Yerevan, 26.November.2025,
00
:
00
BREAKING


Պատերազմում կրած պարտության պատճառների դիսկուրսը հայկական առցանց լրատվականներում

ANALYSIS

Զանգվածային լրատվամիջոցները հասարակական տրամադրությունների ձևավորման կարևորագույն գործիքն են: Դրանք ոչ միայն արտացոլում են հանրային տրամադրությունները, այլ շրջանակավորում, ակցենտավորում և մատուցում իրենց խմբագրական քաղաքականության համապատասխան:

Լրատվամիջոցների դերը կարևորվում է հատկապես ճգնաժամային իրավիճակներում, երբ տեղեկատվության պահանջարկը մեծանում է, իսկ հանրային տրամադրությունների հասարակական-քաղաքական նշանակությունը՝ բարձրանում: Նմանատիպ իրավիճակներում մեծանում է նաև ապատեղեկատվության հավանականությունը: Առցանց մեդիան, լինելով կապակցված սոցիալական մեդիայի հարթակներին, էլ ավելի է ընդլայնում տեղեկատվական հոսքի շրջանակներն ու լսարանը։

2020թ. նոյեմբերի 10-ին ստորագրված Հայաստան-Ռուսաստան-Ադրբեջան եռակողմ հայտարարությանից հետո հայկական հասարակական-քաղաքական դաշտում սկսվեց քննարկվել պատերազմում կրած պարտության պատճառների և մեղավորների թեման: Առցանց մեդիան առաջնային դեր ունեցավ այս դիսկուրսի հանրայինացման, ինչպես նաև հասարակական-քաղաքական բևեռացման արտացոլման գործում:

Հայկական առցանց լրատվամիջոցների խմբագրական քաղականության ուսումնասիրությունը հնարավորություն կտա համակարգել շրջանառված նարատիվները, ինչպես նաև գնահատել լրատվամիջոցների դերը հանրային կարևորության դիսկուրսներում:

Հետազոտության նպատակն է վեր հանել պարտության մեղավորների դիսկուրսի ֆրեյմավորումը հայաստանյան առցանց մեդիայում։ Հետազոտության օբյեկտը հայաստանյան առցանց մեդիան է, իսկ առարկան՝ դրանում շրջանառվող թեմատիկ ուղերձ պարունակող նյութերի ֆրեյմավորումը։ Խնդիրն է պարզել շրջանառվող թեզերի հիմնական ուղղությունները, տեղեկատվության սկզբնաղբյուրները և վերնագրային քաղաքականությունը։ Տվյալները մեկնաբանելու համար կիրառվել է ֆրեյմերի վերլուծության մեթոդաբանությունը՝ փորձելով դուրս բերել ուսումնասիրված թեմաների ֆրեյմավորման առանձնահատկությունները։

Հոդվածի հիմնական մեթոդը փաստաթղթերի ուսումնասիրությունն է, ինչը ենթադրում է ինչպես տեղեկատվության քանակական, այնպես էլ բովանդակային և կոնտեքստային ասպեկտների հետազոտում։ Հիմնախնդիրը դիտարկվում է հայաստանյան առցանց երեք լրատվականի օրինակով՝ Tert.am, Armtimes.com, Hetq.am:

Աշխատանքում ուսումնասիրվում է նոյեմբերի 10-ից դեկտեմբերի 31-ը ընկած ժամանակահատվածում վերոնշյալ լրատվական կայքերում հրապարակված թեմատիկ հոդվածները: Տվյալները վիճակագրորեն ներկայացուցչական չեն, սակայն ուսումնասիրվող լրատվամիջոցների ընտրությամբ փորձ է արվել ընդգրել քաղաքականապես ընդդիմադիր, պրոիշխանական և չեզոք խմբագրական քաղաքականությամբ աչքի ընկնող լրատվամիջոցներ՝ շրջանառված դիսկուրսների առավել լայն շրջանակ ընդգրկելու նպատակով: Հոդվածները որոշակի սխեմայով համակարգվել և կոդավորվել են «MS Excel» ծրագրի օգնությամբ:


Արդյունքները

Tert.am, Armtimes.com և Hetq.am կայքերում 2020թ. Նոյեմբերի 10-ից մինչև դեկտեմբերի 31-ը վերոնշյալ կայքերում հայտնաբերվել է համապատասխան թեմատիկ ուղերձ պարունակող 266 հոդված, ինչը բաշխվել է հետևյալ կերպ.

