Yerevan, 16.June.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


Հայկական ինքնաթիռի աղետը Միներալնիե Վոդիում․ «Հետք»

ANALYSIS

Սեղմեք ԱՅՍՏԵՂ, լրացրեք օնլայն հայտը և մոռացեք հոսանքի վարձի մասին

«Հետքը» շարունակում է ներկայացնել Հայաստանի տարածքում տեղի ունեցած, ինչպես նաեւ հայկական ավիացիային առնչվող պատահարները, որոնց ժամանակ ոչ միայն օդանավեր են շարքից դուրս եկել, այլեւ շատ դեպքերում մարդիկ են զոհվել:

«Հիշեցնենք, որ ավիացիայում պատահար է համարվում այն իրադարձությունը, որի ժամանակ որեւէ անձ ստանում է մահացու կամ լուրջ մարմնական վնասվածք, կամ երբ ավերվում է օդանավի կառուցվածքը, ինչը սովորաբար պահանջում է խոշոր նորոգում կամ վնասված տարրի փոխարինում: Պատահար են համարվում նաեւ այն դեպքերը, երբ օդանավն անհետ կորչում է կամ հայտնվում է այնպիսի տեղում, որտեղ դրան մոտենալն անհնար է: Մարդկային զոհի հանգեցրած պատահարը դասակարգվում է որպես աղետ, իսկ առանց զոհի պատահարը՝ վթար:

1961 թվականը ողբերգական ստացվեց հայկական քաղավիացիայի համար: Այդ տարվա ապրիլի 24-ին աղետի ենթարկվեց Երեւան-Ստեփանավան չվերթն իրականացնող «Ան-2» ինքնաթիռը: Զոհվեց 16 մարդ, այդ թվում՝ 4 երեխա: Սա աննախադեպ աղետ էր հայկական քաղավիացիայի պատմության մեջ: Հուլիսի 11-ին էլ աղետի ենթարկվեց Եղեգնաձորից Երեւան թռչող «Յակ-12» օդանավը, զոհվեց 1 հոգի: Իսկ սեպտեմբերի 10-ին 3 առեւանգիչներ փորձեցին փախցնել Երեւան-Եղեգնաձոր չվերթն իրականացնող «Յակ-12» ինքնաթիռը, որով պիտի մեկնեին Թուրքիա: Առեւանգման փորձը ձախողվեց, առեւանգիչներից մեկը զոհվեց աղետի հետեւանքով, մյուս երկուսը դատապարտվեցին մահվան:

Վերջին պատահարը գրանցվեց տարվա վերջին օրը՝ 1961-ի դեկտեմբերի 31-ին: Ի տարբերություն նախորդ դեպքերի՝ այս մեկը տեղի ունեցավ Հայաստանի սահմաններից դուրս:

Դեկտեմբերի 29-ին, 30-ին ու 31-ին վատ եղանակային պայմանների պատճառով ԽՍՀՄ կովկասյան տարածաշրջանում բազմաթիվ չվերթեր ուշացան: Թբիլիսիի օդանավակայանում շուրջ 500 ուղեւոր էր հավաքվել: Հայկական առանձին ավիախմբի շարժակազմում գտնվող «Իլ-18» (խորհրդային գրանցումը՝ СССР-75757) ինքնաթիռը, որն իրականացնում էր Մոսկվա («Վնուկովո»)-Երեւան չվերթը, վայրէջք էր կատարել Թբիլիսիում: Երեւանի օդանավակայանը վատ եղանակի պատճառով տեւական ժամանակ փակ էր, եւ շատ ուղեւորներ արդեն սկսել էին վերադարձնել տոմսերը:

Ամսի 31-ի օրվա երկրորդ կեսին բացվեց Միներալնիե Վոդիի օդանավակայանը: Քաղաքացիական օդանավատորմի վրացական վարչության ղեկավարությունը կապվեց Հայկական առանձին ավիախմբի ղեկավարության հետ՝ խնդրելով թույլատրել օգտագործել այդ ժամանակ Թբիլիսիում գտնվող հայկական կողմի «Իլ-18» տիպի 2 օդանավերը: Դրանցով պիտի լրացուցիչ թռիչքներ իրականացվեին՝ Վրաստանի մայրաքաղաքի օդանավակայանում մնացած ուղեւորներին իրենց վերջնակետեր հասցնելու համար: Հայկական կողմը սկզբում մերժեց ինքնաթիռների օգտագործման խնդրանքը, սակայն հետո, տեղեկանալով, որ Երեւանի օդանավակայանը դեռ փակ է մնալու, համաձայնեց:  

