Yerevan, 15.August.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


Պետության և սպառողի մեղքը՝ սպառողական վարկերի թնջուկում. «Փաստ»

INTERVIEW

«Փաստ» օրաթերթը գրում է.

Քաղաքացիներից շատերը հաճախ են դիմում բանկերին՝ սպառողական վարկեր ստանալու համար: Այդ գործընթացի ժամանակ քաղաքացիներից ոչ բոլորն են հետևում այն պահանջներին, որոնցով պետք է առաջնորդվեն: «Իրազեկ և պաշտպանված սպառող» հ/կ նախագահ Բաբկեն Պիպոյանն այս դաշտում որոշակի խնդիրներ է տեսնում: Խնդիրներին զուգահեռ՝ նաև կարևոր խորհուրդներ  է առանձնացնում, որոնք կօգնեն սպառողին:

«Այստեղ մենք իրազեկման մասով խնդիր ունենք: Հիմնական խնդիրն այն է, որ սպառողների գերակշռող մեծամասնությունը վարկը ձևակերպելիս փաստացի տոկոսադրույքի մասին տեղեկատվությանը չի տիրապետում: Թեպետ վարկատուն ինչպես տոկոսադրույքի, այնպես էլ փաստացի տոկոսադրույքի վերաբերյալ պարտավոր է օրենքով սահմանված կարգով սպառողին ամբողջական տեղեկատվություն տալ»,–«Փաստ»–ի հետ զրույցում ասաց Բաբկեն Պիպոյանը՝ նշելով, որ քաղաքացին տեղեկացված է լինում միայն այն հանգամանքի մասին, որ ցածր տոկոսադրույքով վարկ է ստանալու:

Նշենք, որ եթե, օրինակ, տարեկան անվանական տոկոսադրույքը կազմում է 14 տոկոս, ապա տարեկան փաստացի տոկոսադրույքը կարող է կազմել մոտ 23 տոկոս: 

«Հիմնականում մեզ մոտ մարդիկ ֆինանսական համակարգի մասին լավ պատկերացում չունեն: Իրականում շատ ավելի վաղ տարիքից պետք է համապատասխան տեղեկատվություն ստանան, պետությունը պետք է այդ հարցերին անդրադառնա: Այստեղ շատ մեծ անելիքներ կան: Բայց մեղքը հիմնականում բոլորինս է: Այնպես չէ, որ միայն որևէ բանկի, Կենտրոնական բանկի, քաղաքացու կամ պետության մեղքն է: Որ կրթական համակարգում ֆինանսական համակարգի վերաբերյալ գրագիտությունը ցածր մակարդակի վրա է, փաստ է, բայց այն, որ, օրինակ, փաստացի տոկոսադրույքը շատ դեպքերում չի հրապարակվում, սա, բնականաբարսպառողի խնդիրը չէ: Այն, որ պետությունը չի վերահսկում, ևս սպառողի խնդիրը չէ: Բայց, մյուս կողմից, ամբողջ մեղքը չենք կարող գցել պետության վրա, երբ տեսնում ենք, որ մարդն առանց պայմանագիրը կարդալու ստորագրում է»,–ասաց մեր զրուցակիցը՝ հավելելով, որ վերահսկողության խնդիր ևս կա:

«Օրենքը դրված է, ըստ որի՝ ցանկացած բանկ նաև պետք է տեղեկություն տա փաստացի տոկոսադրույքի մասին: Իսկ պետությունը պետք է մոնիթորինգ անի և հասկանա՝ օրենքում գրվածը կատարվո՞ւմ է, թե՞ ոչ: Բայց պետությունը դա չի անում: Պետությունը պետք է վերահսկի, բայց չի վերահսկում»,–ընդգծեց հ/կ նախագահը: 

Այդուհանդերձ՝ Բաբկեն Պիպոյանը նշեց, որ բանկային համակարգի հետ կապված բողոքները քիչ են:

«Բողոքները հիմնականում սպառողի մեղավորության հետևանքն են: Օրինակ՝ պայմանագիրն առանց կարդալու ստորագրել, հետո փաստի առաջ կանգնել: Կամ վարկի գումարը ուշ վճարելու պատճառով հայտնվում են սև ցուցակում ու հետո բողոքում, թե ինչու է հայտնվել սև ցուցակում: Այստեղ պետության խնդիրը կա այնքանով, որ պարտավոր է իրազեկում ապահովել, որ քաղաքացու գրագիտությունն այդ առումով բարձրանա, և սկսի նաև այլ խնդիրների վրա էլ ուշադրություն դարձնել: Իսկ հիմա քաղաքացին բողոքում է հիմնականում նրանից, ինչն իր մաշկի վրա է զգում: Օրինակ՝ ասում է, թե ինչո՞ւ է տոկոսը բարձր: Սրանք գլոբալ խնդիրներ են, որոնք ոչ թե սպառողական, այլ պետական հիմնախնդիրներից են բխում: Ամենևին այլ տեղ է պետք փնտրել խնդիրը՝ բանկային համակարգի նկատմամբ հսկողության: Բայց հանուն արդարության պետք է ասեմ, որ եթե չհաշվենք այն հանգամանքը, որ վարկերը թանկ են, բանկայինը այն ամենավատ համակարգը չէ, որը կա մեզ մոտ»,–նկատեց նա: 