  1. am-188 հոդված
  2. com-57 հոդված
  3. am-24 հոդված

Թեմատիկ ուղերձ պարունակող հոդվածները ուսումնասիրվող ժամանակահատվածում բաշխվել են հետևյալ պարբերականությամբ:

 

Գրաֆիկ 1. Թեմատիկ ուղերձով հրապարակումների թիվը թիրախային ժամանակահատվածում

 

No description available.

Տեսանելի է, որ Tert.am-ը թեմայի նկատմամբ պահպանել է հետաքրքրություն ուսումնասիրվող ողջ ժամանակահատվածում: Armtimes.com-ը շատ հրապարակումներ է ունեցել առաջին տասնօրյակում և դեկտեմբերի 15-20 ընկած ժամանակահատվածում, ինչը համընկնում է ներքաղաքական իրադարձությունների թեժացմանը: Hetq.am-ը թեմայի նկատմամբ ցուցաբերել է որոշակի հետաքրքրություն միայն ուսումնասիրվող ժամանակահատվածի առաջին փուլում, իսկ երկրորդում մոռացության է մատնել:

Ուսումնասիրված հոդվածների գերակշիռ մասը հիմնված է եղել որևէ երրորդ անձի կարծիքի կամ մեկնաբանության վրա կամ իրենից ամբողջությամբ ներկայացրել է երրորդ անձի խոսքի ուղիղ մեջբերում: Հարցազրույցները և վերլուծությունները փոքր թիվ են կազմել, ինչը երևում է գրաֆիկ 2-ում:

Գրաֆիկ 2. Թեմատիկ ուղերձ պարունակող հոդվածների տեսակները

No description available.

 

 

Tert.am-ը, ըստ համամասնության, ավելի հաճախ է արտատպել նյութեր այլ հարթակներից: Armtimes.com-ը և Hetq.am-ը համեմամատաբար ավելի քիչ են ուղիղ մեջբերումներ կատարել, սակայն ընդհանուր համամասնությամբ ավելի շատ են հիմնված երրորդ անձանց կարծիքի վրա: Ընգծենք, որ ուղիղ մեջբերում են համարվել այն նյութերը, որոնցում այլ հարթակից (օրինակ՝ սոցիալական ցանցերից) նույնությամբ վերատպված է որևէ հրապարակում` առանց հավելյալ մեկնաբանությունների:

            Թեմատիկ ուղերձ պարունակող հոդվածների հեղինակային բնութագիրը տեսանելի է Գրաֆիկ 3-ում:

Գրաֆիկ 3. Թեմատիկ ուղերձ պարունակող հոդվածների հեղինակային բնութագիրը

No description available.

 

 

Գրաֆիկում տեսանելի է, որ Tert.am-ը ճնշող մեծամասնությամբ թեմատիկ հոդվածները արտատպել է այլ աղբյուրից: Tert.am-ը նաև աչքի է ընկել նաև նրանով, որ չարտատպված նյութերի միայն փոքրամասնության դեպքում է առկա նյութի հեղինակի մասին տեղեկատվություն: Hetq.am-ը ամենահաճախն է տեղադրել հեղինակի մասին տեղեկություն, ինչպես նաև օգտվել միջազգային լրատվական հարթակներից:

Գրաֆիկ 4. Թեմատիկ ուղերձ պարունակող հոդվածների սկզբնաղբյուրը

 

No description available.

