Երևան, 06.Նոյեմբեր.2025,
00
:
00
ՀՐԱՏԱՊ


«Հայաստանում ավտոշուկան անառողջ վիճակում է.լուրջ և կշռադատված որոշումների կարիք կա»

ՀԱՐՑԱԶՐՈՒՅՑ

Երևանի տարբեր հատվածներում «Վաճառվում է» մակագրությամբ բազմաթիվ մեքենաների կարելի է հանդիպել։ Գաղտնիք չէ՝ ներկայումս կա ներմուծված մեքենաներն արտահանելու կամ էլ տեղական շուկայում սպառելու խնդիր։ Ավելի հաճախ ավտոներկրողները մեղադրում են տեղական իշխանություններին առաջացած խնդիրներին լուծում չտալու համար, նշում են, որ, օրինակ՝ գրավադրել են իրենց բնակարանները, գումար փոխառել և այժմ ստիպված են տոկոսներ վճարել, բայց գրեթե մշտապես շրջանցում են այն հարցը, որ նախքան մեքենա կամ էլ որևէ այլ ապրանք ներմուծելը ցանկացած անհատ պետք է նախ և առաջ հաշվարկի սեփական հնարավորությունները, նույն այդ հաշվարկների միջոցով հասկանա՝ կարո՞ղ է արտահանել այդ մեքենաները, որքա՞ն մաքսատուրք կամ այլ վճարներ պետք է վճարի, ի վերջո, արդյունքում կկարողանա՞ ոչ միայն իր ծախսերը հոգալ, դեռ մի բան էլ շահույթ ստանալ։

Ավտոարտադրողների պաշտոնական ներկայացուցիչների ասոցիացիայի նախագահ Արտյոմ Պետրոսյանը նախ նշում է՝ իրենք ներկայացնում են մեքենաների պաշտոնական ներկրողներին և հանդիսանում ավտոարտադրողների ներկայացուցիչները, այնուհետև անդրադառնում ոլորտում առկա խնդիրներին. 

«Դեռևս անցած տարվանից մի քանի անգամ բարձրացրել ենք այն հարցը, որ մեքենաների ներմուծման գործընթացը շատ շուտով կարող է նմանատիպ խնդրի առաջ կանգնել, որովհետև իրականում անտեսվել են եվրասիական տնտեսական միության տեխնիկական կանոնակարգի պահանջները։ Բացի նրանից, որ բարձրացել են մաքսատուրքերը, կա նաև տեխնիկական կանոնակարգ, որը հստակ չափորոշիչներ է սահմանում։ 

Բացի դրանից, կա պայմանագիր, որով Հայաստանը միացել է ԵԱՏՄ-ին։ Այնտեղ հստակ սահմանված էին չափորոշիչները, թե ինչ տիպի մեքենաներ և ապրանքներ կարող են ներմուծվել Հայաստան։ Խնդիրը, երևի թե, ծագել է նրանից, որ պետական մարմինները ինչ-որ տեղ պատշաճ ուշադրություն չեն դարձրել հարցին, ներկրողները՝ ֆիզիկական անձինք, որոնք «պատուհան» են ունեցել որոշակի գումար աշխատելու համար, ծանոթ չեն եղել թե՛ օրենքներին, թե՛ չեն կանխատեսել հնարավոր վտանգները։ Հիմնականում խնդիրը սա է։

 Այժմ պետք է լուծում գտնել, որովհետև կան մարդիկ, որոնք կարող են հայտնվել ֆինանսական շատ լուրջ խնդիրների առջև, եթե մեքենաները չիրացնեն, բայց մյուս կողմից էլ ԵԱՏՄ պայմանագրով Հայաստանն իրավունք չունի այդ մեքենաներն արտահանել, ընդ որում, ոչ թե հիմա իրավունք չունի, այլ չի էլ ունեցել։ Խնդիրը մեկ օրում չի ծագել, այն կուտակվել է և այս պահին «պայթել», քանի որ ներկայումս Հայաստանից դեպի ԵԱՏՄ երկրներ մեքենաների արտահանման ծավալը մեծ է»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Պետրոսյանը։

