Yerevan, 15.August.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
BREAKING


Թեստերը «տանջամահ» են անում շրջանավարտներին. «Փաստ»

INTERVIEW

«Փաստ» օրաթերթը գրում է.

 «Փաստ»–ը կրթության փորձագետ Գայանե Թերզյանի հետ զրուցել է մասնավոր դպրոցների, վերջին շրջանում կրթական համակարգի շուրջ ծավալվող քննարկումների ու խնդիրների մասին:
 
«Մասնավոր դպրոցը գոյության իրավունք ունի»
 
Որպեսզի դպրոցը, մանկապարտեզը կրթական հաստատություն լինելու իրավունք ունենա, պետք է բավարարի որոշակի չափորոշիչների, որոնք սահմանված են օրենքով ու կարգերով: Եթե մասնավոր դպրոցն այդ բոլոր պայմաններին համապատասխանում է, շրջանավարտների գիտելիքների մակարդակը պետական դպրոցների շրջանավարտների գիտելիքների մակարդակից ցածր չէ, ապա ցանկացած մասնավոր դպրոց գոյության իրավունք ունի: Եթե ոչ պետական դպրոցներն ապահովում են դպրոցականների գիտելիքների, կարողությունների, հմտությունների պետական չափորոշիչներով սահմանված մակարդակը, ինչպես նաև արժեքային համակարգը, չեն ոտնահարում երեխաների կրթության իրավունքը, ապա չեմ կարծում, թե բանավեճի խնդիր կարող է ծագել: Այլ խնդիր է, երբ մասնավոր դպրոցը պետական բյուջեի ֆինանսներով որևէ կրթական ծառայություն է իրականացնում։ Նման դեպքերում, երբ ոչ պետական հաստատություններին պետական ֆինանսավորում է տրվում, ապա կատարողն անպայման պետք է ընտրվի մրցութային կարգով։ Որևէ մեկը չի կարող միանձնյա որոշել, թե ում պետք է տալ այդ գումարը՝ այս կամ այն ծրագիրն իրագործելու համար, որովհետև պետական գումարները պետք է ավելի արդյունավետ ծախսվեն: Եթե մասնավոր դպրոցը ապահովում է պետական չափորոշիչների կատարումը, եթե ծնողն ի վիճակի է իր երեխային մասնավոր դպրոց տանել, եթե երեխաների կրթության իրավունքը ոտնահարված չէ, ուրեմն մնացած ամեն ինչն էլ գոյության իրավունք ունի:
 
«Եթե»–ների շարքը լուծվա՞ծ է
 
Հետազոտման խնդիր է: Ոտքի վրա ասել, որ պետական դպրոցները չեն բավարարում ժամանակակից պահանջները, սխալ կլինի: Հավանաբար ծնողին ինչ–որ բան չի բավարարում, որ երեխային տանում է մասնավոր դպրոց կամ ավելի բարձր կրթություն է ուզում, քան պետական ծրագրերն են տալիս: Այլ խնդիր է ավագ դպրոցների կայացումը: Այսօր շատ է խոսվում 10–ամյա կրթությունը հետ բերելու մասին, բայց պետք չէ շտապել, այլ հասկանալ` ո՞րն է ավագ դպրոցի կոչումը: Կարողացա՞նք այդ կոչմանը համապատասխան ավագ դպրոցներ ստեղծել: Չեմ կարծում, թե ելքն ավագ դպրոցները փակելն է: 12–ամյա կրթությունը բավականին լուրջ հայեցակարգային խնդիրներ ուներ, որոնք այդպես էլ չլուծվեցին: Ինչո՞ւ էր մեր բուհական համակարգը միացել Բոլոնյան գործընթացին, եվրոպական միասնական կրթական տարածքի մաս ենք ուզում դառնալ։ Տեսե՛ք` սովորողների և մասնագետների ազատ տեղաշարժման հնարավորությունը Բոլոնյան գործընթացի հիմնարար սկզբունքներից մեկն է: Այդ իրավունքը ենթադրում է, որ մարդն ազատ է ընտրելու, թե որ երկրում և բուհում սովորի, որտեղ շարունակի կրթությունը (եթե ներում են հնարավորությունները)։ Նա կարող է մեկ տարի մի տեղ սովորել, իսկ հաջորդ տարի` մեկ այլ երկրի բուհում շարունակել: Այսինքն, եթե ուզում ենք, որ մեր կրթական համակարգը մրցունակ, համարժեք ու համեմատելի լինի այլ կրթական համակարգերի հետ, պետք է ինչ–որ բան փոխենք: Նույնը դպրոցների դեպքում է: 12– ամյա կրթությունը այդ նպատակներին հասնելու ճանապարհներից մեկն էր: Չափորոշիչները բավականին լավ մշակված փաստաթղթեր են: Այլ հարց է, թե որքանով են այդ չափորոշիչներն ու դասագրքերը համապատասխանում իրար: Ինչ–որ բաներ կիսատ մնացին, լավ չիրագործվեցին։ Պետք է տեսնել` որտե՞ղ թերացանք: Մեր թերացո՞ւմն էր պատճառը, թե համակարգն էր սխալ:
 
«Թեստեր մշակողները ոգևորվեցին»
 
