Yerevan, 28.November.2025,
00
:
00
BREAKING


«Պոբեդան» Գյումրու օդանավակայանում. ինչից են զրկվելու ուղևորները

SOCIETY

Armeniasputnik.am-ը գրում է.

Հայաստանի քաղաքացիական ավիացիայի գլխավոր վարչությունը հայտարարել է, որ լոուքոսթեր «Պոբեդան» 20 դոլարով թռիչքներ կկատարի Մոսկվայից Գյումրի։

«Պոբեդա» ռուսական ավիաընկերությունը նոյեմբերի վերջից թռիչքներ կիրականացնի դեպի Գյումրի։ Այդ նորությունը մեծ իրարանցում է առաջացրել հասարակության մեջ։

Պոտենցիալ ուղևորների մեծամասնությունը, սակայն, չգիտի, թե ինչ է ենթադրում լոուքոսթերից օգտվելը։ Sputnik Արմենիան ընթեցողներին ծանոթացնում է բյուջետային ավիաընկերությունների աշխատանքի սկզբունքներին։

Եվրոպայի բյուջետային ավիաընկերությունների հիմնական առանձնահատկություններն են.

Բյուջետային ավիաընկերության չվերթի տոմս կարելի է ձեռք բերել ինտերնետով

Հիմնականում այդ կերպ են գումար տնտեսում, ինչն անմիջականորեն անդրադառնում է տոմսի գնի վրա։ Նրանք չեն վճարում գրասենյակի վարձակալման համար, աշխատողներ պահելու կարիք չկա և այլն։ Օդանավակայանում գրանցման հարցերով աշխատակիցներին աշխատավարձ վճարելը նույնպես թանկ է։ Ուստի լոուքոսթերի չվերթին կարելի է առցանց անվճար գրանցվել, մինչդեռ օդանավակայանում պետք է վճարել դրա համար։

Տոմսերը նախօրոք վաճառելը նույնպես խնայելու միջոց է

Դուք այսօր էժան տոմս եք գնում կես տարի հետո թռիչքի ամսաթվով։ Դուք գոհ եք, որովհետև տնտեսել եք։ Իսկ ընկերությունը գոհ է, որովհետև կես տարի անվճար կօգտվի ձեր փողերից։ Ստացվում է անտոկոս վարկի նման մի բան։ Ընդ որում, վարկ, որը պետք չէ վերադարձնել, որովհետև լոուքոսթերների մեծամասնությունը թույլ չի տալիս հանձնել տոմսը։ Նույնիսկ թռիչքի ամսաթվի կամ ուղևորի ազգանվան հասարակ փոփոխությունը կարող է ավելի թանկ արժենալ, քան տոմսի սկզբանական արժեքը։

Ինքնաթիռում սնունդ չեն տալիս

Այսինքն, տոմսի արժեքում ներառված չէ սնունդը, սակայն ցանկության դեպքում լրացուցիչ գումարի դիմաց դուք կարող եք ինքնաթիռում ուտելիք ստանալ կամ վերցնել այն ձեզ հետ։ Բայց պետք է հիշել, որ ձեռքի ուղեբեռում ցանկացած տեսակի հեղուկ տեղափոխելն արգելված է։

Բյուջետային ավիաընկերություններն ընտրություն են կատարում հօգուտ մեկ ընկերության նոր ինքնաթիռի

Դրանք նաև ավելի քիչ վառելիք են ծախսում և վերանորոգման կարիք ավելի քիչ ունեն, սպասարկման ոլորտի մասնագետները նույնպես քիչ են։ Նոր մեքենաների համար տալիս են երեք, նույնիսկ հինգ տարվա երաշխիք։ Շատ քիչ է լինում, որ որակյալ ավտոմեքենան շահագործման առաջին տարիներին վերանորոգման կարիք է ունենում։ Նույնը վերաբերում է նաև ինքնաթիռներին։

Տեխնիկական աշխատողների մեծ թիմ պահելու և վերանորոգման ծախսերից խուսափելու համար բյուջետային ավիաընկերությունները փորձում են թռիչքներ գործել միայն մեկ մոդելի նոր ինքնաթիռներով։ Ինքնաթիռները 5-6 տարի օգտագործելուց հետո վաճառում են մյուս ավիաընկերություններին։

Ավելի քիչ ազատ տեղ, ավելի շատ նստատեղեր

Տնտեսելու ակնհայտ միջոց է նաև ինքնաթիռում ուղևորների համար շատ տեղեր ստեղծելը։ Այդ պատճառով լոուքոսթերները հաճախ ինքնաթիռներ են պատվիրում, որոնց սրահներում ավելի շատ նստատեղեր կան, քան դասական ավիաընկերությունների ինքնաթիռներում։ 

