Yerevan, 27.August.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


Ինչո՞ւ ամենամեծ հաջողության պահին շուկայից դուրս եկավ բջջային կապի իրական հեղափոխություն կերտած ընկերությունը. «Փաստ»

ՀԱՆՐԱՀԱՅՏ ՄՈԼՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ

«Փաստ» օրաթերթը գրում է.

Այսօր Siemens բջջային հեռախոսները հիշվում են թեթևակի կարոտով, ինչպես ընդունված է ասել՝ որոշակի նոստալգիայով։ Բայց ի՞նչ պատահեց, ինչո՞ւ խանութներից անհետացավ մի ապրանքանիշ, որը թելադրում էր միտումներ և ստեղծում նորարարություններ, և որը բջջային կապի պատմության մի ամբողջ «դարաշրջան» էր։

Սիմենս ընկերությունը հայտնվել է 1847 թվականին Բեռլինում։ Ինժեներներ Էռնստ Վերներ ֆոն Սիմենսը և Յոհան Գեորգ Հալսկեն սկսել են հեռագրով, բայց աստիճանաբար կորպորացիան ընդլայնվել է, Siemens-ը կառուցել է էլեկտրակայաններ, ստեղծել գնացքներ և բժշկական սարքավորումներ։ Սակայն 20-րդ դարի վերջին գերմանացիները ուշադրությունը սևեռել են նոր ոլորտի՝ բջջային կապի վրա։ Առաջին Siemens բջջային հեռախոսը թողարկվել է 1985 թվականին: Այն ծավալուն C1 խոսափող էր, որը կշռում էր գրեթե 9 կիլոգրամ, և նախատեսված էր մեքենայում տեղադրելու համար: Բայց հենց դրանից սկսվեց ընկերության բջջային դարաշրջանը։ Արդեն 1992 թվականին թողարկվեց P1-ը՝ Siemens-ի առաջին GSM հեռախոսը, իսկ 1995 թվականին հայտնվեց հայտնի S4-ը՝ լիթիում-իոնային մարտկոցով և տասը ժամ խոսելաժամանակով։ Դա առաջընթաց էր, որն այն ժամանակ թվում էր գիտաֆանտաստիկ։

Siemens-ը իսկական համբավ ձեռք բերեց 1990-ականների վերջին։ 1997 թվականին ընկերությունը թողարկեց S10-ը՝ աշխարհի առաջին գունավոր էկրանով հեռախոսը։ Այն ուներ միայն չորս գույն, բայց դա քայլ էր դեպի ապագա։ 1999 թվականին Siemens-ը կրկին զարմացրեց աշխարհին՝ թողարկելով SL10-ը՝ առաջին սլայդերը։ Դրան հաջորդեց SL45-ը՝ MP3 նվագարկիչով և հիշողության քարտով առաջին հեռախոսը։ 2001 թվականին հայտնվեց SL45i տարբերակը՝ Java հավելվածների աջակցությամբ։

Դա հեղափոխություն էր. օգտատերը կարող էր ինքնուրույն տեղադրել ծրագրեր և խաղեր։ Իրականում, դա սովորական հեռախոսից «սմարթֆոնին» անցնելու առաջին քայլն էր։

Զուգահեռաբար մշակվեցին այլ հաջողված շարքեր։ 2003 թվականին Siemens-ը հասավ իր գագաթնակետին՝ նրանն էր բջջայինների համաշխարհային շուկայի 8,3 %-ը։ Ապրանքանիշը ճանաչելի էր յուրաքանչյուր երկրում, և թվում էր, թե հաջողությունը սահմաններ չունի։ Բայց հենց ամենամեծ հաջողության պահին սկսվեցին խնդիրները։ Siemens-ը շարունակում էր արտադրել գերազանց սարքավորումներ, սակայն օգտատերերը ավելի ու ավելի էին բողոքում ներկառուցված ծրագրային «հում» ապահովումից։ Հեռախոսները խափանվում էին, ծրագրերը՝ «կախվում»։ Ծրագրային ապահովումը անավարտ էր, իսկ թարմացումներն ուշանում էին։ Այդ ֆոնի վրա էլ մրցակիցները, մասնավորապես Nokia-ն և Sony Ericsson-ը, ավելի կայուն և հասկանալի դարձան սպառողների համար։

