Yerevan, 28.November.2025,
00
:
00
BREAKING


ՀԷՑ–ը հին քարե դարից մինչև նոր քարե դարի միջնամասում. «Փաստ»

SOCIETY

«Փաստ» օրաթերթը գրում է.

Պարզվում է, որ ՀԷՑ–ում դեռևս քարե դարը շարունակվում է: 21–րդ դար վերադառնալուն նրանց չփրկեց ո՛չ նոր սեփականատիրոջ սահմանած խաղի կանոնները, ո՛չ սպասարկման որակը բարելավելու համար գործող 1–80 շուրջօրյա հեռախոսահամարը, ո՛չ էլ այն ահռելի ներդրումները, որոնք իրականացվեցին միջնաբերդ հիշեցնող այս կառույցը ժամանակակից ռելսերի վրա դնելու համար: Համակարգի աշխատակիցները մինչ օրս կարծում են, որ եթե ամսի 20–ի փոխարեն 30–ին են հոսանքազրկել բնակիչ– բաժանորդին պատկանող բնակարանը, ուրեմն շատ մեծ լավություն են արել նրան: Եվ բնակիչը ոչ թե պետք է դժգոհի, այլ դեռ մի բան էլ պարտավոր է շնորհակալ լինել ՀԷՑ–ի մասնաճյուղերի բարի պետերի այն մարդասիրական վերաբերմունքից, որ առանց պատշաճ ծանուցելու, իրենց աշխատանքային ժամի շրջանակներում հոսանքազրկել են տվյալ բնակարանը: Եվ նույն հարցին կարող են անդրադառնալ լավագույն դեպքում հաջորդ օրվա կեսին: 

ՀԷՑ–ում բնակչին պատշաճ ծանուցում ասելով հասկանում են Հ2 հեռուստաընկերության եթերով հայտարարություն տարածելը, բայց հարց է, թե քանի մարդ է օգտվում իրազեկման այդ «հնարավորությունից»: Այսինքն, մատակարարը ոչ թե պետք է ինչ–որ ալիքով հայտարարություն տարածելը համարի պատշաճ ծանուցում, դրա հետևում թաքնվի և արդարանա, թե իրենք իրազեկում իրականացնում են, այլ 21–րդ դարին հարիր սպասարկում իրականացնի՝ էլեկտրոնային փոստով կամ sms հաղորդագրության միջոցով անհատապես, այն էլ մի քանի օր առաջ իրազեկի, թե մինչև ե՞րբ բնակիչ–բաժանորդն իրավունք ունի իր սպառած էլեկտրաէներգիայի գումարը վճարել: Ու եթե մինչև անհատական իրազեկման մեջ նշված օրը բաժանորդը վճարում չկատարի, ապա այդ դեպքում միայն մատակարարն իրավունք պետք է ունենա հոսանքազրկել բնակարանի էլեկտրամատակարարումը:

Մյուս կողմից էլցանցը վաղուց պետք է հասկացած լիներ, որ իսկապես արդեն 18 տարի է, ինչ 21–րդ դարն է, և եթե «Հայփոստ» ՓԲԸ–ի որևէ բաժանմունքում կատարված վճարման մասին տեղեկությունը 10 րոպե հետո հասնում է հասցեատիրոջը, ապա դրանից առնվազն 10 րոպե հետո էլ պետք է վերականգնվի բնակիչ–բաժանորդի հոսանքի մատակարարումը: 

Բայց արի ու տես, որ ՀԷՑ–ում դեռ անցյալ դարի 90–ականների ոճով են աշխատում, և եթե տվյալ օրն առավոտյան պետն ինչ–որ ցուցակ է տվել տեսուչին ու կարգադրել, որ հոսանքազրկի նշված բնակարանները, ապա տեսուչը պարտավոր է այն անշեղորեն կատարել: Հակառակ դեպքում խնդիրներ կունենա իր ղեկավարի հետ: Իսկ հոսանքը միացնելու մասին նույն պետի հաջորդ կարգադրությանը նույն այդ տեսուչը կամ սպառողը, ուզի թե չուզի, պետք է 24–26 ժամ սպասի: Կարգն է այդպես: Այսինքն, հաջորդ օրվա լավագույն դեպքում առավոտյան, վատագույն դեպքում օրվա ավարտին են վերանայվում նախորդ օրվա վճարումների ցուցակները: Ու կարող է այնպես ստացվել, որ հաջորդ հանձնարարականը տեսուչը պետից ստանա աշխատանքային օրվա ավարտից 15 րոպե շուտ և ֆիզիկապես չհասցնի մինչև տվյալ օրվա աշխատանքային ժամի ավարտը միացնել էլեկտրաէներգիայի մատակարարումը: Այսինքն, ստիպված հարկավոր է սպասել ևս մեկ օր՝ մինչև հաջորդ օրվա աշխատանքային ժամերը սկսվեն: Եվ այդպես շարունակ: 

