Երևան, 05.Օգոստոս.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
ՀՐԱՏԱՊ


Գիրքը կարող է ձեռնարկ դառնալ կրթության ոլորտում, օգտակար կլինի նաև գործարար համայնքին. Լիլիթ Շաքարյանի «Բրենդինգ. անձեր, ընկերություններ և երկրներ» գիրքն ընթերցողի սեղանին է. «Փաստ»

ՀԱՐՑԱԶՐՈՒՅՑ

«Փաստ» օրաթերթը գրում է.

Օրերս ընթերցողի սեղանին դրվեց սոցիոլոգ, ԱՄՆ Նևադայի համալսարանի հետազոտող գիտնական Լիլիթ Շաքարյանի «Բրենդինգ. անձեր, ընկերություններ և երկրներ» գիրքը: Սա նրա՝ բրենդինգին առնչվող երկրորդ գիրքն է: Ասում է՝ «Բրենդի կառավարում» գիրքն ավելի շատ ներածություն էր, որտեղ խոսվում էր բրենդ կոնցեպտի, դրա առանձնահատկությունների մասին, թե ինչպես է տարբերվում գիտության մեջ առկա հարակից այլ տերմիններից և եզրույթներից: «Երկրորդ գրքի մեջ փորձ եմ կատարել էլ ավելի խորքային վերլուծություն իրականացնել: Փորձել եմ միկրո մակարդակից մինչև մակրո մակարդակ վերլուծել բրենդ կոնցեպտը՝ սկսած անձի մակարդակից, թե ինչպես ենք ձևավորում բրենդ մինչև երկրների մակարդակ: Սա բավականին ծավալուն գիրք է, բաղկացած է չորս մասից:

Առաջինը ներածական հատվածն է, թե ինչ է բրենդինգը որպես գիտություն, դիսցիպլին, ինչ գործառույթներ է իրականացնում և այլն: Այստեղ տալիս եմ դիսցիպլինի նկարագիրը, կատարում նաև կատեգորիաների վերլուծություն: Երկրորդ գլխում անցում եմ կատարում բրենդինգին ընկերությունների ոլորտում: Ամենաառաջինը գոյություն են ունեցել ապրանքային և կազմակերպական բրենդները, հետո դրանց զարգացման արդյունքում սկսել ենք խոսել անձերի և երկրների բրենդավորման մասին: Ուստի, երկրորդ գլխում սահուն անցում եմ կատարել կորպորատիվ կամ կազմակերպական բրենդինգին: Փորձել եմ ցույց տալ, թե ինչպես ճիշտ բրենդ կառուցել կազմակերպությունների բնագավառում, ներկայացրել եմ որոշակի խորհուրդներ, մանրամասն վերլուծել երեք բրենդ հայաստանյան իրականությունից»,- «Փաստի» հետ զրույցում ասում է Լիլիթ Շաքարյանը:

Գրքի երրորդ գլխում հեղինակն անցում է կատարում անձերի բրենդավորմանը՝ անդրադառնալով անձի բրենդի ստեղծման կարևորությանը: «Անձի բրենդավորումն անհրաժեշտ է բոլորին, քանի որ մրցակցում են բոլորը, ամեն մեկն՝ իր բնագավառում, ուստի յուրաքանչյուրին անհրաժեշտ է բրենդը՝ տարբերվելու և իր մասնագիտական աճը հեշտ կառուցելու համար: Այս գլխում տալիս եմ պարզ ստրատեգիա, թե ինչպես կարող ես ստեղծել քո անձնական բրենդը՝ քայլ առ քայլ նկարագրելով ամբողջ գործընթացը: Այս գլխում վերլուծել եմ Շառլ Ազնավուրի բրենդը: Նա համաշխարհային մեծություն է, ոչ ստանդարտ իր տեսակով, եթե դիտարկենք իրեն որպես բրենդ: Փորձել եմ իրեն ստանդարտի շրջանակում սխեմատիկ պատկերել, բայց նա բավականին շեղվում է ստանդարտից, քանի որ գործ ունենք լուրջ մեծության հետ:

Գրքում նշում եմ, որ համաշխարհային բրենդները պատահականության արդյունք չեն, ամեն ինչ պլանավորված է, և դրա արդյունքում են իրենք հասել բարձունքի: Շառլ Ազնավուրի պարագայում սկզբնական շրջանում ամեն ինչ մի փոքր սպոնտան է գնացել, իսկ հետո կառուցվել է բրենդի կոնտեքստում: Իր մեջ կարելի է մի քանի առանձնահատկություն առանձնացնել, մի կերպարի մասին չէ խոսքը: Ազնավուրի պարագայում ունենք ստեղծագործ-բանաստեղծ, երգիչ-կոմպոզիտոր-երգահան, քաղաքական գործիչ և Հայաստանի՝ հայի ինքնության կերպարը ներկայացնող դեսպան: Նա կարծես մեր դիմագծի կրողը լինի և վառ ներկայացուցիչը արտերկրում»,-նշում է մեր զրուցակիցը: Գրքի չորրորդ գլխում հեղինակն անդրադարձել է տարածաշրջանների բրենդավորմանը: Հիշեցնում է՝ ներկա դարաշրջանում մրցակցում են ոչ միայն ապրանքներն ու ընկերությունները, այլ նաև տարածաշրջանները:

«Տարածաշրջանն ավելի «անձրևանոց բրենդի» տեսքով է, այն ավելի լայն է և իր մեջ ենթադրում է միկրո և մեզո մակարդակի բրենդներ, բայց եթե քո այդ «անձրևանոցային բրենդը» ճիշտ չես դիրքավորում, ապա իր ներքո առկա փոքր բրենդները խնդիր են ունենում առհասարակ համաշխարհային տնտեսական շուկայում գոյություն ունենալու հետ: Այս տեսանկյունից շատ կարևոր է քո տարածաշրջանի բրենդավորումը: Դա պարզապես քո տարածաշրջան զբոսաշրջիկներ ներգրավելը չէ միայն, այլև քո անունն է համաշխարհային շուկայում: Երբ ասում են «Made in Armenia», այն պետք է մարդուն հստակ ասի, թե ինչ է սա նշանակում, օրինակ՝ վստահելիություն, նորաձևություն, պատմություն, ճարտարապետական լուծումներ և այլն: Տարածաշրջանային բրենդինգի իմաստը դա է, որ «Made in Armenia»-ն ճիշտ դիրքավորում ստանա համաշխարհային մրցակցային շուկայում»,-ընդգծում է նա:

Հեղինակը գիրքն ամփոփել է՝ խոսելով ռեբրենդինգի մասին:Լիլիթն ասում է՝ իր կարևոր առաքելությունը համարել է հայալեզու մասնագիտական գրականության զարգացումը: «Ուսանող էի, երբ բախվեցի մասնագիտական այդ բացին: Առհասարակ, հայալեզու գրականություն չկար, հնարավոր է՝ գտնեիր մեկ-երկու հայալեզու հոդված: Դեռ այն ժամանակ վստահ էի, որ եթե կարիերաս շարունակելու եմ ակադեմիական ոլորտում, ապա պետք է ունենամ իմ ներդրումը: Այդ տեսանկյունից շատ կարևոր է գրականության զարգացումը: Գիրքը ստեղծելու առաջին նպատակս այն է եղել, որպեսզի այն ձեռնարկ հանդիսանա կրթության ոլորտում: Երկրորդ՝ գիրքը հետաքրքիր և օգտակար կլինի գործարար ոլորտին նույնպես: Շատ հետաքրքիր մոդելներ եմ ներկայացնում, որոնք կիրառվել են արտերկրի բրենդինգի պրակտիկայում և բավականին լուրջ հաջողություններ են գրանցել այդ ոլորտներում:

Դրանք կարող են տեղայնացվել մեր շուկայի համար: Բրենդինգի տեսանկյունից փոքր-ինչ բաց ունենք մեր շուկայում: Եթե դիզայնի տեսանկյունից բավականին առաջ ենք գնացել, ապա բրենդռազմավարության և բրենդ-գաղափարախոսության տեսանկյունից դեռ շատ անելիքներ ունենք: Բրենդինգը երկու մեծ բաղադրիչ ունի՝ վիզուալիզացիա և վերբալ ներկայացվածություն: Սկսած այն լեգենդից, թե ինչ ես պատմում քո բրենդի ներքո, վերջացրած քո անունով և սոցիալական արժեքներով, դրանք ստեղծում են քո դիրքը: Այսօր բրենդը միայն տնտեսական ոլորտը չէ ներկայացնում, այն մրցակցում է իր սոցիալական բաղադրիչով, թե ինչ արժեքներ է կառուցում, ինչ արժեքների վրա է հենվում, և ինչ արժեքների կրողն ենք դառնում մենք, երբ սկսում ենք այդ ամենի սպառումը»,-ասում է հեղինակը:

Վստահ է՝ այսօր բրենդինգի կարիք ունեն նաև գաղափարները: «Ճիշտ գաղափարախոսության բրենդավորումը կարող է հանգեցնել ճիշտ քաղաքականության մշակմանը և իրականացմանը: Այս տեսանկյունից բրենդինգը շատ կարևոր է և հիմնվում է արժեքների վրա: Սոցիալական բաղադրիչն այսօր կարևորագույն դեր է սկսել խաղալ բրենդինգի տիրույթում»,-եզրափակում է «Բրենդինգ. անձեր, ընկերություններ և երկրներ» գրքի հեղինակ Լիլիթ Շաքարյանը:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

