Երևան, 05.Նոյեմբեր.2025,
00
:
00
ՀՐԱՏԱՊ


«Այսօր նոր որակի կրթության կարիք ունենք, մասնակի լուծումներն օգուտ չեն տալիս»

ՀԱՐՑԱԶՐՈՒՅՑ

Դեռ հստակ հայտնի չէ՝ նոր ուսումնական տարվա մեկնարկին դասերը կանցկացվեն հեռավար տարբերակով, թե ոչ: Դեռ գարնանը հեռավար կրթությանը հանկարծակի անցումը մի շարք հարցեր ու խնդիրներ առաջ բերեց: 

Ակնհայտ է, որ կրթության առանձնահատուկ կարիքներ ունեցող երեխաների դեպքում հատկապես հեռավար կրթությունն իր խնդիրներն է առաջ քաշում: 

«Դասավանդի՛ր, Հայաստան» համակարգային փոփոխությունների ծրագրերի ղեկավար Մանուկ Խաչատրյանը, սակայն, առաջարկում է կրթությանը վերաբերող ցանկացած հարց դիտարկել ընդհանուր կոնցեպտի մեջ:

«Ունենք մի իրավիճակ, երբ շատ երեխաներ ակամայից ձեռք բերեցին կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիքներ: Առօրյայում կրթության առանձնահատուկ պայմանի կարիքն ի հայտ է գալիս, երբ երեխան ուսումնառության ինչ-որ դժվարություն կամ հաշմանդամություն ունի: Հեռավար կրթության պայմաններում խնդիրը հետևյալն է՝ եթե երեխան չունի սարքավորում կամ էլ սարքավորումից օգտվել չի կարողանում, ինքը ևս ունի կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք: 

Ակնհայտ է, որ մեծ թվով աշակերտներ զրկված էին հեռավար կրթություն ստանալու հնարավորությունից: Մեր կրթական ամբողջ համակարգը պատրաստ չէր հեռավար կրթությանը: Լուրջ խնդիր ունեինք բոլոր սովորողների համար: 

Այլ հարց է, երբ առանց արտակարգ իրավիճակի, առանց արտակարգ պայմանների ինքնին արդեն իսկ ունես կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք, ուղղակի արտակարգ իրավիճակում քո այդ կարիքը սրվում է: 

Սա շատ կարևոր փաստ է, որ քննարկումները վերաբերում են ոչ թե կրթության առանձնահատուկ պայմանների կամ հաշմանդամություն ունեցող երեխաների ուսումնառությանը, այլ կրթական համակարգին, թե որքանով է այն արդյունավետ ներառական կրթություն իրականացնում, որքանով էր պատրաստ հեռավար կրթությանը և որքանով էր պատրաստ ներառական կրթություն իրականացնել հեռավար տարբերակով»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Խաչատրյանը:

Նշում է՝ երբ խոսում ենք դժվարությունների մասին, պետք է առանձնացնել մեկ կարևոր փաստ, այն է՝ մեր հանրակրթական դպրոցներում ստեղծված չեն պայմաններ, օրինակ՝ տեսողության կամ լսողության խնդիրներ ունեցող երեխաների համար: 

«Սա պայմանավորված է և՛ անհրաժեշտ տեխնոլոգիաների բացակայությամբ, և՛ ամենակարևորը՝ ուսուցիչների պատրաստվածությամբ: Մեր ուսուցիչներից շատերը նոր են սովորում, այդ առիթը քիչ-քիչ ստեղծում են պետությունը և տարբեր կազմակերպություններ, որպեսզի նրանք սկսեն իրականացնել ներառող դասավանդում կամ հատուկ տեխնոլոգիաների կիրառում կոնկրետ երեխաների դեպքում և այլն: 

Նույն իրավիճակը տեղափոխվեց հեռավար կրթության հարթակ: Այնպես չէ, որ ամեն ինչ շատ լավ էր, սկսվեց հեռավար ուսուցումը և կանգնեցինք խնդիրների առաջ: Հեռավար ուսուցման դեպքում առաջացան խնդիրներ, որոնց ուսուցիչները հանդիպեցին հեռավար ուսուցման գործիքներից օգտվելիս և ավելացավ երեխաների ունեցած տեխնոլոգիաների կիրառման հարցը: 

