Երևան, 31.Հոկտեմբեր.2025,
00
:
00
ՀՐԱՏԱՊ


«Ամեն ինչ մեր ձեռքերում է, թե ինչպես ճիշտ կդիրքավորվենք և կձևավորենք մեր բրենդ-ինքնությունը». «Փաստ»

ՀԱՐՑԱԶՐՈՒՅՑ

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

ԵՊՀ սոցիոլոգիայի ֆակուլտետի «Սոցիալական աշխատանք և սոցիալական տեխնոլոգիաներ» ամբիոնի դասախոս, սոցիոլոգ, մարքեթինգային հաղորդակցությունների առաջատար մասնագետ Լիլիթ Շաքարյանն ընթերցողների դատին է ներկայացնում իր հեղինակային՝ «Բրենդի կառավարում» գիրքը, որի շնորհանդեսը կկայանա այսօր: Այն առաջին հայալեզու մասնագիտական գիրքն է բրենդինգի ոլորտում: Նախատեսված է սոցիոլոգիայի, տնտեսագիտության, ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետների ուսանողների ու նշված կամ հարակից բնագավառներում առարկաներ դասավանդող դասախոսների, ինչպես նաև բիզնես խորհրդատվության, մարքեթինգի, բրենդինգի, PR տեխնոլոգիաների բնագավառի մասնագետների համար: Լիլիթ Շաքարյանից հետաքրքրվում ենք՝ ե՞րբ առաջացավ գաղափարը բրենդինգի ոլորտում հայալեզու գիրք ներկայացնելու:

«Սովորել եմ ԵՊՀ-ի սոցիոլոգիայի ֆակուլտետում: Ուսումս ավարտելուց հետո որպես դասախոս աշխատանքի անցա մայր բուհում: Դեռևս 2008 թ.-ից բուռն էին խոսակցությունները ֆակուլտետում նոր մասնագիտացում ունենալու մասին, որը կվերաբերեր հասարակայնության հետ կապերին: Ոլորտում գործունեություն ծավալող մարդիկ որոշեցին առաջարկել իրենց առարկայական ծրագրերը, որպեսզի հետո արդեն ամբողջն ի մի բերելով ստեղծվի մագիստրոսական նոր ծրագիրը: Այդ ժամանակվանից արդեն բրենդինգն իմ տարերքն էր, որտեղ իմ գործունեությունը շատ լավ պատկերացնում էի: Մշակեցի առարկայական առաջին ծրագիրը՝ «Բրենդինգի հիմունքներ», որը հաստատվեց և ներդրվեց ԵՊՀ ուսումնական ծրագրում: 2009 թ.-ից առ այսօր դասավանդում եմ այդ առարկան:

Այդ ընթացքում մասնակցել եմ տարբեր ծրագրերի Բուդապեշտում, Շվեյցարիայում, որոնց միջոցով զարգացրել եմ առարկայական ծրագիրս: Ողջ ընթացքում գիտակցել եմ, որ ունենք հայալեզու գրականության բաց, ուսանողները ևս սրա մասին բարձրաձայնում էին, նշում, որ սա խոչընդոտ է իրենց ուսումնառության ընթացքում: Լինելով այս ոլորտի մեջ՝ գիտակցում ես, որ պետք է ստեղծես մասնագիտական գրականություն: Բավականին երկար ժամանակ ուսումնասիրություններ եմ կատարել, մագիստրոսական աշխատանքներ ղեկավարել և, արդյունքում, գաղափարը հասունացել է և դարձել ուսումնական ձեռնարկ»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է գրքի հեղինակը, որը «Բրենդինգի հիմունքներ», «ԶԼՄ սոցիոլոգիա», «Ժամանակակից PR տեխնոլոգիաներ» դասընթացների առաջին նախաձեռնողը, մշակողն ու դասավանդողն է։Нет описания.

 

Նշում է՝ որոշ ժամանակ անց լույս կտեսնի «Բրենդի կառավարում» գրքի երկրորդ հատորը: «Այն կլինի ավելի ծավալուն և ընդգրկուն, կլինի ամբողջական և պրակտիկ վերլուծություն՝ կապված Հայաստանի բրենդավորման հետ: Առաջին գրքի մեջ յուրաքանչյուր տեսական դրույթ բացատրվում է կոնկրետ օրինակով, տրված են նաև օրինակներ հայկական իրականությունից, կան մասնավոր օրինակներ և դրույթներ, իսկ երկրորդ գրքում ներկայացվելու է Հայաստանի Հանրապետության բրենդավորման գործընթացը: Երկրի բրենդինգը կարևոր դեր է խաղում այն իմաստով, թե Հայաստանը համաշխարհային ասպարեզում որ տեղում կլինի և ինչ վերաբերմունք կձևավորվի նրա նկատմամբ: Ամեն ինչ մեր ձեռքերում է, թե ինչպես ճիշտ կդիրքավորվենք և կձևավորենք մեր բրենդինքնությունը»,-նշում է մեր զրուցակիցը:

Ընդգծում է՝ առաջին գրքում կան լուծումներ, տեխնոլոգիաներ, ռազմավարություններ, թե ինչպես ստեղծել հաջողակ բրենդ, ինչ չափանիշներով առաջնորդվել՝ սկսած ռազմավարության ընտրությունից վերջացրած բրենդի կառավարումով: «Թերություններին ու բացերին կանդրադառնամ գրքի երկրորդ գլխում, երբ խոսեմ նաև Հայաստանի բրենդավորման մասին»,-հավելում է Լիլիթ Շաքարյանը, ով գիտական բազմաթիվ հոդվածների հեղինակ է։ Ակադեմիական գործունեությունից բացի Լիլիթ Շաքարյանն իրականացնում է բիզնես դասընթացներ և բրենդի կառավարման խորհրդատվական աշխատանքներ։ Իր ուրույն ներդրումն ունի հայրենական մի շարք առաջատար արտադրողների բրենդի ճիշտ դիրքավորման և յուրահատուկ բրենդիմիջի ձևավորման գործընթացում: Հիշեցնում է՝ բրենդի ստեղծումը մի ամբողջ արվեստ է:

«Բրենդի ստեղծումն արվեստ է, ամբողջը ստեղծագործական գործընթաց է, որը պետք է լինի ճիշտ կանոնների շրջանակում՝ սկսած անվան ընտրությունից, գունային լուծումներից, ճիշտ ռազմավարության ընտրությունից և այլն: Ամեն մի մանրուք նշանակություն ունի: Ի վերջո, բրենդինգը ձևավորվում է երկարատև գործընթացի արդյունքում: Սխալ բրենդավորումը լավագույն արտադրանքը կարող է ձախողման մատնել շուկայում, և հակառակը՝ ճիշտ բրենդավորումը կարող է նշանակալի որակներ ունեցող ապրանքը, ծառայությունը կամ ընկերությունը շուկայում դարձնել շատ ավելի հաջողակ, ցանկալի և մրցունակ: Բրենդը սահմանում եմ հետևյալ կերպ՝ այն ընկերության տարբերակման կոդն է: Ի դեպ, գրքի վրա պատկերված է ԴՆԹ շղթան, ինչը պատահական չէ արված: Բրենդը պետք է համահունչ լինի ԴՆԹ շղթային՝ նույնքան բացառիկ ու չկրկնվող, որքան ԴՆԹ շղթան է մարդու օրգանիզմի համար»,-եզրափակում է Լիլիթ Շաքարյանը:

Լուսինե Առաքելյան

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

Կես միլիոն թոշակառու Հայաստանում դատապարտված է սովամահության. Հրայր Կամենդատյան«Ծնվել եմ Արցախում» ծրագրի շեփորահար, «Դիալոգ» կազմակերպության կրթաթոշակառու Արսեն Սաֆարյանը ելույթ ունեցավ «Արտիս Ֆուտուրա» հիմնադրամի հոբելյանական համերգին` Մոսկվայի «Ռուսական ֆիլհարմոնիա» սիմֆոնիկ նվագախմբի հետ«Ձայնագրություն՝ ինչպես է ՀԾԿՀ-ն դեմ արտահայտվում հոսանքի սակագանի իջեցմանը»․ Վահե ՄակարյանՆոր արշավ Խնայողության օրվան ընդառաջ․ IDBank Հայ առաքելական եկեղեցու բնականոն գործունեությանը իշխանության մարմինների կողմից ապօրինաբար միջամտելու թեմայով` «ՀայաՔվեն» հանցանքի մասին հաղորդում ներկայացրեց ՀՀ գլխավոր դատախազությունԻ՞նչ է կատարվում դատարանի բակում․ Վալոդյա Գրիգորյանի սպանության գործով դատական նիստԱդրբեջանն ունի ամենաուժեղ դաշնակիցը միջազգային բոլոր հարթակներում պաշտպանվելու համար իր դեմ ներկայացված բոլոր մեղադրանքներից․ և դա, ըստ էության, Հայաստանն է․ Մարուքյան Անդրանիկ Գրիգորյան. «Նվիրումը մեր փիլիսոփայության անկյունաքարն է» Գորիսեցի ուսանողների համար ԶՊՄԿ-ն գրավիչ գործատու է (տեսանյութ) Քաղցկեղը կանխել կարելի է․ բժիշկների խորհուրդներ, որոնք կարող են փրկել կյանքերՎթար Աշտարակ-Գյումրի ճանապարհին․ վիրավnր կա «Մի քիչ էլ վաղվա մասին մտածիր». ինչու՞ խնայել Տավուշում ավտովթարից մաhացածն ու վիրավորն ամուսիններ են․ 4 անչափահաս երեխա ունեն Վարչախումբն իր էությամբ հակաժողովրդավար է. Մենուա Սողոմոնյան«Զանգեզուրի միջանցքի» շինարարական աշխատանքները մոտենում են ավարտին. Հաջիև Ես հեռանում եմ ավագանուց, բայց չեմ հեռանում Մասիսից. Դավիթ Համբարձումյանի ուղերձը՝ «Նուբարաշեն» ՔԿՀ-ից Ներկայացնեմ, թե ինչպես էլեկտրաէներգիայի սակագինը բնակչության համար կարող է իջնել. Նարեկ ԿարապետյանUcom-ի գլխավոր տնօրեն Ռալֆ Յիրիկյանը ներկայացրեց ԱԲ դարաշրջանում հեռահաղորդակցության տեսլականը Նիկոլի իշխանությունը մարդկանց ավելի աղքատ է դարձրել. Դավիթ ՍարգսյանԱմիօ բանկը հրապարակում է հաճախորդների լոյալության ցուցանիշը՝ NPS-ըՊաշտպանական ծախսերի կրճատումն ուղղակի հանցագործություն է. Ավետիք ՔերոբյանՓաշինյանը բռնազավթել է Հովհաննավանքը, որի իրավունքը չունի, վիրավորում է հավատացյալներիս 3-ամյա Տիգրանին որոնում են անգամ հարակից գյուղերում․ ի՞նչ նորություններ կան UBPay-ը համագործակցություն է սկսել դրամական փոխանցումների iSend համակարգի հետՀեղուկ գազը՝ սանկցիայի տակԱմերիկյան ստարտափը ստեղծել է արևային վահանակներ, որոնք հետևում են Արեգակի շարժին ՔՊ-ն մոլորեցնում է հանրությանն ու իր կուսակցականներին Փաշինյանը «խաղաղությունը» վերածել է ընտրական շանտաժի Զինծառայության ժամկետի կրճատումը վտանգավոր պոպուլիզմ է Հայաստանը դարձել է Ադրբեջանի հանցակիցը` չաջակցելով բռնի տեղահանված արցախցիներին. Էդմոն Մարուքյան Բախվել են Երևան - Հրազդան երթուղին սպասարկող մարդատար «Գազել» և «Opel», վիրավnրներ կանԲազմաթիվ հասցեներում գազ չի լինի մինչեւ երեկո Կորած երեխային վերջին անգամ հովիվն է տեսել․ ինչ է ասում նա2 մլն $-ով ճիշտ չէ՞ր լինի արտադրություն կառուցել ու լուծել գյուղում աշխատանքի հարցը․ Նարեկ ԿարապետյանՀայաստանում հոգևորականների, համայնքապետերի, փաստաբանների դեմ տեռորը պայմանավորված է Օգոստոսի 8-ի Վաշինգտոնի ցեղասպանության հռչակագրի հետ․ Հովհաննես Իշխանյան Աֆղանստանը և Պակիստանը համաձայնության են եկել երկարաձգել հրադադարը Այն մասին, ինչու իրավապահ համակարգի աշխատակիցներին չի կարելի մաս դառնալ թրքահաճո վարչախմբի հանցավոր գործողություններին, և ինչպես նրանք կարող են դրանից խուսափել․ Ավետիք Չալաբյան Շուկաներում ֆիքսվել է ոսկու ռեկորդային անկում Հայկ Բաբայանն ազատվել է ՀՀ ոստիկանության զորքերի հրամանատարի պաշտոնից Մոսկվան կարող է կայծակնային հարվածով պատասխանել Լոնդոնի սադրանքներին«Դուետ, որին սպասել եմ դեռ մանկուց». Տաթև Ասատրյանն ու Թաթան համատեղ տեսահոլովակ են ներկայացրել Ավինյանը նիստ է հրավիրել․ քննարկվել է խցանումների հարցը Հայաստանում ժողովրդավարությունը վերածվել է խափանման միջոցի Ոսկին կարող է կորցնել փայլը․ երբ և ինչու է սպասվում գների անկում Ջուր չի լինելու մինչեւ երեկո․ հասցեներ Չինաստանը հաստատել է «TikTok» հավելվածն ամերիկացի ներդրողներին փոխանցելը Մարտական հերթապահության ժամանակ հանկարծամաh է եղել Ամենավտանգավոր կոնֆետը․ հորդոր՝ ծնողներինՌԴ-ն ուկրաինական անօդաչուների թիրախում. իրավիճակը` երկրում Իշխանության համար բանակը վերածվել է քարոզչական փորձադաշտի, որտեղ առաջնայինը ոչ թե մարդիկ են, այլ կարճաժամկետ ու խիստ վտանգավոր հուզականության ներարկումը․ Աբրահամյան