Հիմնական անհաջողությունը դարձավ Siemens SX1-ը՝ հզոր, ոճային, Symbian օպերացիոն համակարգով, բայց շատ տարօրինակ ստեղնաշարով. կոճակները գտնվում էին էկրանի կողքերին։ Հեռախոսն արժեր մոտ 750 դոլար, բայց Sony Ericsson-ը 400 դոլարով առաջարկում էր սովորական կոճակներով, հստակ մենյուով և տեսախցիկով T610-ը։

Գործընկերները սկսեցին հետ քաշվել։ Հեռահաղորդակցության այնպիսի օպերատոր ներ, ինչպիսիք են Deutsche Telekom-ը և Vodafone-ը, սկսեցին կրճատել պատվերները։ Siemens-ը օրական մինչև մեկուկես միլիոն եվրո գումար էր կորցնում։ 2001-2005 թվականներին ընկերությունը կրճատեց ավելի քան 8000 աշխատակցի։

Հետո Siemens-ը փորձեց նորաձև դառնալ։ Կանանց շրջանում սիրված ոճային ծալովի հեռախոս CL75-ի նման մոդելների հաջողությունը ոգեշնչեց Xelibri դիզայներական շարքի ստեղծումը։ Դրանք հեռախոսներ էին, որոնք ավելի շատ նման էին կախազարդերի և ֆուտուրիստական կրծքազարդերի։ Դրանք արժեին մինչև 400 եվրո, բայց հազիվ թե հնարավոր էր դրանցով զանգեր կատարել։ Xelibri-ի մեջ ներդրվեցին հսկայական գումարներ, իսկ նախագիծը վստահվեց բջջային արդյունաբերությունից շատ հեռու մի թիմի։ Հայեցակարգը նորաձև էր, բայց բոլորովին անօգուտ։ Արդյունքը՝ մեկ միլիոնից պակաս վաճառված օրինակ և ավելի քան 30 միլիոն եվրո վնաս։

Դա ճակատագրական սխալ դարձավ։ Իր ինժեներական արմատներին վերադառնալու և գործող մոդելները կատարելագործելու փոխարեն, Siemens-ը անցավ փայլփլուն լուծումների։ Եվ 2005 թվականին իրավիճակը դարձավ կրիտիկական։ Բայց Siemens-ը խորամանկ քայլ կատարեց. իր բջջային բիզնեսը վաճառեց թայվանական BenQ ընկերությանը։ Գործարքը ներառում էր 250 միլիոն եվրոյի ներդրում BenQ-ի զարգացման մեջ, բաժնետոմսերի գնում և ապրանքանիշը պահպանելու պարտավորություն։ Արդյունքը BenQSiemens ապրանքանիշն էր, սակայն տարվա վերջին BenQ-ն սնանկացավ։ Ընկերությունը հրաժարվեց Siemens անունից, և նրա բոլոր մշակումները մոռացության մատնվեցին։ BenQ-Siemens հեռախոսները շուկայից անհետացան շատ արագ։Դա գերմանական մեծ ապրանքանիշի բջջային պատմության պաշտոնական ավարտն էր։ Բջջային հեռախոսների հետ կապված ձախողումից հետո Siemens-ը կենտրոնացավ իր հիմնական բիզնեսի վրա՝ արդյունաբերություն , բժշկություն, էներգետիկա։ Այսօր Siemens հեռախոսներն արդեն պատմություն են, բայց դրանք ջերմ ու հիշարժան են։ Siemens-ը հեռացավ ոչ թե թույլ լինելու պատճառով, այլ որովհետև չհասցրեց ժամանակի հետևից։

