Yerevan, 20.August.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


Ճանաչել շուկան

ANALYSIS
Երբ խոսում ես մարդկանց հետ, մի բան ես հասկանում. մեր արտահանողին և նաև այն մասնագետներին, ովքեր առնչվում են այս գործի հետ նախ և առաջ հարկավոր է մարքետինգի իմացություն: Մենք պետք է հասկանանք և տեղյակ լինենք, թե ընդհանրապես աշխարհում և մասնավորապես` որ տարածաշրջանում ինչ է կատարվում: Որ երկրի շուկան ինչ պահանջարկ ունի, որակական ինչ հատկանիշներ ունեցող ապրանք է անհրաժեշտ տվյալ տարածաշրջանի տվյալ երկրի բնակչությանը: Ցավոք, մեր բուհերի աշխատանքն այս ուղղությամբ էֆեկտիվ չէ:
 
Իսկ եթե, այնուամենայնիվ, լավ մասնագետներ լինում են, ապա նրանց հայացքն ուղղված է այլ երկրներ. հնարավորություն գտնեն, թողնեն ու հեռանան այնտեղ: Նրանց էլ կարելի է հասկանալ. լավ մասնագետը, կայացած մարդը դժվարանում է իրեն գտնել մեր երկրում: Կամ էլ չի հանդուրժում ապաբարոյական այն մթնոլորտը, որում ապրում ենք ամենքս:
Հենց տեղեկատվական ոլորտի մասնագետները, որոնցով այդքան հպարտանում է երկիրը, նրանք ևս մեծավ մասամբ աշխատանք ենք փնտրում արտասահմանում: Եվ ցավով պետք է նշենք, որ այսօր ինչ արտահանում ենք մեր երկրից, և որը թանկ է ու մեծարժեք մեզ համար, նախ և առաջ ուղեղն է:
 
Իսկ եթե ըստ էության խոսենք արտահանվող ապրանքների մասին, ապա դրանք շատ չեն, հիմնականում կարելի է մատների վրա հաշվել: Բանն այն է, որ, պայմանավորված համաշխարհային տնտեսության վերջին զարգացումներով, դրանց ցանկը ևս նվազել է: Հատկապես խոսքը մոլիբդենի մասին է, որն ամենամեծ տեսակարար կշիռն ունի արտահանվող մեր ապրանքների մեջ:
 
Պղնձի գինը 11 հազար դոլարի սահմաններից իջնելով, հասել է մինչև 4–5 հազար դոլարի: Այս պայմաններում, բնականաբար, ձեռնարկությունն աշխատում է նվազագույն թողունակությամբ, տալիս է այնքան արտադրանք, որ կարողանա հոգալ առօրյա ծախսերը:
Մեր արտահանողների մյուս բանակը, ովքեր աշխատում էին հատկապես ռուսական շուկայում` այնտեղ հասցնելով գյուղատնտեսական մթերքներ և գյուղատնտեսական պահածոյացված արտադրանք, կրկին նախանձելի վիճակում չհայտնվեցին: Բնականաբար, նախ և առաջ կապված ռուսական փոխարժեքի անկման հետ:
 
 
Իսկ գինին, որն արտահանվող հիմնական արտադրատեսակներից է, այսօր թանկ է իր հիմնական շուկայի` Ռուսաստանի համար:
 
 
Ի՞նչ անել: Մասնագետները միաբերան մի բան են ասում` հարկավոր է նոր շուկաներ փնտրել, որտեղ մեր ապրանքները ընդունելի կլինեն իրենց գնային ու որակական հատկանիշներով: Իսկ մենք դեռևս չենք կարողանում: Մեր գործարարի ձեռքի տակ չկան ուսումնասիրություններ այլ շուկաների վերաբերյալ, մեր արտահանողը պարզապես համապատասխան գիտելիքների կարիք ունի:
 
Բանն այն է, որ օրինակը կա: Մեր հարևանները` վրացիները, մի քանի տարի առաջ շատ ավելի մեծ մասշտաբով բախվեցին նման դժվարության: Ռուս–վրացական պատերազմից հետո փակվեց ռուսական շուկան վրացական գինու առջև: Սակայն կարճ ժամանակ անց վրացի գինեգործներն այլևս շուկայի խնդիր չունեին. գտան նոր շուկաներ, հիմնականում` եվրոպական երկրներում: Եվ երբ արդեն ռուսական շուկայի սահմանները կրկին բացվեցին նրանց առջև, պարզվեց, որ արդեն այս շուկա արտահանելու քիչ բան է մնացել: Գինիների 90%–ն իրացվում էր ալտերնատիվ նոր շուկաներում: Ռուսականին մնաց ընդամենը 5–6%–ը:
 
Իսկ մենք դեռևս դոփում ենք տեղում ու հուսահատ արձանագրում, որ մեր ապրանքը դարձել է նվազ մրցունակ ավանդական շուկայում` Ռուսաստանում: Եվ վերջ:
 
Նույնը մեր կոնյակի պարագայում: Այն իրացվում է կրկին մեկ ուղղությամբ` ռուսական շուկայում: Ինչո՞ւ չի հաղթահարում եվրոպական շուկայի արգելքը: Այն դեպքում, որ, իրոք, մենք լավ կոնյակ ունենք: Բանն այն է, որ եվրոպացին սովոր է ավելի փափուկ կոնյակի: Մենք նրան այդպիսին չենք առաջարկում: Ու մեզ մնում է մեր խմիչքն ուղղել Ռուսաստան, ուր «կոփված» սպառող կա:
 
