Երևան, 03.Մայիս.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
ՀՐԱՏԱՊ


«Եթե ուզում ենք ունենալ բարեփոխված տրանսպորտային համակարգ, պետք են համակարգային լուծումներ, ավտոբուսների ներկրմամբ հարցը չի լուծվելու». «Փաստ»

ՀԱՐՑԱԶՐՈՒՅՑ

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

Հալաբյան փողոցից Մաշտոցի պողոտա հասնելը, այն էլ, երբ Կիևյանը «կիսում եք» Օրբելի եղբայրների փողոցով, 10-15 րոպեի հարց է: Բայց մի թեթև խցանում, վթար կամ էլ պիկ ժամ, և կարճ թվացող ճանապարհն անվերջանալի է թվում: Առավոտյան և երեկոյան պիկ ժամերին անհնար է անգամ երթուղային կամ ավտոբուս «խցկվելը», թերևս մեր հարուստ լեզուն անգամ համապատասխան բառ չունի այդ տեսարանին: Արդարության համար ասենք՝ խնդիրն արդիական է թե՛ նախկին, թե՛ ներկա իշխանությունների օրոք, և ստացվում է նաև, որ այն չլուծվող է: Կանգառներում տրանսպորտին սպասող քաղաքացիներին հավատ չեն ներշնչում նաև խոստումները, որ ներմուծվող ավտոբուսներն ու տրոլեյբուսներն իրավիճակ են փոխելու մեր երթևեկության մեջ:

«Սպառողների խորհրդատվության կենտրոն» ՀԿ նախագահ Կարեն Չիլինգարյանը նշում է՝ այս ոլորտում համակարգային լուծումների կարիք ունենք, միայն ավտոբուսներ ու տրոլեյբուսներ ներկրելով խնդիրը չի լուծվի: «Ներկրվող միջին չափի ավտոբուսները հարց չեն լուծում: Դեռևս 2016-17 թթ. քննարկվում էին ոլորտում առկա և լուծում պահանջող խնդիրները: Դեռ այն ժամանակ ասվում էր, որ նախ պետք է գործի տրանսպորտային միասնական համակարգ: Մասնավորաբար, չվացուցակների միասնական համակարգ, որը կղեկավարվի մեկ կետից: Մեզ մոտ հիմա ամեն գիծ ու համար իր չվացուցակն ունի, դրանք իրար հետ չեն համընկնում: Կանգառում րոպեներ կարող ես սպասել, և մեկ ավտոբուս չգա, բայց հետո միանգամից տարբեր համարի ավտոբուսներ ու երթուղայիններ մոտենան կանգառին՝ իրար խանգարելով ու չզիջելով, մեկ-երկու շարք զբաղեցնելով, խցանումներ առաջացնելով:

Սրան զուգահեռ պետք է պարտադիր միասնական տոմսային համակարգ լինի: Սա ամբողջ քաղաքակիրթ աշխարհում կիրառելի լուծում է, բայց, չգիտես ինչու, մեզ մոտ սա դեռ չի կիրառվում: Ավտոբուսների մեջ տոմսարկղեր տեղադրվեցին, որոնք միայն 100 դրամանոց մետաղադրամ են ընդունում: 100 դրամանոց չունենալու դեպքում ուղևորը գումարը տալիս է վարորդին, որը ոչ թե մանրում է այն, այլ «ստանում է» ուղեվարձը: Արդյո՞ք սա կոռուպցիոն ռիսկեր չի պարունակում: Փոփոխություններ ոլորտում արվում են՝ նոր ավտոբուսներ են ներկրվել ու ներկրվում, բայց իրականում ոչ մի լուրջ փոփոխության ականատես չենք լինում, հիմնական հարցը դրանով որևէ կերպ չի լուծվում»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Չիլինգարյանը:

Զրույցի ընթացքում փաստում ենք, որ հատկապես սարսափելի է վիճակը առավոտյան ու երեկոյան ժամերին և շաբաթ-կիրակի օրերին, երբ աշխատանքն, ասենք, ժամը 22:00-ին ավարտելով, հնարավոր է՝ անհույս սպասես կանգառում և այդպես էլ չկարողանաս երթուղային նստել: «Այ, եթե տրանսպորտային միասնական համակարգ ունենանք, նման խնդրի առջև մեր քաղաքացիները երբեք չեն կանգնի: Դեռևս մի քանի տարի առաջ բրիտանական մի կառույցի ներկայացուցիչներ հետազոտություններ անցկացրեցին մեր երկրում, վերջնարդյունքում նշեցին, թե ինչպիսի տրանսպորտային համակարգ են պատկերացնում, օրինակ՝ ծրագրում նշված էր, որ առավոտյան, եթե չեմ սխալվում, 06:30-07:00-ից մինչ գիշերվա 23:30-00:00-ն տրանսպորտն անխափան, հստակ գրաֆիկով պետք է գործի:

Բայց այս ծրագիրն այդպես էլ կյանքի չկոչվեց: Հիմա երեկոյան ժամը իննից հետո որոշ երթուղիներ չեն գործում, որոշներն էլ շատ ուշ-ուշ են մոտենում կանգառներին: Վարորդներն ուղղակի կատարում են իրենց պլանը և գնում տուն, եթե ավելի պարզ լեզվով ասենք: Իսկ եթե գործեր միասնական համակարգ, վարորդը չէր մտածելու, թե որքան ուղևոր պետք է փոխադրի, այլ աշխատելու էր գրաֆիկով, մտածելու էր սահմանված ժամին աշխատանքը սկսելու և ավարտելու, ոչ թե ուղղակի պլան կատարելու մասին»,-նշում է մեր զրուցակիցը:

ՀԿ նախագահը համոզված է՝ մինչև համակարգային փոփոխություններ չկատարվեն, նկատի ունենալով նաև վերը նշվածները, որևէ դրական տեղաշարժ չի լինի, կկատարվեն քայլեր, որոնց արդյունքները, սակայն, ընդհանուր պատկերի վրա մեծ ազդեցություն չեն թողնի: Նշում է նաև, որ քաղաքում անընդհատ կարելի է խցանումների հանդիպել, ոմանք դա պայմանավորում են մեքենաների առատությամբ: «Մեքենաների շատ լինելը միայն մեզ մոտ չէ, այնպիսի դարում ենք ապրում, երբ մեքենաների առատության տեսանկյունից նույն իրավիճակն է գրեթե բոլոր երկրներում: Ուղղակի, ի տարբերություն շատ երկրների, մեզ մոտ քաղաքացիները նախընտրում են անձնական մեքենաներով տեղաշարժվել և տրանսպորտից չօգտվել անգամ կարճ ճանապարհ գնալու՝ մի կետից մյուս կետը հասնելու դեպքում: Կարող եմ իմ օրինակը բերել: Եթե տրանսպորտը նորմալ գործեր, իմանայի, թե որ ժամին է այն մոտենում կանգառին, որ գերծանրաբեռնված չէ, կամ թե ինչպես է աշխատում, տրանսպորտով կտեղաշարժվեի, ոչ թե անձնական մեքենայով:

Իսկ հիմա այլընտրանք չունեմ: Իմ նման շատերն են մտածում, մեքենա ունեցող քաղաքացիները նախընտրում են այդ տարբերակը անգամ քաղաքում տեղաշարժվելու համար, բայց եթե տրանսպորտային համակարգը նորմալ գործեր, վստահաբար կարող եմ ասել, որ շատերը կօգտվեին դրանից և մեքենաներն ուղղակի ավտոտնակից դուրս չէին բերի: Այստեղ նաև նշենք, որ երթևեկության մեջ մեծ թվով մեքենաներն էլ խցանումների պատճառ են դառնում, չմոռանանք նաև, որ քաղաքում մեծ խնդիր են ավտոկայանատեղիները: Մինչդեռ մեկ մեծ՝ 100-120 տեղանոց ավտոբուսի շնորհիվ տասնյակ մեքենաներ այլևս չեն լինի երթևեկության մեջ, իսկ դա մեծապես կբեռնաթափի մեր երթևեկությունը հատկապես պիկ ժամերին: Մյուս կողմից՝ հրաշալի լուծում կդառնա մետրոյի նոր կայարանների բացումը, բայց կա՞ արդյոք այդ հնարավորությունն առաջին հերթին, իհարկե, ֆինանսական տեսանկյունից:

Օրինակ՝ մետրոյի Աջափնյակի կայարանի բացմամբ որոշակիորեն երթևեկությունը կբեռնաթափվի, մի քանի կայարանի բացումն ավելի արդյունավետ լուծում կտա հարցին: Հստակ է մեկ բան՝ եթե ուզում ենք ունենալ բարեփոխված տրանսպորտային համակարգ, ապա պետք են համակարգային լուծումներ»,-եզրափակում է Կարեն Չիլինգարյանը:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

Սպասվում է կարճատև անձրև և ամպրոպ Վթար է․ մայիսի 5-ին և 6-ին ջուր չի լինելու Արտակարգ դեպք՝ Երևանում․ քաղաքացու բնակարանի ննջասենյակի պահարանից գողացել են 4 հազար դոլար «ՕՊԵԿ+»-ի երկրները համաձայնության են եկել նավթի արդյունահանման հետագա մեծացման մասին Կայծակի հարվածից երկու մարդ է մահացել, մի քանիսը՝ տուժել Իրանում «11» ֆիլմի գլխավոր հերոսին մարմնավորելու է Սոս Ջանիբեկյանը «Արտավազդ 2-րդ» ֆիլմը մեծ արձագանք է ստացելԵմենի վարչապետը հրաժարական է տվել «Հայաստան-Արցախ» ՀԵՄ-ի եւ «Կամուրջ» ՔՆ-ի միջեւ հուշագրի կնքումից հետո հայտարարեցինք, որ ունենք որոշում, որպես առաջին համատեղ ծրագիր մասնակցել՝ Մայիսի 9-ի Հայրենական Մեծ Պատերազմի հաղթանակի 80-ամյակի քայլերթինԽոշոր հրդեհ, այրվել են եղեգներով գերաճած դաշտեր և այլ տարածքներ․ ՌԴ (տեսանյութ) Փորձագետները զգուշացնում են՝ վտանգը չի անցել, Ստամբուլում կլինեն նոր ցնցումներ Մեդվեդեւը՝ Զելենսկուն. Հաղթանակի օրվա առիթով սադրանքի դեպքում ոչ ոք չի երաշխավորում, որ Կիեւում մայիսի 10 կլինի Ինչու՞ են ոմանք մեղադրում միայն ռուսներին և ոչ երբեք թուրքերին. Մենուա ՍողոմոնյանՎանաձորում տեղի ունեցած հրդեհի հետևանքով կան վիրավորներ Հրդեհ Վանաձորում. կա երկու տուժած ՆԳՆ ստորաբաժանումները մասնակցել են համապետական շաբաթօրյակին Արտակարգ դեպք, «Volkswagen»-ը բախվել է մեքենաների, ապա կոտրել քարե պարիսպն ու մասամբ կախվել․ Shamshyan Հաղթանակի օրն Ուկրաինայի կողմից իրական սադրանքի դեպքում ոչ ոք չի երաշխավորի, որ Կիևում մայիսի 10 կգա․ Մեդվեդև «Հնչեղ ապագա» համերգը միավորեց Հայաստանի և Ռուսաստանի պատանի երաժիշտներին Սևան քաղաքում հացատուն է այրվել․ մանրամասներ Համայն Ռուսիո Պատրիարք Կիրիլը ժամանել է Բաքու Երևանում «Volkswagen ID.4»-ը բախվել է կայանված «BMW»-ին Ադրբեջանցի զինծառայող է մաhացել Եթե Արցախ գնալու երջանիկ հնարավորություն ունենամ, առաջինը կայցելեմ ծնողներիս և զnհվшծ ընկերներիս գերեզմшններին. Սերժ Սարգսյան Նոր Նորքի ծեծկռտուքին պետք է հաջորդի քրեական և քաղաքական պատասխանատվություն. Ավետիք