Yerevan, 14.August.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


Հա­մա­կար­գի «ավե­րա­կը» նո­րո­գե՞լ, թե՞ լրիվ քան­դել

ANALYSIS

Տարիներ շարունակ մեզանում քննարկվում է կրթական համակարգում բարեփոխումներ կատարելու անհրաժեշտության հարցը։ Եվ դրանով պայմանավորված՝ ժամանակի ընթացքում կրթության ոլորտում որոշակի փոխատեղումներ և նորամուծություններ են ներդրվել։ Սակայն ամենահրատապ խնդիրը, որը լուծման անհրաժեշտություն է պահանջում, մնում է կրթության որակի բարձրացումը։

Բացի այդ, գոյություն ունի խզում կրթական համակարգի և աշխատաշուկայի միջև։ Դրա համար էլ հաճախ բուհերի շրջանավարտներն իրենց մասնագիտությամբ չեն կարողանում աշխատանք գտնել և ստիպված են լինում աշխատել այլ ոլորտում։ Կան նաև այնպիսի բնագավառներ, որոնք ժամանակակից պայմաններում պահանջված են, բայց հանրության շրջանում այդ ուղղությունների նկատմամբ հետաքրքրություն չկա։

Հայաստանում 2018 թվականին տեղի ունեցած իշխանափոխությունից հետո Փաշինյանը և իշխող թիմը պարբերաբար նշում էին կրթական ոլորտի կարևորության մասին և ընդգծում, թե գործող համակարգը վատն է, չի արդարացնում իրեն, ուստի բարեփոխումներ են անհրաժեշտ և այլն։ Խնդիրը հասնում էր այնտեղ, որ անգամ վարչապետ Փաշինյանը հայտարարում էր. «Այսօր, սկսած գաջ քսողից մինչև մենեջեր, կա պրոֆեսիոնալիզմի տոտալ պրոբլեմ, որովհետև ՀՀ-ում կրթական համակարգը ավերակ է, ՀՀ-ում չի եղել կրթական համակարգ»։

Եվ տպավորություն էր առաջանում, թե ահա իշխանությունները պետք է ձեռնամուխ լինեն կրթական համակարգում բովանդակային փոփոխությունների, քայլեր ձեռնարկեն ոլորտում փորձառու և բարձր որակում ունեցող մասնագետների ներգրավման համար, բայց արի ու տես, որ իշխանություններն այնպիսի փոփոխություններ են նախաձեռնում, որոնք այնքան էլ կրթության որակի բարձրացումից չեն բխում և ավելի շատ դեկորատիվ բնույթ են կրում։ 

Օրինակ՝ իշխանությունների կողմից շրջանառության մեջ դրված հանրակրթության պետական չափորոշիչների մասին նախագծի համաձայն՝ «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկայի դասավանդումը դպրոցներում առանձին առարկայի տեսքով դադարեցվում է, և այն կատարվելու է «Հայոց պատմություն» առարկայի շրջանակներում։ Եվ որպեսզի տպավորություն չլինի, թե իրենք պայքարում են «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկայի դեմ, իշխանությունները գնացին նաև այլ առարկաների միավորման քայլին։

Սակայն հարց է, թե ո՞րն է առարկաների այսպիսի միավորումների անհրաժեշտությունը, կամ ինչո՞վ էր «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկան խանգարում իշխանություններին, եթե նոր փոփոխությունների արդյունքում ուղղակի կրթության որակի հարց չի լուծվում։

Եվ ընդհանրապես, ժամանակը ցույց է տալիս, որ պրոֆեսիոնալիզմի բարձրացման խնդիր կա հենց կրթական գործընթացները համակարգող պատասխանատու գերատեսչություններում։ Համավարկը ի ցույց դրեց ոլորտում առկա բացերի ողջ սպեկտորը։ Պարզ դարձավ, որ մեր կրթական համակարգը պատրաստ չէ արդյունավետ հեռավար կրթության իրականացմանը։

Բացի այդ, ոլորտի պատասխանատուները այնպիսի չհաշվարկված որոշումներ են ընդունում, որ հետո դրանք խնդիրներ են առաջ բերում։ 

Օրինակ՝ որոշվեց, որ այս տարի բուհեր ընդունվելու համար դիմորդները պետք է ընդունելության մեկ քննություն հանձնեն։ Արդյունքում օգտվեցին այն դիմորդները, որոնք այդ մեկ առարկային ավելի լավ են տիրապետում, և շատ ավելի մեծ է հավանականությունը, որ մեկ առարկայով կընդունվեն այն բուհը, որը չէին կարող ընդունվել 2-3 պարտադիր առարկայի դեպքում:

Եվ, բնականաբար, այս պայմաններում մեծ թվով դիմորդներ տասնինը-քսան էին ստանալու, սակայն բոլորը չեն կարողացել անվճար անցնել, և այս պարագայում անվճար անցնելու համար առաջնահերթություն է տրվել այլ չափորոշիչների, ինչպես օրինակ՝ ոսկե մեդալի առկայություն, դպրոցի վկայականի գնահատականներ և այլն։

Սակայն խնդիր է առաջ եկել նաև այն առումով, որ 12000 դիմորդներից շատերն անհասկանալիորեն չեն կարողացել ընդունվել բուհեր։ Եվ իրավիճակն աննախադեպ է նրանով, որ դիմորդները դուրս են մնացել այն պարագայում, երբ ստացել են բարձր գնահատականներ՝ ընդհուպ մինչև 18,75 միավոր։

Պատճառն այն է, որ պատասխանատու գերատեսչությունը առաջնահերթությունը տվել է ոչ թե ստացած գնահատականին և կրթական ցենզին, այլ առաջին հայտին, որի պատճառով բազմաթիվ դիմորդներ, ստանալով ցածր գնահատականներ, հնարավորություն են ունեցել ընդունվել բուհ, իսկ բարձր գնահատականներ ստացողները՝ ոչ։ 

