Yerevan, 12.August.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


Պատերազմում կրած պարտության պատճառների դիսկուրսը հայկական առցանց լրատվականներում

ANALYSIS

Զանգվածային լրատվամիջոցները հասարակական տրամադրությունների ձևավորման կարևորագույն գործիքն են: Դրանք ոչ միայն արտացոլում են հանրային տրամադրությունները, այլ շրջանակավորում, ակցենտավորում և մատուցում իրենց խմբագրական քաղաքականության համապատասխան:

Լրատվամիջոցների դերը կարևորվում է հատկապես ճգնաժամային իրավիճակներում, երբ տեղեկատվության պահանջարկը մեծանում է, իսկ հանրային տրամադրությունների հասարակական-քաղաքական նշանակությունը՝ բարձրանում: Նմանատիպ իրավիճակներում մեծանում է նաև ապատեղեկատվության հավանականությունը: Առցանց մեդիան, լինելով կապակցված սոցիալական մեդիայի հարթակներին, էլ ավելի է ընդլայնում տեղեկատվական հոսքի շրջանակներն ու լսարանը։

2020թ. նոյեմբերի 10-ին ստորագրված Հայաստան-Ռուսաստան-Ադրբեջան եռակողմ հայտարարությանից հետո հայկական հասարակական-քաղաքական դաշտում սկսվեց քննարկվել պատերազմում կրած պարտության պատճառների և մեղավորների թեման: Առցանց մեդիան առաջնային դեր ունեցավ այս դիսկուրսի հանրայինացման, ինչպես նաև հասարակական-քաղաքական բևեռացման արտացոլման գործում:

Հայկական առցանց լրատվամիջոցների խմբագրական քաղականության ուսումնասիրությունը հնարավորություն կտա համակարգել շրջանառված նարատիվները, ինչպես նաև գնահատել լրատվամիջոցների դերը հանրային կարևորության դիսկուրսներում:

Հետազոտության նպատակն է վեր հանել պարտության մեղավորների դիսկուրսի ֆրեյմավորումը հայաստանյան առցանց մեդիայում։ Հետազոտության օբյեկտը հայաստանյան առցանց մեդիան է, իսկ առարկան՝ դրանում շրջանառվող թեմատիկ ուղերձ պարունակող նյութերի ֆրեյմավորումը։ Խնդիրն է պարզել շրջանառվող թեզերի հիմնական ուղղությունները, տեղեկատվության սկզբնաղբյուրները և վերնագրային քաղաքականությունը։ Տվյալները մեկնաբանելու համար կիրառվել է ֆրեյմերի վերլուծության մեթոդաբանությունը՝ փորձելով դուրս բերել ուսումնասիրված թեմաների ֆրեյմավորման առանձնահատկությունները։

Հոդվածի հիմնական մեթոդը փաստաթղթերի ուսումնասիրությունն է, ինչը ենթադրում է ինչպես տեղեկատվության քանակական, այնպես էլ բովանդակային և կոնտեքստային ասպեկտների հետազոտում։ Հիմնախնդիրը դիտարկվում է հայաստանյան առցանց երեք լրատվականի օրինակով՝ Tert.am, Armtimes.com, Hetq.am:

Աշխատանքում ուսումնասիրվում է նոյեմբերի 10-ից դեկտեմբերի 31-ը ընկած ժամանակահատվածում վերոնշյալ լրատվական կայքերում հրապարակված թեմատիկ հոդվածները: Տվյալները վիճակագրորեն ներկայացուցչական չեն, սակայն ուսումնասիրվող լրատվամիջոցների ընտրությամբ փորձ է արվել ընդգրել քաղաքականապես ընդդիմադիր, պրոիշխանական և չեզոք խմբագրական քաղաքականությամբ աչքի ընկնող լրատվամիջոցներ՝ շրջանառված դիսկուրսների առավել լայն շրջանակ ընդգրկելու նպատակով: Հոդվածները որոշակի սխեմայով համակարգվել և կոդավորվել են «MS Excel» ծրագրի օգնությամբ:


Արդյունքները

Tert.am, Armtimes.com և Hetq.am կայքերում 2020թ. Նոյեմբերի 10-ից մինչև դեկտեմբերի 31-ը վերոնշյալ կայքերում հայտնաբերվել է համապատասխան թեմատիկ ուղերձ պարունակող 266 հոդված, ինչը բաշխվել է հետևյալ կերպ.

  1. am-188 հոդված
  2. com-57 հոդված
  3. am-24 հոդված

Թեմատիկ ուղերձ պարունակող հոդվածները ուսումնասիրվող ժամանակահատվածում բաշխվել են հետևյալ պարբերականությամբ:

 

Գրաֆիկ 1. Թեմատիկ ուղերձով հրապարակումների թիվը թիրախային ժամանակահատվածում

 

No description available.

