Yerevan, 26.November.2025,
00
:
00
BREAKING


ՊՆ խոսնակի հետևորդների թիվն աճել է 599.5%-ով, Սամվել Մարտիրոսյանինը՝ 234.5 %-ով

ANALYSIS

Ապրիլի 1-ի, լույս 2-ի գիշերը շփման գծի հարավային, հարավարևելյան և հյուսիսարևելյան ուղղություններով հակառակորդը ձեռնարկել էր բացահայտ հարձակողական գործողություններ: Մի քանի օր շարունակ իրավիճակը շարունակում էր լարված մնալ Լեռնային Ղարաբաղում:

Պատերազմական իրավիճակներում, բացի մարտական ու ռազմական գործողություններից, չափազանց կարևոր է նաև տեղեկատվական հարթակում բարձր պատրաստվածությունն ու ճկուն ռազմավարությունը: Այստեղ պայքարը նույնպես թեժ էր: Բացի այդ, բավականին ակտիվ էր սոցիալական ցանցերի հայկական տիրույթը: Օգտատերերը թե՛ քննարկումների, թե՛ տեղեկատվության արագ տարածման, թե՛ վիրտուալ կռիվների հարցում ցուցաբերում էին բավականին մեծ ակտիվություն և կարելի է ասել` ֆեյք էջերի կարիք, որպես այդպիսին, չէր զգացվում:

Ինչևէ, ոչ պակաս կարևոր էր նաև տեղեկատվության փոխանցման օպերատիվությունը: Բացի պաշտոնական կայքերից, որպես ինֆորմացիոն առաջնային խողովակ օգտագործվում էին Facebook և Twitter սոցիալական ցանցերը: Շատ էին օգտատերերը, ովքեր իրենց ֆեյսբուքյան էջերն օգտագործելով, բավականին օպերատիվ տեղեկատվություն էին տրամադրում հանրությանը սահմանային դրության վերաբերյալ (շատերն աշխատում էին հենց ԼՂՀ տարածքից): Հաշվի առնելով մի շարք գործոններ` այնուամենայնիվ, առանձնացրել եմ երկու օգտատիրոջ և կատարել մի փոքր ուսումնասիրություն նրանց ֆեյսբուքյան էջերի զարգացման, լրատվական կայքերում նրանց վերաբերյալ հոդվածների և մի շարք այլ քանակական և որակական ցուցանիշների վերաբերյալ: Առաջինը ՀՀ ՊՆ մամուլի խոսնակ Արծրուն Հովհաննիսյանն է, երկրորդը՝ տեղեկատվական անվտանգության մասնագետ Սամվել Մարտիրոսյանը:

Այս օրերին թե՛ Սամվել Մարտիրոսյանը , թե՛ Արծրուն Հովհաննիսյանը դարձել էին Facebook-ի հայկական տիրույթի «ամենապահանջված» օգտատերերը: Հասկանալի պատճառներով օգտատերերը, որպես առաջնային տեղեկատվական աղբյուր, սահմանի իրադրության մասին փորձում էին տեղեկանալ Արծրուն Հովհաննիսյանի, իսկ տեղեկատվական հարցերի վերաբերյալ՝ Սամվել Մարտիրոսյանի «ֆեյսբուքյան» էջերից:

Դե ինչ, ներկայացնեմ մի քանի թիվ: Սկսենք «ֆեյսբուքյան» հետևորդների ցուցանիշներից: Տվյալներն ապրիլի 6-ի՝ ժամը 20:44-ի դրությամբ են (ժամը նշվում է, քանի որ ամեն վայրկյան թիվ է փոխվում):

Կայծակնային արագությամբ ավելանում էին Արծրուն Հովհաննիսյանի հետևորդների թիվը: Ապրիլի 6-ի՝ ժամը 20:44-ի դրությամբ, ՀՀ ՊՆ մամուլի խոսնակի հետևորդների թիվը կազմում էր 84 725: Եթե համեմատական կարգով նայենք և ավելի պատկերավոր լինի աճի տեմպերը, նշեմ, որ 2015 թվականի հոկտեմբերի 1-ի դրությամբ Արծրուն Հովհաննիսյանն ուներ ընդամենը 6403 հետևորդ: 2016 թվականի փետրվարի 6-ի դրությամբ Հովհաննիսյանի «ֆեյսբուքյան» էջն ուներ արդեն 7978 հետևորդ, այսինքն՝ 2015-ի հոկտեմբերի համեմատ հետևորդների թիվն ավելացել էր ընդամենը 1575-ով:

Ղարաբաղա-ադրբեջանական սահմանին իրադրությունը սրվել էր ապրիլի 1-ի, լույս 2-ի գիշերը: Ապրիլի 4-ին արդեն Արծրուն Հովհաննիսյանի հետևորդների թիվը կազմում էր 47834, այսինքն՝ այս տարվա փետրվար ամսվա համեմատ աճը կազմել էր 599.5% (ավելացել էր 39856-ով): Հաջորդ օրը՝ ապրիլի 5-ին, ՀՀ ՊՆ մամուլի խոսնակի «ֆեյսբուքյան» էջն ուներ 80300 հետևորդ, այսինքն՝ նախորդ օրվա համեմատ աճել էր 167.8%-ով (կամ 32466-ով): Այսինքն՝ 1 օրում հետևորդների թիվն ավելացել էր այնքանով, որքանով փետրվարից ապրիլն ընկած ժամանակահատվածում: Հետևորդների թվի նմանատիպ աճը չէր դադարում նաև հաջորդ օրը: Ապրիլի 6-ին՝ ժամը 16:21-ին, Հովհաննիսյանն ուներ 83737 հետևորդ, իսկ մոտավորապես 4 ժամ անց նրա հետևորդները կազմում էին 84725՝ 4 ժամում ավելացան 988-ով: Կարելի է ասել, որ 4 ժամվա ընթացքում աճի տեմպը գրեթե հավասար է եղել 4 ամիսների աճի տեմպին (2015-ի հոկտեմբերից 2016 թվականի փետրվար ամիսն ավելացել է 124,5%-ով, իսկ 4 ժամում՝ 101,1%-ով): Այո, ՊՆ մամուլի խոսնակի «ֆեյսբուքյան» էջին հետևում էին շատերը: Սա, բնականաբար, պայմանավորված է նրանով, որ առաջին պաշտոնական տեղեկատվության աղբյուրը Արծրուն Հովհաննիսյանի «ֆեյսբուքյան» էջն է: Վերջում նշեմ, որ Facebook-ի հայկական տիրույթում հետևորդների քանակի վարկանիշային աղյուսակն այս պահին 84725-ով գլխավորում է ՊՆ մամուլի խոսնակը (ոչ թե հավանումով էջերի, այլ հաշիվների թոփ տասնյակում):

Բավականին «պահանջված» օգտատեր էր նաև տեղեկատվական անվտանգության մասնագետ Սամվել Մարտիրոսյանը: Այս օրերին ինտենսիվ կերպով աճում էր նաև Մարտիրոսյանի «ֆեյսբուքյան» էջը: Հիմա նայենք կոնկրետ թվերով, որպեսզի ավելի պատկերավոր լինի աճի տեմպերը: Ապրիլի 6-ի՝ ժամը 20:44-ի դրությամբ, Սամվել Մարտիրոսյանն ուներ 30126 հետևորդ:

2015 թվականի հոկտեմբերի 1-ի դրությամբ Մարտիրոսյանի հետևորդների թիվը կազմում էր 6216: Արդեն 2016-ի փետրվարի 6-ի դրությամբ այդ թիվը կազմում էր 12843 (աճել էր 206.6%-ով): Ապրիլի 5-ին Մարտիրոսյանն ուներ 28043 հետևորդ, այսինքն՝ փետրվարի համեմատ հետևորդների թիվն ավելացել է 15200-ով: Ապրիլի 6-ի՝ ժամը 16:21-ի դրությամբ, վերջինիս հետևորդների թիվը կազմում էր 29955, իսկ մոտավորապես 4 ժամ անց կազմում էր 30126: Այսինքն՝ 4 ժամվա ընթացքում հետևորդների թիվն ավելացել էր 177-ով: Եթե 1 օրվա կտրվածքով վերցնենք, ապա ապրիլի 5-6-ը հետևորդների թվի աճը կազմել է 107.4%: Ամփոփելով նշեմ, որ այս փետրվարի համեմատ ապրիլի 6-ին հետևորդների աճը կազմել է 234.5 %: 3 ամսում այս ցուցանիշն աճել է գրեթե այնքան, որքանով 4 ամսվա ընթացքում (2015-ի հոկտեմբերից 2016 թվականի փետրվար): Կարծում եմ՝ «ֆեյսբուքյան» տիրույթում նման ցուցանիշներ գրանցելը, մեղմ ասած, բարդ է:

Հիմա անցնենք «ֆեյսբուքյան» ակտիվության մեկ այլ ցուցանիշի՝ միավոր ժամանակահատվածում կատարած հրապարակումների քանակի և այդ ժամանակահատվածում հավանումների միջինացված ցուցանիշի: Այլ կերպ ասած՝ քանի հրապարակում է եղել, և օգտատերերը միջինը որքան են հավանել դրանք: Քանի որ ղարաբաղա-ադրբեջանական սահմանի շփման գծում իրադրությունը սրվել էր ապրիլի 1-ի, լույս 2-ի գիշերը, ուստի այս թեմայով ակտիվությունը սոցիալական ցանցերում սկսվել էր ապրիլի 2-ի առավոտյան: Ուսումնասիրությունը կատարվել է ապրիլի 2-ից մինչև ապրիլի 6-ը՝ ժամը 20:44-ը:

Սկսենք Արծրուն Հովհաննիսյանի «ֆեյսբուքյան» էջից: ՊՆ մամուլի խոսնակը նշված ժամանակահատվածում (5 օրում) իր էջում կատարել է 143 գրառում: Սա եթե միջինացված ցուցանիշով տեսնենք, ապա ստացվում է օրական մոտավորապես 29 գրառում: Սակայն եկեք կոնկրետ օրերով ու հստակ տեսնենք գրառումների քանակը.

Կոնֆլիկտի առաջին օրը՝ ապրիլի 2-ին, Հովհաննիսյանն ունեցել է 29 գրառում

Ապրիլի 3-ին ՝ 19 հրապարակում

Ամենաշատն Արծրուն Հովհաննիսյանն իր «ֆեյսբուքյան» էջում հրապարակումներ է կատարել ապրիլի 4-ին՝ թվով 42

Ապրիլի 5-ին ՝ 27 հրապարակում

Ապրիլի 6-ին ՝ 26 հրապարակում:

Հիմա անցնենք Արծրուն Հովհաննիսյանի հրապարակումների միջինացված հավանումների ցուցանիշին: Նշված ժամանակահատվածում (ապրիլի 2-6-ը) Արծրուն Հովհաննիսյանի կատարած հրապարակումների հավանումների միջինացված ցուցանիշը կազմում է 2606,6 հավանում: Օրվա կտրվածքով ունենք հետևյալ պատկերը.

Ապրիլի 2-ին ՊՆ խոսնակը միջինով ունեցել է մոտավորապես 875 հավանում

Ապրիլի 3-ին միջինացված ցուցանիշը կազմում է 1426,6

Ապրիլի 4-ին` 4380,2 հավանում

Ապրիլի 5-ին՝ 3087,7 հավանում

Ապրիլի 6-ին՝ 2035,8 հավանում

Նշենք, որ ՊՆ խոսնակն այս ժամանակահատվածում ունեցել է 143 հրապարակում, որոնց միջինացված հավանումների ցուցանիշը կազմում է 2606,6 հավանում:

Սամվել Մարտիրոսյանը նշված ժամանակահատվածում (ապրիլի 2-6-ը) իր «ֆեյսբուքյան» էջում կատարել է 140 գրառում: Միջինը ստացվում է, որ տեղեկատվական անվտանգության մասնագետը 1 օրում կատարել է 28 գրառում: Ամենօրյա հրապարակումների թվերը, սակայն, իրարից զգալի տարբերվում են:

Եվ այսպես.

Ապրիլի 2-ին Մարտիրոսյանը իր «ֆեյսբուքյան» էջում կատարել է 23 հրապարակում

Ապրիլի 3- ին՝ 28 հրապարակում

Ապրիլի 4-ին՝ 34 հրապարակում Սամվել Մարտիրոսյանն ամենաշատ հրապարակումներն արել է ապրիլի 5-ին՝ 35 հրապարակում

Ապրիլի 6-ին՝ 20 հրապարակում Սամվել Մարտիրոսյանի՝ նշված ժամանակահատվածում (ապրիլի 2-6-ը) կատարած հրապարակումների միջինացված հավանումների ցուցանիշը կազմում է 992,1 հավանում:

Վերլուծության արդյունքում ստացվել է հետևյալ պատկերը.