Շարքերի միջև նեղ միջանցքների հետևում գումար վաստակելու ևս մեկ միջոց է թաքնված. կարելի է ավելի թանկ տոմսեր վաճառել ոտքերի համար ազատ տարածությամբ։ Դատարակ ինքնաթիռով այստեղ-այնտեղ թռչելը շահութաբեր չէ։ Ցանկացած ավիաընկերություն շահագրգռված է, որպեսզի իր ինքնաթիռները 100 տոկոսով լի լինեն ուղևորներով։

Իրականում, IATA-ի տվյալներով, աշխարհում ինքնաթիռները լի են լինում միջինը 70 տոկոսով, և յուրաքանչյուր ավիաընկերություն գիտի դա։ Այդ մասին փորձում են բարձրաձայն չխոսել, բայց ավիատոմսերի գներն այնպես են սահմանում, որպեսզի ուղևորների նույնիսկ 70 տոկոսն ապահովի թռիչքի շահութաբերությունը։ Այլ կերպ ասած, տոմս գնելով դուք վճարում եք ձեր և ինքնաթիռում առկա ազատ նստատեղի համար։

Բյուջետային ավիաընկերությունները կարողանում են գումար վաստակել նույնիսկ այնպիսի մանրուքների վրա, ինչպիսիք են ինքնաթիռի նստատեղերը։ Դասական ավիաընկերությունը միշտ հնարավորություն է տալիս կայքում գրանցվելու ժամանակ ընտրել տեղը կամ օդանավակայանում խնդրել աշխատակցին տեղ տալ պատուհանի մոտ։ Լոուքոսթերները նման հնարավորություն չեն տալիս։

Հավելավճար ընտրված տեղի համար

Ամենայն հավանականությամբ, առցանց գրանցվելիս դուք տեղ կստանաք միջանցքի մոտ։ Եթե ուզում եք նստել պատուհանի մոտ, պետք է հավելյալ գումար վճարեք։ Եթե գնում եք մեկից ավել տոմս, ապա համակարգը կարող է տեղ տալ ձեզ և ձեր ուղեկիցներին ինքնաթիռի տարբեր հատվածներում։ Եթե ցանկանում եք նստել իրար կողք, պետք է ավել գումար տաք։

Ամենակարևոր պայմանը` վճարովի ուղեբեռ

Դե, իհարկե, այստեղ հատկապես կարևոր է ուղեբեռի հարցը։ Եթե դասական ավիաընկերության տոմսի գնի մեջ միշտ մտնում է ուղեբեռը և գրանցված բեռը, ապա լոուքոսթերի մոտ թույլատրված է վերցնել միայն ձեռքի ուղեբեռ։ Միաժամանակ, ճամպրուկ տեղափոխելու համար հավելավճարը կարող է կրկնակի ավելի լինել տոմսի արժեքից։ Ընդունված է համարել, որ ձեռքի ուղեբեռը լավագույն դեպքում պորտֆել է կամ ոչ մեծ պայուսակ։ Իրականում, թույլ են տալիս վերցնել 55-40-20 սմ չափսերով ուղեբեռ։ Քաշի սահմանափակումը 8 կգ-ն է։

Օդանավակայանները գտնվում են քաղաքից դուրս կամ հեռու են զբոսաշրջային գոտիներից

Կարևոր է նաև, որ ամենից հաճախ բյուջետային ավիաչվերթները կատարվում են այնպիսի օդանավակայաններից, որոնք հեռու են քաղաքներից կամ զբոսաշրջային գոտիներից։ Հայաստանի դեպքում «Պոբեդան» ընտրել է «Շիրակ» օդանավակայանը, որն ազատված է «օդի հարկից» (շուրջ 20 դոլար), ինչն առկա է Երևանի «Զվարթնոց» օդանավակայանում։ Փոքր օդանավակայանները հաճախ ազատված են ավտոբուսներ օգտագործելու անհրաժեշտությունից (բենզին, տեխսպասարակում, վարորդների և մեխանիկների աշխատավարձ), ինչը, բնականաբար, ազդում է տոմսի գնի վրա։

Գիշերով ավելի էժան է

Օդանավակայանի վարձը հաճախ կախված է ինքնաթիռի վայրէջքի ժամանակից։ Գիշերային չվերթն ավելի էժան է, քան ցերեկայինը։ Զբոսաշրջային սեզոնի ընթացքում տոմսն ավելի թանկ է, քան այլ ժամանակ։ Լոուքոսթերների մեծամասնության չվացուցակը կազմվում է` հաշվի առնելով այդ գնային տատանումները։

Օդանավակայանում կայանելու համար համար վճարում են ոչ միայն ուղևորները, այլ նաև ավիաընկերությունները։