Ավագ դպրոցները պետք է լուծեին նաև կրկնուսույցի ինստիտուտի վերացման խնդիրը: Բայց ինչո՞ւ այն չի վերանում: Խնդիրներն ախտորոշելու փոխարեն ասում ենք` «լավ չի, որովհետև…» և ուզում ենք փակել: Հնարավոր է, որ ախտորոշելուց հետո էլ որոշենք փակել, բայց ոչ առանց քննարկման: Նախարարն օրերս միասնական քննության ժամանակ ասաց, որ շատ ավելի կարևոր է սովորողների քննադատական մտածողության ձևավորումը: Որպես բանասեր` օրինակ բերեմ հայոց լեզվի թեստերը: Ներողություն եմ խնդրում, բայց դրանք խայտառակություն են։ Ի՞նչ են ստուգում դրանք և ինչպե՞ս: Եթե ապագա բանասերներ չենք ընտրում, որոնց համար լեզուն նաև մասնագիտություն է, ապա մյուս բոլորի համար լեզուն միայն գրավոր և բանավոր հաղորդակցության միջոց է: Մեր թեստերում ցույց տվեք մի առաջադրանք, որը հաղորդակցության կարողությունն է ստուգում: Նման առաջադրանք չկա: Հաղորդակցության կարողությունն ընդհանրապես չենք կարևորում: Այս թեստերով քննության պատրաստվելը տանջամահ անել է նշանակում: Ամեն ինչ անում ենք, որ երեխաներն ատեն հայերենը: Համաձայն եմ, որ թեստային համակարգը հեշտացնում է աշխատանքները ստուգելու գործընթացը, ինչպես նաև նվազեցնում է կոռուպցիոն ռիսկերը, բայց ինչի՞ գնով։ Թեստեր մշակողները ոգևորվեցին. սկսեցին ստեղծել այնպիսի թեստեր, որոնք առանց հատուկ պատրաստվելու նույնիսկ բանասիրական ֆակուլտետի շրջանավարտները գուցե չհանձնեն։ Որքան էլ փայլուն հայերեն իմանան, առանց շտեմարաններով լրացուցիչ պարապելու, չեն կարող քննություն հանձնել: 7–8–րդ դասարաններից սկսած և հատկապես ավագ դպրոցում ուսուցիչները գլխավորապես թեստերի վրա են աշխատում, ինչը խայտառակություն է։ Առաջին պլան է գալիս փաստը, մտապահումը, իսկ դրանք կյանքում կիրառելու կարողություններն ու հմտությունները մոռացվել են: Ես չեմ կարող լուծումներ առաջարկել, բայց մասնագիտական քննարկումներ կազմակերպել և լուծումներ որոնել պետք է։
 

Շարունակությունը՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

 

 

Customer Appreciation Day at "Baghramyan" branch: IDBankUnibank Issued Preferred Shares with a Fixed Annual Dividend of 12% Team Telecom Armenia to Become First in Region to Replace 2G with Advanced Networks, Launching Program to Provide New Phones to Subscribers Ucom’s Fixed Network Now Available in Yerevan's Silikyan District UC Berkeley, Stanford, Visa Innovation Center and Much More: a Unique Opportunity for 10 Students from ArmeniaBack to School 2025: HONOR 400 Lite 5G Smartphone Now More Accessible Thanks to Ucom’s Special Offer International Youth Day: AraratBank Ensures Participation of 260 Young People in Tent CampIDBank Replenishes Its Share Capital Unibank Becomes the Gold Sponsor of FC AlashkertUcom Integrates SatisfAI Platform for Continuous Customer Satisfaction Analysis The Power of One Dram Team Visits the Hayordi CampAmeriabank Joins UATE, Marking a Groundbreaking Partnership between the Financial and Technological SectorsWhen September Comes: Idram&IDBankNew Ucom Sales and Service Center Opened at Mashtots Avenue 7/4 Reputation Management in Armenia: Shushan HarutyunyanIDBank's new premium business card – Mastercard Business PreferredUcom and SunChild NGO Launch Innovative "Smart Birdwatching" Educational ProjectRalph Yirikian Delivers a Lecture at Slavonic University's Engineering Summer School Beating the heat, earning idcoins: Idram & IDBankUnibank - the Main Sponsor of the Velosolutions UCI Pump Track World Championship Qualifier in Armenia What to do If you’ve already become a victim of fraud Idram and IDBank participated in Sevan Startup SummitArmenian National Festival Takes Place under AraratBank's SponsorshipArmDrone Community will launch a One-Month Free Educational Program with Ucom’s SupportAmeriabank Receives Euromoney Award for Excellence 2025 as the Best Bank in ArmeniaAraratBank's “The Will to Get Back on Your Feet Again” Film Series to Be Featured at Armenian National FestivalOnline Payments via ApplePay Now Available for vPOS Clients of Ameriabank Ucom Subscribers Increasingly Use Internet While Roaming Horizon Camp: With AraratBank's Support - Towards Leadership and Financial LiteracyIdram at Tech Week 2025Idram and Alipay+ Facilitate Cross-Border QR Payments in Armenia, Connecting Local Merchants with Global Digital Wallet Users"Business Process Optimization with AI" – a Course for the Senior Management of AraratBankA Protected Ecosystem thanks to Advanced Technology: Ucom and FPWC Join Forces DIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramMoody's upgrades Converse Bank's ratingsAraratBank participated in the WEPs regional experience-sharing workshopIDBank issues the 3rd, 4th and 5th tranches of bonds of 2025AraratBank: Special Rate for SWIFT Transfers up to EUR 20,000 IDBank Opens a New Branch at Homplex MallUcom Launches 5G Network in Abovyan and EjmiatsinCustomer Appreciation Day at IDBankAraratBank Joins BAFT AssociationOver AMD 12 Billion Provided by AraratBank in 2024 to Support the MSME SectorUcom’s General Director Joined the International CirculUP! Forum to Foster Circular Innovation in ArmeniaIDBank Representative Joins the Editorial Board of Trade Finance GlobalDIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramHow to Protect Your Bank Card Data Ucom Subscribers can Benefit from 5G Network in More than 40 Countries Ameriabank's MyInvest Platform Gains Direct Access to AMXTrader Trading SystemWith Support of Ucom New EdPad Educational Tablet Piloted in Armenia