Տեսանելի է, որ Tert.am-ը թեմայի նկատմամբ պահպանել է հետաքրքրություն ուսումնասիրվող ողջ ժամանակահատվածում: Armtimes.com-ը շատ հրապարակումներ է ունեցել առաջին տասնօրյակում և դեկտեմբերի 15-20 ընկած ժամանակահատվածում, ինչը համընկնում է ներքաղաքական իրադարձությունների թեժացմանը: Hetq.am-ը թեմայի նկատմամբ ցուցաբերել է որոշակի հետաքրքրություն միայն ուսումնասիրվող ժամանակահատվածի առաջին փուլում, իսկ երկրորդում մոռացության է մատնել:

Ուսումնասիրված հոդվածների գերակշիռ մասը հիմնված է եղել որևէ երրորդ անձի կարծիքի կամ մեկնաբանության վրա կամ իրենից ամբողջությամբ ներկայացրել է երրորդ անձի խոսքի ուղիղ մեջբերում: Հարցազրույցները և վերլուծությունները փոքր թիվ են կազմել, ինչը երևում է գրաֆիկ 2-ում:

Գրաֆիկ 2. Թեմատիկ ուղերձ պարունակող հոդվածների տեսակները

No description available.

 

 

Tert.am-ը, ըստ համամասնության, ավելի հաճախ է արտատպել նյութեր այլ հարթակներից: Armtimes.com-ը և Hetq.am-ը համեմամատաբար ավելի քիչ են ուղիղ մեջբերումներ կատարել, սակայն ընդհանուր համամասնությամբ ավելի շատ են հիմնված երրորդ անձանց կարծիքի վրա: Ընգծենք, որ ուղիղ մեջբերում են համարվել այն նյութերը, որոնցում այլ հարթակից (օրինակ՝ սոցիալական ցանցերից) նույնությամբ վերատպված է որևէ հրապարակում` առանց հավելյալ մեկնաբանությունների:

            Թեմատիկ ուղերձ պարունակող հոդվածների հեղինակային բնութագիրը տեսանելի է Գրաֆիկ 3-ում:

Գրաֆիկ 3. Թեմատիկ ուղերձ պարունակող հոդվածների հեղինակային բնութագիրը

No description available.

 

 

Գրաֆիկում տեսանելի է, որ Tert.am-ը ճնշող մեծամասնությամբ թեմատիկ հոդվածները արտատպել է այլ աղբյուրից: Tert.am-ը նաև աչքի է ընկել նաև նրանով, որ չարտատպված նյութերի միայն փոքրամասնության դեպքում է առկա նյութի հեղինակի մասին տեղեկատվություն: Hetq.am-ը ամենահաճախն է տեղադրել հեղինակի մասին տեղեկություն, ինչպես նաև օգտվել միջազգային լրատվական հարթակներից:

Գրաֆիկ 4. Թեմատիկ ուղերձ պարունակող հոդվածների սկզբնաղբյուրը

 

No description available.

 

Գրաֆիկում տեսանելի է, որ Armtimes.com-ը առավել հաճախ է պաշտոնական աղբյուրին հղում կատարել: Tert.am-ի նյութերի ճնշող մեծամասնության սկզբնաղբյուրը սոցցանցերն են: Hetq.am-ը, ի համեմատություն մյուս երկու կայքերի, ավելի հաճախ է մեջբերել արտասահմանյան աղբյուրներ: 

Լրատվամիջոցներում ուսումնասիրված թեմատիկ հոդվածների ֆրեյմավորում էապես տարբերվում են իրարից: Tert.am-ը ակնհայորտեն ընդունել է թեմայի վերաբերյալ ընդդմադիր խմբագրական քաղաքականությունը, Armtimes.com-ը սատարում է իշխանությանը, իսկ Hetq.am-ում առկա են ինչպես իշխանական, այնպես էլ ընդդիմադիր թեզեր, սակայն առաջինները գերակշռում են:

Գրաֆիկ 5. Tert.am-ի թեմատիկ հոդվածների ֆրեյմավորումը

 

No description available.

 

Գրաֆիկ 6. Armtimes.com-ի թեմատիկ հոդվածների ֆրեյմավորումը

 

No description available.

Գրաֆիկ 7. Hetq.am-ի թեմատիկ հոդվածների ֆրեյմավորումը

No description available.

Գրաֆիկ 5,6,7-ում տեսանելի է, որ լրատվամիջոցների հիմնական թեզերը հազվադեպ են համընկնում: Ստորև ներկայացված գրաֆիկը ցույց է տալիս, թե որ թեզերն են կրկնվել առնվազն երկու լրատվամիջոցում:

Գրաֆիկ 8. Hetq.am-ի թեմատիկ հոդվածների ֆրեյմավորումը

No description available.

