Yerevan, 15.August.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


«Չէ ու վերջ, ինչ ուզում ես արա». անուղ­ղե­լինե­րին վե­րահս­կող ու պար­տադ­րող չկա

INTERVIEW

Օրերս քաղաքացիները բարձրաձայնում էին մի խնդրի մասին, որը, թերևս, նոր չէ, բայց նոր երանգներ է ստանում՝ հատելով քաղաքակրթության և սպառողի նկատմամբ տարրական հարգանքի բոլոր սահմանները։ Խոսքը գնված ապրանքը վերադարձնելու բազմաչարչար խնդրի մասին է, երբ նման դեպքերում տնտեսվարողները կարող են քաղաքացիների հետ անգամ վեճի բռնվել, մուննաթ գալ ու անցնել օրենքի վրայով։ Խոսքը պատշաճ որակով պահպանված ապրանքը հետ վերադարձնելու կամ փոխանակելու մասին է, ինչը թույլատրված է ու ամրագրված օրենքով։ Այդուհանդերձ, կան տնտեսվարողներ, որոնք օրենքին հակառակ գրություններ են փակցնում խանութների վրա՝ նշելով, որ «գնված ապրանքը չի փոխանակվում և չի վերադարձվում»։ Գրանցվել է նաև դեպք, երբ սպառողը հղում է արել «Սպառողների իրավունքների պաշտպանության մասին» ՀՀ օրենքին, բայց տնտեսվարողները խոստացել են նրա «նկարը փակցնել» խանութի ապակու վրա, որ վաճառողները այսուհետ նրան չթողնեն մուտք գործել խանութ։

«Սպառողների խորհրդատվական կենտրոն» ՀԿ նախագահ Կարեն Չիլինգարյանը «Փաստի» հետ զրույցում նշեց, որ իրենք վերոնշյալ խնդրի մասին այսօր էլ շարունակում են սպառողներից բազմաթիվ բողոքներ ստանալ։ «Խնդիրը տարիներ շարունակ եղել է, անկախ նրանից, որ «Սպառողների իրավունքների պաշտպանության մասին» ՀՀ օրենքը հստակ սահմանում է փոխանակման և հետվերադարձի ընթացակարգերը։ 

Վերջին շրջանում նաև նոր լրացում եղավ, ըստ որի՝ փոխարինելու կամ վերադարձնելու ենթակա ապրանքներ վաճառողը սպառողին տեսանելի վայրում պետք է փակցնի տեղեկատվություն՝ սպառողի կողմից օրենքի այդ հոդվածով սահմանված պատշաճ որակի ոչ պարենային ապրանքը փոխարինելու կամ վերադարձնելու պայմանների վերաբերյալ։ Դրույթը ընդունվեց, բայց հետևող ու վերահսկող չկա։ Ավելին՝ վերահսկելու մեխանիզմ էլ չկա։ Շուկայի վերահսկողության տեսչական մարմինը պետք է հետևի, բայց այդ լիազորությունները չունի։ Առհասարակ աբսուրդ պատկեր է մեզ մոտ. կարող ենք ականատես լինել մի իրավիճակի, երբ սպառողը զանգահարում է պետական մարմին, բայց նրան ուղղորդում են հասարակական կազմակերպություններ»,-ասաց նա՝ շեշտելով, որ ՀԿները պարզապես կարող են ուղղորդել, խորհրդատվություն տալ, որպեսզի սպառողները կարողանան լուծել տնտեսվարողի հետ ունեցած հարցերը։ 

«Երբ մեզ սպառողը դիմում է, որոշ տնտեսվարողների հետ խոսելով ու համոզելով, ինչ-որ կերպ կարողանում ենք լուծել խնդիրները։ Մինչդեռ ոչ բոլորի հետ է հաջողվում հասնել այդ արդյունքին։ Տնտեսվարողներ կան, ասում են՝ «չէ ու վերջ, ինչ ուզում ես արա»՝ համոզված լինելով, որ սպառողը նման դեպքերում գրեթե երբեք դատարան չի դիմում։ Քաղաքացիները դատարան չեն դիմում քաշքշուկների մեջ չընկնելու համար, որովհետև ընթացքը կարող է ամիսներ, անգամ տարիներ տևել։ 

Բացի այդ, 10, 20 կամ 50 հազար դրամ արժողության զգեստի կամ վերնաշապիկի համար ոչ ոք չի ընտրի հարցերը դատական ճանապարհով լուծելու տարբերակը։ Նման դեպք հազարից մեկ կարող է լինել, երբ ապրանքը թանկարժեք է։ 

Ստացվում է՝ չկա որևէ այլ ատյան, որը կարող է տնտեսվարողին ստիպել ապրանքը հետ վերցնել»,-նշեց մեր զրուցակիցը՝ հավելելով, որ իրենք նման խնդրի են բախվում ոչ միայն հագուստի, այլև էլեկտրատեխնիկայի շուկայում։

«Հաճախ սպառողը դիմում է մեզ, բայց վերջնական որոշումը տնտեսվարողի հայեցողությանն է մնում։ Խնդրին լուծում տալու ուրիշ հնարավորութուն չկա։ Առհասարակ, այո՛, օրենքը հստակ ընդգծում է տնտեսվարողի պարտավորությունները, բայց ամենակարևոր հարցն այն է, թե ո՞վ պետք է պարտադրի կատարել դրանք»,-ընդգծեց Կ. Չիլինգարյանը։

