Երևան, 06.Նոյեմբեր.2025,
00
:
00
ՀՐԱՏԱՊ


«Տպավորություն է, որ ովքեր տնօրինում են միջոցները և լծակները, չեն գիտակցում` ինչն է կարևոր, ինչը՝ ոչ»

ՀԱՐՑԱԶՐՈՒՅՑ

Խմբագիր-սցենարիստ Անուշ Բաբայանը կարծում է, որ մշակութային կյանքի բնութագրման առումով երկակի պատկեր ունենք: 

«Մի կողմից՝ ունենք շատ մեծ ակտիվություն: Քանի որ մշակութասեր, արվեստասեր ժողովուրդ ենք, սեփական նախաձեռնությամբ, մեծ դժվարությամբ գումար հայթայթելով, ամեն մեկն իր ոլորտում կազմակերպել է ու կազմակերպում է միջոցառումեր՝ համերգային ակտիվ կյանք, վերջին տարիներին գրահրատարակչության ֆենոմենալ զարթոնք, նկարիչների ցուցահանդեսներ, կինո և թատերական փառատոններ: Այսինքն՝ արտաքին միջոցառումների առումով մեծ ակտիվություն կա: 

Բայց եթե վերցնենք ամեն մի ոլորտի ներքին խոհանոցը, ճահճացման անելանելիության զգացում, իհարկե, կա»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Բաբայանը:

Նա նշում է, որ ոչ միայն իր, այլև շատերի կարծիքով՝ կա պետական միջոցների անտրամաբանական, սխալ բաշխում: 

«Տեսնում ենք, որ օգտակար շատ նախագծեր դուրս են մնում ֆինանսավորումից, բայց ինքնանպատակ շատ նախագծեր ստանում են պետական ֆինանսավորում: Արվեստի մարդկանց համար աշխատելն իրոք դժվար է:

 

Կարող եմ օրինակ բերել կինոյի ոլորտը, քանի որ վերջին տարիներին հատկապես այդ ոլորտի հետ եմ առնչվում: Երազանք մնաց տեսնել, որ ուսանողներն ունենան կայուն պետական ֆինանսավորում՝ ֆիլմեր նկարահանելու համար: 

Մի բան, որն արվում է ուրիշ երկրներում. կա սերնդափոխության խնդիր, պիտի աճես, նկարահանես, փորձ կուտակես:

 

Որքան կարելի է զրո բյուջեով, ընկերներին խնդրելով, սեփական նախաձեռնությամբ ինչ-որ բան անել: Իհարկե, օրենք գրելը լավ է, բայց դրանով արվեստ չի ստեղծվում, ուրիշ խթաններ են պետք: 

Խորհրդային Միության փլուզումից հետո շատ երկրների, օրինակ՝ Ռուսաստանին, Բելառուսին, Էստոնիային, Վրաստանին հաջողվեց վերականգնել իրենց կինոստուդիաները: 

Ստացվում է, որ մեզ մոտ չկա համապարփակ, գրագետ, պրոֆեսիոնալ մոտեցում ստեղծագործողների կամ ոլորտների աշխատողների գործունեությունն ավելի հեշտ ու հնարավորությունները ավելի լայն դարձնելու համար:

Դժվարություններ կան հատկապես այն աշխատողների համար, որոնք անկախ են, որևէ խմբի, կառույցի հետ ինչ-որ հարաբերությունների մեջ չեն»,-ընդգծում է մեր զրուցակիցը:

Նա նշում է՝ շատ մեծ դժվարություններ կան հատկապես ֆինանսներ հայթայթելու հարցում: «Ստանում ես առաջարկներ դրսից, սակայն քո կողմից ներդրում անելու հնարավորություն չունես: 

Միայն ֆինանսական հնարավորություն չունենալու պատճառով զրկվում ես ներկայանալու հնարավորությունից: 

Բայց մյուս կողմից էլ տեսնում ես՝ ծեծված, ոչինչ չասող, անընդհատ կրկնվող միջոցառումներն իներցիայով ստանում են իրենց ֆինանսավորումը, առաջ են գնում»,ասում է սցենարիստը:

