Երևան, 09.Օգոստոս.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
ՀՐԱՏԱՊ


Գնդացիրի փողի տակ բանակցելն ուղղակի անհեթեթություն է. ի՞նչ կտա եկաթգծի վերաշահագործումը. «Փաստ»

ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

Eadaily.com-ը «Երկաթուղային հաղորդակցության վերականգնումը Անդրկովկասում. «անհեթեթություն» և «հայկական փակուղի»» վերնագրով հոդվածում գրում է, որ Հայաստանում վերսկսվել են խոսակցությունները երկաթուղու օգտագործման մասին, որը պետք է անցնի Հայաստանի տարածքով։ Հիշեցնենք, որ այդ հարցով ստեղծվել է ռուսհայ-ադրբեջանական աշխատանքային խումբ փոխվարչապետների համանախագահությամբ։ Նրանց վերջին հանդիպումը կայացել է այս տարվա հունիսի 2-ին։ Մեկնաբանելով հանդիպման արդյունքները՝ խմբի ռուսաստանցի համանախագահ, ՌԴ փոխվարչապետ Ալեքսեյ Օվերչուկը նշել է, որ հայ-ադրբեջանական կոմունիկացիաների ապաշրջափակման գործընթացը կսկսվի դեպի Նախիջևան գնացող Երասխ-Հորադիզ երկաթուղու գործարկմամբ։ Սակայն պետք է նշել, որ այդ նախագիծը հակասական արձագանք է առաջացնում հայ հասարակության մեջ։

EAdaily-ի հետ հարցազրույցում փորձագետներն ու մասնագետները շատ թերահավատորեն են վերաբերվել այդ գաղափարին: Մասնավորապես, «Այլընտրանք» գիտահետազոտական կենտրոնի ղեկավար, տնտեսագիտական գիտությունների դոկտոր Թաթուլ Մանասերյանի կարծիքով, ներկա պայմաններում տարածաշրջանում տրանսպորտային հաղորդակցությունների վերականգնման հարցը քննարկելը պարզապես անլուրջ է։ Նրա խոսքով, նախ պետք է մտածել ներքին հաղորդակցությունների մասին։ Լեռնային Ղարաբաղի բնակիչները ներկայում չունեն ոչ միայն Հայաստանի հետ շփվելու և արտաքին աշխարհ մուտք գործելու, այլ նաև տեղաշարժվելու հնարավորություն:

«Գնդացիրի փողի տակ բանակցելն ուղղակի անհեթեթություն է, նման մոտեցումն անգրագետ է։ Եթե ուզում են խաղաղություն հաստատել ու հաշտության պայմանագիր կնքել, ուրեմն թող գոնե 1951 թվականի Փարիզի պայմանագիրը ստորագրած եվրոպացիներից սովորեն։ Այսինքն, սկզբում պայմանավորվել են չհարձակվելու մասին, վերահսկողության տակ են վերցրել ռազմավարական հումքը, և միայն դրանից հետո են սկսել խոսել հաղորդակցությունների, տրանսպորտի և այլ ենթակառուցվածքների կառուցման ու վերականգնման մասին,- ասել է փորձագետը,- պարզապես հիմարություն է հուսալ, որ Ադրբեջանում թե՛ ամենաբարձր, թե՛ սովորական մակարդակներում ծավալված հակահայկական հիստերիայի ներկա պայմաններում հնարավոր է բանակցել։ Պետք է մտածել առաջնահերթությունների մասին։ Եվ պետք չէ հասարակությանն անիրագործելի հույսեր տալ»։ Պատասխանելով այդ ֆոնին երկաթուղու աբխազական հատվածն օգտագործելու հնարավորության վերաբերյալ հարցին, ինչի մասին վերջերս խոսել էր ՌԴ ԱԳՆ պաշտոնական ներկայացուցիչ Մարիա Զախարովան, փորձագետը նշել է, որ այդ հարցում առաջին հերթին գերատեսչությունների ցանկություններն են, բայց պետք են միջազգային կազմակերպություններ, ինչը չի նկատվում։