+41 աստիճան․ եղանակն՝ առաջիկա օրերին «Երևանի ավտոբուս»-ի խոսնակը՝ ավտոբուսի վրա կրակոց արձակելու լուրի մասին Աշնակ գյուղի բնակիչի ջերմատանը կանեփի թփեր են հայտնաբերվել Բրիտանիայի կառավարությունը ևս 100 մլն ֆունտ կհատկացնի միգրանտների անօրինական ներկրման դեմ պայքարին Կրակոցի հաստատված փաստ չկա․ ՆԳՆ-ն՝ թիվ 50 երթուղին սպասարկող ավտոբուսի վրա արձակած կրակոցի մասին Իսրայելի բանակը Գազա է ուղարկել վեց երկրներից 120 մարդասիրական օգնության փաթեթ Հնդկաստանը պատասխանել է Թրամփի սպառնալիքին Առաջին կիսամյակում Հայաստանի և Ուզբեկստանի արտաքին առևտրաշրջանառությունը կազմել է 16,3 մլն դոլար «Լիվերպուլը» հաղթեց «Աթլետիկին» (տեսանյութ) Պուտինը հեռախոսազրույց է ունեցել Նեթանյահուի հետ Շիրակի մարզում հովիվ է ջրահեղձ եղել․ նոր մանրամասներ Իջևան-Երևան ավտոճանապարհին «Mitsubishi»-ին բախվել է «GAZel»-ին․ կան տուժածներ․ նոր մանրամասներ Արտակարգ դեպք Երևանում․ կրակոց է արձակվել թիվ 50 երթուղին սպասարկող ընթացող ավտոբուսի վրա Անի Երանյանն ու Մհեր Բաղդասարյանը համատեղ լուսանկարներ են հրապարակել «ՀԱՄԱՍ»-ը պատրաստ է բանակցություններ սկսել Գազայի հարցի կարգավորման շուրջ․ The National 2014 թվականի եզդիների ցեղասպանությունը դարձավ 1915-ի կրկնությունը․ Ֆրանսիայի դեսպան Քելլոգը պլանավորում է այցելել Կիև Շիրակի քրեական ոստիկանները մարիխուանա և կանեփի թփեր են հայտնաբերել Վեհափառը և իրավապաշտպանները քննարկել են իշխանության կողմից եկեղեցականների դեմ իրականացվող արշավը Ամերիկացի սենատոր. Թրամփը մոտ է Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև համաձայնության հասնելուն Ի՞նչ նորություն կա «Նուբարաշեն» հոգեբուժարանից փախուստի դիմած բուժառուից Հալաբյան-Արզումանյան փողոցների խաչմերուկում բախվել են Mazda-ն և Nissan-ը․ կա վիրավոր Խոշոր ավտովթար․ BMW-ն բախվել է ծառերին․ 6 վիրավորներից 4-ը անչափահասներ են Հայ շախմատիստների դիրքերը ՖԻԴԵ-ի աղյուսակում Եմենի ափերի մոտ նավաբեկության հետևանքով զոհվել է առնվազն 68 փախստական Ջրափրկարարները քաղաքացիներին դուրս են բերել ափ Դատարանը բավարարել է Ստեփանակերտի քաղաքապետի գործով միջնորդությունը Այսօր առաջին հորիզոնականում Արենին էր, +41,5 աստիճան. Սուրենյանի նոր հրապարակումը Վթար է․ 30 ժամից ավել ջուր չի լինելու «Սյունիքը սոսկ սահման չէ, այլ ողջ տարածաշրջանի ճակատագիր» Շղթայական ավտովթար՝ Երևանում. բախվել են 22 համարի ավտոբուսը, «Nissan»-ը, բեռնատար «KamAZ»-ն ու «GAZ» ավտոցիստեռնը Վահագն Խաչատուրյանն աշխատանքային այցով ժամանել է Թուրքմենբաշի Տարբեր uպառնալիքներով քաղաքացիներին ստիպում են լրացնել հայտարարագիր. Նաիրի Սարգսյան Գետաշեն գյուղում անասնակեր է այրվել Պարկում նռնակ, «Նագան» և սվին դանակ. զենք-զինամթերքի կամավոր հանձնում Սևանի բաժնում Առաջին կիսամյակում պատճառված գույքային վնասից վերականգնվել է ընդհանուր շուրջ 1 մլրդ 494 մլն դրամ Ամերիաբանկը միացել է ԱՏՁՄ-ին` ազդարարելով ֆինանսական և տեխնոլոգիական ոլորտների աննախադեպ համագործակցության մասինՊՆ-ն հայտարարություն է տարածել․ ադրեջանական կողմը կրակել է (լուսանկարներ) Ողբերգական դեպք, լճակում փրկարարները որոնում են ջրաhեղձ եղած հովիվի. Shamshyan Սյունիքի դարպասները բացելն ավարտվելու է պետության կործանմամբ. Արմեն ՄանվելյանՈրոշ ժամանակ փակ կլինի Մաշտոցի պողոտա – Խորենացու փողոց – Շահումյանի անվան հրապարակ ընկած ճանապարհահատվածը Երբ գալիս է սեպտեմբերը․ Idram&IDBank Անգրավ սպառողական վարկ` շահավետ պայմաններով Մեծ Բրիտանիան պլանավորում է խոշոր դիվերսիա. ՌԴ արտաքին հետախուզության ծառայություն Արևային ֆոտովոլտային համակարգերի արժեքը վերջին տասնամյակում նվազել է 82%-ով Կուզեի ԶՊՄԿ-ի նման կոմբինատ բոլոր համայնքներում լինեն․ Մանվել Փարամազյան Amio Era. Ամիօ բանկն ու «Դասավանդի´ր, Հայաստան»-ը միավորել են ուժերը կրթության համար Սևանում տղաներով վոլեյբոլ էին խաղում, գնացել է գնդակի հետևից ու խեղդվել․ նոր մանրամասներ՝ ողբերգական դեպքիցՓաշինյանի նպատակը հայոց եկեղեցին գլխատելն է. Ավետիք Չալաբյան Ամեն ինչին չափ կա, հերիք է անվանարկեք մեր նվիրյալներին. Տիգրան Խաչատրյան