Ուստի լոուքոսթերների մեծամասնությունը նախընտրում են իրենց ինքնաթիռները պահել ոչ թե գետնին, այլ երկնքում։ Վայրէջք, մարդիկ դուրս են գալիս, ուղևրները մտնում են ներս, թռիչք… Այնպես որ, «Պոբեդայի» թռիչքները հայկական Գյումրի լիովին հնարավոր են։ Ուղղակի, տոմս գնելիս և գրանցվելիս պետք է մի քիչ ջանքեր գործադրել, իսկ թռիչքի ժամանակ զոհաբերել հարմարավետությունը։

AraratBank Joins Social Impact Award 2025 Summit in LjubljanaIDBank issued the 1st tranche of bonds of 2026Ucom Supports the Development of Space Engineering in Armenia Prioritizing Information Security: IDBank and Idram Support APOCALYPSE CTF 2025IDBank's Representative, Innesa Amirbekyan Appointed Co-Chair of the ICC Banking Commission Task Force on GuaranteesUcom General Director Ralph Yirikian Awards Certificates to Participants of Cybersecurity Training Course Acba and Proparco mark one year of partnership, strengthening rural financing and Armenias’s economic resilienceAraratBank and Arca's joint campaign has endedIDBank: A Pioneer of Digital Banking and Innovation in ArmeniaGRAWE Group and C-Quadrat Investment Group have announced plans to acquire 100% of LIGA Insurance Company in Armenia Ucom Supports the Annual “Capture the Flag 2025” Cybersecurity Competition Financially Literate with Idram and IDBank: Next Stop – Nairi CampIdram received a permit to establish and operate the Armenian payment and settlement QR system IdramNetUcom Completes the Deployment of its 5G Network Across All Cities of Armenia Firebird, Inc. Secures U.S. Export License and Announces Dell Technologies as a Technology Partner, Establishing Major Milestones in Armenia’s AI and Digital FutureIDBank Receives Permission to Open a Representative Office in the United StatesRoboTon 2025 Competition Held with Idram’s Sponsorship“Armenian potential in Spain: Arman Mayilyan as a guest on the ‘Armenian Diaspora Communities’ program.” Final Results of the 20th Annual International Microelectronics Olympiad AnnouncedUnibank's VISA DIGITAL cards are now free Arca National Payment System, Bank of Georgia and Ameriabank Signed a Memorandum of UnderstandingIdram has been awarded the prestigious “Beyond Payments Awards” by Ant InternationalSTEM Acceleration Award 2025 Held with Idram’s SupportSolar Power is Generated in Kechut Community Through the Efforts of Ucom and SunChild Idram Announces Partnership with WeChat PayAraratBank: Transfer Your Mortgage Loan and Repay It on Attractive Terms: JOIN US“The Power of One Dram” as the Main Supporter of the National Hackathon AI4Biodiversity: AI Solutions for NatureSpeed-Mentoring Event Accelerates Green Innovations within the Ucom Fellowship Program Ucom Supports the Development of High-Tech Education in Armenia Dalan Technopark announces its first bond issuance. Placement Partner is Cube InvestIdram Junior Participants Receive Prizes: The First Junius Financial Literacy Competition ConcludesLusine Yeghiazaryan joins the Board of Trustees of the Music for the Future Foundation5,312,038 AMD for “Symphonic Forest”: the November beneficiary is AI4Biodiversity: AI Solutions for Nature, a national hackathonUcom’s Green Initiative Reaches Urtsadzor AraratBank Honoured with STP Award by Commerzbank AG Compelling Business Loan Offer from AraratBank: JOIN US AraratBank – Title Sponsor of Urartu Football Club The interview of Mher Abrahamyan, Chairman of the Board of IDBank, to Khaleej TimesAmeriabank’s Corporate Loan Portfolio Surpasses AMD 1 Trillion Arman Vardanyan, the leader of the «Unity» movement, participated in an event dedicated to Armenia’s Independence Day, held at the Cathedral of Monaco (video, photos) AraratBank and Théâtron Festival Bring Smiles to Little OnesOpportunities and Prospects for Cooperation Between Business and the Banking System in Syunik Region – IDBankThe Largest 5G Coverage in Armenia: Ucom’s Network Now Reaches More Than 94% of the Population "You Choose the Destination": New Promotion for AraratBank Mastercard World Travel CardholdersYoung Musician from the “Born in Artsakh” Program, Arsen Safaryan, Performed at the Anniversary Concert of the “Artis Futura” Foundation with the Moscow “Russian Philharmonia” Symphony OrchestraNew Campaign Ahead of Savings Day: IDBank Think beyond today. Why save?Ucom General Director Ralph Yirikian Presented His Vision for Telecommunications in the Era of AI The Armenian UBPay system partners with iSend remittance global service Connected, Convenient, Converse: Andranik Grigoryan Presents Converse Bank’s Digital Transformation Journey at the BACEE Conference