Ереван, 27.Ноябрь.2025,
00
:
00
ВАЖНО


Նոր ավիաընկերությունների մուտքը թեև ուրախալի է, սակայն չի բացառվում, որ նրանք էլ կանգնեն փաստի առաջ. «Փաստ»

ОБЩЕСТВО

«Ավիացիաների ազգային միավորում» հասարակական կազմակերպության նախագահ, Հանրային խորհրդի օդային տրանսպորտի քաղաքականության հարցերի ենթահանձնաժողովի նախագահ, ՍՍՀՄ վաստակավոր օդաչու Դմիտրի Ադբաշյանի կարծիքով՝ բավականին ուրախալի է, որ ոչ միայն նոր ավիաընկերություններ են մուտք գործում հայկական շուկա, այլև նոր ավիաչվերթներ են բացվում: Նրան մտահոգող հարցն այն է, որ եթե կարելի է Գյումրու օդանավակայանում հարմարավետ պայմաններ ստեղծել թռիչքների և ավիաընկերությունների աշխատանքի համար, ապա ինչու նույնը հնարավոր չի կատարել Երևանում:

«Չէ՞ որ Երևանից ավելի հեշտ կլիներ զարգանալն ու տարածվելը ողջ աշխարհով, սակայն ավիացիայի ամենամեծ խնդիրը դա չէ: Ամենամեծ խնդիրը, որը թույլ չի տալիս, որ ավիացիայի ոլորտը զարգանա այն է, որ մենք դեռ Օդային օրենսգիրք չունենք: Այսինքն՝ ոլորտին վերաբերող իրավական դաշտը լավ մշակված չէ, ինչը կարող է լուրջ ազդել հայկական շուկա մուտք գործած բոլոր ավիաընկերությունների նորմալ աշխատանքի վրա»,– ասաց Դ. Ադբաշյանը:

Ոլորտի բացերը վերացնելու համար հայ մասնագետները 14 տարի առաջ Օդային օրենսգիրք են մշակել և ներկայացրել իշխանություններին, սակայն պարզվում է, որ մինչ օրս ոչ միայն օրենսգիրքը չի ընդունվել, այլև ոլորտի բացերն են գնալով խորացել:

«Մեզ ասում են, իբր թե ուսումնասիրում են մեր ներկայացրած օրենսգիրքը: Բայց այդպես էլ սայլը տեղից չի շարժվում: Եվ ստացվում է, որ թե՛ նախկին և թե՛ ներկայի ավիաընկերությունները, բոլորն էլ ռիսկային պայմաններում են աշխատում: Եվ կարող է ժամանակի ընթացքում նրանց առջև այնպիսի պայմաններ դրվեն, որոնք ոչ մի օրենքով չեն կանոնակարգվում և ընկերությունները կանգնեն փաստի առաջ»,– ասաց Դ. Ադբաշյանը:

Մասնագետի խոսքով՝ մեծ խնդիր է նաև, որ Հայաստանի ավիացիայի վարչությունը ինքնաթիռի սև արկղերի պարունակությունն ուսումնասիրելու և վերծանելու հնարավորություն նույնպես չունի: Եվ ոչ ընկերությունները, ոչ էլ ավիացիայի վարչությունը չի իմանում, թե ինչպես են օդաչուական կազմերն ու տեխնիկական սպասարկման անձնակազմերն աշխատում:

«Ոչ ոք չգիտի, թե այդ աշխատանքները բավարա՞ր են, թե՝ ոչ կամ ինչպես են իրականացվում թռիչքների սպասարկման աշխատանքները: Վարչությունը նույնիսկ չի կարող հաշվարկել և վերլուծել թռիչքների արդյունավետությունը, որոնք սև արկղերում հավաքվող տեղեկությունների ուսումնասիրության միջոցով է կատարվում: Մենք անպայման պետք է նման հնարավորություններ ունենանք, որը թույլ կտա բոլոր թռիչքների յուրաքանչյուր ժամը մեզ մոտ ուսումնասիրել և վերահսկողության տակ պահել»,– ասաց Դ. Ադբաշյանը:

Մեկ ուշագրավ բացահայտում ևս: Պարզվում է, որ չնայած Հայկական քաղավիացիայի գլխավոր վարչությունը պայմանագիր է ստորագրել Քաղաքացիական ավիացիայի միջազգային կազմակերպության հետ և պարտավորվել միջազգային օդային օրենսգրքի պահանջներին համապատասխան գործունեություն ծավալել: Այսինքն, պարտավորվել են զբաղվել ավիացիայի զարգացմամբ, արդյունավետության բարձրացմամբ և անվտանգության հարցերով, որի համար իրենք պատասխանատվություն են կրում, բայց այդ պայմանագիրը նույնպես պայման չի եղել, որ հայոց կառավարությունն օր առաջ ընդունի Օդային օրենսգիրքը: Դրա բացակայության պայմաններում ակնհայտ թերացումների, անգամ ավիավթարների դեպքում, հնարավոր չէ որևէ մեկին պատասխանատվության ենթարկել: Այսինքն՝ ստացվում է, որ Հայաստանը թեև Քաղավիացիայի վարչություն ունի, բայց այն ընդամենը ձևական կամ բուտաֆորիկ էֆեկտի համար է և իրականում որևէ լուրջ գործառույթ իրականացնել չի կարող:

Բացի այդ, Դ. Ադբաշյանի խոսքով, ողջ աշխարհում հասարակական կազմակերպությունները կարող են վերահսկել ավիաընկերությունների աշխատանքը, սակայն Հայաստանում այս հարցը կրկին բաց է:

«Մեզ մոտ կա նաև այն խնդիրը և որևէ հասարակական կազմակերպություն չի կարող ոլորտում մանրամասն ուսումնասիրություն կատարել և պարզել, թե ինչու են, օրինակ, օդի վարձը 10 հազար դրամ սահմանել և ոչ թե՝ 5 կամ 4 հազար, կամ ուր են գնում այդ օդի փողից հավաքված հսկայական գումարները և այլն: Սրանք հարցեր են, որոնց պատասխանները երկար տարիներ է հնարավոր չէ գտնել»,– ասաց Դ. Ադբաշյանը:

Շարունակությունը` «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

Хор Сретенского монастыря спел в самолете по дороге в Ереван Новый законодательный пакет: В трех областных центрах Армении власти решили построить приюты для животных«Футбольная легенда Никита Симонян — лидер развития армяно-российских спортивных отношений.»Правительство Армении решило продлить на год отмену НДС и пошлин на импорт электромобилейМир - лозунг или внешняя политика? Толерантность должна формироваться с школьного возрастаВажность информационной безопасности: IDBank и Idram поддержали конкурс APOCALYPSE CTF 2025Представитель IDBank Иннеса Амирбекян назначена сопредседателем Рабочей группы Комиссии по банковским вопросам МТП по гарантиямВ окрестностях Дилижана продолжаются работы по тушению пожаровГенеральный директор Ucom Ральф Йирикян вручил сертификаты участникам курса по кибербезопасностиГубернатор Вайоцдзорской области Армении: Пожары на мусорных свалках в городах Ехегнадзор и Джермук под контролемСледственные органы не представили надлежащих доказательств: Слушания в НС Армении по теме политзаключенныхТрамп: Часть территории Украины все равно могла бы перейти к России в течение следующих нескольких месяцевТатоян: Бывшие президенты Армении питают власть Никола Пашиняна В Центральном административном районе Еревана продолжаются работы по демонтажу незаконно размещенных киосковТрамп: Мы очень близки к мирному соглашению между Россией и УкраинойСын Микаэла Арутюняна утверждает, что он вообще не общался с Навальным, а остальных даже не знает: «Паст»«Его пример ценен»: заслуженный строитель России о смерти Симоняна Кто на самом деле наносит вред государству? «Паст»Кэшбэк - это мошенничество. Получается: хотят, чтобы люди молчали, а сами они ели и не насытились: «Паст»IDBank — Пионер цифрового банкинга и инноваций в АрменииТупик одностороннего мира: когда Армения говорит о будущем, а Азербайджан формирует поколение, полное ненависти: «Паст»Мишель Пфайффер говорит, что стала жить «более осмысленно» после того, как стала бабушкойРаботы Гийома Туманяна покажут на Неделе искусств в ЛюксембургеUcom поддержал проведение ежегодного конкурса по кибербезопасности «Capture the Flag 2025» Боксер Ванес Мартиросян скончался после продолжительной болезниABC News: США планируют провести отдельную встречу с российской стороной по УкраинеВ Украине рассказали о двух проектах документов, переданных США, и ультиматуме ВашингтонаЗои Салдана раскрыла важное «обещание», которое она дала вместе с мужем Марко Перего и которое влияет на все аспекты их жизниИзраиль впервые с лета нанёс удар по Бейруту: утверждается, что погиб высокопоставленный член «Хезболлы»Заявление: Украина и США подготовили обновлённый документ по мируКакие аудиозаписи и документы собирается опубликовать бывший министр обороны? «Паст»Какие доходы не будут подлежать декларированию? Предлагаются новые изменения: «Паст»Почему власти «паникуют»? «Паст»Очередной митинг: чем недовольны сотрудники государственных структур? «Паст»Ким Кардашьян тайно выкупила библию покойного отца за $80,276Токаев: Армения является надежным партнером для КазахстанаФинансово грамотные вместе с Idram и IDBank: очередная остановка – лагерь НаириКитайский робот установил мировой рекорд, пройдя без остановки более 100 кмГенрих Мхитарян уже приступил к индивидуальным тренировкамАрмянские хореографические ансамбли из Владимирской области заняли призовые места на фестивале в МосквеGuardian: из Британии могут уехать до 50 тыс. медсестер из-за миграционных мер«По-нашему»: Армения заслуживает руководителя, который не оторван от реальности и связан со своим народомВ Казахстане обсуждают восстановление авиасообщения с АрмениейМинистр: Астана может открыть новый торговый маршрут в Турцию через АрмениюIdram получила разрешение на создание и эксплуатацию армянской платёжно-расчётной QR системы IdramNetUcom завершил построение сети 5G во всех городах Армении А что было бы, если бы он просто сделал антивластные призывы в банке? «Паст»Власти даже не скрывают, что ЭСА и Церковь интересуют их исключительно в рамках предвыборной «логики»: «Паст»От «успеха» к поражению: как «казахстанский транзит» разрушил нарративы власти? «Паст»В Лувре после дерзкого ограбления к концу 2026 года установят 100 внешних камер видеонаблюдения