Ապրիլի 2-ին Սամվել Մարտիրոսյանը միջինն ունեցել է մոտավորապես 787 հավանում

Ապրիլի 3-ին հավանումների միջինացված ցուցանիշը կազմում է 815,6

Ապրիլի 4-ին՝ 954,4 հավանում

Ապրիլի 5-ին՝ 1074,7 հավանում

Ապրիլի 6-ին՝ 1394,8 հավանում

Թե՛ Արծրուն Հովհաննիսյանի, թե՛ Սամվել Մարտիրոսյանի ցուցանիշները, որոնք գրանցված են կարճ ժամանակահատվածում, բավականին բարձր են: Ընդհանուր առմամբ, երկուսն էլ կատարել են գրեթե նույնաքանակ հրապարակումներ (140 և 143) և օրվա կտրվածքով էլ նրանց ունեցած հրապարակումների թվերը գրեթե հավասար են, սակայն տրամաբանական էր, որ Հովհաննիսյանը կունենար միջինն ավելի շատ հավանումներ: Այն պայմանավորված է մի շարք գործոններով, սակայն գլխավորն այն է, որ ՊՆ մամուլի խոսնակի էջին հետևում էին ավելի շատ թվով օգտատերեր, քանի որ սահմանային իրադրության մասին` որպես տեղեկատվության տարածման պաշտոնական խողովակ, հանդիսանում էր Արծրուն Հովհաննիսյանի ֆեյսբուքյան էջը:

Բացի սոցկայքերում ունեցած ակտիվությունից, վերոնշյալ մարդկանց կարելի էր շատ հաճախ հանդիպել լրատվական կայքերում: Այս օրերին լրատվական կայքերը բավականին հաճախ հարցազրույց էին ունենում թե՛ Հովհաննիսյանի, թե՛ Մարտիրոսյանի հետ: Բացի այդ, քանի որ պաշտոնական տեղեկատվությունը հաղորդվում էր ֆեյսբուքի միջոցով, լրատվական կայքերը վերցնում էին ՊՆ խոսնակի և տեղեկատվական անվտանգության մասնագետի «ֆեյսբուքյան» գրառումներն ու դրանք տեղադրում իրենց կայքերում: Ուստի ճիշտ կլինի, որպեսզի տեսնենք, թե որքան է խոսվել այս մարդկանց մասին լրատվական կայքերում (քանակական ցուցանիշ):

Տեսնենք թե «Արծրուն Հովհաննիսյան» և «Սամվել Մարտիրոսյան» բառերով քանի հիշատակում է եղել: Actual monitoring-ի միջոցով շուրջ 102 լրատվական կայքերով կատարված ուսումնասիրության արդյունքները ցույց են տալիս.

Հայկական լրատվական կայքերում ապրիլի 2-6-ն ընկած ժամանակահատվածում 102 լրատվական կայքերում ընդհանուր առմամբ եղել է 31313 հոդված, որոնցից 1872-ը «Արծրուն Հովհաննիսյան» բանալի բառով:

«Սամվել Մարտիրոսյան» բանալի բառով եղել է 143 հոդված: Արծրուն Հովհաննիսյանի մասին հոդվածների քանակն ավելի շատ է, քանի որ լրատվական կայքերը նրա գրառումները տեղադրում էին որպես պաշտոնական տեղեկատվություն:

Ահա այսպիսին էին այս մի քանի օրերին ՀՀ ՊՆ մամուլի խոսնակ Արծրուն Հովհաննիսյանի և տեղեկատվական անվտանգության մասնագետ Սամվել Մարտիրոսյանի ակտիվության ցուցանիշները «ֆեյսբուքյան» տիրույթում և լրատվական կայքերում: Բնական է, որ այս թվերը միայն մի մասն են, կան ակտիվության մի քանի չափելի ցուցանիշներ, որոնց մասին այս անգամ չխոսեցի:

Ուսումնասիրությունը կատարեց Ռուբեն Խաչատրյանը

IDBank: A Pioneer of Digital Banking and Innovation in ArmeniaGRAWE Group and C-Quadrat Investment Group have announced plans to acquire 100% of LIGA Insurance Company in Armenia Ucom Supports the Annual “Capture the Flag 2025” Cybersecurity Competition Financially Literate with Idram and IDBank: Next Stop – Nairi CampIdram received a permit to establish and operate the Armenian payment and settlement QR system IdramNetUcom Completes the Deployment of its 5G Network Across All Cities of Armenia Firebird, Inc. Secures U.S. Export License and Announces Dell Technologies as a Technology Partner, Establishing Major Milestones in Armenia’s AI and Digital FutureIDBank Receives Permission to Open a Representative Office in the United StatesRoboTon 2025 Competition Held with Idram’s Sponsorship“Armenian potential in Spain: Arman Mayilyan as a guest on the ‘Armenian Diaspora Communities’ program.” Final Results of the 20th Annual International Microelectronics Olympiad AnnouncedUnibank's VISA DIGITAL cards are now free Arca National Payment System, Bank of Georgia and Ameriabank Signed a Memorandum of UnderstandingIdram has been awarded the prestigious “Beyond Payments Awards” by Ant InternationalSTEM Acceleration Award 2025 Held with Idram’s SupportSolar Power is Generated in Kechut Community Through the Efforts of Ucom and SunChild Idram Announces Partnership with WeChat PayAraratBank: Transfer Your Mortgage Loan and Repay It on Attractive Terms: JOIN US“The Power of One Dram” as the Main Supporter of the National Hackathon AI4Biodiversity: AI Solutions for NatureSpeed-Mentoring Event Accelerates Green Innovations within the Ucom Fellowship Program Ucom Supports the Development of High-Tech Education in Armenia Dalan Technopark announces its first bond issuance. Placement Partner is Cube InvestIdram Junior Participants Receive Prizes: The First Junius Financial Literacy Competition ConcludesLusine Yeghiazaryan joins the Board of Trustees of the Music for the Future Foundation5,312,038 AMD for “Symphonic Forest”: the November beneficiary is AI4Biodiversity: AI Solutions for Nature, a national hackathonUcom’s Green Initiative Reaches Urtsadzor AraratBank Honoured with STP Award by Commerzbank AG Compelling Business Loan Offer from AraratBank: JOIN US AraratBank – Title Sponsor of Urartu Football Club The interview of Mher Abrahamyan, Chairman of the Board of IDBank, to Khaleej TimesAmeriabank’s Corporate Loan Portfolio Surpasses AMD 1 Trillion Arman Vardanyan, the leader of the «Unity» movement, participated in an event dedicated to Armenia’s Independence Day, held at the Cathedral of Monaco (video, photos) AraratBank and Théâtron Festival Bring Smiles to Little OnesOpportunities and Prospects for Cooperation Between Business and the Banking System in Syunik Region – IDBankThe Largest 5G Coverage in Armenia: Ucom’s Network Now Reaches More Than 94% of the Population "You Choose the Destination": New Promotion for AraratBank Mastercard World Travel CardholdersYoung Musician from the “Born in Artsakh” Program, Arsen Safaryan, Performed at the Anniversary Concert of the “Artis Futura” Foundation with the Moscow “Russian Philharmonia” Symphony OrchestraNew Campaign Ahead of Savings Day: IDBank Think beyond today. Why save?Ucom General Director Ralph Yirikian Presented His Vision for Telecommunications in the Era of AI The Armenian UBPay system partners with iSend remittance global service Connected, Convenient, Converse: Andranik Grigoryan Presents Converse Bank’s Digital Transformation Journey at the BACEE Conference IDBank - Silver Sponsor of BACEE’s 50th Jubilee International Banking Conference With the support of IDBank and Idram, the “Symphonic Forest” project was launched Ucom Supports the Development of a Safe and Trusted Digital Environment in Armenia Young Musicians of the “Born in Artsakh” Program Bring the Voice of Artsakh to MoscowSuren Parsyan to Represent Armenia at “Sagarmanthan: The Great Oceans Dialogue 2025” International ForumPay at cafés and bars with Idram&IDBank and earn lots of idcoinsUnibank Launches Online Queue Booking SystemWith Unibank’s Sponsorship Armenia Hosts Open Rock Climbing Championship