Բաբայանը կարծում է՝ Հայաստանը ժամանակակից շատ գործընթացներից բավականին հեռու է, ավելի մեկուսացած, ընդ որում՝ տարբեր պատճառներով: «Սա չէի կապի առանձին ստեղծագործողների հետ: 

Օրինակը նորից բերեմ կինոարտադրության ոլորտի վրա: Կինոն թանկ հաճույք է, թիմային աշխատանք: 

Մենք չունենք «Ա կլասի» փառատոնի մասնակցած, հաղթանակով վերադարձած և հայկական կինոարդյունաբերությունը որպես գործոն ցույց տված գոնե մեկ կամ մի քանի ֆիլմ, գոնե մեկ հեղինակավոր փառատոն, որտեղ կհնչեր Հայաստանի անունը, և երկիրը երևար որպես որակյալ, բարձրակարգ ֆիլմ արտադրող երկիր:

Ունենք երկրի ներսում անցկացվող փառատոններ, որոնց մասնակցում են շատ շնորհալի երիտասարդ ռեժիսորներ: Ստացվում է, որ այստեղ առանձին անհատների ստեղծագործական անպտղության խնդիրը չէ: 

Շատերի դեպքում սա կկապեի դրսում ներկայանալու հնարավորություն չունենալու հետ: 

Հայաստանում կա պետական քաղաքականության բացակայություն կինոլորտի հանդեպ, որն ամենամասսայական, ամենաներկայանալի, երկրի հեղինակությանը և ստեղծագործողին շատ մեծ դիվիդենտներ բերող ոլորտն է»,-նշում է Բաբայանը, երբ հարցնում եմ՝ արդյոք չունի՞ այն տպավորությունը, որ Հայաստանում ստեղծվող մշակութային գործերը, կարծես թե, միայն սեփական լսարանի համար են և ներկայանալի չեն արտերկրում:

Անդրադառնում ենք նաև մշակույթի նկատմամբ պետական քաղաքականությանը: 

«Ոչ թե կա բացարձակ արհամարհանք կամ անտեսում, այլև, ցավոք սրտի` չգիտակցված մոտեցում: Կողքից տպավորությունն այնպիսին է, որ նրանք, ովքեր տնօրինում են միջոցները, լծակները և այլն, չեն գիտակցում` ինչն է կարևոր, ինչը՝ ոչ, ինչն է հեռանկարային, ինչը՝ ոչ, և այսպես շարունակ: 

Սա խնդիր է դառնում: 

Եթե սա գիտակցվեր, մոտեցումներն էլ կդառնային ավելի նպատակային ու արդյունավետ:

Պետք է հիմնավոր մի բան փոխել, եթե ուզում ենք, որ մշակութային ոլորտն արթնանա ոչ միայն կարմիր գորգեր փռելու, սիրուն միջոցառումներ կազմակերպելու իմաստով: 

Կարևորը՝ ոլորտի ներսում չլինեն այն զգացողություններն ու հուսահատեցնող դժվարությունները, որոնք, իրոք կան»,-հավելում է Ա. Բաբայանը:

Շատերը խնդիրներ են տեսնում նաև կրթության ոլորտում, նշում են, որ ուսուցման մեթոդները հնացած են, տեխնիկական միջոցները՝ նույնպես: Խմբագիր-սցենարիստն ընդգծում է՝ արվեստի ոլորտում կրթություն ապահովող բուհերում կան խնդիրներ:

«Կա դասախոսների սերնդափոխության խնդիր: Աշխատավարձերի ցածր լինելու պատճառով այդ աշխատանքը երիտասարդների համար գրավիչ չէ: 

Միևնույն ժամանակ, եթե երիտասարդներն էլ գալիս են դասավանդելու, նրանց էլ պետք է ֆիլտրել՝ որակյալ կադրեր գտնելու համար: Ժամանակը առաջ է գնում, շատ բան հնանում է, շատ բան պետք է փոխվի հատկապես կրթության ոլորտում: 