ՉալաբյանՍիրիա պետությունը, ինչպես որ կանխատեսել եմ, բաժան-բաժան է լինում․ Գեղամյան Հավատալով Արևմտյան կեղծ արժեքներին սեփական երկիրն ու ժողովրդին տանել կործանման չի կարելի. Մհեր ԱվետիսյանՈչ ոք չի կարող երաշխավորել, որ մայիսի 10-ը Կիևում կգա. Մեդվեդև Ստամբուլում երկրաշարժ է տեղի ունեցել Մորաքույր Մարիան, կղզուց փախուստն ու սրճային լիկյորի բաղադրատոմսը. «Փաստ»Հորդառատ անձրևի մասին է հաղորդվում ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ (3 ՄԱՅԻՍԻ). Շարժման մասնակիցները կաթվածահար են արել մայրաքաղաքի մի շարք փողոցներ. «Փաստ»Համաշխարհային էլեկտրաէներգիայի մատակարարման մեջ մաքուր էներգիայի մասնաբաժինը գերազանցել է 40 %-ը, սակայն արտանետումները դեռ աճում ենՀնդկաստան-Պակիստան հակամարտության աշխարհաքաղաքական դիապազոնը. «Փաստ»Ի՞նչ մտավախություն ունեն Բաքվում. «Փաստ»Ջուր չի լինելու Իշխանությունը քրեական հետապնդում սկսում է` լավ իմանալով, որ վերջում արդարացվելու են, սակայն նրա խնդիրը նրանց համար քաղաքականությունից դուրս «զբաղվածություն» ապահովելն է․ Աբրահամյան ԶՊՄԿ բնապահպանության բաժնի աշխատակիցները ապրիլի 21-30-ն այցելել են ձեռնարկության ազդակիր բնակավայրերի դպրոցներ«Ամեն ինչի դեմ պայքարեցինք, ամեն ինչին հաղթեցինք, բայց պատերազմի դեմ անզոր եղանք». սերժանտ Հայկ Մուրադյանն անմահացել է 2022 թ. սեպտեմբերի 13-ին Կուտականի դիրքերում. «Փաստ»«Բումերանգի էֆեկտը». ՔՊ-ն քաղում է իր ցանած ատելության պտուղները Հայկական եվրոբոնդերն ու թուրք-ադրբեջանական գումարները Մարդկանց աչքերն սկսել են բացվել, տեսնում են, թե ինչ է անում Փաշինյանի իշխանությունը. Ավետիք Չալաբյան Խոշոր վթար՝ Երևանում, «Ford Mustang»-ը դարձել է մի քանի մեքենաների ջարդի հեղինակ«Հրամայականն է ապրել ու արարել՝ հանուն այն հայրենիքի, որի սահմաններն անառիկ պահելու համար տղաներն ամենաթանկ գինն են վճարել». ընթերցողի սեղանին է «Նժդեհի հետնորդները» գիրքը. «Փաստ»Տարադրամի փոխարժեքն այսօր Պակիստանն ու Հնդկաստանը կրակել են միմյանց ուղղությամբ. 2 ուժերի հարաբերակցությունը Այս յոթ տարում Նիկոլից մի լավ բան չենք տեսել. քաղաքացի Հայաստանում կյանքից հեռացել է ԵՄ դիտորդական առաքելության անդամներից մեկը Բռնությունը դարձել է այս իշխանության կառավարման գործիք. Մենուա Սողոմոնյան Անցնող շաբաթվա ամփոփման շրջանակներում անդրադարձել ենք նաև Նոր Նորքի վարչական շրջանի ղեկավարի և նրա թիմակիցների կողմից ծեծի դեպքին. Մենուա Սողոմոնյան