Երևան, 15.Օգոստոս.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
ՀՐԱՏԱՊ


«Ի՞նչ ունե­ինք և ի՞նչ մնաց մեր ավի­ա­ցի­ա­յից.օդա­յին օրենս­գիրքն անհ­րա­ժեշ­տու­թյուն է»

ՀԱՐՑԱԶՐՈՒՅՑ

Քաղաքացիական ավիացիայի զարգացումը, կարծես թե, նոր կառավարության համար առաջնահերթություն է: Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանն օրեր առաջ ասել էր, որ Հայաստանում տեղական ավիափոխադրողներ ունենալը ստրատեգիական նշանակության հարց է, սակայն կառավարությունը չի պատրաստվում ստեղծել ավիաընկերություն ու դրան տալ ազգային ավիափոխադրողի կարգավիճակ: Խոսվում է նաև սեփական ավիափոխադրողներ ունենալու, բաց երկնքի իրական քաղաքականության և, իհարկե, օրենսդրական նոր կարգավորումների մասին:

«Մենք երբեք չենք ունեցել ազգային ավիափոխադրող: Ժամանակին «Արմավիայի» մասին ասում էին, որ այն ազգային փոխադրող է, ինչը ճիշտ չէ: Պետությունը՝ ի դեմս կառավարության, պետք է ազգային ավիափոխադրողի հիմնադիրներից մեկը լինի՝ ընկերության պաշտոնական գրանցումների մեջ: Մեզ մոտ նման մեխանիզմ չի գործել: Օրինակ՝ «Արմավիան» ուներ միայն մեկ հիմնադիր՝ Միխայիլ Բաղդասարովը: Եթե ուրիշ երկրների փորձն ուսումնասիրենք, ապա 15- 90 տոկոսի սահմաններում այդ երկրների կառավարությունները մասնակցում են ազգային ավիափոխադրողների ստեղծման գործում: Ի՞նչ է սա տալիս կառավարությանը: Ավիափոխադրողները չպետք է աշխատեն միայն իրենց շահերը հաշվի առնելով, այլ նաև կառավարությունն իրավունք ունի պահանջել այս կամ այն ուղղությամբ թռիչքներ կազմակերպել, որտեղ մեր երկիրը ինչ-որ հետաքրքրություններ ունի:

Ճիշտ կլիներ, որ Հայաստանն ունենար ազգային փոխադրող: Կառավարությունը կարող է ունենալ ուրիշ կարծիք, ինչը նորմալ է: Անկախ ամեն ինչից՝ կառավարությունը պետք է աջակցի այն կազմակերպություններին կամ անձանց, որոնք ցանկանում են և հնարավորություն ունեն Հայաստանում ստեղծել ավիաընկերություններ», - «Փաստի» հետ զրույցում ասում է «Ազգային ավիացիոն միավորում» հ/կ նախագահ Դմիտրի Աթբաշյանը՝ հիշեցնելով, որ Հայաստանն աշխարհում միակն է, որ չունի սեփական ավիացիա, իսկ, օրինակ, Սինգապուրը, որն ապահովված է տարբեր տրանսպորտային միջոցներով, ունի 600 ավիաընկերություն: 

Աթբաշյանը համակարծիք է կառավարության այն տեսակետի հետ, որ քաղավիացիայի ոլորտում անհրաժեշտ են օրենսդրական նոր կարգավորումներ, որոնցով պետությունը կպաշտպանի տեղական ավիափոխադրողների իրավունքները: «Կցանկանայի, որ ունենայինք նորմալ, զարգացած օդային օրենսգիրք: 2016 թվականի դեկտեմբերի 14-ին մեր տարբերակը հանձնել ենք կառավարությանը, իսկ դա, իմ տվյալներով, փոխանցվել է քաղավիացիայի վարչության նախկին ղեկավարությանը: Իսկ թե որտեղ է այն հիմա, չեմ կարող ասել: Իհարկե, վատ է, որ մենք օդային օրենսգիրք չունենք, սակայն մարդիկ կան, որոնք այլ կարծիք ունեն: Ասում են՝ օրենսգիրք չկա, նշանակում է՝ թույլատրվում է այն, ինչն արգելված չէ», - նշում է մեր զրուցակիցը՝ կարծիք հայտնելով, որ ժամանակին օդային օրենսգիրքը չի ընդունվել, քանի որ դրանում կա մի քանի կետ, որոնք չէին բխում կոնկրետ մարդկանց շահերից: «Քաղաքացիական ավիացիայի միջազգային կազմակերպության (ԻԿԱՕ) օրենսգրքում գրված է, որ երկրի քաղավիացիան պետք է գլխավորի այն մարդը, որն ունի ընդունված որակավորում: Նախկինների դեպքում ո՞վ ուներ նման որակավորում:

Ո՛չ կրթություն ունեին, ո՛չ որակավորում, բայց տարիներ շարունակ կառավարում էին մեր ավիացիան: Իհարկե, իրենք դեմ կլինեին այդ օրենսգրքին, որն ավտոմատ ձևով իրենց պաշտոնից զրկում էր: Երկրորդ կետով նշված է, որ օդանավակայանը կարող է գլխավորել հասարակական կազմակերպությունը, ֆիզիկական անձը կամ էլ ձեռնարկությունը, որը պետք է գրանցված լինի այն երկրում, որտեղ գտնվում է այդ օդանավակայանը: Կառավարողները պետք է լինեն այդ երկրի քաղաքացիներ և նրանց հիմնական բիզնեսը պետք է գրանցված լինի այդ երկրում: Հիմա, որտե՞ղ է գտնվում պարոն Էդուարդ Էռնեկյանի հիմնական բիզնեսը՝ Արգենտինայում: Քաղաքացիության հարցն ավելի հեշտ է լուծել: Այսպիսով, ստացվում է, որ նա իրավունք չունի Հայաստանում կառավարել մեր օդանավակայանը: Այս և նման պատճառներով էր այս օրենսգիրքը վնասում նրանց շահերին», - ասում է Դմիտրի Աթբաշյանը:

Անդրադարձանք նաև բաց երկնքի քաղաքականությանը: «Մեզ մոտ «ամենավայրենի» ձևով են ընդունել բաց երկնքի քաղաքականության վերաբերյալ բոլոր փաստաթղթերը, ասել են՝ ով ուզում է, կարող է գալ և թռիչքներ իրականացնել: Այլ երկրներում բացառություններ և սահմանափակումներ են նախատեսում, որոնք հիմնավորվում են այդ երկրի շահերով: Վրաստանում, օրինակ, «Աերոֆլոտը» սկսեց թռիչքներ կատարել դեպի Թբիլիսի, և տոմսերի գները այնքան իջեցրեց, որ Վրաստանի ավիաընկերությունները չէին կարողանում մրցել նրա հետ: Երբ դա բացահայտվեց, Վրաստանն արգելեց «Աերոֆլոտի» թռիչքները Թբիլիսի:

Բաց երկնքի քաղաքականության դեպքում ավելի քիչ թղթեր են պահանջվում մի երկրից մյուս երկիր չվերթ իրականացնելու համար, սա հեշտացնում է թղթաբանության հարցը, բայց մեր երկրի դեպքում ամեն ինչ այլ ուղղությամբ գնաց: Մենք ոչ թե պայքարում ենք բաց երկնքի քաղաքականության դեմ, այլ որ ամեն ինչ կանոնակարգված լինի: Բաց երկնքի քաղաքականության հետևանք է նաև գնային քաղաքականությունը: Ռուսական օդանավակայանների՝ իրենց ընկերություններին մատուցված ծառայությունների համար գանձվող սպասարկման գները երկու անգամ ցածր են, քան մեզ համար: Եվ բնական է, որ չենք կարող իրենց հետ հավասար պայմաններով աշխատել: Բայց սրա լուծումը կա: Մենք էլ Երևանում և Գյումրիում պետք է երկու անգամ թանկացնենք ռուսական ընկերությունների համար վճարները և պահանջենք, որ իրենց մոտ գները նվազեցվեն: Բայց դա պետք է ամրագրվի փաստաթղթերի մեջ», - նշում է «Ազգային ավիացիոն միավորում» հ/կ նախագահը:

«Սիրտս շատ է ցավում. ինչ ունեինք և ինչ մնաց մեր ավիացիայից: Եվ որևէ մեկը չի պատժվել սխալների համար: Խորհրդային Միության տարիներին հինգուկես միլիարդ ուղևոր ունեինք: Այս ցուցանիշով գերազանցում էինք Թուրքիային ու Իրանին: Իսկ ի՞նչ ունենք հիմա», - մտահոգվում է մեր զրուցակիցը:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Նոր օդային հոսանքներ են ներթափանցում Հայաստան․ ինչ եղանակ է կանխատեսում Գագիկ Սուրենյանը Նաիրի Սարգսյան․ Վաշինգտոնի հռչակագիրը Հայաստանի համար տնտեսական հեռանկար չի բացում Անկում տարադրամի շուկայում․ փոխարժեքն՝ այսօր Սամվել Կարապետյանի գործը՝ իշխանության իրական դեմքի բացահայտումԻսպանիայում անտառների հրկիզման գործով չորս մարդ է ձերբակալվել Արցունքներ, ճիչեր և սկանդալներ. նոր վավերագրական ֆիլմում ցուցադրվում է Քիմ Քարդաշյանի և Քանյե Ուեսթի ամուսնության փլուզումըԱՄՆ Պետքարտուղարությունն արձագանքել է Իսրայելի՝ Արևմտյան ափը բաժանելու ծրագրինԿորդոբան մեկնաբանել է Սպերցյանի ապագայի մասին լուրերը Ֆուտբոլի աշխարհի առաջնության ընտրական փուլի Հայաստան-Պորտուգալիա խաղի տոմսերը ամբողջությամբ սպառվել են․ ՀՖՖ«3+3» ձևաչափով հաջորդ հանդիպումը նախատեսվում է Երևանում կամ Բաքվում․ ՀՀ ԱԳՆ Հայր–դուստր ջերմ հանդիպում. Կիրկորովն ու Ալլա-Վիկտորիան Հունաստանում Սևանա լճից ոռոգման համար 127.5 մլն մ³–ի փոխարեն 170 մլն մ³ ջուր բաց կթողնվի Արոնյանը երկրորդ տեղն է զբաղեցրել արագ շախմատի մրցաշարում․ Grand Chess Tour Գողերը որսում են Labubu. «Շքեղ» հանցագործության նոր թիրախ Վրաստանի դատախազությունը հրապարակել է «օրենքով գող» Մերաբ Սուխումսկու եղբոր սպանության պատվիրատուների անուններըԹուրքիան նոր ռազմական համաձայնագրի շրջանակում Սիրիային զենք և զինտեխնիկա կտրամադրիԱլյասկայում Պուտինի և Թրամփի հանդիպումից հետո փաստաթղթերի ստորագրում չի նախատեսվում. ՊեսկովՎանաձորում հայտնի «Գլորիա» կարի ֆաբրիկայից 2 կարող բանվորուհիներ տեղափոխվել են «Վանաձոր» բժշկական կենտրոնՈւկրաինայի կառավարությունը նախատեսում է երկու նավթագազային հանքավայրեր փոխանցել Միացյալ ՆահանգներինՌուսաստանը «Լրագրողներ առանց սահմանների» միջազգային կազմակերպությանը հայտարարել է անցանկալիՈւԵՖԱ-ի Սուպերգավաթը կարող է ընդլայնվել․ կառույցում նոր ձևաչափ են մտածել Կեյթ Միդլթոնը կորցրել է 40 կգ՝ քաղցկեղի դեմ պայքարից հետո ԱՄՆ նախագահը կարծում է, որ Վլադիմիր Պուտինը գործարք կկնքի իր հետ Թուրքիայի հարավում անտառային հրդեհների պատճառով հարյուրավոր բնակիչներ տարհանվել ենԹրամփը Ստոլտենբերգի հետ քննարկել է խաղաղության Նոբելյան