Բաբկեն Պիպոյանը նշեց այն կարևոր կանոնները, որոնք պետք է հաշվի առնի քաղաքացին՝ սպառողական վարկ վերցնելուց առաջ: «Ամենակարևորը՝ քաղաքացին պետք է իմանա, որ ցանկացած վարկ վերցնելուց առաջ պետք է լիարժեք տիրապետի այն ինֆորմացիային, թե որքան է փաստացի տոկոսադրույքը: Իսկ եթե բացակայում է փաստացի տոկոսադրույքի վերաբերյալ տեղեկատվությունը, անպայման պետք է ահազանգի: Երկրորդը՝ նախքան պայմանագիր ստորագրելը, որքան էլ սոցիալական վիճակը վատ լինի, որքան էլ գումարի կարիքը հրատապ լինի, պետք է կարդալ այն: Առանց մանրամասն ծանոթանալու, քաղաքացին որևէ դեպքում չպետք է ստորագրի այն, որ հետո իր համար չպարզվեն բաներ, որոնք իրականում պայմանագրում կան, բայց իր կողմից աննկատ են մնացել»,–նշեց հ/կ նախագահը՝ հավելելով, որ առանց պայմաններին ծանոթանալու, օնլայն տիրույթում ևս չպետք է դնել նշան, թե ծանոթացել եք փաստաթղթին:

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

 

Customer Appreciation Day at "Baghramyan" branch: IDBankUnibank Issued Preferred Shares with a Fixed Annual Dividend of 12% Team Telecom Armenia to Become First in Region to Replace 2G with Advanced Networks, Launching Program to Provide New Phones to Subscribers Ucom’s Fixed Network Now Available in Yerevan's Silikyan District UC Berkeley, Stanford, Visa Innovation Center and Much More: a Unique Opportunity for 10 Students from ArmeniaBack to School 2025: HONOR 400 Lite 5G Smartphone Now More Accessible Thanks to Ucom’s Special Offer International Youth Day: AraratBank Ensures Participation of 260 Young People in Tent CampIDBank Replenishes Its Share Capital Unibank Becomes the Gold Sponsor of FC AlashkertUcom Integrates SatisfAI Platform for Continuous Customer Satisfaction Analysis The Power of One Dram Team Visits the Hayordi CampAmeriabank Joins UATE, Marking a Groundbreaking Partnership between the Financial and Technological SectorsWhen September Comes: Idram&IDBankNew Ucom Sales and Service Center Opened at Mashtots Avenue 7/4 Reputation Management in Armenia: Shushan HarutyunyanIDBank's new premium business card – Mastercard Business PreferredUcom and SunChild NGO Launch Innovative "Smart Birdwatching" Educational ProjectRalph Yirikian Delivers a Lecture at Slavonic University's Engineering Summer School Beating the heat, earning idcoins: Idram & IDBankUnibank - the Main Sponsor of the Velosolutions UCI Pump Track World Championship Qualifier in Armenia What to do If you’ve already become a victim of fraud Idram and IDBank participated in Sevan Startup SummitArmenian National Festival Takes Place under AraratBank's SponsorshipArmDrone Community will launch a One-Month Free Educational Program with Ucom’s SupportAmeriabank Receives Euromoney Award for Excellence 2025 as the Best Bank in ArmeniaAraratBank's “The Will to Get Back on Your Feet Again” Film Series to Be Featured at Armenian National FestivalOnline Payments via ApplePay Now Available for vPOS Clients of Ameriabank Ucom Subscribers Increasingly Use Internet While Roaming Horizon Camp: With AraratBank's Support - Towards Leadership and Financial LiteracyIdram at Tech Week 2025Idram and Alipay+ Facilitate Cross-Border QR Payments in Armenia, Connecting Local Merchants with Global Digital Wallet Users"Business Process Optimization with AI" – a Course for the Senior Management of AraratBankA Protected Ecosystem thanks to Advanced Technology: Ucom and FPWC Join Forces DIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramMoody's upgrades Converse Bank's ratingsAraratBank participated in the WEPs regional experience-sharing workshopIDBank issues the 3rd, 4th and 5th tranches of bonds of 2025AraratBank: Special Rate for SWIFT Transfers up to EUR 20,000 IDBank Opens a New Branch at Homplex MallUcom Launches 5G Network in Abovyan and EjmiatsinCustomer Appreciation Day at IDBankAraratBank Joins BAFT AssociationOver AMD 12 Billion Provided by AraratBank in 2024 to Support the MSME SectorUcom’s General Director Joined the International CirculUP! Forum to Foster Circular Innovation in ArmeniaIDBank Representative Joins the Editorial Board of Trade Finance GlobalDIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramHow to Protect Your Bank Card Data Ucom Subscribers can Benefit from 5G Network in More than 40 Countries Ameriabank's MyInvest Platform Gains Direct Access to AMXTrader Trading SystemWith Support of Ucom New EdPad Educational Tablet Piloted in Armenia