Իր հերթին հայկական խոշոր տրանսպորտային և լոգիստիկ «Ապավեն» ընկերության տնօրեն Գագիկ Աղաջանյանը կարծում է, որ Մեղրիով երկաթուղու կառուցումը զուտ քաղաքական նախագիծ է, և եթե այն կյանքի կոչվի, Հայաստանը կհայտնվի լիակատար տրանսպորտային մեկուսացման մեջ։ Նա ասել է, որ Ադրբեջանը Աստարա-Ռեշտով երկաթգիծ է կառուցում՝ Իրան հասնելու համար, Բաքուն արևելքից արդեն շրջանցել է Հայաստանը, կա Վրաստանը Թուրքիային կապող երկաթգիծը՝ Կարս-Ախալքալաք։ Այսինքն, արևելքից, հյուսիսից և արևմուտքից կան Հայաստանը շրջանցող երկաթուղային հաղորդակցություններ։ Մնում է մեկ ճանապարհ (հարավային), որի ստեղծման դեպքում Հայաստանը, լինելով կենտրոնում, կհայտնվի տրանսպորտային մեկուսացման մեջ։ «Հենց կառուցվի երկաթգիծ, որը կապում է Ադրբեջանի հարավային շրջանները Նախիջևանի, իսկ հետո՝ Թուրքիայի հետ (խոսքն, այսպես կոչված, Մեղրիի միջանցքի մասին է), Հայաստանը կհայտնվի լիակատար տրանսպորտային մեկուսացման մեջ»,ասել է փորձագետը՝ հավելելով, որ դա ընդամենը կարճ տարանցիկ ճանապարհ է, որից հայկական երկաթուղին ինքը չի օգտվի։

Այսինքն, այն չի կապվելու հայկական երկաթուղային համակարգի հետ, այլ միայն Ադրբեջանին կապելու է Նախիջևանի հետ։ «Այո, ապաշրջափակման դեպքում Նախիջևանով հայկական բեռները երկաթուղով կարող են հասնել Իրան, բայց դրա համար Հայաստանի հարավով նոր ճանապարհ կառուցելու կարիք չկա։ Շաբաթների կամ ամիսների ընթացքում Հայաստանը կարող է վերականգնել երկաթուղային հաղորդակցությունը Ադրբեջանի հետ Իջևանի տարածքով, որով կապահովվի Բաքվի և Նախիջևանի միջև տրանսպորտային կապը։ Այդ ճանապարհն արդեն կա։ Ինչու՞ հարավից այլ ճանապարհ կառուցել։ Պատասխանն ակնհայտ է՝ պետք է շրջանցել Հայաստանը»,- ասել է Աղաջանյանը: Նա նաև նշել է, որ Թուրքիան արդեն հայտարարել է Նախիջևանի Շարուր կայարանից դեպի Իգդիր և այնուհետև Կարս երկաթուղի կառուցելու ցանկության մասին։ «Այս սցենարով Հայաստանը ստիպված է լինելու ամեն անգամ խոնարհվել իր հարևանների առաջ այս կամ այն ուղղությամբ ճանապարհ ստանալու համար։ Միաժամանակ մենք ոչ մի կերպ չենք կարող նրանց առաջարկել մեր ճանապարհները։

