Yerevan, 19.August.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


Հայաստանի պաշտոնյաների տոնը փչացնողները

ANALYSIS

Սովորաբար Հայաստանում պաշտոնյաները, հատկապես կառավարության ուժային և ֆինանսական կառույցների ղեկավարները խուսափում են լրագրողների հետ շփումից: Պատճառը ենթադրելի է: Տրվում են անհարմար հարցեր, որոնք վերաբերում են պաշտոնյաների եկամուտներին, լիազորությունների պատշաճ կատարմանը, կոռուպցիայի խնդիրներին և անգամ անձնական կյանքին: Բանն այն է, որ նման հարցեր լրատվամիջոցների ներկայացուցիչները «ռիսկ են անում» բարձրացնել հենց այն պատճառով, որ պաշտոնյաներն արհամարհում են իրենց և հրաժարվում հաշվետու լինել հանրությանը սեփական գործողությունների համար:

Լրագրողները` ոմանք սեփական նախաձեռնությամբ, ոմանք էլ ուղղակի պատվերով, կարողանում են պաշտոնյաներին «բռնացնել» միայն հանրային միջոցառումների ժամանակ և բառացիորեն ընկնել նրանց հետևից: Այդպիսի հանրային վայրեր են դարձել Ծիծեռնակաբերդի, Եռաբլուրի, Սարդարապատի հուշահամալիրները և այլն: Եվ, երբ պաշտոնյաները «հարցախեղդի» են ենթարկվում, սկսում են հանկարծ բողոքել, որ լրագրողները «փչացնում են» օրվա խորհուրդը կամ իրենց տոնը, որ օրվա հետ կապված հարցեր տալու փոխարեն սադրիչ և անիմաստ հարցեր են տալիս:

Հայտնի են նման բազմաթիվ դեպքեր: Այդ պահերին պաշտոնյաները հաճախ համբերությունից դուրս են գալիս և սկսում անգամ վիրավորական խոսքեր հնչեցնել լրագրողների հասցեին: Զայրույթի պահին արված նրանց արտահայտությունները դարձել են անգամ թևավոր խոսքեր: Կարիք չկա հիշեցնել, թե ով ինչ արտահայտություններ է թույլ տվել այդ պահերին, որոնք երբեմն վայել չեն ոչ միայն պետական պաշտոնյային, այլև ցանկացած բարեկիրթ մարդու: Բացառություն չէր նաև մայիսի 28-ին Սարդարապատում Հայաստանի Առաջին Հանրապետության տոնին նվիրված միջոցառումը:

Մեր քննարկման թեման ոչ թե այդ պաշտոնյաների անպարկեշտ և անգրագետ հայտարարությունները մեջբերելն է կամ արձանագրելը, թե ինչպես են նրանք «փախուստի դիմում» լրագրողներից, այլ բուն երևույթի մասին խոսելն է: Ինչո՞ւ են մեր պաշտոնյաները վախենում, այո´, վախենում հանրությանը հաշվետու լինելուց և իրենց պաշտոնի և անձի հետ կապված ցանկացած հարցին պատասխանելուց: Օրենքի տրամաբանությամբ` պաշտոնյան պետական ծառայող է, այլ ոչ թե պետության տերը: Նա կատարում է հանրության պատվերը, նա վարձու աշխատող է և ինչպես ցանկացած վարձու աշխատող, պարտավոր է մանրամասն զեկուցել գործատուին կատարած աշխատանքի մասին:

Իսկ եթե կան լուրեր աշխատողի կողմից փողերի յուրացման և անձնական թերի որակների մասին, ապա նա առավել ևս պետք է պատասխանատու լինի` կա´մ մարդավարի հերքելով այդ լուրերը, կա´մ կամավոր հեռանալով զբաղեցրած պաշտոնից: Գաղտնիք չէ, որ շատ պաշտոնյաներ պարզապես գործարարներ են: Հիմա, եթե իրենց բիզնեսներում աշխատող որևէ մեկը յուրացնի գումարները և կասկածելի գործով զբաղվի, իրենք ինչպե՞ս են վարվում նման աշխատողի հետ: Իհարկե, սկզբում կանչում են հարցուպատասխանի, և եթե այդ աշխատողը չի կարողանում պատասխան տալ իր գործողությունների համար, վռնդում են աշխատանքից, նույնիսկ կարող են դատի տալ:

