Yerevan, 05.November.2025,
00
:
00
BREAKING


«Ամե­նա­մեծ փրկու­թյու­նը կրթու­թյունն է, ուրիշ ճար չկա»

INTERVIEW

Այս օրերին հաճախ է խոսվում այն մասին, որ ստեղծված իրավիճակում, երբ մարդկանց կյանքը կտրուկ փոփոխությունների ենթարկվեց, պետք է մտածել օգուտներ քաղելու մասին՝ կյանքը վերարժևորելու, փոփոխություններ կատարելու իմաստով: 

Դերասան, ՀՀ վաստակավոր արտիստ Դավիթ Հակոբյանը նշում է՝ սրա մեջ կա ինչ-որ ճշմարտություն: 

«Աշխարհահռչակ գրող Օ. Հենրին ամբողջ կյանքում միտք չէր ունեցել գրող դառնալու, բայց տնտեսական հանցագործության պատճառով հայտնվելով բանտում ՝ սկսել է գրել՝ կյանքում ոչ մի տող գրած չլինելով: 

Նա այդ վիճակից փորձել է այդ կերպ դուրս գալ: Տպագրվել է ոչ իր անունով, քանի որ հանցագործն իրավունք չուներ տպագրվելու: Նրա գործերը լույս են տեսել իր դատապաշտպանի անունով: Աշխարհն արդյունքում ունեցավ Օ. Հենրիի նման հանճարեղ գրողի: 

Բայց հիմա բոլորս հենրիներ չենք: Այնպես չէ, որ բոլորն ունեն գիտակցության այն աստիճանը, որ սա նեղվածք է, և պետք է այլ կերպ մտածել: Ցավոք, կրթության հսկայական պակաս ունենք: Որքան էլ ասենք, թե 21-րդ դարում ենք, կրթական համակարգն այլ է, չափազանց մեծ տոկոս է կազմում անկրթությունը, իսկ անկիրթ մարդը չի կարող այս վիճակում օգուտ քաղել ինչ-որ բաներից, նա ավելորդ խուճապի մեջ է ընկնում, ավելորդ հույզեր են առաջանում, որոնք բերում են ոչ ադեկվատ և ավելի տհաճ հետևանքների: 

Անկեղծ ասած, մի քիչ էլ արհեստական բան եմ տեսնում այս ամբողջ պանիկայի մեջ: Հասկացանք՝ պանդեմիա, պանդեմիա, իսկ եթե հանկարծ չհայտարարեին պանդեմիա, ի՞նչ էինք անելու: Կարող էր, չէ՞, համաշխարհային պանդեմիա չհայտարարվել, դրա միտումները կային: 4-5 տարի առաջ խոզի գրիպ եղավ, որևէ կառավարության կողմից որևէ բան չհայտարարվեց: 

Ունեցանք զոհերի նույն քանակը և մի քիչ էլ ավելի, որն այսօր ունենք, այդ մասին ոչ մի տեղ չհայտարարվեց: Բայց այսօր ունենք այն, ինչ ունենք: 

Ստիպված ենք մտածել, թե ինչ ձևով կարող ենք ավելի օգտավետ դուրս գալ այս ամեն ինչից»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Հակոբյանը:

Նա նշում է՝ շատ մոտ է կանգնած կրթական համակարգին, դասավանդում է թատերական ինստիտուտում, ունի 30-ից ավելի սան: «Այն մասնագիտությունը, որ դասավանդում եմ, պրակտիկ մասնագիտություն է, վերաբերում է մարդկային փոխհարաբերություններին: Դա օնլայն չի լինում, զուգընկերը պետք է կողքիդ կանգնած լինի: 

Ուսանողին չեմ կարող օնլայն փոխհարաբերություններ բացատրել, դա նա կարող է գրքում էլ կարդալ, բայց մինչև չփորձի այդ ամենը, դա սուտ բան է դառնում: Աշխատում ենք ինչ-որ ձևով անցկացնել դասերը: Չգիտեմ՝ օնլայն քննությունը ի՞նչ ձևով ենք հանձնելու: Մեզ պարտադրում են ինչ-որ ձև, բայց այն արդյունավետ չէ մեր դեպքում: Գուցե արդյունավետ է տեսական առարկաների դեպքում: 

Աշխարհում վաղուց կա այդ ձևը, շատերը սովորում են տարբեր համալսարաններում՝ լրացնելով նրանց կրեդիտները, գիտելիքներ են ստանում, բայց երբեք դասախոսին չեն էլ հանդիպում: 

Բայց դա տեսություն է, իսկ գործնական առարկաները շատ են քայքայվելու: Լուրջ անհանգստություն ունեմ թատրոնների և կատարողական արվեստների շարունակականության վերաբերյալ: 

