Yerevan, 25.December.2025,
00
:
00
BREAKING


Մենք չենք մասնակցի ձեր ներքաղաքական կռիվներին, վերցրեք ձեր երկաթուղին իր բոլոր խնդիրներով

INTERNATIONAL NEWS

vgudok.com-ը «Երևանյան գամբիտ» վերնագրով հոդվածում գրում է, որ «Ռուսական երկաթուղիների» և Հայաստանի իշխանությունների միջև դանդաղ մխացող հակամարտությունը նոր մակարդակի է հասել: 

Ռուսաստանի Դաշնության տրանսպորտի նախարարությունը հայտնել է, որ Ռուսաստանի կառավարությունը քննարկում է Հայաստանի երկաթուղային համակարգի`«Հարավկովկասյան երկաթուղու» կառավարումը դադարեցնելու հնարավորությունը:

 

«Ռուսական երկաթուղիների» այս դուստր ձեռնարկությունը իրականացնում է Հայաստանի երկաթուղու կոնցեսիոն կառավարումը: Պայմանագիրը ստորագրվել է 2008 թվականին 30 տարի ժամկետով՝ 10 տարի երկարաձգելու հնարավորությամբ:

Սա «Ռուսական երկաթուղիներ» ընկերության դեմ Հայաստանի պահանջներին հակընդդեմ կայսերական պատասխան է: vgudok.com- ը ավելի վաղ գրել էր, որ Երևանը (ավելի ճիշտ նոր իշխանությունները) կարծում է, որ մայր ընկերությունը չի կատարում ներդրումային և շինարարական ծրագրով նախատեսված իր պարտավորությունները, իսկ «Հարավկովկասյան երկաթուղում» կոռուպցիա է և գողություններ: 

2018 թվականի օգոստոսին խուզարկություններ էին իրականացվել «Հարավկովկասյան երկաթուղում», իսկ սեպտեմբերին Հայաստանի վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը հայտարարել էր, որ այնտեղ չարաշահման չափը կազմել է մոտ 60 միլիոն դոլար

Մինչ այժմ պետական եկամուտների կոմիտեն և Հայաստանի կառավարությունը չեն հայտարարել ստուգումների ավարտի մասին և չեն տվել իրավական եզրակացություններ: Մի քանի ամիս է, ինչ Երևանից լսվում են պայմանագիրը դադարեցնելու սպառնալիքներ, և կայսրությունն այսպես է արձագանքել՝ մեզ ձեր երկաթուղին ընդհանրապես պետք չէ, տանջվեք դրա հետ ինքներդ: 

Չնայած որոշակի դիվանագիտական կոպտությանը՝ պատասխանի էությունը հենց դա է: Հայաստանի երկաթուղին չի հանդիսանում «Ռուսական երկաթուղիներ» ընկերության ակտիվների գոհարը:

Անգամ հակառակը, դա մի տեսակ բարեգործական պարտավորություն է, որը ստացվել է «որպես բեռ»: Հետևաբար, այն «Ռուսական երկաթուղիներ»- ի առաջնահերթ զարգացման ծրագրերի ցանկում չէ։

Սա վիրավորում է հայկական կողմին, բայց ինչպես ռուսական ասացվածքն է ասում, «վիրավորների վրա ջուր են տեղափոխում»: 

Էթնիկ հայի նշանակումը «Հարավկովկասյան երկաթուղու» տնօրենի պաշտոնում կարող է փոխել այս վերաբերմունքը, սակայն ինչպես երևում է, Երևանը դրա վրա ներկայումս չի կարող հույս դնել: 

Իրավիճակը հասկանալու համար ասենք, որ Հայաստանի երկաթուղին անհույս է շահութաբերության տեսակետից, սակայն բեռնափոխադրումները ռազմավարական նշանակություն ունեն երկրի համար, քանի որ ռելսերի վրայով ստացվում են կենսական կարևորություն ունեցող նավթամթերք և ցորեն:

 Բայց այդ ծավալը շահույթ չի տալիս: 

Հաշվի առնելով «Հարավկովկասյան երկաթուղու» անարդյունավետությունը՝ աշխատողներին աշխատավարձ վճարվում է ներդրումային ֆոնդից, չնայած որ դա սկզբունքորեն հակասում է կոնցեսիոն պայմանագրի հիմքում դրված բիզնես մոդելին: Բայց ինչ կարող ես անել: 

