Yerevan, 27.November.2025,
00
:
00
BREAKING


Հայաստանում իրական զեղչեր չե՞ն լինում. «սև ուրբաթների» միֆը

SOCIETY

Հայաստանում «սև ուրբաթի» սկիզբը դրվեց 5-6 տարի առաջ։ 

Գնալով ավելի շատ ծառայություններ մատուցող կազմակերպություններ ու խանութներ են մասնակից դառնում դրան։ Այդ օրը, որոշ դեպքերում նաև հաջորդող մի քանի օրերի ընթացքում Հայաստանում, հատկապես՝ մայրաքաղաք Երևանում, տարբեր խանութներ զեղչեր են կատարում։ 

Սակայն «սև ուրբաթի» «հայրենիքը» Միացյալ Նահանգներն է։ Ամեն տարի ԱՄՆ-ում նշվող Գոհաբանության տոնին հաջորդող ուրբաթ օրը հռչակվում է սև։ 

ԱՄՆում, օրինակ՝ այդ օրը խանութները բավական վաղ են բացվում, իսկ առևտրի խոշոր կենտրոնները՝ կեսգիշերից։ 

Առաջին գնորդներին 50-80 տոկոս զեղչ են առաջարկում՝ նոր հաճախորդներ գրավելու համար։ 

Այս օրն, իհարկե, իսկական գլխացավանք է դառնում վարորդների համար, քանի որ մեգապոլիսներում, որոնք առանց այն էլ խցանումներով են հայտնի, այդ օրն իսկական մղձավանջ է դառնում։ 

Անգամ Երևանում այդ ուրբաթ հնարավոր չի լինում խուսափել հսկայական ու անկառավարելի խցանումներից՝ հատկապես առևտրի հսկայական կենտրոնների շրջակայքում հայտնվելու դեպքում, եթե անգամ մասնակից չես դառնում ցածր գնով ապրանքներ գնելու խրախճանքին։

Անխոս, Հայաստանի և եվրոպական երկրների ու ԱՄՆ-ի սև ուրբաթներն ունեն հստակ տարբերություններ։ 

Նախ՝ մեզ մոտ նմանօրինակ հերթեր չեն գոյանում, ինչպես, օրինակ՝ Նահանգներում, երբ մարդիկ բառացիորեն գիշերում են առևտրի կենտրոնների դռների մոտ, որպեսզի դրանց բացվելուց առաջինը մտնեն խանութ և ձեռք բերեն երբեմն անհավատալի ծավալների հասնող ապրանքներ։ 

Բացի դա, կարծիք կա, որ Հայաստանում իրական զեղչեր չեն լինում ո՛չ «սև ուրբաթի» ժամանակ, ո՛չ էլ առհասարակ։ 

Ծանոթներիցս մեկն, օրինակ՝ վերջերս կոշիկի խանութներից մեկում 40 հազար դրամ արժողությամբ կոշիկ է տեսնում։ Որոշում է՝ այդքան գումար ոչ մի դեպքում չի տա և այդ կոշիկը ձեռք չի բերի, բայց եթե զեղչ լինի, «առիթից կօգտվի»։ 

«Սև ուրբաթի» օրը, գործերը մի կողմ թողնելով, շնչակտուր հասնում է խանութ, տեսնում է՝ իր հավանած կոշիկը տեղում է, սակայն այ քեզ զարմանք՝ դրա գինը չի փոխվել, մինչդեռ հայտարարվել է, որ զեղչերը տարածվելու են խանութի ողջ տեսականու վրա։ 

Ֆիքսում է՝ գնապիտակի վրա նշել են 60 հազար դրամ՝ որպես կոշիկի նախկին գին, հետո այն իբր զեղչել և այժմ վաճառում են 40 հազարով։ Ինչ խոսք, ուրբաթն իրոք սև եղավ նրա տրամադրության համար։ Ստացվում է՝ մեկ ուրիշը, որ նախկինում այդ խանութում չի եղել, տեսնելով 20 հազարի չափով կատարված զեղչը՝ գուցե գնի այն։ 

