Yerevan, 15.August.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


«Այս ցու­ցա­նի­շը բա­վա­րար է, որ մարդ­կանց թվե­րով չկե­րակ­րենք». թան­կա­ցել են առա­ջին անհ­րա­ժեշ­տու­թյան ապ­րանք­նե­րը

INTERVIEW

«Սպառողների ասոցիացիա» ՀԿ-ի նախագահ Արմեն Պողոսյանն ասում է, որ չնայած վերջին շրջանում սպառողական շուկայում իրենց կազմակերպությունը ապրանքների գնաճի կամ գնանկման հետ կապված լայնածավալ դիտարկումներ չի իրականացրել, սակայն անզեն աչքով էլ տեսնում են, որ գնաճ, այնուամենայնիվ, կա։ 

«Մեզ համար դժվար է թվերով խոսել, որովհետև ամբողջ շուկան չենք ուսումնասիրել։ 

Բայց պարզ դիտարկումները ցույց են տալիս, որ ապրանքների գնաճը շարունակվում է, ընդ որում, թանկացել են առաջին անհրաժեշտության ապրանքները։ 

Հայաստանում գոյություն ունի օրենք՝ գնաճը տարեկան չպետք է լինի 4,5 տոկոսից ավելի, բայց իրականում այն տատանվում է 7-10 տոկոսի միջակայքում։ 

Մարդիկ զգում են այդ գնաճը, բայց պետական մարմինների ներկայացրած վիճակագրական տվյալների մեջ դրանք չեն երևում։ 

Վիճակագրական կոմիտեն մասնագիտական տվյալներ, թվեր է ներկայացնում սպառողական շուկայում առկա իրավիճակի վերաբերյալ։ 

Իրենք ուսումնասիրում են 470 ապրանք և ծառայություն և միջինացված տվյալ են մատուցում։ 

Ստացվում է խեղաթյուրված պատկեր։ 

Կոմիտեն այս փաստը պատճառաբանում է նրանով, որ դա միջազգային պրակտիկա է, բայց միջազգային պրակտիկայում կա նաև անհրաժեշտ ապրանքների և ծառայությունների ընտանեկան փաթեթ հասկացությունը։ 

Եթե այդ ապրանքների և ծառայությունների շրջանակում ուսումնասիրեն գնաճը կամ գնանկումը, ապա կտեսնենք գների իրական պատկերը»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Պողոսյանը։ 

Նա ընդգծում է՝ բոլոր երկրներում էլ կա գնաճ, բայց մեր երկրում քաղաքացիների եկամուտները չեն ավելանում, այս պարագայում գնաճն, իհարկե, արտացոլվում է ընտանեկան բյուջեի վրա: 

«Հայաստանում ընտանեկան բյուջեի մոտ 65 տոկոսը ծախսվում է սննդի վրա։ 

Այդպիսի վիճակ լինում է միայն պատերազմի պայմաններում։ Արևմտյան զարգացած աշխարհում սննդի վրա մարդիկ ծախսում են ընտանեկան բյուջեի 25 տոկոսը, և եթե ծախսերը գերազանցում են այդ ցուցանիշը, ապա այդ մարդիկ հայտնվում են սոցիալական աջակցության թիրախում։ 

Միայն այս ցուցանիշը բավարար է, որ մենք թվերով չկերակրենք մարդկանց»,-նշում է մեր զրուցակիցը։ Մոտենում են ամանորյա տոները, և սպասելի է, որ ամեն տարվա նման ականատես կլինենք չարդարացված գնաճի։ 

Պողոսյանը նկատում է՝ իրենց կազմակերպության բազմամյա փորձը նույնն է վկայում. նոր տարվա նախաշեմին գնաճը պարբերաբար կրկնվում է։ 

«Եթե մեր ձեռնարկատերերը մի քիչ հեռատես լինեն ու մարկետինգով լուրջ ու գիտականորեն զբաղվեն, ապա, համապատասխան պայմաններ ունենալով, ապրանքները կպահեստավորեն և տոնական օրերին ավելի էժան կվաճառեն։ 

Խոսքը շուտ փչացող ապրանքների մասին չէ։ 

Որքան ապրանքներն էժան լինեն, այնքան դրանք շատ կվաճառեն, շահույթն էլ շատ կլինի։ 

Բայց իրականում հակառակն է լինում»,-ընդգծում է «Սպառողների ասոցիացիա» ՀԿ-ի նախագահը։

Անդրադառնում ենք նաև հունվարից սպասվող թանկացումներին։ 

Ինչպես գիտենք, երրորդ՝ ոչ ԵԱՏՄ անդամ երկրներից Հայաստան ներմուծվող շուրջ 800 անուն ապրանք թանկանալու է։ 

«2020 թվականի հունվարից ԵԱՏՄ-ի տարածքում գործելու են մաքսային միասնական դրույքաչափեր։ 

Այն ապրանքների դեպքում, որոնք Հայաստան են ներմուծվում Ռուսաստանից և ԵԱՏՄ մյուս երկրներից, շահում ենք, դրանք քիչ թե շատ մատչելի կլինեն։ 

Կթանկանան այն ապրանքները, որոնք երրորդ՝ եվրոպական և այլ աշխարհամասերի երկրներից են ներմուծվում Հայաստան, ինչը քիչ թիվ չի կազմում։ 

Հայաստանի շուկայում կան թե՛ չինական, թե՛ թուրքական, թե՛ եվրոպական ապրանքներ՝ հագուստ, խնամքի միջոցներ, տեխնիկա և այլն։ Այստեղ մեր սպառողները տուժում են։ 

