Երևան, 25.Դեկտեմբեր.2025,
00
:
00
ՀՐԱՏԱՊ


ՈՒՇԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆ ՎԱՐՈՐԴՆԵՐԻՆ. Մինչ օրս մենք սխալ ենք վարվել` մի «տաքացրեք» մեքենայի շարժիչը կանգնած վիճակում

ԼԱՅՖ

Թվում է թե դա անում են բոլորը` միացնում են մեքենայի շարժիչը եւ նստում մեքենայի մեջ տեղից չշարժվելով մինչեւ չտաքանա շարժիչը:

Եթե դուք նրանցից մեկն եք, ով կարծում է որ դա ճիշտ է, ապա անպայման կարդացեք այս հոդվածը:

Հավանական է, որ դուք դա անում եք որպեսզի խնայեք շարժիչը: Բայց իրականում դարձել եք առասպելի զոհ, որը իրականում ավելի շատ վնաս է բերում քան օգուտ:

Business Insider-ը հարցազրույց է վերցրել նախկին դրագռեյսեր Սթիվեն Կյատտիից, ով Վիսկոնսինա-Մեդիսոնա համալսարանում ունի ինժեներական դոկտորական աշխատանք մեքենան ձմռանը տաքացնելու թեմայով:

Վերջին 26 տարիներին Կյատտին ուսումնասիրում է  ներքին այրման շարժիչները , որոնք այրում են հեղուկ վառելիք էներգիա ստանալու համար:

Եթե կարճ, ապա մասնագետի եզրակացությունը հետեւյալն է:

Մեքենայի շարժիչի աշխատանքը կանգնած վիճակում ոչ միայն ստիպում է Ձեզ ծախսել ավելորդ վառելիք, այլեւ վնասում է շարժիչին:

Որովհետեւ երբ շարժիչը աշխատում է իսկ մեքենան կանգնած է, սառած յուղը չի հասցնում ժամանակին հասնել մխոցներին: Արդյունքում տեղի է ունենում թույլատրելի ծանրաբեռնվածության գերազանցում:

Ինչպես է դա աշխատում

Նորմալ պայմաններում ձեր մեքենայի շարժիչը աշխատում է օդի եւ գոլորշացած վառելիքի խառնուրդով: Օրինակ վերցնենք բանզինը:  Խառնուրդը հասնում է մխոցներին, պորշինը սեղմում է նրան եւ առաջացնում միկրո-պայթյուն, որը եւ առաջացնում է էներգիա շարժիչի համար:

Բայց երբ դրսում ցուրտ է, բենզինը վատ է գոլորշիանում: Սկզբում ձեր մեքենան փոխհատուցում է դա, ավելացնելով խառնուրդում ավելի շատ բենզին, դրա համար շարժիչը աշխատում է բարձր պտույտներով: Եւ հենց այստեղ առաջանում են խնդիրներ:

Ահա շարժանկար որը ցույց է տալիս մեքենայի շարժիչի մխոցների աշխատանքը էներգիա ստանալու համար:

«Խնդիրը կայանում է նրանում, որ երբ այրման խցիկում հայտնվում է ավելի շատ վառելիք, նրա մի մասը մնում է մխոցի պատերին — պատմում է Կյատտին: Բենզինը շատ լավ լուծիչ է եւ այն մաքրում է մխոցի պատերի քսուկային նյութերը երբ միացնում եք շարժիչը ցուրտ օրերին: Հատկապես դա կարեւոր է, երբ մեքենան երկար ժամանակ կանգնել է եւ շարժիչը չի միացվել:»

Հիմա ավելի պարզ: Գլխավոր խնդիրը կայանում է նրանում, որ ցրտին յուղը խտանում է: Արդյունքում հանգույցները աշխատում են չոր վիճակում, մեխանիկական դետալները ավելի արագ են մաշվում քան սովորական պայմաններում:

Բայց որ դեպքում շարժիչը կտաքանա ավելի շուտ, երբ շարժման ընթացքում թե՞ կանգնած վիճակում:

Եզրակացություն: Հակառակ տարածված կարծիքի, մեքենայի շարժիչի աշխատանքը կանգնած վիճակում չի երկարացնում նրա կյանքը այլ ընդհակառակը կարճացնում է:

Իմիջայլոց դրա մասին են խոսում նաեւ ավտոարտադրողները, նրանցից ոչ մեկ խորհուրդ չի տալիս տաքացնել շարժիչը կանգնած վիճակում:

Եթե ձեր մեքենայի փոխանցման տուփը ավտոմատ է, ապա տաքացնել պետք է եւ իրեն: Անկասկած միակ տարբերակը դանդաղ ընթանալն է եւ արագության ոտնակի թույլ կառավարելը: Դրա համար կպահանջվի մի քանի տասնյակ վարկյաններ, սովորաբար հենց այդքան է հարկավոր բակից դուրս գալու համար:

Պարզ լուծում

Այն բանից հետո, երբ Ձեր մեքենայի շարժիչը կտաքանա մինեչ 4.4 աստիճան ըստ ցելսիուսի, պտույտները կսկսեն ընկնել: Դուք կտեսնեք դա տահոմետրի ցուցիչից: Դրա հետ մեկտեղ դուք կնկատեք, որ մեքենայի սրահը սկսում է մտնել տաք օդ: Բայց մի խառնեք ռադիատորի տաքությունը շարժիչի տաքության հետ:

Այնպես որ ամենաարագ եւ լավ միջոցը մեքենայի տաքացնելու համար սպասել 30-60 վարկյան ինչ դուք միացրել եք շարժիչը եւ դանդաղ սկսել ընթացքը: Բայց կարելի է ընդհանրապես չսպասել:

Ամենակարեւորը, որ առաջին րոպեններին այդ ընթացքում ակտիվ չսեղմել արագության ոտնակին:

«Եղեք նուրբ մեքենայի հետ առաջին 5-15 րոպեներին. Քանզի դուք կազատեք շարժիչին ավելորդ ստրեսից». խորհուրդ է տալիս մասնագետը:

Գումարած դրան դա շահավետ չէ: Ոչ բավարար տաքացած շարժիչը ծախսում է առնվազն 12% ավել վառելիք քան սովորական պայմաններում: Երբ դուք ուժեղ սեղմում եք արագության ոտնակին անմիջապես ճանապարհ դուրս գալուց, ապա ծախսում եք ավելորդ վառելիք եւ չեք ստանում ոչ մի օգուտ հավաստիացնում է մասնագետը:

Առասպելի արմատները

Որոշ առասպելներ բավական արդիական են եւ սա էլ բացառություն չէ: Դրա հիմնական պատճառը դարձավ այն դարաշրջանը, երբ բենզինով շարժիչները եղել են կարբյուրատորային:

Բայց դեռ 1980-ականներին սկսեցին օգտագործել վառելիքի ներարկման էլեկտրոնային մեխանիզմը:

Բան այն է, որ էլեկտրոնային ներարկումը  ինքն է կարգարվում օդի եւ վառելիքի խառնուրդի կառուցվածը, որը պետք է հայտնվի մխոցների մեջ: Կարբյուրատորը այդպես անել չեր կարողանում, նրանում չկար հատուկ ցուցիչ դրա համար:

Բայց քանի որ կարբուրյատորով մեքենաներ այլեւս չեն արտադրվում, ուստի կանգնած վիճակում մեքենայի շարժիչը միացնելու կարիք չկա:

Աշխատանքային պայմանագրերի կնքումը, դադարումը և փոփոխումը կիրականացվի բացառապես թվային համակարգով Մահացել է «Մոսկվան արցունքներին չի հավատում» ֆիլմի գլխավոր դերակատար Վերա Ալենտովան Բաքվի դատարանը Կարեն Ավանեսյանին դատապարտել է 16 տարվա ազատազրկման Թույլ իշխանություն, բայց ուժեղ ֆեյքերի գործարան. Ալիկ Ալեքսանյան «Արևմտյան Ադրբեջան» կոչվածը քաղաքական կեղծիք է․ Ավետիք ՉալաբյանՅամալը բացատրել է, թե ինչու չունի ընկերուհի. պատճառը գիշերային սովորությունն է Ժամանակն է, որ Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև ցամաքային սահմանը բացվի. Գևորգ Պապոյան. «Ազատություն» Հունվարի 1-ից կարգը կփոխվիԶՊՄԿ ն վերազինվում է նոր սարքավորումներով (տեսանյութ) ԱրարատԲանկն արժանացել է Visa-ի «Վստահելի գործընկերություն» 2025 մրցանակին Սկանդալային առաջնորդը չպետք է միանար հակաեկեղեցական արշավին․ Հրայր ԿամենդատյանԻշխանությունն իրավունք չունի միջամտել Եկեղեցու ներքին գործերին․ Ցոլակ ԱկոպյանՈսկու գինը կտրուկ անկում է ապրել «Գագիկ Ծառուկյան» բարեգործական հիմնադրամն արտահերթ ֆինանսական աջակցություն կտրամադրի «Արցախն իմ սրտում» սոցիալ-բարեգործական հիմնադրամին. Իվետա ՏոնոյանTeam-ի շուրջ 50 աշխատակից մեկնեց եվրոպական շրջագայության Մաղթում եմ՝ 2026-ին երկիրը անցնի հայրենիք սիրող մարդկանց ձեռքը. Վարդան Ղուկասյան Վթար․ անորոշ ժամանակ գազ չի լինի Հայաստանի և Թուրքիայի երկկողմ երկխոսության մակարդակով արդեն հասունացել է այն պահը, երբ-որ սիմվոլիկ և նույնիսկ ոչ սիմվոլիկ քայլեր պետք է տեղի ունենան. Փաշինյան Դու էլ ես դա անում ամեն օր, բայց չգիտես՝ ինչ վտանգի ես ենթարկվումԲախվել են ուղևորատար ավտոբուսը և բեռնատարը. կա 9 զnհ, 21 վիրավnր Սպասվում է առանց տեղումների եղանակ. oդի ջերմաստիճանն աստիճանաբար կնվազի 5-7 աստիճանով Համաշխարհային ճանաչում ունեցող երկրորդ «գասկոնացին»... Դ'Արտանյանից հետո. «Փաստ»Նախքան Ամանոր ձյո՞ւն կգա․ ի՞նչ եղանակ սպասել առաջիկա օրերին Ոչ օլիմպիական մարզաձևերի միությունը պարգևներ է հանձնել պատերազմում վիրավորված մարզիկներին Վիճաբանություն Երևանում, անչափահասները ծե ծել են 16-ամյա տղայի, ով հետո տեղափոխվել է հիվանդանոցԱդրբեջանական բենզինի երկրորդ շահառուն Սամվել Ալեքսանյանն է ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ ( 25 դեկտեմբեր). Մեծ հանրահավաք Ստեփանակերտի Վերածննդի հրապարակում. «Փաստ»Ադրբեջանից նավթ գնելով, Հայաստանը կախվածության մեջ է հայտնվելու․ Ավետիք ՀարությունյանՓաշինյանին ոչ Հայկ Սարգսյանն է պետք, ոչ՝ նրա հարազատները Բաքուն պատրվակ է փնտրում. ինչի՞ց են կատաղել ագրեսիայի աղբյուր Ադրբեջանում. «Փաստ»Փաշինյանի իշխանությունը փակում է «Շողակաթ» հեռուստաընկերությունը ՀԱԵ-ի վրա հարձակումը կրոնական հարց չէ, այլ պատմական ուղեծրի ձևափոխում. «Փաստ»Պետությունը, որը գտնում է գումար պարգևավճարների համար, բայց «չի գտնում» թոշակի բարձրացման համար, գիտակցաբար նվաստացնում է իր տարեց քաղաքացիներին. Հրայր ԿամենդատյանԱմեն պատգամավոր 3 միլիոն դրամ պրեմիա է ստացել. Էդմոն ՄարուքյանԱյն մասին, թե ինչու գործող վարչախումբն ընդունակ չի կանգնեցնել արտաքին քաղաքական ձախողումների շարանը. Ավետիք Չալաբյան«Հայտնվել է շրջափակման մեջ, գերի չընկնելու համար մենամարտի բռնվել թշնամու հետ». Դավիթ Ասլիյանն անմահացել է սեպտեմբերի 27-ին Մատաղիս-Թալիշ սահմանագծին. «Փաստ»«ՀայաՔվեականների» խաչքավորությամբ Սանահինում մկրտվեցին մի խումբ լոռեցիներԱվստրալիան կսկսի անվճար արևային էլեկտրաէներգիա բաշխել քաղաքացիներինՈվ է իրականում տուժում Վաշինգտոնում կնքված հուշագրի գործարկումից․ ԱՄՆ-ի հետ հուշագրի ստորագրման բացասական հետևանքները Գործող իշխանության հակաեկեղեցական քայլերը Վիճաբանություն Երևանում, անչափահասները ծեծել են 16-ամյա տղայի, ով հետո տեղափոխվել է հիվանդանոցԿհավաքագրվի վարելահողերի չօգտագործվող տարածքների մասին ամբողջական տեղեկատվություն. «Փաստ»Վթար. ջուր չի լինելու Աշխարհաքաղաքական նոր դասավորությունը և տարածաշրջանային ամբիցիաների հատումը. «Փաստ»ՀՀ ԱԳՆ–ն հայտնել է, թե երբ կսկսվի «Թրամփի ուղու» շինարարությունը Ներքաղաքական տարվա... զրոյական կետը. «Փաստ»Դոլարը թանկացել է, ռուբլին՝ էժանացել․ փոխարժեքն՝ այսօր Բժշկության աղոթք«Այս իշխանությունների վերարտադրման պարագայում զոհասեղանին ենք դնելու Հայաստանի Հանրապետության գոյի և հետագա ճակատագրի հարցը». «Փաստ»Անկում՝ առանց անկարգելի. մինչև ո՞ր կետը. «Փաստ»