Yerevan, 28.November.2025,
00
:
00
BREAKING


2018թ. մահվան ելքով պատահարների թիվը 245 է. ամենաարդյունավետ միջոցը, որը կարող է զսպել ՃՏՊ-ների աճը, բալային համակարգի ներդրումն է. փոխոստիկանապետը՝ առաջարկվող փոփոխությունների մասին (տեսանյութ)

SOCIETY

Ոստիկանության կողմից շրջանառության մեջ  դրված «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ ՀՀ օրենսգրքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» նախագիծը պարբերաբար կրկնվող խախտումների կանխման համար է, որոնք ավարտվում են մահվան ելքերով ու վիրավորներով: Առաջարկվող նախագծով առավելագույն տուգանքը 29 000 դրամ է, 9 միավորը սպառելուց հետո վարորդը մեկ տարի պետք է սպասի։ Բալավորվել է 16 խախտման տեսակ:

Բալային համակարգի ներդրման նախագծի, շարժառիթի, առաջարկվող փոփոխությունների, սահմանված տուգանքների, Ճանապարհային ոստիկանություն կադրային նվազ փոփոխությունների և այլ հարցերի շուրջ Tert.am-ը զրուցել է ոստիկանության գնդապետ, ՀՀ ոստիկանության պետի  տեղակալ  Հովհաննես Քոչարյանի հետ:

-Պարո՛ն Քոչարյան, ո՞րն է շարժառիթը՝ նման նախագիծ շրջանառության մեջ դնելու, ի՞նչ է սահմանվում նախագծով, և վարորդի համար տարեկան 9 բալանոց շեմ սահմանելն արդյոք խիստ չէ՞:

-Շարժառիթի մասին խոսելուց առաջ ներկայացնեմ մի քանի վիճակագրական տվյալներ, որոնք, մեղմ ասած, հուսադրող չեն:  2016-ին մահվան ելքով ՃՏՊ-ների թիվը կազմել է 267, վիրավորների թիվը՝ 4451, 2017-ին մահվան ելքով ՃՏՊ-ների թիվը 279-ն է, վիրավորների թիվը՝ 5179:  2018-ի 9-ը ամսվա տվյալներով՝ մահերի թիվը հասել է 245-ի, վիրավորներինը՝ 4278: Սա անհանդուրժելի է և մեզ ոչ միայն մտահոգվելու, այլ արագ ու վճռական գործողություններ կատարելու առիթ է տալիս: Հիմնական առիթը սա էր, ինչը մեզ ստիպեց արագ ուսումնասիրել եվրոպական փորձը:

Ուսումնասիրությունից հետո հասկացանք, որ ամենաարդյունավետ միջոցը, որը կարող է զսպել ՃՏՊ-ների աճը, բալային համակարգի ներդրումն է:

 
 



-Նախկինում ևս ոստիկանությունը արագաչափերի, տեսանկարահանող սարքերի տեղադրմամբ ասում էր, որ դրանք արվում են, որպեսզի նվազեն ողբերգական ավարտով դեպքերը: Փաստորեն դա բավարար չէ՞ր:

-Տեսե՛ք՝ տեսախցիկներն ու արագաչափերը զսպող մեխանիզմ ունեն, այլապես վիճակագրական թվերն առավել սարսափելի կլինեին: Մեր հաշվարկներով՝ արագաչափերի ու տեսախցիկների տեղադրումից հետո մահվան ելքով ՃՏՊ-ների թիվը 10 տոկոսով նվազել է: Այսինքն՝ դա այն հիմանական զսպող մեխանիզմն էր, որը հնարավոր էր 2012-ին կիրառել: Սակայն դա բավարար չէ, ավտոպարկն աճում է 42 տոկոսով, և դրան համահունչ ՃՏՊ-ների թիվը ևս պետք է աճի: Հետևաբար, պետք է ավելի անհրաժեշտ միջոցներ կիրառվեն:

Մենք ունենք բավարար հասարակական ռեֆորմներ այսպիսի փոփոխություն իրականացնելու համար, հասարակության վստահությունը մեծ է ոստիկանության նկատմամբ: Ամենայն պատասխանատվությամբ հայտարարում եմ, որ ոլորտը կոռումպացված չէ՝ հայտնի քաղաքական պատճառներով, ոստիկանության պետն այս ոլորտի նկատմամբ ունի անմիջական վերահսկողություն, և ամենաշատ հանդիպումները հենց ճանապարհային ոստիկանության ծառայողների հետ են տեղի ունենում: 

Պարո՛ն Քոչարյան, սոցիալական հարթակներում երբեմն հարցեր են հնչում, թե նախկինում տրված վարորդական իրավունքները չե՞ն վերանայվելու. չնայած օրենքը հետադարձ ուժ չունի, այնուամենայնիվ, այս համակարգի ներդրմամբ և ընդհանրապես, այս ոլորտում փոփոխություններ նախատեսվա՞ծ են:

-Վարորդական իրավունքների տրամադրման ոլորտում լուրջ փոփոխություններ կան, սուբյեկտիվ գործոնը չեզոքացնող մեխանիզմների մասին է խոսքը: Ինչ վերաբերում է վարորդական իրավունքների վերանայմանը, ապա ճիշտ նկատեցիք, օրենքը հետադարձ ուժ չունի, բայց բալային համակարգի ներդրումից հետո վերանայման քողարկված մեխանիզմներ կան: Եթե, օրինակ, վարորդը մեկ տարվա մեջ պարբերաբար կատարած խախտումների հետևանքով 9 բալը սպառի, ապա վարորդական իրավունքը կկասեցվի: Սա վարչական տույժի նոր տեսակ է, և այն կասեցվում է վեց ամիս ժամկետով, սա զրկում չէ: Կասեցումից հետո երկու ամսվա ընթացքում վարորդին հնարավորություն է տրվում տեսական քննություն հանձնել և վերականգնել վարորդական իրավունքի իրավաբանական ուժը, հատուկ իրավունքից զրկման պարագայում վարորդը մեկ տարի պետք է սպասի: Մեր հաշվարկներով՝ սա անդրադառնալու է վարորդների 30 տոկոսին, 70 տոկոսի համար բալային համակարգի ներդրումը խնդիրներ չի առաջացնի: Վարորդների 20-30%-ն են, ովքեր 1, 2, 3, 5, 10 խախտումներ են անում:

Բալային համակարգի հետ կապված նշեմ, որ ոչ բոլոր խախտումներն են բալավորվել: Շատ երկրներում բոլոր խախտումները բալավորվում են,մենք այդպես չենք արել, որովհետև մեր վերլուծությունները ցույց են տալիս, որ խախտումների մի որոշ խումբ է ՃՏՊ-ների ուղղակի պատճառ դառնում: Հիմնական պատճառ են հանդիսանում ոչ սթափ վիճակում տրանսպորտային միջոցներ վարելն ու արագության գերազանցումը: Թվով 16 խախտումներ բալավորվել են ըստ մեր նախագծի:

-Այսինքն՝ դրանո՞վ է պայմանավորված բալային առավելագույն շեմի սահմանումը 9-ով, որովհետև, օրինակ, Վրաստանում բալային համակարգ է գործում, սահմանված է տարեկան 100 բալ, և բոլոր խախտումները բալավորված են:

-Ճիշտ նկատեցիք, մեզ մոտ ասում են՝ 9 բալը շատ քիչ է, սակայն մենք բոլոր խախտումները չենք բալավորել:

-Պարո՛ն Քոչարյան, կան նաև խախտումներ,  որոնց համար սահմանված տուգանքի չափը կրկնապատկվում է, իսկ խախտումը բալավորված է:Օրինակ, ամրագոտին չկապելու համար հիմա նախատեսված է տուգանք 5000 դրամի չափով, իսկ եթե նախագիծն ընդունվի, ապա և՛ միավոր է հանվում, և՛ տուգանքը դառնում է 10000 դրամ: Ի՞նչով է սա պայմանավորված, և ինչո՞ւ որոշ խախտումների համար սահմանված տուգանքներ կրկնապատկվում են: Ի՞նչ տուգանքներ են փոփոխության ենթարկվել:

-Տեսե՛ք՝ բալավորման խնդիրը լուծելիս մի քանի գործոն ենք հաշվի առել: Առաջինը տվյալ խախտման վնասակարության աստիճանն է ու բնույթը: Կան խախտումներ, որոնք վտանգավոր են իրենց բնույթով՝ ամրագոտի չկապելը, հեռախոսով խոսելը, սակայն հանվող բալերն են ցածր: Սա արել ենք հանուն վարորդի, որովհետև սրանք տարածված խախտումներ են, և եթե բարձր բալեր գանձենք՝ արագ կկասեցվի վարորդական իրավունքը, սա կանխարգելիչ նշանակություն ունի:

-Ոչ սթափ վիճակը բազմիցս նշեցիք որպես ՃՏՊ-ների առաջացման առաջնային պատճառ. բալային համակարգի ներդրման նախագծով ի՞նչ փոփոխություն է առաջարկվում ոչ սթափ վարորդի համար:

-Եթե վարորդը միայն ալկոհոլի ազդեցության տակ է, և արյան մեջ եղած ալկոհոլի պարունակությունը չի գերազանցում մեկ գրամը, գործող կարգավորումները նախատեսում են 150000 դրամ տուգանք, նոր համակարգով նախատեսում ենք 29 000 դրամ տուգանք և չորս տուգանային միավոր:  Եթե արյան և մեզի մեջ հայտնաբերվի թմրամիջոց, գործող օրենքով նախատեսվում է վկայականից զրկում մեկ տարի ժամկետով, մենք առաջարկում ենք՝ 2:

Կան արարքներ, որոնք քրեականացվել են: Տրանսպորտային միջոցներ վարելու իրավունք չունեցող և այդ իրավունքը կասեցված անձանց կողմից տրանսպորտային միջոց վարելը նախատեսում է քրեական պատիժ 200 000-300 000 դրամ և զրկում մեկ տարի ժամկետով: Տրանսպորտային միջոց վարելու իրավունք չունեցող անձի կողմից ոչ սթափ վիճակում տրանսպորտային միջոց վարելը կամ զննությունից հրաժարվելը նույնպես առաջացնելու է քրեական պատասխանատվություն 300000-500000 դրամ և զրկում մինչև 2 տարի ժամկետով, բացի դրանից, ազատազրկում՝ 6 ամսից մեկ տարի ժամկետով: Ոչ սթափ վարորդների նկատմամբ պատժի ամենախիստ միջոցներն են նախատեսվելու:

-Վարորդների և ուղևորների անվտանգության համար շեշտակի քաղաքականություն վարվում է, ի՞նչ անել հետիոտների դեպքում, նրանց տուգանելու մեխանիզմն այդպես էլ չաշխատեց:

-Իմ ձեռքի տակ են պատահարների պատճառները. դրանցում հետիոտների կողմից խախտումները բավականին մեծ տեղ են զբաղեցնում: Ասեմ, որ հետիոտների հետ կապված այս պահին աշխատանքներ են տարվում, ուսումնասիրվում է միջազգային փորձը, և սրա համար մենք առանձին օրենսդրական նախաձեռնությամբ հանդես կգանք:

 