Ինչ վերաբերում է 1–80 շուրջօրյա ծառայությանը, ապա այստեղ նույնպես գործում է փչացած հեռախոսի էֆեկտը: Այս ծառայության աշխատանքն այնքան հին ոճի է, որ ակամայից հիշեցնում է խորհրդային տարիների 1–09 «ծառայությունը», երբ հեռավոր բարեկամի հետ մի քանի րոպե կապ հաստատելու համար օրերով պետք է 1–09–ի զանգին սպասեիր, մինչև աչքը ջուր կտրեր: Բայց հիմա, երբ վաղուց 21–րդ դարն է, 1–80–ին միանալը մոտավորապես համարժեք է լոտոյով «Մերսեդես» շահելուն: 

Այսինքն, հազարից մեկին է հաջողվում կապ հաստատել օպերատորի հետ: Նրանք շատ–շատ զբաղված են և ավտոմատ համակարգի «հուշարարը» 15 վայրկյանը մեկ խորհուրդ է տալիս ավելի ուշ զանգահարել: Անտեղյակներին հիշեցնենք, որ բնակարանը հոսանքազրկելու դեպքում շատերի ֆիքսված հեռախոսները պարզապես անջատվում են, իսկ բջջայինների մարտկոցներն էլ անսահմանափակ աշխատելու հնարավորություն չունեն: Կարճ ասած, բնակիչ–բաժանորդին մնում է կա՛մ համակերպվել ՀԷՑ–ի նմանօրինակ սպասարկման մակարդակի հետ և 42 աստիճանի պայմաններում պատրաստվել խեղդվելուն, կա՛մ դիմել վերադասին: Ինչն էլ հիմա անում ենք:

Ի դեպ, պարզվում է, որ 1–80 շուրջօրյա հեռախոսահամարի զանգերը, ըստ «հուշարարի», ձայնագրվում են, սակայն աշխատաոճից պարզ է դառնում, որ ՀԷՑ–ի բարձր ղեկավարությունը դրանից ոչ մի հետևություն էլ չի անում: Ավելի ճիշտ, պարզ չէ՝ տեղեկանո՞ւմ է զանգերին, որ մի բան էլ հետևություն անի:

Նշենք նաև, որ 1–80 հեռախոսահամարի անխափան աշխատանքի մասին տեղեկություն ստանալու համար «Փաստը» օրեր առաջ դիմել էր նաև կառույցի հասարակայնության և տեղեկատվության պատասխնատուին: Նա խոստացավ պարզել, թե ծառայության աշխատանքն արդյո՞ք ընդհատումներով կամ խափանումներով չի իրականացվում և այդ մասին իրազեկել մեզ, սակայն մինչ օրս այդ հարցի պատասխանը նույնպես մնացել է օդում կախված:

Հասկանալի է, որ ՀԷՑ–ը մենաշնորհային դիրք է գրավում և Հանրային ծառայությունները կարգավորող հանձնաժողովի անգործության կամ պասիվ գործունեության պայմաններում կարող է իրեն թույլ տալ ամենավատ սպասարկումն իրականացնել, եթե վերը նշվածն ընդհանրապես կարելի է սպասարկում համարել, բայց հարց է ծագում, թե արդյո՞ք ժամանակը չէ, որ ինչպես երբևէ «Արմենթելին» զրկեցին մենաշնորհային դիրքից, այս կառույցի հարցն էլ վերանայել: Բացի այդ, հարկավոր է վերանայել նաև մատակարար–սպառող պայմանագրա–իրավական հարաբերությունների դրույթները, որպեսզի ամեն անգամ այնպես չստացվի, որ ուժեղի մոտ թույլը մեղավոր լինի: Եվ վերջապես, հարկավոր է պայմաններ ստեղծել, որ սպառողը ոչ թե իրեն գերու կարգավիճակում զգա, այլ ընտրի, թե ում կողմից իրականացվող ծառայությունն է իրեն ավելի հարիր: Հակառակ դեպքում կստացվի, որ բոլորս գերի ենք ընկել ՀԷՑ–ին և ստիպված պետք է կատարենք նրա բոլոր քմահաճույքները:

Շարունակությունը՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

 

IDBank issued the 1st tranche of bonds of 2026Ucom Supports the Development of Space Engineering in Armenia Prioritizing Information Security: IDBank and Idram Support APOCALYPSE CTF 2025IDBank's Representative, Innesa Amirbekyan Appointed Co-Chair of the ICC Banking Commission Task Force on GuaranteesUcom General Director Ralph Yirikian Awards Certificates to Participants of Cybersecurity Training Course Acba and Proparco mark one year of partnership, strengthening rural financing and Armenias’s economic resilienceAraratBank and Arca's joint campaign has endedIDBank: A Pioneer of Digital Banking and Innovation in ArmeniaGRAWE Group and C-Quadrat Investment Group have announced plans to acquire 100% of LIGA Insurance Company in Armenia Ucom Supports the Annual “Capture the Flag 2025” Cybersecurity Competition Financially Literate with Idram and IDBank: Next Stop – Nairi CampIdram received a permit to establish and operate the Armenian payment and settlement QR system IdramNetUcom Completes the Deployment of its 5G Network Across All Cities of Armenia Firebird, Inc. Secures U.S. Export License and Announces Dell Technologies as a Technology Partner, Establishing Major Milestones in Armenia’s AI and Digital FutureIDBank Receives Permission to Open a Representative Office in the United StatesRoboTon 2025 Competition Held with Idram’s Sponsorship“Armenian potential in Spain: Arman Mayilyan as a guest on the ‘Armenian Diaspora Communities’ program.” Final Results of the 20th Annual International Microelectronics Olympiad AnnouncedUnibank's VISA DIGITAL cards are now free Arca National Payment System, Bank of Georgia and Ameriabank Signed a Memorandum of UnderstandingIdram has been awarded the prestigious “Beyond Payments Awards” by Ant InternationalSTEM Acceleration Award 2025 Held with Idram’s SupportSolar Power is Generated in Kechut Community Through the Efforts of Ucom and SunChild Idram Announces Partnership with WeChat PayAraratBank: Transfer Your Mortgage Loan and Repay It on Attractive Terms: JOIN US“The Power of One Dram” as the Main Supporter of the National Hackathon AI4Biodiversity: AI Solutions for NatureSpeed-Mentoring Event Accelerates Green Innovations within the Ucom Fellowship Program Ucom Supports the Development of High-Tech Education in Armenia Dalan Technopark announces its first bond issuance. Placement Partner is Cube InvestIdram Junior Participants Receive Prizes: The First Junius Financial Literacy Competition ConcludesLusine Yeghiazaryan joins the Board of Trustees of the Music for the Future Foundation5,312,038 AMD for “Symphonic Forest”: the November beneficiary is AI4Biodiversity: AI Solutions for Nature, a national hackathonUcom’s Green Initiative Reaches Urtsadzor AraratBank Honoured with STP Award by Commerzbank AG Compelling Business Loan Offer from AraratBank: JOIN US AraratBank – Title Sponsor of Urartu Football Club The interview of Mher Abrahamyan, Chairman of the Board of IDBank, to Khaleej TimesAmeriabank’s Corporate Loan Portfolio Surpasses AMD 1 Trillion Arman Vardanyan, the leader of the «Unity» movement, participated in an event dedicated to Armenia’s Independence Day, held at the Cathedral of Monaco (video, photos) AraratBank and Théâtron Festival Bring Smiles to Little OnesOpportunities and Prospects for Cooperation Between Business and the Banking System in Syunik Region – IDBankThe Largest 5G Coverage in Armenia: Ucom’s Network Now Reaches More Than 94% of the Population "You Choose the Destination": New Promotion for AraratBank Mastercard World Travel CardholdersYoung Musician from the “Born in Artsakh” Program, Arsen Safaryan, Performed at the Anniversary Concert of the “Artis Futura” Foundation with the Moscow “Russian Philharmonia” Symphony OrchestraNew Campaign Ahead of Savings Day: IDBank Think beyond today. Why save?Ucom General Director Ralph Yirikian Presented His Vision for Telecommunications in the Era of AI The Armenian UBPay system partners with iSend remittance global service Connected, Convenient, Converse: Andranik Grigoryan Presents Converse Bank’s Digital Transformation Journey at the BACEE Conference IDBank - Silver Sponsor of BACEE’s 50th Jubilee International Banking Conference