 
Այնպես որ, այսօր միայն լավ արտադրանք թողարկելը քիչ է, պետք է նաև գրագետ աշխատես այլ շուկաների հետ, լինես ճկուն ու հարմարվես նրանց պահանջներին:
Իսկ մեր գործարարի համար էլ ավելի կարևոր են այս հատկանիշները: Որովհետև մեր ապրանքի ինքնարժեքը օբյեկտիվորեն թանկ է: Դա հասկանալի է այնպիսի երկրի համար, որի արտաքին հաղորդակցության ուղիները սահմանափակ են:
 
 
Մեկ օրինակ` եթե մեկ բեռնարկղ սուրճի տեղափոխումը Ինդոնեզիայից մինչև Փոթի նստում է 1000 դոլար, ապա Փոթիից Երևան տեղափոխվում է 1500 դոլարով: Այն դեպքում, երբ վրացին նույն բեռնարկղն իր մայրաքաղաք է հասցնում ընդամենը 300 դոլարով:
 
 
Հիմա, եթե մենք ապրում ու աշխատում ենք, արտադրություն ենք կազմակերպում այսպիսի պայմաններում, ապա հասկանալի է, թե ինչպիսի պետական հոգատարություն և աջակցություն է անհրաժեշտ հայաստանցի գործարարին, որպեսզի կարողանա հաղթահարել պայմանների տարբերությունը, որ գոյություն ունի իր և այլազգի գործարարի համար:
 
Բայց պարզ իրականությունն այլ բան է ասում, մոտավորապես այս տրամաբանությամբ` կարկուտը ծեծած տեղն է ծեծում: Դրսի դժվարությունները, օբյեկտիվ, թե սուբյեկտիվ բնույթի, քիչ են, հիմա էլ եկ ու հաղթահարիր սեփական երկրումդ սեփական չինովնիկիդ քո դեմ հարուցած խոչընդոտները:
 
Գոհար Սարդարյան
Inecobank and The Bank of New York Mellon mark the launch of a partnership to expand international transfer capabilitiesOver the clouds with AraratBank's Mastercard World Travel CardCustomer Appreciation Day at "Baghramyan" branch: IDBankUnibank Issued Preferred Shares with a Fixed Annual Dividend of 12% Team Telecom Armenia to Become First in Region to Replace 2G with Advanced Networks, Launching Program to Provide New Phones to Subscribers Ucom’s Fixed Network Now Available in Yerevan's Silikyan District UC Berkeley, Stanford, Visa Innovation Center and Much More: a Unique Opportunity for 10 Students from ArmeniaBack to School 2025: HONOR 400 Lite 5G Smartphone Now More Accessible Thanks to Ucom’s Special Offer International Youth Day: AraratBank Ensures Participation of 260 Young People in Tent CampIDBank Replenishes Its Share Capital Unibank Becomes the Gold Sponsor of FC AlashkertUcom Integrates SatisfAI Platform for Continuous Customer Satisfaction Analysis The Power of One Dram Team Visits the Hayordi CampAmeriabank Joins UATE, Marking a Groundbreaking Partnership between the Financial and Technological SectorsWhen September Comes: Idram&IDBankNew Ucom Sales and Service Center Opened at Mashtots Avenue 7/4 Reputation Management in Armenia: Shushan HarutyunyanIDBank's new premium business card – Mastercard Business PreferredUcom and SunChild NGO Launch Innovative "Smart Birdwatching" Educational ProjectRalph Yirikian Delivers a Lecture at Slavonic University's Engineering Summer School Beating the heat, earning idcoins: Idram & IDBankUnibank - the Main Sponsor of the Velosolutions UCI Pump Track World Championship Qualifier in Armenia What to do If you’ve already become a victim of fraud Idram and IDBank participated in Sevan Startup SummitArmenian National Festival Takes Place under AraratBank's SponsorshipArmDrone Community will launch a One-Month Free Educational Program with Ucom’s SupportAmeriabank Receives Euromoney Award for Excellence 2025 as the Best Bank in ArmeniaAraratBank's “The Will to Get Back on Your Feet Again” Film Series to Be Featured at Armenian National FestivalOnline Payments via ApplePay Now Available for vPOS Clients of Ameriabank Ucom Subscribers Increasingly Use Internet While Roaming Horizon Camp: With AraratBank's Support - Towards Leadership and Financial LiteracyIdram at Tech Week 2025Idram and Alipay+ Facilitate Cross-Border QR Payments in Armenia, Connecting Local Merchants with Global Digital Wallet Users"Business Process Optimization with AI" – a Course for the Senior Management of AraratBankA Protected Ecosystem thanks to Advanced Technology: Ucom and FPWC Join Forces DIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramMoody's upgrades Converse Bank's ratingsAraratBank participated in the WEPs regional experience-sharing workshopIDBank issues the 3rd, 4th and 5th tranches of bonds of 2025AraratBank: Special Rate for SWIFT Transfers up to EUR 20,000 IDBank Opens a New Branch at Homplex MallUcom Launches 5G Network in Abovyan and EjmiatsinCustomer Appreciation Day at IDBankAraratBank Joins BAFT AssociationOver AMD 12 Billion Provided by AraratBank in 2024 to Support the MSME SectorUcom’s General Director Joined the International CirculUP! Forum to Foster Circular Innovation in ArmeniaIDBank Representative Joins the Editorial Board of Trade Finance GlobalDIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramHow to Protect Your Bank Card Data Ucom Subscribers can Benefit from 5G Network in More than 40 Countries