 

Գրաֆիկում տեսանելի է, որ Armtimes.com-ը առավել հաճախ է պաշտոնական աղբյուրին հղում կատարել: Tert.am-ի նյութերի ճնշող մեծամասնության սկզբնաղբյուրը սոցցանցերն են: Hetq.am-ը, ի համեմատություն մյուս երկու կայքերի, ավելի հաճախ է մեջբերել արտասահմանյան աղբյուրներ: 

Լրատվամիջոցներում ուսումնասիրված թեմատիկ հոդվածների ֆրեյմավորում էապես տարբերվում են իրարից: Tert.am-ը ակնհայորտեն ընդունել է թեմայի վերաբերյալ ընդդմադիր խմբագրական քաղաքականությունը, Armtimes.com-ը սատարում է իշխանությանը, իսկ Hetq.am-ում առկա են ինչպես իշխանական, այնպես էլ ընդդիմադիր թեզեր, սակայն առաջինները գերակշռում են:

Գրաֆիկ 5. Tert.am-ի թեմատիկ հոդվածների ֆրեյմավորումը

 

No description available.

 

Գրաֆիկ 6. Armtimes.com-ի թեմատիկ հոդվածների ֆրեյմավորումը

 

No description available.

Գրաֆիկ 7. Hetq.am-ի թեմատիկ հոդվածների ֆրեյմավորումը

No description available.

Գրաֆիկ 5,6,7-ում տեսանելի է, որ լրատվամիջոցների հիմնական թեզերը հազվադեպ են համընկնում: Ստորև ներկայացված գրաֆիկը ցույց է տալիս, թե որ թեզերն են կրկնվել առնվազն երկու լրատվամիջոցում:

Գրաֆիկ 8. Hetq.am-ի թեմատիկ հոդվածների ֆրեյմավորումը

No description available.

 

Գրաֆիկը 8-ը ցույց է տալիս, որ Tert.am-ի և Armtimes.com-ի թեզերը իրար չեն համընկել, իսկ Hetq.am-ը համընկնումներ ունի մյուս երկու լրատվամիջոցների հետ, սակայն առավել հաճախ՝ Armtimes.com-ի հետ:

Եզրակացություն

  • Ուսումնասիրված ժամանակահատվածում թեմայի վերաբերյալ առավել հետաքրքրություն է ցուցաբերել Tert.am-ը:
  • Բոլոր լրատվամիջոցներում հոդվածների մեծ մասը հեղինակային չեն և արտատպված են սոցիալական ցանցերի հրապարակումներից և ներկայացնում են երրորդ անձանց կարծիքներ և մեկնաբանություններ։ Ինքնուրույն վերլուծությունները գրեթե բացակայում են:
  • am-ը և Armtimes.com-ը իրենց խմբագրական քաղաքականության մեջ լիարժեք արտահայտել են իրենց սեփականատերերի քաղաքական դիրքորոշումը: Tert.am-ը պարտության պատճառների դիսկուրսը ֆրեյմավորել է այնպես, որ իշխանությունները դավաճանել են, բանակցային գործընթացը տապալվել է իշխանությունների կողմից, իսկ պատերազմի շուտ կասեցման դեպքում կունենայինք ավելի լավ արդյունքներ: Armtimes.com-ը դիսկուրսը ֆրեյմավորել է այնպես, որ հնարավոր չէր ավելի լավ արդյունքներով ավարտել պատերազմը, պատճառը նախկին 30 տարիներն են, իսկ բանակցային գործընթացը միշտ եղել է ի վնաս Հայաստանի:
  • am-ում շրջանառվել են ինչպես ընդդիմադիր, այնպես էլ պրոֆիշխանական թեզեր, սակայն վերջիններս գերակշռող են: Պրոիշխանական դաշտից է «բանակցային գործընթացը միշտ եղել է ի վնաս Հայաստանի» և «հնարավոր չէր այլ արդյունքներով ավարտել պատերազմ» թեզերը, իսկ ընդդիմադիր դիսկուրսից ներառվել է «Իշխանություննները դավաճանել են» թեզը:

 

Դավիթ Մաթևոսյան

 

