 Reputation Management in Armenia: Shushan HarutyunyanIDBank's new premium business card – Mastercard Business PreferredUcom and SunChild NGO Launch Innovative "Smart Birdwatching" Educational ProjectRalph Yirikian Delivers a Lecture at Slavonic University's Engineering Summer School Beating the heat, earning idcoins: Idram & IDBankUnibank - the Main Sponsor of the Velosolutions UCI Pump Track World Championship Qualifier in Armenia What to do If you’ve already become a victim of fraud Idram and IDBank participated in Sevan Startup SummitArmenian National Festival Takes Place under AraratBank's SponsorshipArmDrone Community will launch a One-Month Free Educational Program with Ucom’s SupportAmeriabank Receives Euromoney Award for Excellence 2025 as the Best Bank in ArmeniaAraratBank's “The Will to Get Back on Your Feet Again” Film Series to Be Featured at Armenian National FestivalOnline Payments via ApplePay Now Available for vPOS Clients of Ameriabank Ucom Subscribers Increasingly Use Internet While Roaming Horizon Camp: With AraratBank's Support - Towards Leadership and Financial LiteracyIdram at Tech Week 2025Idram and Alipay+ Facilitate Cross-Border QR Payments in Armenia, Connecting Local Merchants with Global Digital Wallet Users"Business Process Optimization with AI" – a Course for the Senior Management of AraratBankA Protected Ecosystem thanks to Advanced Technology: Ucom and FPWC Join Forces DIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramMoody's upgrades Converse Bank's ratingsAraratBank participated in the WEPs regional experience-sharing workshopIDBank issues the 3rd, 4th and 5th tranches of bonds of 2025AraratBank: Special Rate for SWIFT Transfers up to EUR 20,000 IDBank Opens a New Branch at Homplex MallUcom Launches 5G Network in Abovyan and EjmiatsinCustomer Appreciation Day at IDBankAraratBank Joins BAFT AssociationOver AMD 12 Billion Provided by AraratBank in 2024 to Support the MSME SectorUcom’s General Director Joined the International CirculUP! Forum to Foster Circular Innovation in ArmeniaIDBank Representative Joins the Editorial Board of Trade Finance GlobalDIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramHow to Protect Your Bank Card Data Ucom Subscribers can Benefit from 5G Network in More than 40 Countries Ameriabank's MyInvest Platform Gains Direct Access to AMXTrader Trading SystemWith Support of Ucom New EdPad Educational Tablet Piloted in Armenia AraratBank holds Annual General Meeting of Shareholders