Ինչպե՞ս է լինելու երաժիշտների, սիմֆոնիկ նվագախմբերի, օպերային և թատերական ներկայացումների հարցը: Չեմ կարծում, որ մոտակա վեց ամիսը ներկայացում ենք խաղալու: Իսկ երբ դերասանը վեց ամիս բեմ ու հանդիսատես չի տեսնում, նա արդեն ոչ թե 6, այլ 36 անգամ ավելի հետընթաց է ապրում»,-նշում է մեր զրուցակիցը:

Այս շրջանում արվեստի գրեթե բոլոր ճյուղերը «տեղափոխվեցին» օնլայն տիրույթ: Սա կարո՞ղ է օգտակար լինել դրանց հասանելիության, ճանաչելիության, տարածման առումով: «Ինչ վերաբերում է արվեստի այնպիսի տեսակներին, ինչպես դասական արվեստն ու թատրոնն են, օպերային և կատարողական տարբեր արվեստները, որոնցից շատերի դեպքում գուցե հանրությունը լայն այցելություն չուներ, ապա հիմա շփվում է դրանց հետ: 

Հուսանք՝ սա լուրջ ազդեցություն կունենա, բայց ինչ վերաբերում է հանդիսատեսի և դերասանի միջև փոխհարաբերությանը, այդտեղ ունենում ենք հսկայական կորուստ: Ինչու էինք գնում և դահլիճում լսում սիմֆոնիկ երաժշտություն: Երբեմն դահլիճն է թելադրում, թե ինչպես շարունակվի ամեն բան, դահլիճը հետդ ստեղծագործում է, իսկ օնլայն տիրույթում դա բացառվում է: 

Այն ներկայացումները, որոնք ցույց ենք տալիս օնլայն, թատերական ներկայացում անվանել այնքան էլ ճիշտ չէ, դա ընդամենը մոտավոր տեղեկություն է այդ ներկայացման մասին: 

Տարիներ առաջ ինքս առիթ եմ ունեցել ինչոր ներկայացում դիտել համացանցով, հետո արդեն նույն ներկայացումը դիտել հանդիսատեսի հետ, հասկացել եմ, որ ավելի վաղ նայածս ներկայացումը համարյա կապ չուներ երկրորդի հետ: Այս առումով լուրջ կորուստներ ենք ունենալու: 

Ճանաչելիության առումով, այո՛, գուցե օնլայն տիրույթում հանդես գալը նշանակություն ունենա, բայց ոչինչ ավելի: Այս ամենից հետո մարդկանց ինչ-որ տոկոս անպայման կգնա թատրոն, օպերային ներկայացման, որովհետև շատերի համար դա նորություն է: 

Եկեք աչքակապությամբ չզբաղվենք: Վերջին հաշվով, մշակութային հանդիսատեսը կազմում է տվյալ երկրի բնակչության առավելագույնը 14 տոկոսը: Սա ասում եմ զարգացած երկրների մասին, որտեղ կոմունիկացիաները հզոր են: Հիմա պատկերացրեք, թե մեր բնակչության 14 տոկոսը որքան է»,-ասում է դերասանը:

Հակոբյանն ընդգծում է՝ թատրոնները բավական լավ վիճակում էին: « Հատկապես վերջին երկու տարում դահլիճները լեփ-լեցուն էին: Առիթ եմ ունեցել և՛ դասական երաժշտության համերգների ներկա գտնվել, և՛ տարբեր թատրոնների ներկայացումները դիտել: Ինքս մեկից ավելի թատրոնում եմ աշխատում: Վիճակը բավական լավն էր, վախենում եմ, որ որոշ ժամանակ հետընթաց կունենանք»,-հավելում է Հակոբյանը:

Իսկ վերջում նրանից հետաքրքրվում ենք՝ ի՞նչ անել այս ճգնաժամը հաղթահարելու և դրանից առավելագույնս շահած դուրս գալու համար: «Ամեն օր Նարեկացի եմ կարդում, որպեսզի հասկանամ՝ ինչո՞ւ էր այդ հզորն ամբողջ մի գիրք անդադար ներողություն խնդրում: 

Կցանկանամ, որ լուրջ զբաղվենք մեր սերունդների, հասարակության կրթությամբ: Ամենամեծ փրկությունը կրթությունն է, ուրիշ ճար չկա: Ինչո՞ւ է իսլամի աշխարհը վայրիվերումների մեջ, որովհետև այդ հասարակություններում համատարած անկրթություն է:

 Նրանք հրաշալի տիրապետում են ժամանակակից զենքերի բոլոր տեսակներին, բայց գիրք կարդալ չգիտեն, չգիտեն, թե ինչ է թատրոնը, երաժշտությունը, ինչը սարսափելի է: Քրիստոնեությունն էլ է ունեցել նման շրջան, երբ անկրթություն էր տիրում, և եկեղեցական որևէ առաջնորդի ասածը բացարձակ ճշմարտություն էր, աղավաղվում էր բուն հավատքը: 