IDBank's Representative, Innesa Amirbekyan Appointed Co-Chair of the ICC Banking Commission Task Force on GuaranteesUcom General Director Ralph Yirikian Awards Certificates to Participants of Cybersecurity Training Course Acba and Proparco mark one year of partnership, strengthening rural financing and Armenias’s economic resilienceAraratBank and Arca's joint campaign has endedIDBank: A Pioneer of Digital Banking and Innovation in ArmeniaGRAWE Group and C-Quadrat Investment Group have announced plans to acquire 100% of LIGA Insurance Company in Armenia Ucom Supports the Annual “Capture the Flag 2025” Cybersecurity Competition Financially Literate with Idram and IDBank: Next Stop – Nairi CampIdram received a permit to establish and operate the Armenian payment and settlement QR system IdramNetUcom Completes the Deployment of its 5G Network Across All Cities of Armenia Firebird, Inc. Secures U.S. Export License and Announces Dell Technologies as a Technology Partner, Establishing Major Milestones in Armenia’s AI and Digital FutureIDBank Receives Permission to Open a Representative Office in the United StatesRoboTon 2025 Competition Held with Idram’s Sponsorship“Armenian potential in Spain: Arman Mayilyan as a guest on the ‘Armenian Diaspora Communities’ program.” Final Results of the 20th Annual International Microelectronics Olympiad AnnouncedUnibank's VISA DIGITAL cards are now free Arca National Payment System, Bank of Georgia and Ameriabank Signed a Memorandum of UnderstandingIdram has been awarded the prestigious “Beyond Payments Awards” by Ant InternationalSTEM Acceleration Award 2025 Held with Idram’s SupportSolar Power is Generated in Kechut Community Through the Efforts of Ucom and SunChild Idram Announces Partnership with WeChat PayAraratBank: Transfer Your Mortgage Loan and Repay It on Attractive Terms: JOIN US“The Power of One Dram” as the Main Supporter of the National Hackathon AI4Biodiversity: AI Solutions for NatureSpeed-Mentoring Event Accelerates Green Innovations within the Ucom Fellowship Program Ucom Supports the Development of High-Tech Education in Armenia Dalan Technopark announces its first bond issuance. Placement Partner is Cube InvestIdram Junior Participants Receive Prizes: The First Junius Financial Literacy Competition ConcludesLusine Yeghiazaryan joins the Board of Trustees of the Music for the Future Foundation5,312,038 AMD for “Symphonic Forest”: the November beneficiary is AI4Biodiversity: AI Solutions for Nature, a national hackathonUcom’s Green Initiative Reaches Urtsadzor AraratBank Honoured with STP Award by Commerzbank AG Compelling Business Loan Offer from AraratBank: JOIN US AraratBank – Title Sponsor of Urartu Football Club The interview of Mher Abrahamyan, Chairman of the Board of IDBank, to Khaleej TimesAmeriabank’s Corporate Loan Portfolio Surpasses AMD 1 Trillion Arman Vardanyan, the leader of the «Unity» movement, participated in an event dedicated to Armenia’s Independence Day, held at the Cathedral of Monaco (video, photos) AraratBank and Théâtron Festival Bring Smiles to Little OnesOpportunities and Prospects for Cooperation Between Business and the Banking System in Syunik Region – IDBankThe Largest 5G Coverage in Armenia: Ucom’s Network Now Reaches More Than 94% of the Population "You Choose the Destination": New Promotion for AraratBank Mastercard World Travel CardholdersYoung Musician from the “Born in Artsakh” Program, Arsen Safaryan, Performed at the Anniversary Concert of the “Artis Futura” Foundation with the Moscow “Russian Philharmonia” Symphony OrchestraNew Campaign Ahead of Savings Day: IDBank Think beyond today. Why save?Ucom General Director Ralph Yirikian Presented His Vision for Telecommunications in the Era of AI The Armenian UBPay system partners with iSend remittance global service Connected, Convenient, Converse: Andranik Grigoryan Presents Converse Bank’s Digital Transformation Journey at the BACEE Conference IDBank - Silver Sponsor of BACEE’s 50th Jubilee International Banking Conference With the support of IDBank and Idram, the “Symphonic Forest” project was launched Ucom Supports the Development of a Safe and Trusted Digital Environment in Armenia Young Musicians of the “Born in Artsakh” Program Bring the Voice of Artsakh to Moscow