Փոքրիկ խանութից՝ շոկոլադի կայսրություն. ինչպե՞ս ստեղծվեց «Քինդեր սյուրպրիզը». «Փաստ»
ՀԱՆՐԱՀԱՅՏ ՄՈԼՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
«Փաստ» օրաթերթը գրում է
Խոսելով «Kinder Surprise»- ի պատմության մասին՝ անպայման պետք է նշել, թե ինչպես է զարգացել շոկոլադ արտադրող իտալական խոշոր «Ֆերրերո» ընկերությունը: Ընկերության տարեկան շրջանառությունը ներկայումս կազմում է ավելի քան 7 միլիարդ եվրո, բայց այն անմիջապես չի դարձել այդպիսին: Այդ ընկերության պատմության արմատները գտնվում են անցյալ դարի քառասունականներում, երբ ամբողջ աշխարհը զբաղված է եղել Երկրորդ համաշխարհային պատերազմով: Պիետրո Ֆերրերոն հանդիսացել է Թուրին քաղաքում (Իտալ իա) գտնվող այդ ընկերության առևտրի առաջին կրպակի հիմնադիրը: Նրա սկսած գործը խթան է հանդիսացել ընկերության հետագա զարգացման համար. նա կարողացել է աշխարհին տալ համեղ քաղցրավենիք (Tik-Tak dragees, Nutella շոկոլադե մածուկ, Kinder Surprise ձու, Raffaello կոնֆետներ): Պետք է նշել, որ Պիետրոյի հայրն է առաջինն սկսել այդ գործը՝ հանդիսանալով փոքրիկ հացաբուլկեղենի խանութի սեփականատեր:
Նա այն ժառանգել է որդուն 1930 թվականին: Բայց Պիետրոն ձգտել է ավելի հետաքրքիր բիզնեսով զբաղվել, և շուտով նրան հաջողվել է սովորական հացաբուլկեղենի խանութը վերածել հրուշակեղենի խանութի: Հենց այդտեղ էլ բացահայտվել է Ֆերրերոյի տաղանդը: Որպես հրուշակագործ, նա իսկապես սիրել է փորձեր կատարել արտադրատեսակների հետ, և կինը նրան օգնել է ամեն ինչում: Այնուամենայնիվ, Երկրորդ աշխարհամարտը ստիպել է զույգին տեղափոխվել Իտալիայի հյուսիս: 1942 թվականին Ալբա քաղաքում զույգը վերաբացել է հրուշակեղենի խանութը: Այնտեղ նրանք շարունակել են իրենց փորձարկումները՝ հորինելով ավելի ու ավելի համեղ քաղցրեղեն: Նոր տեղում ընտանիքի հրուշակեղենը մեծ ճանաչում է գտել, ապա այդ մասին լուրերը տարածվել են ամբողջ Իտալիայում, որից հետո էլ, ժամանակի ընթացքում, ամբողջ աշխարհով:
1946 թվականին Ալբայում բացվում է «Ֆերրերո» ընկերության առաջին գործարանը: Ընկերությունը 10 տարվա ընթացքում դուրս է եկել Իտալիայից և Գերմանիայում բացել ներկայացուցչություն: Իսկ հիմա «Kinder Surprise»-ի ստեղծման պատմության մասին: «Ձու խաղալիքի» գաղափարը չի կարելի նոր անվանել: Ի վերջո, ԽՍՀՄ-ում նախապատերազմյան տարիներին եղել է քաղցրավենիք, որը երեխաներն անվանել են «շոկոլադե ռումբ», քանի որ ներսում կարելի էր գտնել փայտե սրտեր, տիկնիկներ և այլ փոքրիկ իրեր: Բացի այդ, Իտալիայում կա հին ավանդույթ, երբ Զատիկի համար թխված ձվաձև թխվածքների ներսում տեղադրում են փոքրիկ անակնկալ (մետաղադրամ կամ խաղալիք): Պիետոյի որդին՝ 24-ամյա Միշել Ֆերրերոն, որը դարձել էր ընտանեկան բիզնեսի իրավահաջորդը, հիմք է ընդունել հենց այդ սովորույթը:
Եվ քանի որ նա մանկուց հրաժարվել էր կաթ խմելուց (դա նրան դուր չէր գալիս), նա հիանալի միտք է հղացել՝ արտադրել այնպիսի մանկական հրուշակեղեն, որի մեջ կաթի պարունակությունը կկազմի մոտ 42%: Այդ ժամանակից էլ մանկական Kinder շոկոլադը սկսել է իր ճանապարհորդությունը: Որոշվել է անակնկալներով ձվեր պատրաստել Kinder շոկոլադից: Դրանք սկսել են արտադրել 1974 թվականից՝ սպիտակ և կաթնային (երկշերտ) շոկոլադից: Միջուկը եղել է դեղին պլաստիկ պարկուճ, որն ունի իսկական ձվի դեղնուցի ձև: Ֆերրերո ընտանիքն անմիջապես արտոնագրել է իր գյուտը: Բայց գաղափարը` ստեղծել խաղալիքների շարք, որոնք կարող են տեղադրվել պլաստիկ ձվի դեղնուցի մեջ, պատկանում է շվեյցարացի արդյունաբերական դիզայներ Հենրի Ռոթին:
Kinder Surprise-ի սերիական շատ խաղալիքներ, հատկապես հները, նրա գաղափարներն են: Այդ շոկոլադե ձվերի համար հսկայական հերթ է առաջացել, երբ դրանք առաջին անգամ հայտնվել են խանութներում:Ընդամենը մեկ ժամվա ընթացքում վաճառվել է ամբողջ առաջին խմբաքանակը: Այդ շոկոլադի ներսի խաղալիքների հավաքածուներ սկսել են հավաքել ինչպես երեխաները, այնպես էլ մեծահասակները: Ներկայումս ձեռքով նկարվող որոշ խաղալիքների գինը հասնում է մինչև 500 դոլարի: 2007 թվականին աճուրդով 90 000 խաղալիք ունեցող հավաքածուն վաճառվել է 30 հազար եվրոյով:
Կամո Խաչիկյան
Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում




















































