Yerevan, 14.August.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


Սպառողների համար անլուծելի են մնում գնված ապրանքի հետ վերադարձի հետ կապված հարցերը. «Փաստ»

INTERVIEW

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

Հրապարակումներ պատրաստելիս դրանց հիմքում դնում ենք խնդիրը, փորձագետի կարծիքը և առաջարկվող քայլերի հաջորդականությունը, թե ինչպես այն պետք է լուծել: Սպառողներն ամեն օր բազմաթիվ խնդիրների են բախվում, և մեր հրապարակումները նպատակ ունեն նրանց ավելի իրազեկված, հետևաբար ավելի պաշտպանված դարձնել: Որքան հաճախ ենք գնումներ կատարելիս նկատում հայտնի գրառումը՝ «Վաճառված ապրանքը հետ չի ընդունվում»: Ամեն քայլափոխի: Բայց չէ՞ որ տնտեսվարողը չի կարող կամայական վերաբերմունք դրսևորել և, օրինակ՝ ակնհայտ թերություններով ապրանքը չփոխարինելով նորով և այլն: Բայց, ինչպես փաստում է «Սպառողների ասոցիացիայի» իրավաբան Սյուզաննա Չիլինգարյանը, ավաղ, այս արատավոր պրակտիկան շարունակվում է, և բազմաթիվ են այն սպառողները, որոնք դիմում են իրեն օգնության ակնկալիքով:

«Փաստը» դեռ ամիսներ առաջ առիթ ունեցել է անդրադառնալու այս թեմային, ընդ որում՝ մի քանի կոնտեքստով: ՀՀ տնտեսական զարգացման և ներդրումների նախարարությունը դեռևս 2019 թվականի հոկտեմբերի 17-ից նոյեմբերի 1-ն ընկած ժամանակահատվածում հանրային քննարկման ներկայացրեց նախագիծ, որով առաջարկում էր լրացումներ կատարել «Սպառողների իրավունքների պաշտպանության մասին» օրենքում և լրացումներ ու փոփոխություն՝ «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ» ՀՀ օրենսգրքում: Նախարարությունն ընդգծում էր, որ նախագիծը մշակվել է սպառողների շահերի պաշտպանության նպատակով:

Եթե օրենքներում փոփոխությունները կյանքի կոչվեին, ապա վաճառողը սպառողներին տեսանելի վայրում պետք է փակցներ տեղեկատվություն՝ սպառողի կողմից պատշաճ որակի ոչ պարենային ապրանքը փոխարինելու և վերադարձնելու պայմանների վերաբերյալ, ինչպես նաև Կառավարության կողմից սահմանված նմանօրինակ ապրանքներով փոխարինելու կամ վերադարձնելու ոչ ենթակա պատշաճ որակի ոչ պարենային ապրանքների անվանացանկը։ Օրենքի նախագիծն այժմ էլ կարելի է գտնել «E-draft» համակարգում, այն համարվում է քննարկված: Իսկ ի՞նչ եղավ հետո: ՀՀ տնտեսական զարգացման և ներդրումների նախարարությունն արդեն չկա, նախագիծն այդպես էլ կյանքի չի կոչվել: Մեկ պարզ օրինակ՝ գնումներ կատարելիս քանի՞ խանութում ենք նկատել նման տեղեկատվություն պարունակող ցուցանակ, թե որ ապրանքները կարող եք վերադարձնել, ինչ պայմաններով և այլն:

Չիլինգարյանը նշում է՝ այս մասով իրեն ուղղված դիմում-բողոքներն անսպառ են: «Քաղաքացին որոշում է իր գնած հագուստը կամ էլ այլ ապրանքը փոխարինել, գնում է խանութ, բայց նրան ասում են, թե գնված ապրանքը չեն կարող վերցնել: Մինչդեռ սա սպառողի իրավունքների կոպտագույն խախտում է: Իհարկե, կան բացառություններ: Պետք է նշել, որ երբեմն լինում են նաև անբարեխիղճ սպառողներ, օրինակ՝ կարող են հագուստը գնել, մի քանի օր կրել այն, հետո տանել և ստիպել տնտեսվարողին փոխարինել այն, սա անթույլատրելի պրակտիկա է»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Չիլինգարյանը:

Հիշեցնում է՝ ապրանքը 14-օրյա ժամկետում ենթակա է վերադարձման այն դեպքում, եթե այն նոր վիճակում է, չի վնասվել և գտնվում է բնօրինակ փաթեթավորմամբ:

«Ընկերությունն իրավունք ունի հրաժարվելու ապրանքն ընդունել 14 օրվա ընթացքում, եթե ապրանքը գնորդի կողմից վերադարձվում է վնասված կամ առանց բնօրինակ փաթեթավորման: 14-օրյա ժամկետից հետո ապրանքը չի կարող հետ վերադարձվել: Ապրանքի հետ վերադարձի դեպքում դեպի ընկերություն փոխադրման ծախսերը կատարվում են օգտատիրոջ կողմից և նրա հաշվին, բացառությամբ՝ թերություններով ապրանքների հետ վերադարձի դեպքում: Գնորդը պատասխանատու է ապրանքի կամ դրա որևէ մասի կորստի կամ որևէ հանգամանքի համար, որը հանգեցրել է ապրանքի արժեքի նվազեցմանը: Ընկերությունը ապրանքի վերադարձը կամ փոխարինումը ընդունելու դեպքում իրավունք ունի առաջացած կորստին համարժեք նվազեցնել ապրանքի գինը՝ փոխարինելով տարբերությանը համարժեք ապրանքով կամ վերադարձնելով վնասի արժեքի նվազեցումից հետո ստացված տարբերության գումարը»,-նշում է մեր զրուցակիցը:

Ընդգծում է՝ լինում են դեպքեր, երբ մեր քաղաքացիները, օրինակ՝ դեղորայք են գնում, հետո տանում են դեղատուն, թե հետ վերցրեք: «Եվս մեկ անգամ հիշեցնենք, որ գոյություն ունեն որոշակի ապրանքներ, որոնց վերադարձն օրենքով սահմանված չէ: Կառավարության կողմից 2002 թվականի հունվարի 30-ին ընդունված N 77 որոշման անվանացանկով սպառողն իրավունք չունի վերադարձնել էլեկտրոնային բարդ սարքավորումները, անհատական պատվերով պատրաստված և մատակարարված կահույքը, արդուզարդերը, դեղորայքը և անձնական հիգիենայի պարագաները, պարֆյումերակոսմետիկական ապրանքները, տեքստիլ ապրանքները, կենդանիները և բույսերը»,-եզրափակում է Սյուզաննա Չիլինգարյանը:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

Unibank Issued Preferred Shares with a Fixed Annual Dividend of 12% Team Telecom Armenia to Become First in Region to Replace 2G with Advanced Networks, Launching Program to Provide New Phones to Subscribers Ucom’s Fixed Network Now Available in Yerevan's Silikyan District UC Berkeley, Stanford, Visa Innovation Center and Much More: a Unique Opportunity for 10 Students from ArmeniaBack to School 2025: HONOR 400 Lite 5G Smartphone Now More Accessible Thanks to Ucom’s Special Offer International Youth Day: AraratBank Ensures Participation of 260 Young People in Tent CampIDBank Replenishes Its Share Capital Unibank Becomes the Gold Sponsor of FC AlashkertUcom Integrates SatisfAI Platform for Continuous Customer Satisfaction Analysis The Power of One Dram Team Visits the Hayordi CampAmeriabank Joins UATE, Marking a Groundbreaking Partnership between the Financial and Technological SectorsWhen September Comes: Idram&IDBankNew Ucom Sales and Service Center Opened at Mashtots Avenue 7/4 Reputation Management in Armenia: Shushan HarutyunyanIDBank's new premium business card – Mastercard Business PreferredUcom and SunChild NGO Launch Innovative "Smart Birdwatching" Educational ProjectRalph Yirikian Delivers a Lecture at Slavonic University's Engineering Summer School Beating the heat, earning idcoins: Idram & IDBankUnibank - the Main Sponsor of the Velosolutions UCI Pump Track World Championship Qualifier in Armenia What to do If you’ve already become a victim of fraud Idram and IDBank participated in Sevan Startup SummitArmenian National Festival Takes Place under AraratBank's SponsorshipArmDrone Community will launch a One-Month Free Educational Program with Ucom’s SupportAmeriabank Receives Euromoney Award for Excellence 2025 as the Best Bank in ArmeniaAraratBank's “The Will to Get Back on Your Feet Again” Film Series to Be Featured at Armenian National FestivalOnline Payments via ApplePay Now Available for vPOS Clients of Ameriabank Ucom Subscribers Increasingly Use Internet While Roaming Horizon Camp: With AraratBank's Support - Towards Leadership and Financial LiteracyIdram at Tech Week 2025Idram and Alipay+ Facilitate Cross-Border QR Payments in Armenia, Connecting Local Merchants with Global Digital Wallet Users"Business Process Optimization with AI" – a Course for the Senior Management of AraratBankA Protected Ecosystem thanks to Advanced Technology: Ucom and FPWC Join Forces DIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramMoody's upgrades Converse Bank's ratingsAraratBank participated in the WEPs regional experience-sharing workshopIDBank issues the 3rd, 4th and 5th tranches of bonds of 2025AraratBank: Special Rate for SWIFT Transfers up to EUR 20,000 IDBank Opens a New Branch at Homplex MallUcom Launches 5G Network in Abovyan and EjmiatsinCustomer Appreciation Day at IDBankAraratBank Joins BAFT AssociationOver AMD 12 Billion Provided by AraratBank in 2024 to Support the MSME SectorUcom’s General Director Joined the International CirculUP! Forum to Foster Circular Innovation in ArmeniaIDBank Representative Joins the Editorial Board of Trade Finance GlobalDIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramHow to Protect Your Bank Card Data Ucom Subscribers can Benefit from 5G Network in More than 40 Countries Ameriabank's MyInvest Platform Gains Direct Access to AMXTrader Trading SystemWith Support of Ucom New EdPad Educational Tablet Piloted in Armenia AraratBank holds Annual General Meeting of Shareholders