Երևան, 31.Հոկտեմբեր.2025,
00
:
00
ՀՐԱՏԱՊ


«Բալային համակարգի ներդրմամբ՝ կարգազանց վարորդը պետք է մեկուսացվի երթևեկությունից»

ՀԱՐՑԱԶՐՈՒՅՑ

Օրերս կառավարությունը հավանություն տվեց ՀՀ ճանապարհային ոստիկանության մշակած նախագծին, որը դեռ պետք է ընդունվի ԱԺ կողմից: Այսպիսով՝ վարորդական իրավունք ունեցող անձանց յուրաքանչյուր տարի կտրվի 9 միավոր։ Եթե վարորդը կատարի խախտումներ, ապա միավորները կնվազեն, ինչի հետևանքով վարորդական իրավունքը կկասեցվի 6 ամսով: Եթե հաջորդ տարի 9 միավոր ստանալուց հետո վարորդը դրանք սպառի մեկ տարվա ընթացքում, ապա նրա վարորդական իրավունքը կկասեցվի 1 տարով: Նա կարող է այն վերականգնել միայն քննություն հանձնելուց հետո: Կարևոր է նաև, որ առավելագույն՝ 4 միավորից վարորդները կզրկվեն այն դեպքում, երբ գերազանցեն արագությունը և մեքենան վարեն ոչ սթափ վիճակում:

«Վարորդի ընկեր» ԻՀԿ փոխնախագահ Դավիթ Պեդանյանի հետ «Փաստը» զրուցել է առաջարկված նախագծի մասին:

-Ի՞նչ կարծիք ունեք բալային համակարգի ներդրման մասին:

-Բալային համակարգի կիրառումը պետք է դրականորեն ազդի ոչ միայն վթարների և զոհերի, այլ նաև վարորդների քանակի նվազման վրա: Դեռ 3 տարի առաջ ենք բարձրաձայնել սրա մասին և ուրախ ենք, որ այս համակարգը ներդրվում է, բայց նախագիծը բավականին թերի է: Հանրային առաջին քննարկման ժամանակ մի քանի հարց բարձրացրեցի, և քանի որ դրանց կոնկրետ պատասխանները չկային, որոշում կայացվեց, որ պետք է նախագծի վրա էլի աշխատել և նոր միայն ներկայացնել այն: Մեզ պետք է այնպիսի համակարգ, որ տուգանքների վճարման համակարգի համեմատ ավելի վերահսկելի լինի ու թերություններ չունենա: Նախագծով նախատեսվում է որոշ տուգանքների չափի նվազեցում: Սա ոստիկանության բարի կամքի դրսևորումը չէ, ուղղակի նման որոշում է կայացվել՝ ելնելով օրենքների հակասություններից: Տեսականորեն կապ չունի, թե որքանով կտուգանեն վարորդին, եթե իր բալերը սպառվելու են, և նա վարորդական իրավունքից զրկվելու է: Այստեղ մի հակասություն առաջացավ: Օրինակ, ոչ սթափ վիճակում մեքենա վարող վարորդն առաջ տուգանվում էր 150 000 դրամով, որը բավականին զգալի գումար էր ընտանեկան բյուջեի համար, և գրեթե ցանկացած վարորդ խուսափում էր նույն խախտումը կրկնելուց: Հիմա նա տուգանվելու է 29 հազար դրամով և 4 տուգանային միավորով, ինչը վարորդներին, այսպես ասած, հնարավորություն է տալիս տարվա մեջ մեկ անգամ ոչ սթափ վիճակում մեքենա վարել, քանի որ գումարը բավականին աննշան է, 4 միավորն էլ 9 միավորի մեջ մեծ թիվ չէ: Օրինակ, եթե ոչ սթափ վիճակում մեքենա վարելու համար նախատեսվեր 6 ամսով վարորդական իրավունքից զրկում, սա ավելի տրամաբանական կլիներ: Էլի հակասություններ կան: Մգեցված դիմապակու համար առաջ տուգանք էր սահմանվում, եթե վարորդը տեղում կամ էլ 24 ժամվա ընթացքում չէր վերացնում մգեցվածությունը: Հիմա այդ դրույթը հանվել է: Բայց չէ՞ որ ինչ-որ մեկը կարող է մեքենայով Հայաստան գալ մի երկրից, որտեղ թույլատրվում է դա, իսկ այստեղ կտուգանվի: 

-Նախագծի շուրջ քննարկումները տարաբնույթ են: Վարորդները պնդում են՝ չէ՞ որ կան խախտումներ, որոնց պատճառ են դառնում ոչ բարվոք ճանապարհները, սխալ գծանշումները, լուսավորությունն ու լուսացույցները, կայանման խնդիրները և այլն: Առաջարկը հետևյալն է. նախ պետությունը՝ համապատասխան գերատեսչությունների միջոցով, վերացնում է այս թերացումները, հետո ներդնում բալային համակարգը: Որքա՞նով են արդարացված այս առաջարկները:

-Հարցին պետք է երկկողմանի նայել: Մի կողմից, եթե պետությանը նայենք որպես «ծառայություն մատուցող կառույց», ինչի համար հարկատուները վճարում են, այն պետք է նախ ինչոր բան առաջարկի, հետո սկսի գումար գանձել, իսկ խստացումներն էլ լինեն բոլոր նախապայմաններն ապահովելուց հետո: Բայց եթե հարցին մյուս կողմից նայենք՝ մի օր այս ամենը պետք է սկսվի: Տարիներով սպասել չի կարելի: Անցած տարի մահացությունների թվաքանակի աճ կար. ամռան ամիսներին մահացությունների թիվն ավելացել էր 11-ով: Ամբողջ տարվա կտրվածքով էլի զգալի աճ է եղել: Երթևեկության որակը բավականին վատացել է, ինչը կապված է թե՛ մեղմացումների, թե՛ համաներման, թե ՛ ՃՈ տեսուչների չմոտիվացված աշխատելու հետ: Այս փոփոխությունները որոշակի սթափություն կմտցնեն երթևեկության մեջ:

-Ինչո՞ւ են ոստիկանության և ԱՊՊԱ-ի արձանագրած խախտումների թվերն իրարից տարբերվում:

-Ոստիկանության արձանագրած և հրապարակած տվյալների համաձայն՝ վթարների քանակի նվազեցում էր տեղի ունեցել: «Վարորդի ընկեր» ԻՀԿ-ն ապահովագրողների բյուրոյի խորհրդի կազմում է, և ունենք նաև ապահովագրականի տվյալները: ՃՈ-ն արձանագրում է բոլոր այն վթարները, որոնց ժամանակ տեղի է ունեցել անհամաձայնություն, մարմնական վնասվածքներ են հասցվել կողմերից մեկին կամ գրանցվել է մահացության դեպք, իսկ ապահովագրականն արձանագրում է բոլոր վթարները: Մինչև 100 000 դրամ արժողությամբ վթարների մեծ մասի դեպքում վարորդները տեղում համաձայնության են գալիս, և ՃՈ-ն չի արձանագրում դրանք: ԱՊՊԱ-ի տվյալներով՝ վթարների քանակը կտրուկ աճել էր, եթե չեմ սխալվում, մոտ 34 տոկոսով, իսկ ՃՈ-ի տվյալներով՝ նվազել էր:

- Օրենքն ԱԺ-ում ընդունվելուց հետո կիրառության մեջ կմտնի 6 ամիս անց: Երթևեկության նման վիճակը հաշվի առնելով՝ սա երկար ժամանակ չէ՞:

-Վեց ամիսը երկար ժամանակ է, նախորդ նախագծով օրենքը ուժի մեջ էր մտնելու 4 ամիս հետո: Այն քննարկվել էր անցած տարի, այս տարի պետք է ընդունված լիներ և մարտից գործեր բալային համակարգը: Բայց ասեմ հետևյալը. ծրագրային տեսանկյունից ՃՈ-ն այս փոփոխություններին պետք է պատրաստ լինի, իսկ աշխատանքը բավականին ծավալուն է: Ուզում ենք նախագիծը շուտ ընդունվի, բայց կատարվող փոփոխությունները չպետք է խոչընդոտեն հիմնական նպատակին: Փաստացի նախագիծ ենք ընդունում, որը վերահսկելի չէ: Բարեխիղճ վարորդներն, ինչպես տուգանքները մուծում էին, մուծելու են, բալերը կրճատվելու են, իսկ այն վարորդները, որոնք խուսափում էին, շարունակելու են խուսափել: Արդյունքում ունենալու ենք անհավասարություն, որը միշտ ենք ունեցել: Նախագիծն օրենք դառնալու արդյունքում պետք է կատարի իր հիմնական գործառույթը, այն է՝ կարգազանց վարորդին մեկուսացնել երթևեկությունից:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Արդարադատության նախարարությունում հերթական ազատումն է եղել Վահագն Խաչատուրյանը ստորագրել է մի շարք օրենքներ Ռուզաննա Խուդավերդյանը պաշտոն է ստացել Լուվրի կողոպուտի երկու կասկածյալները մասնակիորեն խոստովանել են իրենց մեղքը Հարյուրավոր անօդաչուներ և հրթիռներ՝ Ուկրաինայի դեմ. զոհեր կան Ավելի ամրանանք հավատքի մեջ ու հույսով լցվենք փորձությունների ճանապարհին․ Արագածոտնի թեմ Բաքվում շարունակվում է Արցախի նախկին ռազմաքաղաքական ղեկավարության դեմ դատական ֆարսը Ի՞նչ եղանակ սպասել հոկտեմբերի 31-ից նոյեմբերի 4-ը Ջուր հավաքեք․ ջուր չի լինելու Հոկտեմբերի 31-ին գազ չի լինի բազմաթիվ հասցեներում Զելենսկին Ուկրաինայում երկարաձգել է ռազմական դրությունը և զորահավաքը Խոշոր ավտովթար Երևանում. կա վիրավոր Սպալետին գլխավորեց «Յուվենտուսը» Ճամբարակ - Վահան ճանապարհին «BMW»-ն բախվել է ձիուն. ձիավարը տեղափոխվել է հիվանդանոց Մարտական հերթապահության ժամանակ հանկարծամահ է եղել ԵԿՄ–ական Սամվել Հայրապետյանը Գյումրիի դեպքերով 2 նոր անձ է կալանավորվել. այս գործով այս պահին անցնում է 43 քաղաքացի Արվեստը բուժում է. Ինչպես է պատկերասրահի այցելությունը ազդում մարմնի և մտքի վրա Հայաստանն ավարտում է Հնդկաստանի հետ Су-30МКИ կnրծանիչների ձեռքբերման գործարքը Տավուշի մարզ կատարած այցի ընթացքում Նաիրի Սարգսյանը հանդիպեց Հաղարծին գյուղի բնակիչներինԿալիֆոռնիայի թանգարանից ավելի քան 1000 պատմական ցուցանմուշ են գողացել Հայ ծանրորդ Տիգրան Կարապետյանը դարձավ Եվրոպայի չեմպիոն ՏԿԵ նախարարը մարզպետների մասնակցությամբ խորհրդակցություն է անցկացրել Որպես անհետ կորած որոնվում է 86-ամյա Խաչատուր Խաչատրյանը Հրանտ Թոխատյանը երկար դադարից հետո վերադարձել է բեմ Տիգրան Կարապետյանը դարձել է Եվրոպայի երիտասարդների չեմպիոն․ Նարեկ Գրիգորյանը՝ փոխչեմպիոն Հարյուր հազարավոր ուլտրաուղղափառ հրեաներ փակել են Երուսաղեմի մուտքը՝ ի նշան զորակոչի դեմ բողոքի Պարտավորություն ունենք մեր տատիկ-պապիկների առաջ. Հրայր Կամենդատյան Հայաստանի իրավապահ համակարգի աշխատանքը երկրի ներքին գործն է, բայց ինչու ԵՄ-ի մասին այդպես չեն խոսում․ Զախարովան՝ Վարդան Ղուկասյանի ձերբակալության մասին «Բարսելոնան» ընտրություն է կատարել Խուլիան Ալվարեսի և Դուշան Վլահովիչի միջև Ադրբեջանը ոչնչացնում է օկուպացված Արցախի Սբ. Ներսես Մեծ եկեղեցին Ժողովրդավարությունը ՀՀ կառավարության համար ոչ թե ընտրություն է, այլ ռազմավարություն. Փաշինյան «Դավիթ Համբարձումյանն ամուր կամք ունի». Ընդդիմադիր պատգամավորներն այցելել են ՔԿՀ Առանց անթափանց ծածկոցի սորուն նյութեր տեղափոխող վարորդը կտուգանվի. ԲԸՏՄ Համոզված եմ, որ այս հաջողությունը կնպաստի ավելի ուժեղ, համախմբված և առաջադեմ Եվրոպայի կառուցմանը. ՄարուքյանՈ՞վ է այս կիրակի Հովհաննավանքում մատուցելու պատարագը 21-ամյա վարորդը «Mazda 6»-ով վրաերթի է ենթարկել 14-ամյա հետիոտնին Իրանը Հայաստանում նոր դեսպան է նշանակել Մակրոնի վարկանիշը նվազել է մինչև ռեկորդային ցածր նիշի՝ 11% Աղվան Արշակյանի տնային կալանքը վերացվեց Ոստիկանի մասնակցությամբ միջադեպ է եղել. ծառայողական քննության արդյունքները փոխանցվել է դատախազությանը Կիրառվել է 480 կարգապահական տույժ. ՆԳՆ-ն ամփոփել է 9 ամիսների վերահսկողության արդյունքները Հանրային խոսքում առկա տիպական սխալները ամփոփվել են «Լեզվական կողմնացույց» ձեռնարկում Մեզ համար հստակ է՝ գործող իշխանությունը չպետք է վերարտադրվի և շարունակի ղեկավարել. Էդմոն ՄարուքյանԹուրքիան կարող է արագ առաջ շարժվել դեպի ԵՄ լիիրավ անդամակցություն, եթե Բրյուսելը ճիշտ գնահատի Անկարայի վճռականությունն այս հարցում. Էրդողան Զեղծարարները լավ նախապատրաստված են, մի՛ տրվեք սադրանքների. ԲՏԱ նախարար Իշխանությունը կանոնակարգված առաջ է շարժվում՝ թիրախnւմ պահելով նախկին նախագահներին, Մայր Աթոռը, քաղաքական դաշտի առաջին պլանում դիրքավորված գործիչներին. Աբրահամյան Իրանը Հայաստանում նոր դեսպան է նշանակել Մահացածը 4 անչափահաս երեխաների հայր էր․ նոր մանրամասներ՝ Տավուշի ողբերգական վթարիցLogitech ընկերությունը ներկայացրել է K980 արևային մարտկոցով աշխատող ստեղնաշարը՝ տասը տարվա մարտկոցի աշխատանքային կյանքով Հայաստանի ներկայացուցիչները Մոսկվայում արժանացել են «Եվրասիա» միջազգային առաջին մրցանակի