Նա ընդգծում է՝ քաղաքային իշխանություններն այստեղ ընդհանրապես անելիք չունեն, այս խնդիրը երբևիցե չի եղել ու հիմա էլ նրանց իրավասությունների մեջ չէ։ «Մաքսային մարմինները կարող էին ժամանակին դրան մեծ ուշադրություն դարձնել, բայց կար նաև հակառակ խնդիրը՝ մարդիկ որոշակի հարկեր էին մուծում, որոնցից էլ բյուջեի մուտքեր էին առաջանում, իսկ սա որոշակի դրական արդյունք թողել է պետբյուջեի վրա»,-նշում է մեր զրուցակիցը։

Արդյոք ունեցե՞լ ենք ոլորտում իրազեկման խնդիր։ Պետրոսյանն արձագանքում է. «Իսկ ո՞վ պետք է իրազեկեր։ Եթե ես գործունեություն եմ վարում, ապա ենթադրվում է, որ պետք է ծանոթանամ այդ ոլորտին առնչվող որոշակի օրենսդրական սահմանափակումներին, հնարավոր ռիսկերին, վտանգներին։ Կարող ենք խոսել մեր հասարակության իրավագիտակցության ցածր մակարդակի մասին առհասարակ տարբեր ոլորտներում։ Առանց որևէ մեկին մեղադրելու, բայց հաճախ սովոր չենք ծանոթանալ օրենքներին, կրթվել, հասկանալ, թե ինչ ոլորտում մեզ ինչ կարող է սպասել։ Մասնավոր ներմուծողների հատվածում իրենք ունեն իրավաբանական մի քանի կառույց, որոնք կարգավորում էին նրանց աշխատանքը, անգամ միավորում ունեն։ Երևի թե, այդ միավորման պատասխանատվության խնդիրն էր, որ այս ամենի մասին իրենց շահառուներին պետք է տեղեկացնեին, ասեին, թե ինչ խնդիրներ կարող են առաջանալ»,-ընդգծում է ասոցիացիայի նախագահը։

Անդրադառնում ենք մեր երկրում մեքենաների ոլորտին և այն տեսակետին, որ հաճախ Հայաստանը հին մեքենաների գերեզմանոց են անվանում։ Պետրոսյանը շեշտում է՝ երկար տարիներ է, ինչ Հայաստանում ավտոշուկան անառողջ վիճակում է։ «Հասկանում ենք, որ մեր բնակչության գնողունակությունը շատ բարձր չի, հիմնականում գնում են շատ ավելի էժան, օգտագործված, որոշակի տեխնիկական խնդիրներով ավտոմեքենաներ։ 

Այսօր մեքենաների ջարդոնների վերամշակումը շատ լուրջ ներդրումներ, տեխնոլոգիաներ և գիտելիքներ է պահանջում, որոնք այս պահին գոնե Հայաստանում չկան։ Մեքենան ինքնին շատ բարդ տեխնոլոգիական արտադրանք է։ Խոսքը ոչ միայն մետաղի, այլ նաև պլաստմասայից տարրերի, մարտկոցների մասին է։ 

Դա մի քանի փուլերից բաղկացած գործընթաց է։ Երևի թե, կարիք կա համատարած գույքագրման՝ հասկանալու, թե որ մեքենաները չպետք է շահագործվեն։ Ակնհայտ է, որ հին մեքենաները պարբերաբար դուրս են գալու շահագործումից, չկա մեքենաների վերամշակման և արտահանման գործընթացը, թեկուզ որպես ջարդոն։ Այստեղ նաև խնդիր է՝ ո՞վ է այդ ջարդոնը տանելու։ 

Դրա լուծումը որպես կազմակերպություն չենք տեսնում։ Ակնհայտ է, որ սա ներկայումս չունի մասնավոր լուծում, անհատ ներդրողը դժվար թե մտնի այս գործընթացի մեջ։ Մեքենայի վերամշակումից հետո ի՞նչ պետք է արվեն այդ նյութերը, դա էլ է հարց։ Ամբողջ աշխարհում ընդունված պրակտիկա է, որ մեքենաների վերամշակումից հետո նյութերն ուղղվում են մեքենաների արտադրմանը։ Շատ արտադրողներ իրենք են բացում վերամշակման գործարաններ, հին մեքենաները վերամշակում են, նոր ավտոմեքենաներ արտադրում։ Եթե Հայաստանում վերամշակման գործարան բացվեց, ինչի՞ համար կարող է օգտագործվել վերամշակված պլաստիկը, մետաղը կամ ապակին»,-նշում է մեր զրուցակիցը։