Ամեն ինչ պետք է այնքան խելացի կազմակերպել, որ ապագայում կոնկրետ ոլորտի համար պետությունը հանգիստ լինի, սահուն կերպով սերնդափոխություն իրականացվի:

Նորից կինոյի ոլորտի վրա օրինակը բերեմ. դասագրքերը հին են, այսօր այլ տեխնիկական միջոցներով են աշխատում, այլ սկզբունքներով են կադրեր պատրաստում: 

Սա պետք է հաշվի առնել, ժամանակին համընթաց գնալ: 

Պետք է նորացնել դասավանդման մեթոդները, դասախոսական կազմը և այլն: 

Ու ամենակարևորը՝ ուսանողներն ունենան հույս, որ հենց այնպես չեն սովորում:

 

Հետագայում հնարավորություն են ունենալու հետաքրքիր գործեր ստեղծելու: Ի վերջո, միայն լավ կյանք փնտրողները չէ, որ հեռանում են երկրից: 

Շատ լավ երիտասարդներ են հեռանում, որովհետև դրսում հնարավորությունները շատ մեծ են: Վատատեսության մեջ ընկնելու խնդիր չկա, բայց ավելորդ լավատեսության առիթ էլ չկա, որովհետև խնդիրներն ու դժվարությունները շատ են»,եզրափակում է մեր զրուցակիցը:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Որպես անհետ կորած որոնվում է 29–ամյա արցախցի Արսեն Թեւոսյանը Արես Հակոբյանը հաղթել է չեխ մրցակցին Ադրբեջանը Մեծ Բրիտանիայի հետ ռազմավարական գործընկերության հարցեր է քննարկել Մեզ վստահեցրել են, որ Զանգեզուրի ճանապարհում Իրանի համար որևէ սպառնալիք չկա. Արաղչի Վարդան Ղուկասյանի առողջական վիճակը կտրուկ վատացել է․ փաստաբան Բռնցքամարտիկ Տիգրան Խաչատրյանը հաղթեց բոսնիացի բռնցքամարտիկին․ տեսանյութ Պարզեցվել են կենսաթոշակների նշանակման ընթացակարգերը Գողություն՝ Արթիկի հյուրանոցառեստորանային համալիրներից մեկում․ թռցրել են անգամ սեփականատիրոջ որդու կիսավերարկուն Ավտովթար՝ Արագածոտնի մարզում․ բախվել են «SHACMAN» բեռնատարը և «Opel Astra»-ն. հայրը և 2 անչափահաս երեխաները տեղափոխվել են հիվանդանոց Լոռու մարզի քրեական ոստիկանները սպանության դեպք են կանխել․ 5 անձ ձերբակալվել է Բաքվում քննարկել են «Արևմտյան Ադրբեջան» վերադառնալու հարցը 2026-ի հունվարի 1-ից նույնականացման միջոցներով դրոշմավորման ենթակա ապրանքների ցանկն ընդլայնվում է Տարիներ շարունակ մեր գլուխներն եք արդուկում, թե Արցախը ճանաչեցիք Ադրբեջանի մաս, որ հակընդդեմ պահանջներ չլինենԻրազեկում․ գործարկվելու է էլեկտրական շչակ Ռուսաստանը գերազանցում է ԱՄՆ-ին միջուկային կարողություններով Նոր Նորքում Chevrolet-ն բախվել է բետոնե արգելապատնեշին. 