Շատ դեպքերում հեռավար ուսուցումն ավելի լավ հնարավորություններ է տալիս ուսումնառություն կազմակերպելիս, քանի որ երբ առօրյա կրթության ժամանակ երեխաներին համակարգիչներ և տեխնոլոգիաներ են պետք, ուսուցիչներից շատերը չեն կարողանում դրանցից ճիշտ օգտվել, ճիշտ հարթակներից և ճիշտ ձևերով, իսկ այս դեպքում բոլորն են համակարգչից օգտվում: 

Օրինակ՝ մեկը համակարգչում ունի գիրք ընթերցող ծրագիր, մյուսը՝ չունի, բայց այստեղ սկզբունքը նույն է, ուղղակի հարց է՝ ուսուցիչը որքանով է կարողանում ներառող դաս անցկացնել, ինչ մեթոդներ է կիրառում դասարանում կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխայի համար: Մյուս հարցն է՝ որքանով նա կկարողանա նույն բանն անել արդեն համակարգչով հեռավար դասեր անցկացնելիս: 

Մեր խնդիրներն այսօր գալիս են ուսուցիչների քիչ պատրաստվածությունից, դժվարություններից, որոնք ընդհանրապես կան ներառող դասավանդման մեջ: Երբ հեռավար կրթության պայմաններում խոսում ենք միայն այն երեխաների մասին, որոնք առանձնահատուկ հարմարեցումների կարիք ունեն, այդ դեպքում կթվա, թե խնդիրը միայն իրենց հետ է կապված և հարցն այսպես կդրվի՝ հարմարեցումը տրամադրեք, կրթությունը կլինի: 

Հարմարեցումն իրականում շատ հեշտ է տրամադրել, բայց երանի թե հարցը միայն դա լիներ: Տեխնիկան տրամադրելուց հետո պետք է կարողանալ այն ճիշտ օգտագործել: Ի դեպ, ԿԳՄՍ նախարարությունն էլ է նշում, որ իրենք խնդիր ունեն կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաների ուսումնառությունը հեռավար ձևով կազմակերպելու առումով: 

Նկատի է առնվում հարցի հետևյալ կողմը՝ հանդիպման հնարավորություն չկա, քանի որ չկա սարքավորում կամ ուսուցիչն, օրինակ՝ չգիտի, թե ինչպես պետք է աշխատի լսողության խնդիրներ ունեցող երեխայի հետ, բայց այստեղ հարց կա բովանդակային առումով՝ իսկ եթե ուսուցիչն ու աշակերտը հանդիպում են ոչ առցանց տարբերակով, ուսուցիչն ինչպես է դասն անցկացնում»,-նշում է մեր զրուցակիցը:

Խաչատրյանն ասում է՝ հեռավար կրթության համակարգ ունենալը շատ կարևոր է, այն տարածված է ողջ աշխարհում: Նա մի հետազոտության շրջանակներում կատարել է ուսումնասիրություններ՝ հասկանալու, թե ինչ հիմնական խնդիրներ ունեցան ուսուցիչները հեռավար կրթություն իրականացնելիս, որպեսզի վեր հանված խնդիրների վրա որոշակի առաջարկություններ ներկայացվեն: 

«Ուսուցիչները չունեն բազային տեխնոլոգիաները կիրառելու խնդիր, ուսուցչին «ZOOM» սովորեցնելով հեռավար կրթության հարցը չի լուծվի: Հանգում ենք այն խնդրին, որ մեր կրթական համակարգն ինչ-որ պահի ինչ-որ ուրիշ բան սկսեց պահանջել մեր ուսուցիչներից, և նրանք պատրաստ չէին դրան: 

Ուսուցիչը խնդիր ունի բազային ընկալման հետ, օրինակ՝ ինչ է ներառող դասավանդումը: Իրականում բոլոր ուսուցիչներն ուզում են սովորել, այս պայմաններում իրենց խթան էր պետք հասկանալու, որ իրենք կարիք ունեն թարմացնելու իրենց գիտելիքները: Ուսուցիչներին պետք է բացատրել, թե որոնք են սպասելիքներն այժմյան կրթությունից, և զուգահեռ՝ սովորեցնել գործիքներ: 