Դեկտեմբերի 31-ին Թբիլիսիի օդանավակայանում դեպի Մին. Վոդի թռիչքի նստեցման հայտարարություն չարվեց, սակայն հենց ուղեւորակամրջակը մոտեցավ ինքնաթիռին, հավաքված զանգվածն անկազմակերպ շտապեց դեպի օդանավ (СССР-75757): Ավիատոմսերի ստուգում չիրականացվեց: Օդանավի սրահի լցվելուց հետո ուղեւորակամրջակը, որի մեջ դեռ մարդիկ կային, սկսեց հեռանալ ինքնաթիռից: Հետո պարզվեց, որ բորտ-մեխանիկն ու բորտ-ուղեկցորդուհիներից մեկը չեն հասցրել նստել օդանավ: Վերջիններիս համար սանդուղք իջեցվեց, որով, սակայն, եւս մի քանի հոգի մտան օդանավ: Այս ամենի հետեւանքով 84 ուղեւորի համար նախատեսված «Իլ-18»-ում հայտնվեց 110 ուղեւոր:

Թբիլիսիից օդանավը թռավ 16:55-ին: 26 ուղեւոր, որոնց համար ազատ նստատեղ այլեւս չկար, կանգնած էին մնացել կամ տեղավորվել էին նստատեղերի շարքերի միջեւ՝ ճամպրուկների վրա, զբաղեցրել էին նաեւ բուֆետն ու ուղեբեռի տեղավորման համար նախատեսված պահարանը: Այսպիսով՝ օդանավը գերբեռնված էր: Նկատենք, որ «Իլ-18Վ» տիպի այս օդանավը նոր բորտ էր, արտադրվել էր հենց 1961-ին:

Մինչեւ Միներալնիե Վոդի չվերթն անցավ առանց խնդիրների: Վայրէջքի փուլում Մին. Վոդիի օդանավակայանի երկնքում 10 բալ ամպամածություն կար, որի ստորին շերտը 120 մ բարձրության վրա էր, մշուշ էր, թույլ ձյուն էր տեղում, հորիզոնական տեսանելիությունը՝ 2000 մ:

Չորրորդ շրջադարձից դուրս գալուց հետո օդանավը վազքուղուց 20 կմ հեռավորության վրա էր, վայրէջքի առանցքից 800-900 մ աջ: Վազքուղուց 8 կմ հեռավորության վրա կարգավարը ինքնաթիռը դուրս բերեց վայրէջքի առանցքի վրա: «Իլ-18»-ը թռիչքուղուց 3850 մ հառավորության վրա գտնվող հեռավոր առբերիչ ռադիոփարոսի (ДПРМ, дальний приводной радиомаяк) վրայով անցավ 250 մ բարձրության վրա: Դրանից հետո կարգավարն ինքնաթիռի անձնակազմին հարցրեց, թե արդյոք երեւում են վազքուղու եւ ռադիոփարոսի միջեւ գտնվող լույսերը: Անձնակազմը հայտնեց, որ լույսերը չի տեսնում ու երկրորդ շրջան է գնում, այսինքն՝ պետք է պտույտ կատարեր ու նորից փորձեր նստել:

Երկրորդ շրջան գնալուց հետո օդանավը էականորեն աջ թեքվեց ու դուրս եկավ ոչ հեռու գտնվող բարձունքի վրա: 17:58-ին «Իլ-18»-ը բախվեց աերոդրոմի մակարդակից 90 մ բարձր տեղանքին, որն օդանավակայանից 3 կմ հարավ-արեւմուտք էր գտնվում:

Ավերվելով, ինքնաթիռը գետնի վրա սահեց 280 մ, շրջվեց ձախ կողմի վրա ու հրդեհվեց, ինչի հետեւանքով գրեթե ամբողջությամբ վառվեց:

Օդանավի 9-հոգանոց անձնակազմից 2 հոգի եւ 110 ուղեւորներից 30-ը զոհվեցին: Հայկական քաղավիացիայում մինչ այդ երբեք մեկ աղետի հետեւանքով 32 զոհ չէր եղել: Ամենաշատ զոհերը եղել էին դրանից ամիսներ առաջ՝ 1961-ի ապրիլի 24-ին, երբ 16 հոգի մահացավ:

Հետաքննությունը պարզեց, որ դեկտեմբերի 31-ի ավիաաղետի պատճառը գիշերը բարդ եղանակային պայմաններում վայրէջք կատարելիս անձնակազմի անդամների միջեւ փոխգործակցության մասով պահանջների խախտումն է: Դրա հետեւանքով օդանավն աջ է թեքվել ու բախվել բլրին: Անձնակազմը երկրորդ շրջան է գնացել 90 մ բարձրության վրա ու հենց այդ բարձրության վրա էլ բախվել է երկրի մակերեւույթին, այսինքն՝ երկրորդ շրջան գնալիս ինքնաթիռը բարձրություն չի հավաքել:

Աղետին հանգեցրած այլ գործոնների թվում նշվել են մի քանիսը: Այսպես՝ փաստացի եղանակային տվյալները հաղորդվել են կես ժամ ուշ, այնինչ այդ ընթացքում եղանակը զգալիորեն վատացել է: Մին. Վոդիի կարգավարի կողմից լույսերը տեսնելու մասին հարցը օդանավի հրամանատարի ուշադրությունը շեղել է երկրի մակերեւույթից ինքնաթիռի բարձրությունը ցույց տվող սարքերից: Թբիլիսիի օդանավակայանում նստեցումը փնթի է կազմակերպվել, ինչի հետեւանքով ուղեւորներն ամբոխով մտել են ինքնաթիռ: Օդանավում հայտնվել են տոմս չունեցող ուղեւորներ, որոնց թիվը 26-ով ավելի է եղել նստատեղերի քանակից: Տոմս չունեցողների առկայությունը լրացուցիչ խոչընդոտներ է ստեղծել մարդկանց փրկելիս, եւ զոհերի թիվն աճել է: Ավելորդ ուղեւորներն ու Թբիլիսիից չվերթի մեկնարկի ձգձգումը հանգեցրել են «Իլ-18»-ի անձնակազմի շրջանում գրգռված վիճակի»,-գրում է «Հետքը»։

 Հետևեք մեզ՝ այստեղ

Watch Euromedia 24 TV’s 24-hour broadcast on Ucom channel 289 and OVIO (Rostelecom) channel 46How to Enjoy Summer to the FullestUcom Launches 5G Network in Yerevan, Introducing Armenia’s Largest 5G Coverage Health Fund for Children of Armenia is the Beneficiary of "The Power of One Dram" Program in JuneTeam Group, NVIDIA, and Firebird Announce a $500 Million Megaproject to Build a Regional AI Supercomputing Hub "Plain and Simple": Financial Literacy with AraratBankAmeriabank joins TOON EXPO to be held first time in MoscowIdram Participates in Panel Discussion on E-Commerce Development CooperationThe Power of One Dram Concludes Another Program with the 4090 FoundationArmenian alcoholic beverage producers appeal to international organizations to stop Georgia's blockade Ucom Offers New Affordable Bundle for Subscribers Traveling This Summer IDBank and Idram Team Visited the Heroes Rehabilitation CityChildren’s Day with Events and Discounts: Idram JuniorUcom and Impact Hub Yerevan Announce 2025 Fellowship Cohort Driving Armenia’s Circular Economy Transition AraratBank supported the “What? Where? When?” intellectual charity quiz IDBank at Cashless Forum Uzbekistan 2025: Building the Future of Customer-Centric Banking Unibank Sponsors the “Yerevan Dialogue” International ForumUnibank’s “Haghtanak” branch serves clients from 9:30 am to 7:30 pmAraratBank: Supporting the Creation of Wonder Kid Academy's Astronomical LaboratoryThird Annual “Mini Whoop Drone Racing 2025” International Competition Held with Ucom’s Support SoftConstruct Ranked 1st in Income Tax Contributions in Armenia in Q1 2025 IDBank is now in Kapan: Opening of a new branch Unibank launches “become a millionaire” promotion 1% Special Transfer Rate for AraratBank Customers Rocket Line loan payment deferment and combination: New update of the Idram&IDBank application Event Ticketing Platform Eventhub is now Available in MyAmeria App 25% idcoin when buying tickets from all airlines. IDBankSilicon Mountains 2025 Lori Technology Forum Held with Ucom’s Support Converse Bank and EBRD sign two loan facilities totaling US$ 8 million to support MSMEs and green projects Armenia Featured in Wizz Air’s Special Magazine Edition Ameriabank partners with EBRD to support Armenian businesses through RSF frameworkOne of the most common fraud schemes is phone calls: how to protect yourselfUcom Staff Joins Annual Tree-Planting Efforts in Partnership with SunChild NGO and FPWC “Past”: A Publicly Funded Concert for the Privileged Few?“My Ameria, My Family” – Lots of Benefits, Raffle of 300+ Gifts and Much More Ucom and Hero House Yerevan Announce Collaboration Hayordi Camp is the May beneficiary of The Power of One Dram Converse Bank Joins the Asian Development Bank's Green Finance CommitmentSilicon Mountains Visionaries Engage with Media Representatives Exclusive Hooverphonic Performance and AraratBank's Social Initiative to Mark Philharmonic's Centennial CelebrationsUcom and Impact Hub Yerevan Launch Second Round of Fellowship Program to Empower Green Innovators With a Mission to Preserve Armenian Heritage: AraratBank Sponsors the "Artsakh" Orchestra ConcertSoftConstruct Participated in the Career City Fest 2K25 — Celebrating Armenia's Top Employers The Symbol of Chinese Automotive Excellence Arrives in Armenia E-auto Becomes the Official Representative of Hongqi Electric Vehicles IDBank and Idram participate in Career City FestUcom Participated in Yerevan’s Career City Fest, Sharing Its Values and Career Opportunities New campaign in ECCO stores from IDBank and IdramWhat Types of Online Fraud Exist Today? Drone Racing Event to Be Held in Yerevan with Ucom’s Support AraratBank: Main Sponsoring Partner of STEM Expo 2025