Նա ընդգծում է՝ այս դաշտը լուրջ և կշռադատված որոշումների կարիք ունի։ «Արագ կայացված որոշումները, որոնք կարող են լավը թվալ, ունակ են նույնիսկ վնասելու։ Դրա համար ճիշտ է երկարատև աշխատանքը։ Փորձում ենք պետական մարմինների, շրջակա միջավայրի նախարարության հետ շփումների ընթացքում հասկանալ, թե առհասարակ մեքենաների ոլորտն ինչպես է զարգանալու, որովհետև նոր միտումներ կան, օրինակ՝ էլեկտրական մեքենաների արտադրությունը և այլն։ Կան բազմաթիվ խնդիրներ։ Ոլորտի առողջացումը շատ արագ տեղի չի ունենա, որովհետև վիճակն իրոք շատ ծանր է։ Եթե ամեն ինչ ճիշտ ուղղությամբ գնա, առնվազն 5-10 տարի է պետք, որպեսզի նմանվենք ոչ թե աշխարհի ամենաառաջատար, այլ գոնե եվրոպական միջին զարգացվածություն ունեցող երկրներին»,-եզրափակում է Արտյոմ Պետրոսյանը։

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

«Երրորդ տարին էր, որ հայտ էի ներկայացնում, երբեք չեմ հանձնվել». Ալբերտ Արմենակյանի երազանքի ճանապարհը՝ դեպի «Մանկական Եվրատեսիլ» Տարվա սկզբից ի վեր Հայաստանում ճանապարհատրանսպորտային պատահարներից մահացել է 226 մարդ Պետք է խուսափել ընդհարումներից, ներդաշնակ գործակցել․ Արամ Ա Վեհափառ Հայրապետի ուղերձը Արմեն Գրիգորյանը Մոսկվայում ելույթ է ունեցել խաղաղության ու «Թրամփի ուղու» մասին Ադրբեջանի տարածքով տեղափոխվող ռուսական ցորենի առաջին խմբաքանակը հասել է Հայաստան․ Պապոյան ՀՀ ԱԳՆ գլխավոր քարտուղարն ընդունել է Եվրոպական հանձնաժողովի պաշտոնյային Հովիկն ասաց՝ Նիկոլին չեմ կարող մենակ թողնել Ալիևը հանձնարարականներ է տալիս «Հայաստան ադրբեջանցիների վերադարձի» համար․ իրանագետ Ե՞րբ կմեկնարկեն դպրոցների ձմեռային արձակուրդները Լևոն Արոնյանը դուրս է եկել 2025 թ. ՖԻԴԵ-ի շախմատի աշխարհի գավաթի 3-րդ փուլ Հայտնի է ուսուցիչների 2025 թ. կամավոր ատեստավորման ժամանակացույցը «Գագիկ Ծառուկյան» հիմնադրամի աջակցությամբ «Առաջարկ Հայաստանին» նախաձեռնության շրջանակներում իրականացվող մրցույթում իր ակտիվ ներգրավվածությունն է ունենալու «Հայաստան- Արցախ» ՀԵՄ-ըՓաշինյան, բարոյականության հարցով ես զբաղված, բայց Ալիևի զավթողական ծրագիրը աղբարկղ չես ուղարկում Ռուսաստանն ու Հայաստանը ամրապնդում են ռազմավարական համագործակցությունը՝ նոր երկաթուղային երթուղու միջոցով Վաղվանից ջերմաստիճանը կբարձրանա՞ ՀԱՄԱՍ-ը Իսրայելին կփոխանցի ևս մեկ պատանդի դի Վթար է․ ջուր չի լինելու նոյեմբերի 6-ին և 7-ին Աշխարհում կա՞ այլ օրինակ, որ հանրային ծառայություն մատուցող ընկերության սեփականատերը առաջարկի նվազեցնել ծառայության արժեքը, իսկ պետությունը մերժի դա իրագործելՓաշինյանը Կիպրոսում Հայաստանի ռազմական կցորդ է նշանակել Հայաստանում սոցիալական արդարությունն այլընտրանք