 Եթե կոնցեսիոն պայմանագիրը խզվի, ապա «Ռուսական երկաթուղիներ» ընկերության ղեկավարությունը կազատվի գլխացավանքից, սակայն Հայաստանը կբախվի լուրջ խնդիրների հետ: 

Էներգետիկ անվտանգության փորձագետ Վահե Դավթյանը կարծում է, որ պայմանագիրը դադարեցվելու դեպքում Հայաստանի երկաթուղին կաթվածահար կլինի, քանի որ երկաթուղային համակարգի կոնցեսիոն կառավարման վերաբերյալ համաձայնագիրը վաղաժամ դադարեցնելու դեպքում Հայաստանը գործնականում կմնա առանց շարժակազմի: 

Փաստն այն է, որ համաձայն 2008 թվականի պայմանավորվածության, ամբողջ շարժակազմը, իսկ դա մոտ 2500 միավոր է (քարշակ գնացք, ուղևորատար և բեռնատար վագոններ) ամբողջովին ձեռք է բերել ռուսական ընկերությունը:

Այսինքն, ստացվում է այսպես՝ վերցրեք ռելսերն ու կայարանները, իսկ գնացքները մերն են: 

Կստեղծվի մի իրավիճակ, որի դեպքում Երևանը կտիրապետի երկաթուղու ենթակառուցվածքը, սակայն չի կարողանա բեռնափոխադրումներ իրականացնել: 

Այդ դեպքում Հայաստանը ստիպված կլինի գնել շարժակազմ, որը սակայն բավականին լուրջ ֆինանսական խնդիրներ կառաջացնի:

Նույնիսկ եթե հայկական կողմը դրան չգնա, այլ վարձակալի շարժակազմ, միևնույն է, դա կհանգեցնի բեռնափոխադրումների սակագների բարձրացման: 

Պայմանագիրը դադարեցնելու դեպքում մոտավորապես 3000 հոգանոց կոլեկտիվը կկանգնի զանգվածային կրճատումների և աշխատավարձերի զգալի իջեցման սպառնալիքի առաջ:

 

Ըստ էության, Հայաստանի երկաթուղին այլևս ոչ ոքի պետք չի լինի: Վահե Դավթյանի խոսքերով, Հայաստանի երկաթուղային ցանցը շահութաբեր չէ՝ չնայած դրա վրա վերջին 10 տարվա ընթացքում բազմամիլիոնանոց ներդրումներ են իրականացվել:

Եվ դա պայմանավորված է մի շարք օբյեկտիվ գործոններով, մասնավորապես երկաթուղու մեկուսացմամբ՝ հայկական երկաթուղային ցանցը «փակուղային» է: 

Ըստ էության, հայկական երկաթուղին ունի միայն մեկ կցումային կայարան` Այրումը, իսկ առանց տարանցիկ բաղադրիչի համակարգը ներդրումային գրավչություն չունի: Հույս փայփայել, որ այն կգնեն չինացիները, նույնպես սխալ է:

 

Պեկինը կեղծավորաբար «Մեկ գոտի - մեկ ուղի» անվանելով իր ծրագիրը՝ կառուցում է ոչ թե մեկ ուղի, այլ բազմաբնույթ ուղղություններով ուղիներ: Հայաստանը հանդիսանում է այս ուղիների բավականին կարճ և ոչ այնքան կարևոր մի հատված:

Ռուսական կողմը հետաքրքրված է հայկական երկաթուղու բնականոն աշխատանքով, քանի որ դրանով են իրականացվում մատակարարումներ Գյումրիում տեղակայված ռուսական ռազմակայանին: Հայաստանն իր հերթին ինքն է հետաքրքրված այդ ռազմաբազայով, քանի որ այն իր անվտանգության երաշխիքն է:

Ներկայումս, եթե հայերը անհեռատեսորեն անտեսում են Ադրբեջանի հետ մխացող հակամարտությունը, ապա վաղը Հայաստանում գտնվող ռուսական զորքերը կարող են դառնալ Ադրբեջանին զսպող միակ ուժը: 

Ի վերջո, Երևանը շահագրգռված է, որ այդ հակամարտության «դատավորը» լինի Մոսկվան, այլ ոչ թե Անկարան: 