Իրականում կա կարծիք, որ շատ խանութներ, օրինակ՝ դիմում են խորամանկության. «սև ուրբաթից» մի քանի օր առաջ 60 տոկոսով բարձրացնում են ապրանքի գինը, հետո իջեցնում 70 տոկոսով, արդյունքում իրական զեղչերի իմիտացիա ստեղծելով սպառողների մոտ։

 Ոլորտի փորձագետները խորհուրդ են տալիս որևէ դեպքում չտրվել գայթակղությանը, լինել զգոն և նախքան գնում կատարելը դիմել տրամաբանության օգնությանը՝ արդյո՞ք հնարավոր է, որ կոնկրետ ապրանքը վաճառվի այդ գնով։ 

Սպառողի մոտ տարրական, լրիվ հասկանալի հարց պետք է առաջանա՝ եթե 300 հազար դրամանոց հեռուստացույցներն, օրինակ՝ վաճառվում են 200 հազար դրամով, կամ էլ 60-70 հազար դրամանոց վերարկուները կարող են զեղչվել մինչև կես գին, ապա ո՞րն է ապրանքն իրացնողի օգուտը։ 

Հայտնի փաստ է՝ նրանք հաշվարկում են ամեն մի դետալը և արդյունքում, եթե նույնիսկ մեծ օգուտներ չունենան, ապա ամեն ինչ անում են վնաս չկրելու համար։ 

Ի վերջո, տեսակետ կա, որ իրականացրած ճիշտ մարկետինգի շնորհիվ առևտրի կենտրոնները կարողանում են շատ ապրանք վաճառել, ազատել իրենց պահեստները, ընդ որում՝ շատ հաճախ մեծ ու նշանակալի զեղչեր չանելով։ 

«Սև ուրբաթի» և զեղչերի անվան տակ մի շարք խանութներ ևս կարողանում են վաճառել իրենց ապրանքը՝ բացարձակ որևէ զեղչ չկատարելով։ Սպառողները մի կարևոր հանգամանք ևս պետք է հաշվի առնեն ոչ միայն գնի, այլ նաև որակի հարցում չխաբվելու համար։ 

Տեսակետ կա, որ «սև ուրբաթ» կոչվածը հրաշալի առիթ է տնտեսվարողների համար ազատվել սննդից, որի պահպանման ժամկետը մոտենում է ավարտին, տեխնիկայից, որը գուցե ունի ակնհայտ թերություններ կամ էլ վերջինիս մոդելներն արդեն հնացել են։ 

Ի վերջո, ապրանքները մնում են խանութներում, պահեստներում, մինչդեռ փոխվում է նորաձևությունը, իսկ տնտեսվարողները պետք է դրան զուգահեռ քայլեն, բացի դա, նրանք խնդիր ունեն ազատելու իրենց պահեստները։ 

Այս ամենով հանդերձ, պետք է փաստել, որ մեր սպառողներից շատերն այժմ «սև ուրբաթին» մասնակից դառնալու գայթակղությանը չեն տրվում։ 

Մի կողմից նրանք վստահ են, որ ի վերջո ապրանքն ինքնարժեքով ձեռք չեն բերում, մյուս կողմից էլ՝ քանի՞սն է պատրաստ հերթերի, հրմշտոցի մեջ ժամանակ ու նյարդեր ծախսել։ 

