Yerevan, 14.August.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


Պետական ո՞ր գերատեսչություններին իրենց խնդիրներով կարող են դիմել քաղաքացիները և տնտեսվարող սուբյեկտները. «Փաստ»

INTERVIEW

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

Երբ շաբաթներ առաջ «Փաստը» որոշեց սպառողների իրավունքներին և պարտականություններին առնչվող նյութերի շարք սկսել, վստահ էինք, որ այն օգտակար է լինելու, քանի որ կողմնակից ենք սկզբունքին՝ իրազեկ ես, ուրեմն պաշտպանված ես: «Սպառողների ասոցիացիայի» իրավաբան Սյուզաննա Չիլինգարյանը նշում է՝ շուկայական տնտեսության պայմաններում գրեթե յուրաքանչյուր քաղաքացի, հանդես գալով որպես ապրանքների, աշխատանքների և ծառայությունների սպառող, իր իրավունքները պաշտպանելու, իսկ դրանց խախտման դեպքում՝ դրանք վերականգնելու անհրաժեշտություն ունի անգամ 21-րդ դարում:

«Սպառողների իրավունքների պաշտպանությունը շարունակում է հասարակական հարաբերությունների կարևորագույն խնդիրներից մեկը լինել, այն մշտապես սպառողների պաշտպանությամբ զբաղվող հասարակական կազմակերպությունների և ոլորտային պետական կառույցների ուշադրության կենտրոնում է: Համապատասխան իրավական ակտերով հստակ կանոնակարգվում են ոլորտի բացերը, որի վերջնական նպատակը սպառողների իրավունքների խախտումները կանխելն ու դրանց վնասակար հետևանքները վերացնելն է։

Խոսելով Հայաստանի մասին՝ պետք է նշենք, որ, ավաղ, շատ դեպքերում սպառողների իրավունքները շարունակվում են ստորադասվել տնտեսվարողների իրավունքներին, հատկապես անբարեխիղճ տնտեսվարողների: Դրան նպաստում է սպառողների շրջանում համապատասխան իրավագիտակցության բացակայությունը։ Մինչ օրս սպառողները հաճախ բախվում են ցածրորակ ծառայությունների և ոչ պատշաճ սպասարկումների հետ, ինչը վկայում է, որ սպառողների իրավունքների պաշտպանության ոլորտը մշտապես կատարելագործման կարիք ունի, և այն կարգավորելու համար անհրաժեշտ է ոչ միայն օրենքի կիրարկում, այլև պետությունբիզնես-սպառող ամուր համագործակցություն, ինչն այսօր, ցավոք, չկա կամ չափազանց թուլացել է»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Չիլինգարյանը:

Հիշեցնում է՝ 2001 թ.ին ընդունված «Սպառողների իրավունքների պաշտպանության մասին» օրենքով կարգավորվում է սպառողների և արտադրողների (կատարողների, վաճառողների) միջև ապրանքների վաճառքի (աշխատանքների կատարման, ծառայությունների մատուցման) ժամանակ ծագող հարաբերությունները, օրենքը սահմանում է սպառողների կողմից պատշաճ որակի և սպառողների կյանքի ու առողջության համար անվտանգ ապրանքների (աշխատանքների, ծառայությունների) ձեռքբերման, ապրանքների (աշխատանքների, ծառայությունների) և դրանք արտադրողների (կատարողների, վաճառողների) մասին տեղեկատվության ստացման, սպառողների շահերի պետական և հասարակական պաշտպանության իրավունքները, ինչպես նաև սահմանում է այդ իրավունքների իրականացման մեխանիզմը:

«Համապատասխան ոլորտային պետական կառույցները պետք է մշտապես վերահսկողություն իրականացնեն անբարեխիղճ տնտեսվարող սուբյեկտների գործունեության նկատմամբ, որոնք շուկայում անորակ ապրանքների (ծառայությունների) ներթափանցումով մոլորեցնում և խոչընդոտում են սպառողին իր համար անձնական, ընտանեկան, տնային կամ այլ օգտագործման համար նախատեսված, ձեռնարկատիրական գործունեության հետ չկապված ապրանքների (աշխատանքների, ծառայությունների) ազատ ընտրությանը, ինչն օրենքի կոպիտ խախտում է:

Սպառողների իրավունքների և օրինական շահերի ապահովման նպատակով անհրաժեշտ է օրենսդրական և նորմատիվային բազայի կատարելագործում, ՀԿ-ների և միավորումների ակտիվ ներգրավում սպառողների իրավունքների պաշտպանության գործընթացներին, գործընթացների մասին հանրային կարծիքի պարբերական ուսումնասիրություններ, քաղաքացիների լայն իրազեկում, սեփական իրավունքների մասին իրավագիտակցության բարձրացում, սպառողական ոլորտում կրթության ստացման հնարավորություն և այլն»,-նշում է մեր զրուցակիցը: Եվ վերջում Սյուզաննա Չիլինգարյանին խնդրել ենք առանձնացնել պետական այն գերատեսչությունները, որոնց կարող են դիմել քաղաքացիները և տնտեսվարողները: Նա ներկայացրել է թե՛ նրանց գործառույթները, թե՛ կոնտակտները:

Մրցակցության պաշտպանության հանձնաժողով (competition.am), թեծ գիծ՝ (060) 830-840, հասցե՝ Երևան, Տիգրան Մեծի 4:

Հանձնաժողովին վերապահված գործառույթների շրջանակն է ձեռնարկատիրության զարգացման և սպառողների շահերի պաշտպանության նպատակով տնտեսական մրցակցության պաշտպանում և խրախուսում, հակամրցակցային գործունեության կանխարգելում, սահմանափակում և նախազգուշացում, մենաշնորհի կամ գերիշխող դիրքի չարաշահումների կանխարգելում, սահմանափակում և նախազգուշացում, անբարեխիղճ մրցակցության գործողությունների կանխարգելում, սահմանափակում և նախազգուշացում: Իրականացնում է նաև իր իրավասությանը վերապահված այլ գործողություններ: Բողոքների դեպքում իրավիճակի ուղղությամբ իրականացնում է ուսումնասիրություններ՝ հարուցելով վարչական վարույթներ:

Շուկայի վերահսկողության տեսչական մարմին (msib.am), թեժ գիծ՝ (010) 235-600, (011) 597-520, հասցե՝ Երևան, Կոմիտաս 49/2 շենք:

Ոչ պարենային ապրանքների շուկայի վերահսկողությունը պատկանում է հենց այս տեսչական մարմնին, մասնավորապես՝ ավտոմոբիլային բենզին և դիզելային վառելիք, կենցաղային և սանիտարահիգիենիկ նշանակության ապրանքներ, խաղալիքներ, թեթև արդյունաբերության արտադրանք, թանկարժեք մետաղներից պատրաստված իրեր, պարֆումերակոսմետիկական արտադրանք: Իրականացնում է նաև ստուգումներ դիմումբողոքների հիման վրա, խախտումների բացահայտում և կանխարգելում, ստուգում է տնտեսվարող սուբյեկտների գործունեության սերտիֆիկացումը և հայտարարագրերի ռեեստրում զետեղված տվյալների համապատասխանությունը, ինչպես նաև արդյո՞ք ներմուծված ապրանքը ենթարկվել է որակի համապատասխանության գնահատման:

Սննդամթերքի անվտանգության տեսչական մարմին (snund.am), թեժ գիծ՝ (010) 206-040, (012) 906-090, հասցե՝ Երևան, Կոմիտասի պող., 49/2 շենք:

Տեսչական մարմինն իրականացնում է սննդամթերքի և կերի անվտանգության, անասնաբուժության ու բուսասանիտարիայի բնագավառներում վերահսկողություն, օրենքով սահմանված դեպքերում տրամադրում է վկայականներ, տեղեկանքներ, սերտիֆիկատներ, հավաստագրեր, ինչպես նաև պարզաբանումներ և խորհրդատվություններ, տրամադրում է վերահսկվող ապրանքների ներմուծման (արտահանման) և տարանցիկ փոխադրման թույլտվություն, տրամադրում է սանիտարական անձնագիր՝ սննդամթերք տեղափոխող փոխադրամիջոցների համար, համապատասխանության գնահատման փաստաթղթերի անհամապատասխանության կամ տեխնիկական կանոնակարգերի պահանջներին չհամապատասխանող արտադրանքի հայտնաբերման դեպքում գնահատող մարմիններին ներկայացնում է առաջարկություններ համապատասխանության հայտարարագրի գործողությունը դադարեցնելու կամ կասեցնելու վերաբերյալ, ունի նաև այլ գործառույթներ:

Հանրային ծառայությունները կարգավորող հանձնաժողով (psrc.am), թեժ գիծ՝ (010) 584-529, հասցե՝ Երևան, Սարյան փող., 22 շենք:

Հանձնաժողովի հիմնական լիազորություններն ուղղված են էլեկտրական էներգիայի (ԷՄՕԿ), հեռահաղորդակցության, ջրային (ՋՄՕԿ), բնական գազի (ԳՄՈԿ), ջերմային էներգիայի և այլ ոլորտներին:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ 

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

Unibank Issued Preferred Shares with a Fixed Annual Dividend of 12% Team Telecom Armenia to Become First in Region to Replace 2G with Advanced Networks, Launching Program to Provide New Phones to Subscribers Ucom’s Fixed Network Now Available in Yerevan's Silikyan District UC Berkeley, Stanford, Visa Innovation Center and Much More: a Unique Opportunity for 10 Students from ArmeniaBack to School 2025: HONOR 400 Lite 5G Smartphone Now More Accessible Thanks to Ucom’s Special Offer International Youth Day: AraratBank Ensures Participation of 260 Young People in Tent CampIDBank Replenishes Its Share Capital Unibank Becomes the Gold Sponsor of FC AlashkertUcom Integrates SatisfAI Platform for Continuous Customer Satisfaction Analysis The Power of One Dram Team Visits the Hayordi CampAmeriabank Joins UATE, Marking a Groundbreaking Partnership between the Financial and Technological SectorsWhen September Comes: Idram&IDBankNew Ucom Sales and Service Center Opened at Mashtots Avenue 7/4 Reputation Management in Armenia: Shushan HarutyunyanIDBank's new premium business card – Mastercard Business PreferredUcom and SunChild NGO Launch Innovative "Smart Birdwatching" Educational ProjectRalph Yirikian Delivers a Lecture at Slavonic University's Engineering Summer School Beating the heat, earning idcoins: Idram & IDBankUnibank - the Main Sponsor of the Velosolutions UCI Pump Track World Championship Qualifier in Armenia What to do If you’ve already become a victim of fraud Idram and IDBank participated in Sevan Startup SummitArmenian National Festival Takes Place under AraratBank's SponsorshipArmDrone Community will launch a One-Month Free Educational Program with Ucom’s SupportAmeriabank Receives Euromoney Award for Excellence 2025 as the Best Bank in ArmeniaAraratBank's “The Will to Get Back on Your Feet Again” Film Series to Be Featured at Armenian National FestivalOnline Payments via ApplePay Now Available for vPOS Clients of Ameriabank Ucom Subscribers Increasingly Use Internet While Roaming Horizon Camp: With AraratBank's Support - Towards Leadership and Financial LiteracyIdram at Tech Week 2025Idram and Alipay+ Facilitate Cross-Border QR Payments in Armenia, Connecting Local Merchants with Global Digital Wallet Users"Business Process Optimization with AI" – a Course for the Senior Management of AraratBankA Protected Ecosystem thanks to Advanced Technology: Ucom and FPWC Join Forces DIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramMoody's upgrades Converse Bank's ratingsAraratBank participated in the WEPs regional experience-sharing workshopIDBank issues the 3rd, 4th and 5th tranches of bonds of 2025AraratBank: Special Rate for SWIFT Transfers up to EUR 20,000 IDBank Opens a New Branch at Homplex MallUcom Launches 5G Network in Abovyan and EjmiatsinCustomer Appreciation Day at IDBankAraratBank Joins BAFT AssociationOver AMD 12 Billion Provided by AraratBank in 2024 to Support the MSME SectorUcom’s General Director Joined the International CirculUP! Forum to Foster Circular Innovation in ArmeniaIDBank Representative Joins the Editorial Board of Trade Finance GlobalDIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramHow to Protect Your Bank Card Data Ucom Subscribers can Benefit from 5G Network in More than 40 Countries Ameriabank's MyInvest Platform Gains Direct Access to AMXTrader Trading SystemWith Support of Ucom New EdPad Educational Tablet Piloted in Armenia AraratBank holds Annual General Meeting of Shareholders