Եվ այս պարագայում բարձր գնահատական ստացած և բուհում կրթություն ստանալուց դուրս մնացած դիմորդների շրջանում բողոք է հասունացել այն հարցի շուրջ, թե ինչպես է ստացվում, որ բարձր միավորներ են հավաքել, սակայն իրենց նշած 8 հայտերից և ոչ մեկով բուհ չեն ընդունվել: Եվ դա էր պատճառը, որ չընդունված դիմորդները և նրանց ծնողները բողոքի ակցիա իրականացրին ԳԹԿ-ի առջև, այնուհետև ակցիան շարունակեցին ԱԺ շենքի մոտ:

Պարզ չէ նաև, թե ինչպես են անցկացվելու սեպտեմբերից մեկնարկող դասերը։ Եվ պատասխանատու գերատեսչությունը այնպիսի դիրքորոշում է որդեգրել, որ բուհերն իրենք պետք է որոշեն սեպտեմբերի 1-ից դասերը հեռավար կամ ոչ հեռավար անցկացնելու վերաբերյալ։ 

Այնինչ, պետք է, որ ելնելով համաճարակային իրավիճակից՝ անորոշության փոխարեն հստակ մոտեցում ձևավորվեր, թե ինչ կարգով են սեպտեմբերից իրականացվելու դասերը, որպեսզի հնարավոր լինի նախապատրաստել ուսանողներին և դասախոսներին արդյունավետ կրթական գործընթաց իրականացնելու համար։ 

Բացի այդ, մեծ թվով ուսանողներ գալիս են շրջաններից և մայրաքաղաքում բնակարան պետք է վարձեն։ Ուստի անհրաժեշտ է, որ նրանք արդեն կողմնորոշվեն՝ եթե դասերը հեռակա են արվելու, ապա մայրաքաղաքում դեռևս տուն վարձելու անհրաժեշտություն չի լինի։

ԱՐՏԱԿ ԳԱԼՍՏՅԱՆ

UC Berkeley, Stanford, Visa Innovation Center and Much More: a Unique Opportunity for 10 Students from ArmeniaBack to School 2025: HONOR 400 Lite 5G Smartphone Now More Accessible Thanks to Ucom’s Special Offer International Youth Day: AraratBank Ensures Participation of 260 Young People in Tent CampIDBank Replenishes Its Share Capital Unibank Becomes the Gold Sponsor of FC AlashkertUcom Integrates SatisfAI Platform for Continuous Customer Satisfaction Analysis The Power of One Dram Team Visits the Hayordi CampAmeriabank Joins UATE, Marking a Groundbreaking Partnership between the Financial and Technological SectorsWhen September Comes: Idram&IDBankNew Ucom Sales and Service Center Opened at Mashtots Avenue 7/4 Reputation Management in Armenia: Shushan HarutyunyanIDBank's new premium business card – Mastercard Business PreferredUcom and SunChild NGO Launch Innovative "Smart Birdwatching" Educational ProjectRalph Yirikian Delivers a Lecture at Slavonic University's Engineering Summer School Beating the heat, earning idcoins: Idram & IDBankUnibank - the Main Sponsor of the Velosolutions UCI Pump Track World Championship Qualifier in Armenia What to do If you’ve already become a victim of fraud Idram and IDBank participated in Sevan Startup SummitArmenian National Festival Takes Place under AraratBank's SponsorshipArmDrone Community will launch a One-Month Free Educational Program with Ucom’s SupportAmeriabank Receives Euromoney Award for Excellence 2025 as the Best Bank in ArmeniaAraratBank's “The Will to Get Back on Your Feet Again” Film Series to Be Featured at Armenian National FestivalOnline Payments via ApplePay Now Available for vPOS Clients of Ameriabank Ucom Subscribers Increasingly Use Internet While Roaming Horizon Camp: With AraratBank's Support - Towards Leadership and Financial LiteracyIdram at Tech Week 2025Idram and Alipay+ Facilitate Cross-Border QR Payments in Armenia, Connecting Local Merchants with Global Digital Wallet Users"Business Process Optimization with AI" – a Course for the Senior Management of AraratBankA Protected Ecosystem thanks to Advanced Technology: Ucom and FPWC Join Forces DIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramMoody's upgrades Converse Bank's ratingsAraratBank participated in the WEPs regional experience-sharing workshopIDBank issues the 3rd, 4th and 5th tranches of bonds of 2025AraratBank: Special Rate for SWIFT Transfers up to EUR 20,000 IDBank Opens a New Branch at Homplex MallUcom Launches 5G Network in Abovyan and EjmiatsinCustomer Appreciation Day at IDBankAraratBank Joins BAFT AssociationOver AMD 12 Billion Provided by AraratBank in 2024 to Support the MSME SectorUcom’s General Director Joined the International CirculUP! Forum to Foster Circular Innovation in ArmeniaIDBank Representative Joins the Editorial Board of Trade Finance GlobalDIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramHow to Protect Your Bank Card Data Ucom Subscribers can Benefit from 5G Network in More than 40 Countries Ameriabank's MyInvest Platform Gains Direct Access to AMXTrader Trading SystemWith Support of Ucom New EdPad Educational Tablet Piloted in Armenia AraratBank holds Annual General Meeting of Shareholders IDBank and Henley & Partners Successfully Held the “Invest Beyond Borders: Global Mobility & Private Banking” Event in YerevanMoody's upgrades long-term deposit ratings of Unibank to B1, outlook stableKapan International Music Festival to Take Place Third Time, Welcomes World-Class Artists and Debuts in Armenia