 

Գրաֆիկը 8-ը ցույց է տալիս, որ Tert.am-ի և Armtimes.com-ի թեզերը իրար չեն համընկել, իսկ Hetq.am-ը համընկնումներ ունի մյուս երկու լրատվամիջոցների հետ, սակայն առավել հաճախ՝ Armtimes.com-ի հետ:

Եզրակացություն

  • Ուսումնասիրված ժամանակահատվածում թեմայի վերաբերյալ առավել հետաքրքրություն է ցուցաբերել Tert.am-ը:
  • Բոլոր լրատվամիջոցներում հոդվածների մեծ մասը հեղինակային չեն և արտատպված են սոցիալական ցանցերի հրապարակումներից և ներկայացնում են երրորդ անձանց կարծիքներ և մեկնաբանություններ։ Ինքնուրույն վերլուծությունները գրեթե բացակայում են:
  • am-ը և Armtimes.com-ը իրենց խմբագրական քաղաքականության մեջ լիարժեք արտահայտել են իրենց սեփականատերերի քաղաքական դիրքորոշումը: Tert.am-ը պարտության պատճառների դիսկուրսը ֆրեյմավորել է այնպես, որ իշխանությունները դավաճանել են, բանակցային գործընթացը տապալվել է իշխանությունների կողմից, իսկ պատերազմի շուտ կասեցման դեպքում կունենայինք ավելի լավ արդյունքներ: Armtimes.com-ը դիսկուրսը ֆրեյմավորել է այնպես, որ հնարավոր չէր ավելի լավ արդյունքներով ավարտել պատերազմը, պատճառը նախկին 30 տարիներն են, իսկ բանակցային գործընթացը միշտ եղել է ի վնաս Հայաստանի:
  • am-ում շրջանառվել են ինչպես ընդդիմադիր, այնպես էլ պրոֆիշխանական թեզեր, սակայն վերջիններս գերակշռող են: Պրոիշխանական դաշտից է «բանակցային գործընթացը միշտ եղել է ի վնաս Հայաստանի» և «հնարավոր չէր այլ արդյունքներով ավարտել պատերազմ» թեզերը, իսկ ընդդիմադիր դիսկուրսից ներառվել է «Իշխանություննները դավաճանել են» թեզը:

 

Դավիթ Մաթևոսյան

 

IDBank Replenishes Its Share Capital Unibank Becomes the Gold Sponsor of FC AlashkertUcom Integrates SatisfAI Platform for Continuous Customer Satisfaction Analysis The Power of One Dram Team Visits the Hayordi CampAmeriabank Joins UATE, Marking a Groundbreaking Partnership between the Financial and Technological SectorsWhen September Comes: Idram&IDBankNew Ucom Sales and Service Center Opened at Mashtots Avenue 7/4 Reputation Management in Armenia: Shushan HarutyunyanIDBank's new premium business card – Mastercard Business PreferredUcom and SunChild NGO Launch Innovative "Smart Birdwatching" Educational ProjectRalph Yirikian Delivers a Lecture at Slavonic University's Engineering Summer School Beating the heat, earning idcoins: Idram & IDBankUnibank - the Main Sponsor of the Velosolutions UCI Pump Track World Championship Qualifier in Armenia What to do If you’ve already become a victim of fraud Idram and IDBank participated in Sevan Startup SummitArmenian National Festival Takes Place under AraratBank's SponsorshipArmDrone Community will launch a One-Month Free Educational Program with Ucom’s SupportAmeriabank Receives Euromoney Award for Excellence 2025 as the Best Bank in ArmeniaAraratBank's “The Will to Get Back on Your Feet Again” Film Series to Be Featured at Armenian National FestivalOnline Payments via ApplePay Now Available for vPOS Clients of Ameriabank Ucom Subscribers Increasingly Use Internet While Roaming Horizon Camp: With AraratBank's Support - Towards Leadership and Financial LiteracyIdram at Tech Week 2025Idram and Alipay+ Facilitate Cross-Border QR Payments in Armenia, Connecting Local Merchants with Global Digital Wallet Users"Business Process Optimization with AI" – a Course for the Senior Management of AraratBankA Protected Ecosystem thanks to Advanced Technology: Ucom and FPWC Join Forces DIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramMoody's upgrades Converse Bank's ratingsAraratBank participated in the WEPs regional experience-sharing workshopIDBank issues the 3rd, 4th and 5th tranches of bonds of 2025AraratBank: Special Rate for SWIFT Transfers up to EUR 20,000 IDBank Opens a New Branch at Homplex MallUcom Launches 5G Network in Abovyan and EjmiatsinCustomer Appreciation Day at IDBankAraratBank Joins BAFT AssociationOver AMD 12 Billion Provided by AraratBank in 2024 to Support the MSME SectorUcom’s General Director Joined the International CirculUP! Forum to Foster Circular Innovation in ArmeniaIDBank Representative Joins the Editorial Board of Trade Finance GlobalDIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramHow to Protect Your Bank Card Data Ucom Subscribers can Benefit from 5G Network in More than 40 Countries Ameriabank's MyInvest Platform Gains Direct Access to AMXTrader Trading SystemWith Support of Ucom New EdPad Educational Tablet Piloted in Armenia AraratBank holds Annual General Meeting of Shareholders IDBank and Henley & Partners Successfully Held the “Invest Beyond Borders: Global Mobility & Private Banking” Event in YerevanMoody's upgrades long-term deposit ratings of Unibank to B1, outlook stableKapan International Music Festival to Take Place Third Time, Welcomes World-Class Artists and Debuts in Armenia Ucom Launches Special Promotion for Armenian Football Fans Ahead of FIFA Club World Cup 2025Idram is now available on TemuConverse Bank Partners with IFC to Boost Trade Finance Capabilities