չունի․ Մհեր ԱվետիսյանՄահացել է Ռուբեն Ներսիսյանը Պրեմիերա. Լիլիթ Հովհաննիսյան, Կարո Այրումյան`«Ինձ թվում ա» Բնակարանում հայտնաբերվել է կնոջ մարմին. տեղում ամուսինը ոստիկաններին հայտնել է, որ ինքն է նրան կյանքից զրկել Այս իշխանությունը բանտում է հայտնվելու, այլ տարբերակ չկա. Ցոլակ ԱկոպյանՀայաստանում առնվազն կես միլիոն մարդ գտնվում է աղքատության ճիրաններում. Հրայր ԿամենդատյանԱրարատԲանկը` «Ուրարտու» ֆուտբոլային ակումբի տիտղոսային հովանավորՍկանդալ Սևանի շուրջ. ինչո՞ւ նույնիսկ Փաշինյանի կողմնակիցները չկարողացան լռելՖլիկ․ Հերթական ցնդաբանությունն է Մետրոպոլիտենն արդեն գործում է բնականոն ռեժիմով Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև հռչակագրի ստորագրումը կարևոր հանգրվան է երկար սպասված խաղաղության ճանապարհին. ԱԽIDBank-ի Վարչության նախագահ Մհեր Աբրահամյանի հարցազրույցը Khaleej Times-ինՏեղի է ունեցել հայ մեծ բանաստեղծ և հասարակական գործիչ Վահան Տերյանի 140–ամյակին նվիրված գիտաժողով ՀՀ ԶՈՒ հետախույզի մասնագիտական տոնի առթիվ մի շարք զինծառայողներ պարգևատրվել են Ռուսաստանը պատրաստվում է միջուկային զենքի փորձարկման․ ինչ է ասել Պուտինը Արագածոտնի մարզի պարեկները 24-ամյա երիտասարդի մոտ մարիխուանայի նմավող զանգված են հայտնաբերել Առաջարկվում է հունվարի 27-ը սահմանել Հայրենիքի պաշտպանության համար զոհվածների հիշատակի օր Այշատ Բայմուրադովայի մահվան օրը նրա Երևանի բնակարանում չեչեն տղամարդ է եղել, ում դատել են ԻՊ-ի ֆինանսավորման համար․ ԶԼՄ Աշխարհի գավաթ․ Հայ շախմատիստները թայ-բրեյքում կպայքարեն երրորդ շրջանի ուղեգրերի համար Հայտնաբերվել է ապօրինի զենք-զինամթերք. շուրջ 30 անձ ձերբակալվել է Երևանում ալկոհոլի ազդեցությամբ մարդիկ «հարձակվում են» քաղաքացիների վրա․ ի՞նչ է անում ՆԳՆ-ն (տեսանյութ) Վթար «Բոռա» ռեստորանային համալիրի դիմաց, բախվել են «Toyota», «Mitsubishi» և «Opel», 2 վիրավորներից մեկն անչափահաս էԻնչ վիտամիններ է անհրաժեշտ ընդունել աշնան և ձմռան շրջանումՄհեր Ախտոյանի ընտանիքը հեռացվել է Փարաքարից Պետդուման գնահատել է ընտանի կենդանիների վրա հարկ սահմանելու հեռանկարներըԼևոն Արոնյանը դուրս է եկել 2025 թվականի ՖԻԴԵ-ի շախմատի աշխարհի գավաթի երրորդ փուլ Գեղակերտի դպրոցի տնօրենն իրենց տանը ցուցակով օգնություն է բաժանում, նա ընտրատեղամասի նախագահ է Երկու ճանապարհներն էլ անհրաժեշտ են Ադրբեջանն իր տարածաշրջանների հետ կապելու և երկրների միջև տրանսպորտային միջանցքներ ստեղծելու համար Բժիշկը զգուշացրել է ելակի թաքնված վտանգների մասինՀայաստանի և Ադրբեջանի հարաբերությունները դեռևս չեն կարգավորվել. Շոյգու Վթար. հարյուրավոր հասցեներում նոյեմբերի 6/7-ին ջուր չի լինելու