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

IDBank issued the 1st tranche of bonds of 2026Ucom Supports the Development of Space Engineering in Armenia Prioritizing Information Security: IDBank and Idram Support APOCALYPSE CTF 2025IDBank's Representative, Innesa Amirbekyan Appointed Co-Chair of the ICC Banking Commission Task Force on GuaranteesUcom General Director Ralph Yirikian Awards Certificates to Participants of Cybersecurity Training Course Acba and Proparco mark one year of partnership, strengthening rural financing and Armenias’s economic resilienceAraratBank and Arca's joint campaign has endedIDBank: A Pioneer of Digital Banking and Innovation in ArmeniaGRAWE Group and C-Quadrat Investment Group have announced plans to acquire 100% of LIGA Insurance Company in Armenia Ucom Supports the Annual “Capture the Flag 2025” Cybersecurity Competition Financially Literate with Idram and IDBank: Next Stop – Nairi CampIdram received a permit to establish and operate the Armenian payment and settlement QR system IdramNetUcom Completes the Deployment of its 5G Network Across All Cities of Armenia Firebird, Inc. Secures U.S. Export License and Announces Dell Technologies as a Technology Partner, Establishing Major Milestones in Armenia’s AI and Digital FutureIDBank Receives Permission to Open a Representative Office in the United StatesRoboTon 2025 Competition Held with Idram’s Sponsorship“Armenian potential in Spain: Arman Mayilyan as a guest on the ‘Armenian Diaspora Communities’ program.” Final Results of the 20th Annual International Microelectronics Olympiad AnnouncedUnibank's VISA DIGITAL cards are now free Arca National Payment System, Bank of Georgia and Ameriabank Signed a Memorandum of UnderstandingIdram has been awarded the prestigious “Beyond Payments Awards” by Ant InternationalSTEM Acceleration Award 2025 Held with Idram’s SupportSolar Power is Generated in Kechut Community Through the Efforts of Ucom and SunChild Idram Announces Partnership with WeChat PayAraratBank: Transfer Your Mortgage Loan and Repay It on Attractive Terms: JOIN US“The Power of One Dram” as the Main Supporter of the National Hackathon AI4Biodiversity: AI Solutions for NatureSpeed-Mentoring Event Accelerates Green Innovations within the Ucom Fellowship Program Ucom Supports the Development of High-Tech Education in Armenia Dalan Technopark announces its first bond issuance. Placement Partner is Cube InvestIdram Junior Participants Receive Prizes: The First Junius Financial Literacy Competition ConcludesLusine Yeghiazaryan joins the Board of Trustees of the Music for the Future Foundation5,312,038 AMD for “Symphonic Forest”: the November beneficiary is AI4Biodiversity: AI Solutions for Nature, a national hackathonUcom’s Green Initiative Reaches Urtsadzor AraratBank Honoured with STP Award by Commerzbank AG Compelling Business Loan Offer from AraratBank: JOIN US AraratBank – Title Sponsor of Urartu Football Club The interview of Mher Abrahamyan, Chairman of the Board of IDBank, to Khaleej TimesAmeriabank’s Corporate Loan Portfolio Surpasses AMD 1 Trillion Arman Vardanyan, the leader of the «Unity» movement, participated in an event dedicated to Armenia’s Independence Day, held at the Cathedral of Monaco (video, photos) AraratBank and Théâtron Festival Bring Smiles to Little OnesOpportunities and Prospects for Cooperation Between Business and the Banking System in Syunik Region – IDBankThe Largest 5G Coverage in Armenia: Ucom’s Network Now Reaches More Than 94% of the Population "You Choose the Destination": New Promotion for AraratBank Mastercard World Travel CardholdersYoung Musician from the “Born in Artsakh” Program, Arsen Safaryan, Performed at the Anniversary Concert of the “Artis Futura” Foundation with the Moscow “Russian Philharmonia” Symphony OrchestraNew Campaign Ahead of Savings Day: IDBank Think beyond today. Why save?Ucom General Director Ralph Yirikian Presented His Vision for Telecommunications in the Era of AI The Armenian UBPay system partners with iSend remittance global service Connected, Convenient, Converse: Andranik Grigoryan Presents Converse Bank’s Digital Transformation Journey at the BACEE Conference IDBank - Silver Sponsor of BACEE’s 50th Jubilee International Banking Conference