26–ամյա վարորդին հասցրել են հիվանդանոց Հրդեհի ահազանգ Թումանյան փողոցում․ ինչ վնասներ են եղել Ուկրաինան Լատվիայից ստացել է 21 զրահափոխադրիչ Թոշակառուների համար դեղերի գներն անհասանելի են. Հրայր ԿամենդատյանՀայոց եկեղեցին փորձում են բնաջնջել միայն մեր թշնամիները և մեկ էլ Փաշինյանը. Արմեն ՄանվելյանՀամապարփակ պաշտպանությունն այն է, երբ ամեն մեկն իր տեղում և ոլորտում գիտի իր անելիքը. Մենուա ՍողոմոնյանԵրվանդ Երկանյանի սիմֆոնիկ «Ձոն»-ը՝ Էդուարդ Թոփչյանի ղեկավարությամբ. Երևանում կայացել է պրեմիերանԽոշոր վթար՝ Երևանում, 26-ամյա վարորդը «Chevrolet»-ով բախվել է արգելապատնեշի և տեղափոխվել է հիվանդանոցՄինչև ո՞ւր կհասնի ոսկու գինըՀաղորդում հանցագործության մասին. ՔՊ-ականները անցել են վարչական ռեսուրսի օգտագործմանն ու կաշառքի Ինչու է սրացել Նիկոլի «Սերժացավը»․ Արմեն ԱշոտյանԲիզնես վարկի նոր, շահավետ առաջարկ ԱրարատԲանկից․ «Արի մեզ մոտ» Իշխանության փոփոխություններն են գարանտը զարգացող, նորմալ, ժողովրդավար երկրի, իսկ ժողովրդավար երկիրն էլ գարանտն է զարգացող տնտեսության. Նարեկ Կարապետյան «Համահայկական ճակատ» կուսակցությունը՝ Հայաստանի եզդիական համայնքի կողքին Արյան ճնշման վերահսկման լավագույն դեղամիջոցները. ինչ են խորհուրդ տալիս բժիշկներըՆոր օդային հասանքներ են ներթափանցում Հայաստան․ Գագիկ Սուրենյանը՝ եղանակի մասինԻնչու է մեկ ականջակալ օգտագործելը վտանգավոր. թաքնված սպառնալիք Ցորենի գնացքներն ու իշխանականների ցնծագին աղմուկը Մոտ է Ուկրաինան նացիստական ժամանակավորներից ազատագրելու օրը․ Զախարովա Փաշինյանը ձախողել է դեմոգրաֆիկական քաղաքականությունը Փաշինյանի թիրախում Սերժ Սարգսյանն է Ներսում հրդեհի հետքեր չկա՞ն, աշխատակիցները գործազուրկ կմնա՞ն․ տնօրենը մանրամասնեց Փաշինյանը շարունակում է կացնային մեթոդներով խաղաղության պատրանք վաճառել Ինչո՞ւ և ինչպե՞ս որոշվեց ստեղծել բնական գազավորված ջրի «անալոգը». «Փաստ»Հրդեհի վայրից 1 հոգու բերման ենթարկեցին․ ի՞նչ էր արել քաղաքացին «Գունավոր» նանոնախշերը կբարձրացնեն պերովսկիտային արևային մարտկոցների արդյունավետությունը Գիտությանը հատկացվում է մեր ՀՆԱ-ի ընդամենը 0,35 տոկոսը. Ատոմ ՄխիթարյանՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ (6 ՆՈՅԵՄԲԵՐԻ).Դադարեցվել են բեռնափոխադրումները դեպի Հայաստան, թուրքերը մտել են Ալեքսանդրապոլ, ռուսները գրավել են Կարսը. «Փաստ»ՀՀ-ում 2 ուսուցիչ կա՝ ամեն ամիս ստանում են ավելի քան 700,000 դրամ. Փաշինյան Նոր կադրեր «Երևան Սիթի» սուպերմարկետում հրդեհի վայրից (տեսանյութ) «Փաշինյանը շուտով Ալիևի ձեռքից կուտի. Թրամփն է հրամայել». «Փաստ»Խոշոր հրդեհ «Երևան Սիթի» սուպերմարկետում (տեսանյութեր) Twix-ի կոնֆետի մեջ կարի ասեղ են հայտնաբերել«Ադրբեջանից և Թուրքիայից աջակցության ակնկալիք ունեն». «Փաստ»Պարտությունը քաղաքական ու դիվանագիտական է եղել, ոչ թե ռազմական. Դավիթ Սարգսյան