IDBank issued the 1st tranche of bonds of 2026Ucom Supports the Development of Space Engineering in Armenia Prioritizing Information Security: IDBank and Idram Support APOCALYPSE CTF 2025IDBank's Representative, Innesa Amirbekyan Appointed Co-Chair of the ICC Banking Commission Task Force on GuaranteesUcom General Director Ralph Yirikian Awards Certificates to Participants of Cybersecurity Training Course Acba and Proparco mark one year of partnership, strengthening rural financing and Armenias’s economic resilienceAraratBank and Arca's joint campaign has endedIDBank: A Pioneer of Digital Banking and Innovation in ArmeniaGRAWE Group and C-Quadrat Investment Group have announced plans to acquire 100% of LIGA Insurance Company in Armenia Ucom Supports the Annual “Capture the Flag 2025” Cybersecurity Competition Financially Literate with Idram and IDBank: Next Stop – Nairi CampIdram received a permit to establish and operate the Armenian payment and settlement QR system IdramNetUcom Completes the Deployment of its 5G Network Across All Cities of Armenia Firebird, Inc. Secures U.S. Export License and Announces Dell Technologies as a Technology Partner, Establishing Major Milestones in Armenia’s AI and Digital FutureIDBank Receives Permission to Open a Representative Office in the United StatesRoboTon 2025 Competition Held with Idram’s Sponsorship“Armenian potential in Spain: Arman Mayilyan as a guest on the ‘Armenian Diaspora Communities’ program.” Final Results of the 20th Annual International Microelectronics Olympiad AnnouncedUnibank's VISA DIGITAL cards are now free Arca National Payment System, Bank of Georgia and Ameriabank Signed a Memorandum of UnderstandingIdram has been awarded the prestigious “Beyond Payments Awards” by Ant InternationalSTEM Acceleration Award 2025 Held with Idram’s SupportSolar Power is Generated in Kechut Community Through the Efforts of Ucom and SunChild Idram Announces Partnership with WeChat PayAraratBank: Transfer Your Mortgage Loan and Repay It on Attractive Terms: JOIN US“The Power of One Dram” as the Main Supporter of the National Hackathon AI4Biodiversity: AI Solutions for NatureSpeed-Mentoring Event Accelerates Green Innovations within the Ucom Fellowship Program Ucom Supports the Development of High-Tech Education in Armenia Dalan Technopark announces its first bond issuance. Placement Partner is Cube InvestIdram Junior Participants Receive Prizes: The First Junius Financial Literacy Competition ConcludesLusine Yeghiazaryan joins the Board of Trustees of the Music for the Future Foundation5,312,038 AMD for “Symphonic Forest”: the November beneficiary is AI4Biodiversity: AI Solutions for Nature, a national hackathonUcom’s Green Initiative Reaches Urtsadzor AraratBank Honoured with STP Award by Commerzbank AG Compelling Business Loan Offer from AraratBank: JOIN US AraratBank – Title Sponsor of Urartu Football Club The interview of Mher Abrahamyan, Chairman of the Board of IDBank, to Khaleej TimesAmeriabank’s Corporate Loan Portfolio Surpasses AMD 1 Trillion Arman Vardanyan, the leader of the «Unity» movement, participated in an event dedicated to Armenia’s Independence Day, held at the Cathedral of Monaco (video, photos) AraratBank and Théâtron Festival Bring Smiles to Little OnesOpportunities and Prospects for Cooperation Between Business and the Banking System in Syunik Region – IDBankThe Largest 5G Coverage in Armenia: Ucom’s Network Now Reaches More Than 94% of the Population "You Choose the Destination": New Promotion for AraratBank Mastercard World Travel CardholdersYoung Musician from the “Born in Artsakh” Program, Arsen Safaryan, Performed at the Anniversary Concert of the “Artis Futura” Foundation with the Moscow “Russian Philharmonia” Symphony OrchestraNew Campaign Ahead of Savings Day: IDBank Think beyond today. Why save?Ucom General Director Ralph Yirikian Presented His Vision for Telecommunications in the Era of AI The Armenian UBPay system partners with iSend remittance global service Connected, Convenient, Converse: Andranik Grigoryan Presents Converse Bank’s Digital Transformation Journey at the BACEE Conference IDBank - Silver Sponsor of BACEE’s 50th Jubilee International Banking Conference