ԵԱՏՄ տարածքում միասնական դրույքաչափերի գաղափարը տեղական արտադրողների արտադրանքը և վաճառքը խթանելն է։ 

Տեսեք՝ մեկը սիրում է կրել ֆրանսիական հագուստ, մյուսը՝ խմել գերմանական գարեջուր։ Երբ այդ ապրանքները ներմուծվում են Հայաստան, թող 5-7 տոկոս ավելի տուրք վճարեն, հենց միայն դրանով պետությունը կօգնի տեղական արտադրողին։ 

Սա ամբողջ աշխարհում ընդունված կարգ է։ Այժմ երկու գերտերությունները՝ Չինաստանն ու ԱՄՆ-ն, հենց այս հարցի շուրջ են վիճում։ 

Ամեն մեկն ուզում է իր երկիր ապրանքի ներմուծման մաքսատուրքը բարձրացնել, իսկ արտահանվածինը՝ նվազեցնել։ Մեր երկրում չեմ լսել, որ նման առաջարկ լինի, որ ներմուծվող ապրանքների մաքսատուրքը մի քանի տոկոսով բարձրացվի։ 

Այդ երկրները, օրինակ՝ Ֆրանսիան կամ Չինաստանը, մաքսատուրքերի մի քանի տոկոսի ավելացումը չեն էլ զգա, նրանց զարգացած տնտեսությունը թույլ կտա նաև այդ պայմաններով ապրանք արտահանել։ 

Այսինքն՝ երրորդ երկրների այն ապրանքատեսակների ներմուծման դեպքում, որոնցից կա նաև Հայաստանում, օրինակ՝ սպասք, հագուստ, խմիչք և այլն, պետք է այս սկզբունքով առաջնորդվեն։ 

Իհարկե, նույնը չենք կարող անել այն ապրանքների պարագայում, որոնք Հայաստանում չեն արտադրվում։ 

Ստեղծված իրավիճակում մեր տեղացի արտադրողը մրցակցելու հնարավորություն կունենա, այլապես նա կսնանկանա»,-եզրափակում է Արմեն Պողոսյանը։

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Unibank Issued Preferred Shares with a Fixed Annual Dividend of 12% Team Telecom Armenia to Become First in Region to Replace 2G with Advanced Networks, Launching Program to Provide New Phones to Subscribers Ucom’s Fixed Network Now Available in Yerevan's Silikyan District UC Berkeley, Stanford, Visa Innovation Center and Much More: a Unique Opportunity for 10 Students from ArmeniaBack to School 2025: HONOR 400 Lite 5G Smartphone Now More Accessible Thanks to Ucom’s Special Offer International Youth Day: AraratBank Ensures Participation of 260 Young People in Tent CampIDBank Replenishes Its Share Capital Unibank Becomes the Gold Sponsor of FC AlashkertUcom Integrates SatisfAI Platform for Continuous Customer Satisfaction Analysis The Power of One Dram Team Visits the Hayordi CampAmeriabank Joins UATE, Marking a Groundbreaking Partnership between the Financial and Technological SectorsWhen September Comes: Idram&IDBankNew Ucom Sales and Service Center Opened at Mashtots Avenue 7/4 Reputation Management in Armenia: Shushan HarutyunyanIDBank's new premium business card – Mastercard Business PreferredUcom and SunChild NGO Launch Innovative "Smart Birdwatching" Educational ProjectRalph Yirikian Delivers a Lecture at Slavonic University's Engineering Summer School Beating the heat, earning idcoins: Idram & IDBankUnibank - the Main Sponsor of the Velosolutions UCI Pump Track World Championship Qualifier in Armenia What to do If you’ve already become a victim of fraud Idram and IDBank participated in Sevan Startup SummitArmenian National Festival Takes Place under AraratBank's SponsorshipArmDrone Community will launch a One-Month Free Educational Program with Ucom’s SupportAmeriabank Receives Euromoney Award for Excellence 2025 as the Best Bank in ArmeniaAraratBank's “The Will to Get Back on Your Feet Again” Film Series to Be Featured at Armenian National FestivalOnline Payments via ApplePay Now Available for vPOS Clients of Ameriabank Ucom Subscribers Increasingly Use Internet While Roaming Horizon Camp: With AraratBank's Support - Towards Leadership and Financial LiteracyIdram at Tech Week 2025Idram and Alipay+ Facilitate Cross-Border QR Payments in Armenia, Connecting Local Merchants with Global Digital Wallet Users"Business Process Optimization with AI" – a Course for the Senior Management of AraratBankA Protected Ecosystem thanks to Advanced Technology: Ucom and FPWC Join Forces DIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramMoody's upgrades Converse Bank's ratingsAraratBank participated in the WEPs regional experience-sharing workshopIDBank issues the 3rd, 4th and 5th tranches of bonds of 2025AraratBank: Special Rate for SWIFT Transfers up to EUR 20,000 IDBank Opens a New Branch at Homplex MallUcom Launches 5G Network in Abovyan and EjmiatsinCustomer Appreciation Day at IDBankAraratBank Joins BAFT AssociationOver AMD 12 Billion Provided by AraratBank in 2024 to Support the MSME SectorUcom’s General Director Joined the International CirculUP! Forum to Foster Circular Innovation in ArmeniaIDBank Representative Joins the Editorial Board of Trade Finance GlobalDIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramHow to Protect Your Bank Card Data Ucom Subscribers can Benefit from 5G Network in More than 40 Countries Ameriabank's MyInvest Platform Gains Direct Access to AMXTrader Trading SystemWith Support of Ucom New EdPad Educational Tablet Piloted in Armenia AraratBank holds Annual General Meeting of Shareholders