Մեր զրուցակիցը նկատեց, որ, անկախ ամեն ինչից, տարիների ընթացքում մեզ մոտ որոշ տնտեսվարողներ ընտրել են քաղաքակիրթ առևտրի ուղին՝ հարգելով թե՛ օրենքը, թե՛ սպառողի իրավունքները։

«Բրենդային, ինչպես նաև խոշոր խանութները հետևում են օրենքին ու նոր փոփոխությանը՝ փակցնելով անհրաժեշտ ինֆորմացիան։ Այս հատվածում հետվերադարձի կամ փոխանակման սահմանված 14-օրյա ժամկետը հստակ պահպանվում է։ Այնպես չէ, որ խնդիրներ չեն առաջանում, բայց դրանք նշված խանութների դեպքում հիմնականում լուծվում են։ Բայց փոքր խանութներում շատ վատ վիճակ է այդ առումով։ Էլ չխոսենք տոնավաճառների մասին, որտեղ ցանկացած անձ կարող է վարձակալության հիմքով որևէ ապրանք վաճառել։ Եղել են դեպքեր, երբ վերոնշյալ խնդիրների առկայության վերաբերյալ դիմել ենք տնօրինությանը, բայց պատասխանել են, որ իրենք պատասխանատվություն չեն կրում ինչպես վաճառվող ապրանքի, այնպես էլ վաճառքի ու դրանից բխող հնարավոր խնդիրների պարագայում»,-ընդգծեց մեր զրուցակիցը։

Ամփոփելով՝ Կարեն Չիլինգարյանը հավելեց, որ մենք գործ ունենք մի խնդրի հետ, որը մինչ օրս չի լուծվել։

«Մի պետական կառույց պետք է լինի, որը վերահսկելու հստակ լծակներ կունենա։ Մենք տարիներ շարունակ այս խնդրի լուծման առնչությամբ տարբեր առաջարկություններ ենք ներկայացրել կառավարությանը, բայց խնդիրն այդպես էլ չի լուծվում»,ասաց ՀԿ նախագահը։

ԱՆՆԱ ԲԱԴԱԼՅԱՆ

Unibank Issued Preferred Shares with a Fixed Annual Dividend of 12% Team Telecom Armenia to Become First in Region to Replace 2G with Advanced Networks, Launching Program to Provide New Phones to Subscribers Ucom’s Fixed Network Now Available in Yerevan's Silikyan District UC Berkeley, Stanford, Visa Innovation Center and Much More: a Unique Opportunity for 10 Students from ArmeniaBack to School 2025: HONOR 400 Lite 5G Smartphone Now More Accessible Thanks to Ucom’s Special Offer International Youth Day: AraratBank Ensures Participation of 260 Young People in Tent CampIDBank Replenishes Its Share Capital Unibank Becomes the Gold Sponsor of FC AlashkertUcom Integrates SatisfAI Platform for Continuous Customer Satisfaction Analysis The Power of One Dram Team Visits the Hayordi CampAmeriabank Joins UATE, Marking a Groundbreaking Partnership between the Financial and Technological SectorsWhen September Comes: Idram&IDBankNew Ucom Sales and Service Center Opened at Mashtots Avenue 7/4 Reputation Management in Armenia: Shushan HarutyunyanIDBank's new premium business card – Mastercard Business PreferredUcom and SunChild NGO Launch Innovative "Smart Birdwatching" Educational ProjectRalph Yirikian Delivers a Lecture at Slavonic University's Engineering Summer School Beating the heat, earning idcoins: Idram & IDBankUnibank - the Main Sponsor of the Velosolutions UCI Pump Track World Championship Qualifier in Armenia What to do If you’ve already become a victim of fraud Idram and IDBank participated in Sevan Startup SummitArmenian National Festival Takes Place under AraratBank's SponsorshipArmDrone Community will launch a One-Month Free Educational Program with Ucom’s SupportAmeriabank Receives Euromoney Award for Excellence 2025 as the Best Bank in ArmeniaAraratBank's “The Will to Get Back on Your Feet Again” Film Series to Be Featured at Armenian National FestivalOnline Payments via ApplePay Now Available for vPOS Clients of Ameriabank Ucom Subscribers Increasingly Use Internet While Roaming Horizon Camp: With AraratBank's Support - Towards Leadership and Financial LiteracyIdram at Tech Week 2025Idram and Alipay+ Facilitate Cross-Border QR Payments in Armenia, Connecting Local Merchants with Global Digital Wallet Users"Business Process Optimization with AI" – a Course for the Senior Management of AraratBankA Protected Ecosystem thanks to Advanced Technology: Ucom and FPWC Join Forces DIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramMoody's upgrades Converse Bank's ratingsAraratBank participated in the WEPs regional experience-sharing workshopIDBank issues the 3rd, 4th and 5th tranches of bonds of 2025AraratBank: Special Rate for SWIFT Transfers up to EUR 20,000 IDBank Opens a New Branch at Homplex MallUcom Launches 5G Network in Abovyan and EjmiatsinCustomer Appreciation Day at IDBankAraratBank Joins BAFT AssociationOver AMD 12 Billion Provided by AraratBank in 2024 to Support the MSME SectorUcom’s General Director Joined the International CirculUP! Forum to Foster Circular Innovation in ArmeniaIDBank Representative Joins the Editorial Board of Trade Finance GlobalDIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramHow to Protect Your Bank Card Data Ucom Subscribers can Benefit from 5G Network in More than 40 Countries Ameriabank's MyInvest Platform Gains Direct Access to AMXTrader Trading SystemWith Support of Ucom New EdPad Educational Tablet Piloted in Armenia AraratBank holds Annual General Meeting of Shareholders