մրցանակը. Dagens NaeringslivՎանաձորցի Մոսինյանների ընտանիքում ծնվել է 5 կգ քաշով 8-րդ որդին Նորաձևությունը մեզ տանում է մանկություն. խաղային պայուսակների և կախազարդերի միտումը Ուկրաինայում հուլիսին քաղաքացիական բնակչության շրջանում զոհերի թվով երեք տարվա առավելագույն ցուցանիշն է գրանցվելՀնդկաստանում տեղացած հորդառատ անձրևների հետևանքով զոհվել է առնվազն 37 մարդ, վիրավորվել՝ ավելի քան 100-ըՄահվան ելքով ավտովթար Կոտայքի մարզում. կա 1 զոհ, 6 վիրшվորԻրանի հոգևոր առաջնորդը համաձայնել է վերսկսել միջուկային բանակցությունները ԱՄՆ-ի հետ․ ReutersԱՄՆ-ի հետ հետագա շփումներում կարող է համաձայնություն ձեռք բերվել ռազմավարական հարձակողական սպառազինությունների շուրջ. ՊուտինԻրանը առանձնապես զգայուն է իր տրանսպորտային հասանելիությունը սահմանափակող ծրագրերի նկատմամբ. ԱրաղչիՖոնդային շուկան պատրաստվում է աճի՝ Ալյասկայում Թրամփի և Պուտինի հանդիպման ֆոնին. BILD970 դոլար՝ աղբի տոպրակ հիշեցնող ինչ-որ բանի համար. Balenciaga-ի հերթական անհեթեթ առաջարկըԵվրահանձնաժողովը հույս ունի սեպտեմբերին համաձայնեցնել Ռուսաստանի դեմ պատժամիջոցների 19-րդ փաթեթըՆուբարաշենի թռչնաբուծարանի մոտակա տարածքում ապօրինի պահվող զենք-զինամթերք է հայտնաբերվել710 նորահայտ հուշարձան ընդգրկվել է ՀՀ պատմության և մշակույթի անշարժ հուշարձանների պետական ցուցակումՀուլիսի 15-ի դրությամբ Ստեփանակերտից անհետացել են բոլոր 25 արձաններն ու կիսանդրիները, որոնք կանգնեցված էին նշանավոր անձանց հիշատակին. հայտարարությունԹմրամիջոցով փաթեթներ տեղադրող տղամարդիկ կալանավորվել են (տեսանյութ) Այո, կա առաջարկ, այս անգամ ամեն ինչ շատ լուրջ է. Սպերցյանը հաստատել է տրանսֆերային լուրերըԺնևում չեղարկվել է հասարակական տրանսպորտի վճարը ՀԱՄԱՍ-ը պատրաստ է դուրս բերել իր մարտիկներին Գազայից Իսրայելի զորքերը հետ քաշելու դիմաց․ Al ArabiyaԷրդողանը դատի է տվել ընդդիմության առաջնորդին վիրավորանքի համար Չկա նախկին-ներկա, կա ազգային-ապազգային, եթե նախկինն Արցախն է, ուրեմն, ես նախկին եմ. Շարմազանով Ձերբակալվել է ՆԳՆ ոստիկանության Տավուշի հաշվառման քննական բաժնի պետը և ևս 14 անձ Որոշ երկրներում տեղական ինտերնետային վերահեռարձակողների պատճառով առաջացել են տեխնիկական խնդիրներ, որոնք պատճառ են դարձել «Կենտրոն» ՀԸ տարբերանշանի ներքո ցուցադրել ոչ հայկական արտադրանքԳազայում սովից մահացածների թիվը հասել է շուրջ 240-ի Արմավիրի մարզում բախվել են «Nissan X-Trail»-ը, «Volkswagen»-ը և «ՎԱԶ 2107»-ը․ կան վիրավորներ Զելենսկին և Սթարմերը քննարկել են անվտանգության երաշխիքները