Հետևաբար, հարց է առաջանում: Ինչո՞ւ մեր պաշտոնյաները նույն կերպ հետևողական չեն իրենց անմիջական պարտականությունները կատարելիս: Այդ հարցի պատասխանն ունի երկու կողմ` մեկը տեխնիկական, մյուսը` բովանդակային: Ընդունենք, որ այդ պաշտոնյաները պրոֆեսիոնալ կադրեր են և բարեխղճորեն իրենց գործն են կատարում: Այդ իմաստով գլխավոր խնդիրը տեխնիկական է: Ցանկացած պետական կառույց ունի ԶԼՄ-ների և հանրության հետ կապերի բաժին կամ պատասխանատու: Առանձին պաշտոնյաներ ունեն մամուլի խոսնակներ:

Արևմտյան երկրներում և անգամ Ռուսաստանում բարձրաստիճան պաշտոնյաների մամուլի խոսնակները, հանրության հետ կապերի պատասխանատուները պարբերաբար անցկացնում են մամուլի ասուլիսներ, գրեթե ամենօրյա ռեժիմով իրենց ղեկավարների փոխարեն պատասխանում են լրագրողների բոլոր հուզող հարցերին: Միշտ չէ, որ պաշտոնյան իսկապես կարող է հասցնել շփվել լրագրողների հետ և ամեն հարցի շուրջ չէ, որ պաշտոնյաները պարտավոր են պատասխաններ տալ: Իրենց փոխարեն այդ ամենն անում են մամուլի խոսնակները:

Կարևոր չէ, թե ինչ պատասխաններ են տրվում, կարևորն այն է, որ մամուլի խոսնակի միջոցով տրվում են պատասխաններ: Եվ տեղեկատվության կարոտ ԶԼՄ-ները, որոնց գլխավոր խնդիրը օրվա լուր հայթայթելն է, ստանում են իրենց հուզող հարցերի այս կամ այն պատասխանը: Դրանից հետո դժվար թե նորմալ լրագրողը հանրային միջոցառման ժամանակ «հարձակվի և հարցախեղդ» անի պաշտոնյային, քանի որ արդեն ավելի վաղ նրա խոսնակից ստացել է շատ հարցերի պատասխանները: Իսկ եթե անգամ որևէ լրագրող «հարձակվի» պաշտոնյայի վրա, ապա վերջինս հանգիստ կարող է ասել, որ այդ հարցի պատասխանն արդեն տրվել է, և ավելացնելու ոչինչ չկա: Իսկ եթե կա ավելացնելու որևէ բան, ապա կարող է շատ հարգանքով պատասխանել:

Բովանդակային խնդիրն էլ այն է, որ մի շարք պաշտոնյաներ պարզապես իրենց տեղում չեն և չպետք է լինեն այդ պաշտոնին: Նրանք իրենց մակարդակով բառացիորեն թքած ունեն ԶԼՄ-ների և հանրության կարծիքի վրա: Նրանցից ավելին ակնկալելը կլինի միամտություն: Այսպիսով, կարող ենք եզրակացնել, որ եթե մեր պաշտոնյաները ցանկանում են տոն օրերին տոն նշել և խուսափել լրագրողների «տեռորից», ուրեմն պետք է խնդրի տեխնիկական կողմը հասկանան և հնարավորություն տան իրենց մամուլի հետ կապերի պատասխանատուներին մարդավարի աշխատել: Իսկ հանրության հետ կապերի ինստիտուտը մեր պետական համակարգի շատ օղակներում` սկսած բարձրագույնից, պարզապես անգործության է մատնված:

Լրագրողը պատշաճ կարգով և պատշաճ վայրում պետք է ուղղի իր հարցերը: Բայց դրա համար պայմաններ ստեղծողը պետք է լինի ոչ թե լրագրողը, այլ պետական պաշտոնյան և նրա թիմը: Հայաստանի պաշտոնյաները պետք է գիտակցեն, որ դա բխում է իրենց իսկ շահերից: Այդ ամենից հետո նրանք կթոթափեն անհարմար հարցերին անհարմար վայրերում պատասխանելու բեռը և գրեթե կկանխեն լրագրողների զավեշտալի «հետապնդումները»: Եթե պետական ծառայողը չի հարգում լրատվության ներկայացուցչին, ով հանրության միջնորդն է, ապա լրագրողը պարտավոր չէ հարգել նման պաշտոնյային:

Տիգրան Խաչատրյան

Inecobank and The Bank of New York Mellon mark the launch of a partnership to expand international transfer capabilitiesOver the clouds with AraratBank's Mastercard World Travel CardCustomer Appreciation Day at "Baghramyan" branch: IDBankUnibank Issued Preferred Shares with a Fixed Annual Dividend of 12% Team Telecom Armenia to Become First in Region to Replace 2G with Advanced Networks, Launching Program to Provide New Phones to Subscribers Ucom’s Fixed Network Now Available in Yerevan's Silikyan District UC Berkeley, Stanford, Visa Innovation Center and Much More: a Unique Opportunity for 10 Students from ArmeniaBack to School 2025: HONOR 400 Lite 5G Smartphone Now More Accessible Thanks to Ucom’s Special Offer International Youth Day: AraratBank Ensures Participation of 260 Young People in Tent CampIDBank Replenishes Its Share Capital Unibank Becomes the Gold Sponsor of FC AlashkertUcom Integrates SatisfAI Platform for Continuous Customer Satisfaction Analysis The Power of One Dram Team Visits the Hayordi CampAmeriabank Joins UATE, Marking a Groundbreaking Partnership between the Financial and Technological SectorsWhen September Comes: Idram&IDBankNew Ucom Sales and Service Center Opened at Mashtots Avenue 7/4 Reputation Management in Armenia: Shushan HarutyunyanIDBank's new premium business card – Mastercard Business PreferredUcom and SunChild NGO Launch Innovative "Smart Birdwatching" Educational ProjectRalph Yirikian Delivers a Lecture at Slavonic University's Engineering Summer School Beating the heat, earning idcoins: Idram & IDBankUnibank - the Main Sponsor of the Velosolutions UCI Pump Track World Championship Qualifier in Armenia What to do If you’ve already become a victim of fraud Idram and IDBank participated in Sevan Startup SummitArmenian National Festival Takes Place under AraratBank's SponsorshipArmDrone Community will launch a One-Month Free Educational Program with Ucom’s SupportAmeriabank Receives Euromoney Award for Excellence 2025 as the Best Bank in ArmeniaAraratBank's “The Will to Get Back on Your Feet Again” Film Series to Be Featured at Armenian National FestivalOnline Payments via ApplePay Now Available for vPOS Clients of Ameriabank Ucom Subscribers Increasingly Use Internet While Roaming Horizon Camp: With AraratBank's Support - Towards Leadership and Financial LiteracyIdram at Tech Week 2025Idram and Alipay+ Facilitate Cross-Border QR Payments in Armenia, Connecting Local Merchants with Global Digital Wallet Users"Business Process Optimization with AI" – a Course for the Senior Management of AraratBankA Protected Ecosystem thanks to Advanced Technology: Ucom and FPWC Join Forces DIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramMoody's upgrades Converse Bank's ratingsAraratBank participated in the WEPs regional experience-sharing workshopIDBank issues the 3rd, 4th and 5th tranches of bonds of 2025AraratBank: Special Rate for SWIFT Transfers up to EUR 20,000 IDBank Opens a New Branch at Homplex MallUcom Launches 5G Network in Abovyan and EjmiatsinCustomer Appreciation Day at IDBankAraratBank Joins BAFT AssociationOver AMD 12 Billion Provided by AraratBank in 2024 to Support the MSME SectorUcom’s General Director Joined the International CirculUP! Forum to Foster Circular Innovation in ArmeniaIDBank Representative Joins the Editorial Board of Trade Finance GlobalDIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramHow to Protect Your Bank Card Data Ucom Subscribers can Benefit from 5G Network in More than 40 Countries