Կցանկանամ, որ մարդիկ հասկանան, թե ինչ է նշանակում բուն հավատքը՝ անկախ նրանից՝ քրիստոնյա են, մահմեդական և թե այլ կրոն են դավանում: Կրոնը վերջին հաշվով բուն հավատքի հետ կապ ունի ընդամենը դավանաբանական իմաստով: 

Աշխարհը, բնությունը կառավարվում է մի կետից, երբ սա հասկանանք, գիտակցենք, թե որքան փոքր է մեր աշխարհը, շատ բաներ կվերանայենք»,-եզրափակում է Դավիթ Հակոբյանը:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

AraratBank – Title Sponsor of Urartu Football Club The interview of Mher Abrahamyan, Chairman of the Board of IDBank, to Khaleej TimesAmeriabank’s Corporate Loan Portfolio Surpasses AMD 1 Trillion Arman Vardanyan, the leader of the «Unity» movement, participated in an event dedicated to Armenia’s Independence Day, held at the Cathedral of Monaco (video, photos) AraratBank and Théâtron Festival Bring Smiles to Little OnesOpportunities and Prospects for Cooperation Between Business and the Banking System in Syunik Region – IDBankThe Largest 5G Coverage in Armenia: Ucom’s Network Now Reaches More Than 94% of the Population Young Musician from the “Born in Artsakh” Program, Arsen Safaryan, Performed at the Anniversary Concert of the “Artis Futura” Foundation with the Moscow “Russian Philharmonia” Symphony OrchestraNew Campaign Ahead of Savings Day: IDBank Think beyond today. Why save?Ucom General Director Ralph Yirikian Presented His Vision for Telecommunications in the Era of AI The Armenian UBPay system partners with iSend remittance global service Connected, Convenient, Converse: Andranik Grigoryan Presents Converse Bank’s Digital Transformation Journey at the BACEE Conference IDBank - Silver Sponsor of BACEE’s 50th Jubilee International Banking Conference With the support of IDBank and Idram, the “Symphonic Forest” project was launched Ucom Supports the Development of a Safe and Trusted Digital Environment in Armenia Young Musicians of the “Born in Artsakh” Program Bring the Voice of Artsakh to MoscowSuren Parsyan to Represent Armenia at “Sagarmanthan: The Great Oceans Dialogue 2025” International ForumPay at cafés and bars with Idram&IDBank and earn lots of idcoinsUnibank Launches Online Queue Booking SystemWith Unibank’s Sponsorship Armenia Hosts Open Rock Climbing ChampionshipAraratBank Serves as Title Sponsor of "What? Where? When?" Intellectual GameConverse Bank’s CFO Highlights the Bank’s Resilient Growth and Management Practices at the BACEE Conference Idram Announces Partnership with the World’s Leading Crypto Exchange Bybit in the Field of Innovative Payments IDsalary Package – A Convenient and Beneficial Tool Ucom Reopens Its Sales and Service Center on 8 Komitas Avenue AraratBank: Financial Partner of Théâtron FestivalThe Sound of Artsakh in the USA Converse Bank and Asia Alliance Bank Launch Strategic Partnership Educational Trip and First U.S. Concert of the Music for Future Foundation’s Young MusiciansUcom General Director Ralph Yirikian Speaks on Digital Security JOIN US: Transfer Your Real Estate-Secured Loan to AraratBank on Favorable Terms Converse Bank Receives BACEE Award for International Banking Cooperation at 50th Jubilee Conference Unibank to Issue Cards Featuring Designs Created by KidsConverse Bank Becomes the Diamond Sponsor of the 50th BACEE Jubilee ConferenceFinancial Literacy Lesson with Idram Junior Silicon Mountains 2025 Tech Summit Concludes with the Support of Ucom IDBank issued the 6th tranche of bonds of 2025 200 Scholarships for the Best Students. Ameriabank Announces a Contest for the Second Year in a Row Ucom Supports the Development of a Digital Security Culture in Armenia AraratBank Modernizes Matenadaran's Security SystemThe Power of One Dram, My Forest Armenia, and the Armenian State Symphony Orchestra Sign a Memorandum of CooperationUcom and Nokia։ Autonomous Networks and AI Applications for 6GAraratBank and Teach For Armenia Sign Memorandum of CooperationThe Aylagir Coding Contest sponsored by AraratBank concludesIDBank Sponsors YSU International Conference on “Transforming Economy”Solar Solutions in Areni: Ucom and FPWC Support Environmental Protection Silicon Mountains 2025 Tech Summit Speakers Met with Media Representatives Financial Literacy with Idram and IDBank: A Meeting with the Students of the Republican Center for Children and YouthSIA 2025 Award Ceremony Held under AraratBank Sponsorship