Նրանք դրա կարիքը չեն ունենա: Հայաստանը միակողմանիորեն կվճարի իր հարևաններին իրենց տարածքներով ճանապարհների համար»,ընդգծել է Աղաջանյանը։ Մասնագետը նաև կասկած է հայտնել երկաթուղու աբխազական հատվածի վերականգնման անհրաժեշտության վերաբերյալ։ Նա հիշեցրել է, որ վրացական նավահանգիստներով ամբողջ աշխարհն է բացվում Հայաստանի առաջ։ «Հայաստանը վրացական նավահանգիստների հետ կապված է անխափան աշխատող երկաթգծով, և նորից անիվ հորինելու կարիք չկա»,- եզրափակել է Աղաջանյանը: Հիշեցնենք, որ հուլիսի 1-ին Վրաստանի վարչապետ Իրակլի Ղարիբաշվիլին հերքել է Աբխազիայի տարածքով երկաթուղային կապի գործարկման հնարավորությունը։ «Մենք խոսում ենք հասարակությանը մոլորեցնելու մասին՝ առ այն, որ գաղտնի բանակցություններ են ընթանում Աբխազիայի երկաթուղու վերականգնման համար: Ես ամենայն պատասխանատվությամբ հայտարարում եմ, որ այդ հարցի շուրջ բանակցություններ չեն ընթանում», - ասել է Ղարիբաշվիլին։ Վրաստանի կառավարության ղեկավարի խոսքով, Աբխազիայի տարածքով երկաթուղին կարող է վերականգնվել «միայն երկրի միասնականության դեպքում»։