Ուսուցչին միայն «ZOOM»-ով դաս անցկացնել սովորեցնելը չէ, նա պետք է հստակ պատկերացում ունենա, թե ինչպես պետք է ներկայացնի նյութը, ինչ տառաչափ ու գույներ օգտագործի և այլն: Կարևոր է գիտելիքի փոխանցման ձևը՝ ինչպես նախագծել նյութը, որպեսզի այն ընկալելի լինի քո բոլոր աշակերտների համար:

 Եթե ուսուցիչն ինքն ընկալում է ներառող դասավանդումը, մոտեցում գտնելը ժամերի հարց է: Մենք այսօր նոր որակի կրթության կարիք ունենք, մասնակի լուծումներն այս պահին չեն օգնում: Այսօր աշխարհն է ընդհանրապես հետ ընկել կրթությունից, մենք ևս շատ երկրների հետ միասին հետ ենք ընկել կրթության համակարգում լավագույն փորձառություններից»,-եզրափակում է Մանուկ Խաչատրյանը:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Իշխանությունը կարող է գնալ արտահերթի Դասի ժամանակ առևանգել են ֆիզկուլտուրայի ուսուցչինԶՊՄԿ-ում մեկնարկել է «Վարքագծի կանոնագրքի և Քաղաքականությունների» ուսուցման գործընթացը44-օրյա պատերազմից առաջ լուծարվել են ՀՀ ԶՈւ չորս ռեզերվային գնդերը. Ավետիք ՉալաբյանՀայաստանը՝ գլոբալ ֆինանսական ու տեխնոլոգիական քննարկումների կենտրոնում Բոլոր փորձարկված շրթներկերում հայտնաբերվել է թունավոր կադմիում. վերջին հետազոտություններըԵրրորդ ժամկետի մոլորությունը և ժողովրդի մենակության վտանգը Ամիօ բանկը՝ հեղինակավոր Khaleej Times-ում Ինչպես է Փաշինյանը խաղում Ալիևի «Արևմտյան Ադրբեջանի» սցենարով Նոյեմբերը պատրաստվում է երեք մագնիսական փոթորիկների. երբ սպասել դրանցՀայաստան է ժամանել բիլիարդի բազմակի աշխարհի չեմպիոն Իոսիֆ Աբրամովը. Գագիկ ԾառուկյանՍերժ Սարգսյանի դեմ քրեական գործերը, որոնք հիմնված են կեղծ մեղադրանքների և մտացածին իրողությունների վրա, 7 տարուց ավելի է անպտուղ շարունակվում են․ Աբրահամյան Վթար. ջուր չի լինելու մի շարք հասցեներում Մենք շատ լավ ենք պատկերացնում գյուղացու հոգսը և պատրաստակամ ենք միշտ լինել նրա կողքին. Սևակ Խաչատրյան Մերձիշխանական շրջանակները ցնծում են. Ադրբեջանից ցորեն է գալիս Հայաստան․ Էդմոն Մարուքյան«Երջանկության քարտեզը»՝ ըստ աստղագուշակի նշաններիՄահացել է հեռուստահաղորդավար, դերասան Յուրի Նիկոլաևը Ուժեղ երկրաշարժ է տեղի ունեցել ՌԴ-ում ՀՀ տարածքում ավտոճանապարհները հիմնականում անցանելի են Իրավապահ մարմինների և պաշտոնյաների շրջանում գործում է վախը. Հոգեւորականների որս է սկսվել. Կոստանյան Ինչպե՞ս ապրել խաղաղ և անվտանգ․ համապարփակ անվտանգություն. ՀայաՔվե հիմնասյուներԴոլարն ու ռուբլին թանկացել են․ փոխարժեքն՝ այսօր Օրվա խորհուրդ ՌԴ-ն Ադրբեջանին այս տարի մատակարարել է առնվազն 5 միավոր ТОР-М2Е զենիթահրթիռային