ԿԱՄՈ ԽԱՉԻԿՅԱՆ

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

Ameriabank Leads Mortgage Market with More Than 22% Share 5 042 314 AMD to the Zark eco-camp. The August beneficiary of the Power of One Dram initiative is the Bridge of Hope NGOSchool purchases are more profitable with Idram&IDBankUcom and SunChild NGO Install Solar Plant at Yeghegnadzor Cultural Center Idram Junior: The best companion for your childInecobank and The Bank of New York Mellon mark the launch of a partnership to expand international transfer capabilitiesOver the clouds with AraratBank's Mastercard World Travel CardCustomer Appreciation Day at "Baghramyan" branch: IDBankUnibank Issued Preferred Shares with a Fixed Annual Dividend of 12% Team Telecom Armenia to Become First in Region to Replace 2G with Advanced Networks, Launching Program to Provide New Phones to Subscribers Ucom’s Fixed Network Now Available in Yerevan's Silikyan District UC Berkeley, Stanford, Visa Innovation Center and Much More: a Unique Opportunity for 10 Students from ArmeniaBack to School 2025: HONOR 400 Lite 5G Smartphone Now More Accessible Thanks to Ucom’s Special Offer International Youth Day: AraratBank Ensures Participation of 260 Young People in Tent CampIDBank Replenishes Its Share Capital Unibank Becomes the Gold Sponsor of FC AlashkertUcom Integrates SatisfAI Platform for Continuous Customer Satisfaction Analysis The Power of One Dram Team Visits the Hayordi CampAmeriabank Joins UATE, Marking a Groundbreaking Partnership between the Financial and Technological SectorsWhen September Comes: Idram&IDBankNew Ucom Sales and Service Center Opened at Mashtots Avenue 7/4 Reputation Management in Armenia: Shushan HarutyunyanIDBank's new premium business card – Mastercard Business PreferredUcom and SunChild NGO Launch Innovative "Smart Birdwatching" Educational ProjectRalph Yirikian Delivers a Lecture at Slavonic University's Engineering Summer School Beating the heat, earning idcoins: Idram & IDBankUnibank - the Main Sponsor of the Velosolutions UCI Pump Track World Championship Qualifier in Armenia What to do If you’ve already become a victim of fraud Idram and IDBank participated in Sevan Startup SummitArmenian National Festival Takes Place under AraratBank's SponsorshipArmDrone Community will launch a One-Month Free Educational Program with Ucom’s SupportAmeriabank Receives Euromoney Award for Excellence 2025 as the Best Bank in ArmeniaAraratBank's “The Will to Get Back on Your Feet Again” Film Series to Be Featured at Armenian National FestivalOnline Payments via ApplePay Now Available for vPOS Clients of Ameriabank Ucom Subscribers Increasingly Use Internet While Roaming Horizon Camp: With AraratBank's Support - Towards Leadership and Financial LiteracyIdram at Tech Week 2025Idram and Alipay+ Facilitate Cross-Border QR Payments in Armenia, Connecting Local Merchants with Global Digital Wallet Users"Business Process Optimization with AI" – a Course for the Senior Management of AraratBankA Protected Ecosystem thanks to Advanced Technology: Ucom and FPWC Join Forces DIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramMoody's upgrades Converse Bank's ratingsAraratBank participated in the WEPs regional experience-sharing workshopIDBank issues the 3rd, 4th and 5th tranches of bonds of 2025AraratBank: Special Rate for SWIFT Transfers up to EUR 20,000 IDBank Opens a New Branch at Homplex MallUcom Launches 5G Network in Abovyan and EjmiatsinCustomer Appreciation Day at IDBankAraratBank Joins BAFT AssociationOver AMD 12 Billion Provided by AraratBank in 2024 to Support the MSME Sector