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

Իրանում «Մոսսադի» լրտեսներ են ձերբակալվել ՀՅԴ Բյուրոն հայտարարություն է տարածել Ադրբեջանն ու Հայաստանը պատմական համաձայնագիր են ստորագրել Վաշինգտոնում. Կիպրոսի ԱԳՆ Զենք-զինամթերք է կամավոր հանձնվել Ճամբարակի բաժնում Ցտեսություն ցամաքային արևային էներգիա. Հնդկաստանը փորձարկում է բոլորովին նոր էներգիայի աղբյուր Մեզ ոչ ոք չպետք է վերջնագրեր պարտադրի «միջանցքի» հարցում. Հրայր ԿամենդատյանԱռաջին կադրերը Լենդ Մկրտչյանի հարսանյաց արարողությունից. Բացառիկ տեսանյութ Զելենսկին կրկին մերժել է տարածքներ «փոխանակելու» գաղափարը, որը նախկինում հնչեցրել էր Թրամփը Օդի ջերմաստիճանը նվազելու է Ոչ թե oկnւպացիա, այլ ազատագրում․ Նեթանյահուն՝ Գազային առնչվող ծրագրերի մասին ՆԱՏՕ-ն ողջունել է Հայաստանի եւ Ադրբեջանի միջեւ համաձայնությունը Պլանային դադարեցումներ․ գազ չի լինելու օգոստոսի 11-ին Փաշինյանի վերարտադրությունը կանխելու և ՀՀ Սահմանադրության փոփոխությունը թույլ չտալու միջոցով մենք կարող ենք խուսափել սպասվող աղետից․ Իշխան Սաղաթելյան Չկա Ղարաբաղ, չկա Լաչինի միջանցք, Ղարաբաղում չկա հայություն, Ադրբեջանը ստանում է անխափան կապ Նախիջևանի հետ․ Օսկանյան (տեսանյութ) Ռուսական օդանավակայաններում ժամանակավոր սահմանափակումներ են մտցվել Ողբերգական դեպք՝ Սպիտակում, «Mercedes»-ը վրաերթի է ենթարկել ընդմիջում անող 2 քաղաքացու, 1-ը մաhացել էԱդրբեջանում երկրաշարժ է գրանցվել TCL QD-Mini LED հեռուստացույցները պաշտոնապես Դոմուսում Կասկադյորական ավտովթար՝ Երևանում Ողբերգական ավտովթար՝ գիշերը. կա 1 զոհ, 2 վիրավոր Մայրն ու երեխաները մահացել են․ ՌԴ Մեկ ու կես ամսում ավարտել են Բագրատ Սրբազանի դեմ գործի նախաքննությունը Ինչո՞ւ են կալանավորել ՊԵԿ-ի նախկին ղեկավարին Վաշինգտոնում` երեկ, Հայաստանում` վաղը. Վահե ՀովհաննիսյանՊարեկները հայտնաբերել են ՌԴ իրավապահների կողմից հետախուզվողի․ խափանման միջոցը՝ կալանք Թրամփը երաշխիքներ է տվել Փաշինյանին Ալիևը ստացավ այն ամենը, ինչ ցանկանում էր Փաշինյանը Հայաստանը հանձնեց ԱՄՆ-ի ողորմածությանը Հրդեհ՝ Նուբարաշենի աղբավայրում Ադրբեջանն ու ԱՄՆ-ը ստացան հստակ և երկարաժամկետ ռազմավարական ու տնտեսական օգուտներ, Հայաստանը՝ ժամանակավոր շունչ․ Սուրենյանց Իրանի ԱԳՆ հայտարարությունը Մեր երկրում իշխանությունը հայտնվել է գործակալական ցանցի ձեռքում, որը մաս-մաս հանձնում է այն օտարներին, դիմացն ընդամենը «խաղաղության խոստումներ» ստանալով. Չալաբյան«Ախպերս, մալինան էլ ա լավը», - դաշտից քաղաք տանող ապրանքի ու մարդկանց պատմությունըՀՕՊ–ն այս գիշեր 97 ուկրաինական ԱԹՍ է ոչնչացրել Ռուսաստանի տարածքում. ՊՆ Տոկաևը՝ Ադրբեջանի և Հայաստանի միջև ստորագրված համաձայնագրի մասին Վաշինգտոնում ստորագրված կապիտուլյացիոն փաստաթղթերը Հայաստանին նոր արհավիրքներ են բերելու. ՀայաՔվեԱյն, ինչ տեղի ունեցավ նախորդ գիշեր, հայի արժանապատվության վաճառք էր, վաճառք, որի դիմաց զոհաբերվեց Արցախի 150.000 հայերի ճակատագիրը. Աննա ԿոստանյանՀայաստանում շուտով շատ տեսանելի կլինի Թուրքիայի ազդեցությունն ամենօրյա կյանքում․ թյուրքագետ ՀՀ-ն ապաշրջափակվում է, ժողովուրդ ջան, դարակազմիկ իրադարձություն է․ Փաշինյան Ադրբեջանի միջով Հայաստանից Ռուսաստան ու հակառակ ուղղությամբ կարո՞ղ ենք անցնել ճիշտ նույն ռեժիմով, ինչ ռեժիմով որ Ադրբեջանից Նախիջևան. Մենուա ՍողոմոնյանԻշխանությունները որոշել են ներս չթողնել ամերիկացի փաստաբանին Հայ ժողովրդի ամենամեծ թշնամի Նիկոլ Փաշինյանը Հայաստանը վերածեց չուլի. Մենուա ՍողոմոնյանԱյրվել է «Mini Cooper» մեքենա և «Mercedes-Benz» է ջերմահարվել Հրդեհ Մայակովսկի գյուղում Արցախի էջի փակումը և Հայաստանի ինքնիշխանության կոլապսի ճանապարհային քարտեզը Եվրոմիության արձագանքը՝ Վաշինգթոնում ընդունված հռչակագիրը վերաբերյալ Բանակցային գործընթացը հարթ չի ընթացել․ հիմնական պատճառն այն էր, որ սկզբում ՀՀ-ն ցանկանում էր խաղաղության համաձայնագրի մեջ ներառել Ղարաբաղի մասին դրույթը․ Ալիև Տարադրամի փոխարժեքներն օգոստոսի 9-ին Փաշինյանն ու Ալիեւը շրջանցեցին Արցախի հայ բնակչության վերադարձի վերաբերյալ լրագրողի հարցը Հայաստանն ու Ադրբեջանը պարտավորվում են ընդմիշտ դադարեցնել բոլոր պատերազմները և հարաբերություններ հաստատել. Թրամփ