Ռուսաստանի տրանսպորտի նախարարության և «Ռուսաստանի երկաթուղիների» դիրքորոշումը հետևյալն է. մենք ժամանակ չենք վատնի քննարկելու այն, ինչը մեզ չի հետաքրքրում, մենք չենք մասնակցի ձեր ներքաղաքական կռիվներին, վերցրեք ձեր երկաթուղին իր բոլոր խնդիրներով: Ասված է ուղիղ և կոպիտ՝ բայց անկեղծորեն:

Կամո Խաչիկյան

AraratBank Receives Visa Trusted Partnership Award 2025 Secret Santa at idplus: Anonymous Gift CardsWe condemn the unlawful actions by Armenia’s Gov. against the Armenian Apostolic Church. Jan Figel Free Style issues Armenia’s first corporate bonds in the fashion retail sector, placed by Cube InvestUnibank Completed the Placement of Its Third Issuance of Perpetual BondsScholarship for 100 Artsakh Students as Part of IDBank’s “Side by Side” Program The results of the second Junius financial literacy competition have been summarized From idea to implementation: Ameriabank Presents the Programs Implemented under My Ameria, My Armenia CSR Campaign Ucom and SunChild Launch the “Smart Birdwatching” Educational Program AraratBank Supports Digitization of "Karin" Scientific Center ArchiveWelcome to the ID booth: Big Christmas MarketWidest 5G Coverage, the Launch of the Uplay Platform, and the Integration of Cerillion: Ucom Summarizes 2025 Ucom and Armflix Present “13 Seconds” at KinoPark How to Choose a Career Path and What Skills are Considered Crucial: AraratBank on the GoTeach Platform Unibank Issues a New Tranche of Perpetual Bonds with 13.75% Coupon Unibank Became a Member of BAFTThe December beneficiary of “The Power of One Dram” initiative is the “City of Smile” Foundation EBRD lends US$ 40 million to Acba bank for youth-led firms in ArmeniaHeading Into 2026 at Ucom Speed։ New Year Offers Are Now Live Bvik and Idram Standing by Young ReadersIDBank participated in the conference dedicated to the 10th anniversary of the Armenian Institute of Directors AxelMondrian Wins Three Major International Awards for Branding, PR and Film Production in 2025Ucom Promotes Space Engineering Education Global Finance names AraratBank Best Sub-Custodian Bank 2025 in ArmeniaAraratBank Participates in “Women’s Empowerment Principles in Armenia” Conference Unibank’s Perpetual Bonds Were Acquired in Nearly One Day Acba bank and France’s Proparco to continue strengthening their long-term strategic partnershipTeam Holding Announces the Launch of Bond Placement. Underwriter - Freedom Broker Armenia Unibank Issues the First in Armenia Perpetual Bonds Team Holding Announces the Launch of Bond Placement. Underwriter - Freedom Broker Armenia AraratBank Joins Armenia's New Greening Initiative: 100 Hectares of New Forest within Three YearsApply for a Unibank salary card and get a chance to win 1 000 000 AMDEuromoney Names Ameriabank Armenia’s Best Bank for Real Estate for the Second Year in a Row S&P Global Ratings has assigned IDBank CJSC a long-term rating of “BB-” and a short-term rating of “B” with a “stable” prospectA Brand-New Section on Idram&IDBankSeveral real and profitable offers ahead of Black Friday: IDBank and IdramAraratBank Joins Social Impact Award 2025 Summit in LjubljanaIDBank issued the 1st tranche of bonds of 2026Ucom Supports the Development of Space Engineering in Armenia Prioritizing Information Security: IDBank and Idram Support APOCALYPSE CTF 2025IDBank's Representative, Innesa Amirbekyan Appointed Co-Chair of the ICC Banking Commission Task Force on GuaranteesUcom General Director Ralph Yirikian Awards Certificates to Participants of Cybersecurity Training Course Acba and Proparco mark one year of partnership, strengthening rural financing and Armenias’s economic resilienceAraratBank and Arca's joint campaign has endedIDBank: A Pioneer of Digital Banking and Innovation in ArmeniaGRAWE Group and C-Quadrat Investment Group have announced plans to acquire 100% of LIGA Insurance Company in Armenia Ucom Supports the Annual “Capture the Flag 2025” Cybersecurity Competition Financially Literate with Idram and IDBank: Next Stop – Nairi CampIdram received a permit to establish and operate the Armenian payment and settlement QR system IdramNetUcom Completes the Deployment of its 5G Network Across All Cities of Armenia