համալիր. քաղաքագետՕդի ջերմաստիճանն կբարձրանա 3-5 աստիճանով․ ի՞նչ եղանակ սպասել նոյեմբերի 5-ից 9-ը ԱՄՆ նահանգներից մեկի խոշոր հիվանդանոցը սխալմամբ մահվան մասին ծանուցումներ է ուղարկել ավելի քան 500 ողջ բուժառուի Ռուսական դռոնային հարձակում՝ 2 քաղաքացու մահվան պատճառ Կուպյանցի շրջանում Աշոտ Մովսիսյանը դարձել է Եվրոպայի Մ23 տարեկանների առաջնության ոսկե մեդալակիր ԱՄՆ-ն ցանկանում է Ռուսաստանի հետ կնքել մարտավարական միջուկային զենքի վերահսկողության մասին պայմանագիր Կոտրել են սգո սրահի ապակիները և փորձել գողություն կատարել ՌԴ նախագահը Ալեքսանդր Նևսկու շքանշան է շնորհել Հայ Առաքելական եկեղեցու Ռուսաստանի և Նոր Նախիջևանի թեմի առաջնորդ Եզրաս արքեպիսկոպոսին ՉԼ․ ՊՍԺ-ի եւ «Բավարիայի» մեկնարկային կազմերը Հայաստանում էլեկտրական սկուտերների հետ կապված վթարների թիվն աճել է ավելի քան երեք անգամ Կաթողիկոսն ընդունել է Արգենտինայի օրենսդիր մարմնի ներկայացուցիչներին Ռուսական ծագման ցորենը ՌԴ-ից երկաթուղով տեղափոխվում է Հայաստան՝ Ադրբեջանի տարածքով. Պապոյան Կյանքից հեռացել է ռուս հայտնի հեռուստահաղորդավար Յուրի Նիկոլաևը 2 մարդ զոհվել է, 3-ը՝ հոսպիտալացվել․ Ծաղկահովիտ-Ապարան ճանապարհին մեքենաներ են բախվել 13-ամյա Տիգրան Համբարձումյանը՝ բաց կայծակնային շախմատի մրցաշարի չեմպիոն ԱՄՆ-ը նոր պատժամիջոցներ է սահմանել Չինաստանի և Հյուսիսային Կորեայի դեմ Վթար է. նոյեմբերի 5-ին, 6-ին, 7-ին ջուր չի լինելու 400 հազար մարդ մեր երկրում աշխատում է, բայց աղքատ է. տնտեսական աճ է պետք Սպանված 3-ամյա Տիգրանի քույր ու եղբայրները տեղափոխվեցին ՀՕՖ Տիգրան Բարսեղյան․ Շատ եմ ափսոսում, որ առաջիկա կարեւոր խաղերում չեմ կարողանալու լինել դաշտում ՀՀ քաղաքացիներն օտարերկրյա վարորդական վկայականով 3 ամսից ավելի վարելու դեպքում կտուգանվեն Վահագն Խաչատուրյանը և Հունգարիայի նախագահը քննարկել են Հայաստանի և Հունգարիայի միջև հարաբերությունների սերտացման հնարավոր ուղիները Արցախի ոչ նյութական ժառանգության և թատերական ավանդույթների վերականգնման ճանապարհին Երբ խճճվում ես այլևայլությունների մեջ և սուտ օրակարգի հետևում, թե իբր եկեղեցի ես «փրկում» կամ «մաքրում»․ այլևս լսում եք, բայց չեք հասկանում, նայում եք, բայց չեք տեսնում․ Տավուշի թեմի Առաջնորդական տեղապահ «Արևի մարդիկ». խորեոդրամա ապագայի հանդեպ վստահության մասին՝ ժամանակակից բալետի լեզվով «Միասնություն» շարժման ղեկավար Արման Վարդանյանը ներկա է գտնվել Մոնակոյում ՀՀ Անկախության տոնին նվիրված միջոցառմանը (տեսանյութ, լուսանկարներ) Երևան-Գյումրի ավտոճանապարհին բախվել են «BMW X5»-ը և «Opel Astra»-ն․ կա 3 վիրավոր