Երևան, 15.Օգոստոս.2025,
00
:
00
1 $ = 0 ֏, 1 = 0 ֏, 1 = 0 ֏
ՀՐԱՏԱՊ


«Կորցրել ենք Հայաստանի ավիացիոն շուկան»

ՀԱՐՑԱԶՐՈՒՅՑ

«Փաստ» օրաթերթի հյուրն է Հայաստանի Հանրային խորհրդի ավիացիայի ենթահանձնաժողովի նախագահ, «Ազգային ավիացիոն միավորում» ՀԿ նախագահ Դմիտրի Ադբաշյանը

Զրույցը վարել է Աննա Բադալյանը

–  Պարո՛ն Ադբաշյան, ԱլԳ 5–րդ գագաթնաժողովի ընթացքում Հայաստանի և ԵՄ–ի միջև ավիացիոն համաձայնագիր է նախաստորագրվել: ԵՄ տրանսպորտի հարցերով հանձնակատար Վիոլետա Բուլկն իր թվիթերյան էջում հայտնել է, որ նոր համաձայնագիրը կավելացնի ուղևորների թիվը մոտ 87000–ով և ավելի քան €16 մլն–ի շրջանառություն կապահովի: Իրատեսակա՞ն են այս սպասելիքները, հաշվի առնելով, որ ՀՀ–ի ավիացիայի ոլորտում առկա իրավիճակն այդքան էլ նախանձելի չէ:

–  Ես համաձայնագրին դեռ ծանոթ չեմ, բայց մինչ այդ կարևոր խնդիր կա՝ մենք սեփական ավիացիա չունենք: Բացի այդ, ինձ հաճախ են հարցնում, թե ի տարբերություն Վրաստանի, ինչո՞ւ են մեզ մոտ ավիատոմսերը մոտ երկու անգամ ավելի թանկ: Եթե ոլորտն ուսումնասիրենք, կհասկանանք, որ երկու պատճառ կա: Առաջինը՝ Թբիլիսիի օդանավակայանի ծառայությունների գները մոտ երկու անգամ ավելի էժան են «Զվարթնոց» օդանավակայանի գներից: Երկրորդ պատճառը սեփական ավիացիա չունենալն է: Եթե ունենայինք սեփականը, կկարողանայինք մեր բնակչության շահերը պաշտպանել այն ժամանակ, երբ տոմսերի գները կտրուկ բարձրացան: Իսկ գները բարձրացան, քանի որ մրցակցություն չկար: Ռուսական շուկայում կառավարությունը ճնշում է իր սեփական ավիաընկերություններին, որ էժան գներով թռչեն: Որոշ ուղղություններ նաև սուբսիդավորում են: Հիմա այդ ռուսաստանյան ընկերությունները լավ շահույթ ունենալու համար առանց որևէ մրցակցության օգտվում են հայաստանյան շուկայից:

–  Մատնանշեցիք ռուսական շուկան: Բացի Ձեր նշածից, ոլորտին քաջատեղյակ մասնագետները համոզված են, որ ռուսական «Աէրոֆլոտ»–ը հստակ մենաշնորհային դիրք ունի մեր շուկայում: Այս պարագայում ինչպե՞ս կարող ենք եվրոպական փորձ ունենալ, հաշվի առնելով, որ համաձայնագրի վերջնական ստորագրումից հետո նախատեսվում է նաև եվրոպական փորձի ներդրում:

–  Խնդիրն այն է, որ ամբողջ քաղաքականությունը պետք է այնպես իրականացվի, որ սեփական ավիացիա ունենանք: Մենաշնորհն այդքան մեծ նշանակություն չունի: Տեսեք, թե ինչպես է զարգանում, օրինակ, Ադրբեջանի ավիացիան: Այնտեղ գրեթե ամեն ինչ պետական է: Իրենց մոտ նույնպես տոմսերն ավելի էժան են: Շատ արագ զարգանում է ոլորտը, ամբողջ աշխարհով թռիչքներ են իրականացնում, ձեռք են բերում ամենաժամանակակից ինքնաթիռները:

Մոտ երկու շաբաթ առաջ մի մարդու բացատրում էի, թե ինչպես է ստեղծվում թռիչքային ուղիների ցանցը: Մաթեմատիկայում հատուկ բաժին կա՝ կոչվում է «Теория сетей»: Խորհրդային շրջանում մի բան առաջարկելուց առաջ այն հիմնավորում էին գիտությամբ: Այդ թեորիայով հիմնավորում էինք, որ մենք այդպիսի ցանց պետք է ունենանք: Տեսե՛ք, սարդն այս թեորիայից գաղափար չունի, բայց իր սարդոստայնը սարքում է հենց նշված թեորիայի հիմունքներով: Հիմա Երևանից այդպիսի «ուղիղ գծեր» պետք է լինեն, որոնք համապատասխանում են մեր ժողովրդի շահերին: Այդ ցանցի միջոցով պետք է կապել բոլոր հայ համայնքները ՀՀ–ի հետ: Երևան–Լոս Անջելես, Երևան–Սիդնեյ, Երևան–Մոնտեվիդեո և այլն: Բացի այդ, Երևանը պետք է կապել այն կուրորտներին, որտեղ սիրում են թռչել մեր հայրենակիցները: Իսկ հիմա մինչև հասնում են այդ կուրորտներ, մարդկանց հոգին դուրս է գալիս: Ինչո՞ւ չունենք ուղիղ կապ Սիդնեյի հետ: Նույնը նաև Լոս Անջելեսի դեպքում: Մոտ երկու ժամով կարելի է կրճատել թռիչքը, որից հետո համապատասխանաբար նաև տոմսի գինը կնվազի: Այս հարցերը կլուծվեն միայն այն դեպքում, երբ կունենանք սեփական ավիացիան: Բայց քանի որ ուրիշի ձեռքին ենք նայում...

Բացի այդ, հայտարարված «բաց երկնքի» քաղաքականությունը շատ վատ քայլ էր: Իհարկե, կարելի է «բաց երկնքի» քաղաքականություն իրականացնել, բայց մինչ այդ հստակ քայլեր ու լրացումներ էին պետք: Տեսե՛ք, Թբիլիսիում անառողջ մրցակցության միջոցով «Աէրոֆլոտ»–ը փորձեց գները իջեցնել, բայց վրացիներն անմիջապես «Աէրոֆլոտ»–ին արգելեցին թռչել Թբիլիսի: Մենք կարո՞ղ ենք արգելել: Ամբողջ խնդիրը հենց սա է: Մենք կորցրել ենք Հայաստանի ավիացիոն շուկան: Երևանից իրականացվող թռիչքներից ստացված տոմսերի գումարների կեսը պետք է ՀՀ–ին մնային, բայց այդ գումարները մենք նորից բաժանում ենք ուրիշներին:

 

Ամբողջ սցենարը պատրաստի վիճակում բերվել է դատարան. Միքայել Սրբազանի պաշտպան Միքայել սրբազանի գործով դատական նիստը հետաձգվեց Չեխիայի դեսպանատան ներկայացուցիչները Խաչիկ գյուղում միացան ԵՄ մոնիթորինգային առաքելության պարեկախմբին Արտակարգ դեպք․ 3-ամյա երեխան տան երկրորդ հարկի պատուհանից վայր է ընկել Սերոբյանը դուրս չի եկել խաղադաշտ, «Շերիֆը» դուրս է մնացել ԿԼ-ից Ժամանակն է վերջ դնել պատերազմին. Զելենսկի Ճամբարակի խաչմերուկում բախվել են «Jeep»-ը և «Opel Astra»-ն․ կա վիրավոր Տասնյակ հազարավոր ուկրաինացիներ կարող են արտաքսվել ԱՄՆ-ից․ WSJ Սև ծովից նոր ցիկլոն է ներթափանցում Հայաստան․ Գագիկ Սուրենյանը՝ եղանակի մասին Հայկական կողմը կարողացավ համոզել Իրանին․ Արաղչի Սուսաննա Գաբոյանը՝ A խմբի լավագույն կին շախմատիստ. 7th SKG Open «Նուբարաշեն» հոգեբուժարանից փախուստի դիմածը հայտնաբերվե՞լ է Թրամփը սպառնացել է Ռուսաստանին Բելգորոդը կրկին ենթարկվել է ուկրաինական ԱԹՍ հարձակումների 12-րդ անգամ կանցկացվի «Ֆրեսկո» արդի արվեստի և հոգևոր ֆիլմերի միջազգային ներառական փառատոնը Բենզինի բորսայական գները կրկին բարձրացել են երկօրյա անկումից հետո Կապանում «Mitsubishi»-ն բախվել է կայանված «Volkswagen»-ին, ապա էլեկտրասյանը, կոտրել այն և գլխիվայր հայտնվել երթևեկելի գոտում․ կան վիրավորներ Հա, ես նախկին եմ, բա ի՞նչ անեմ, գնամ կապիտուլյանտների ու կոլաբորանտների կողքը կզե՞մ. Էդուարդ Շարմազանով Ուժգին երկրաշարժ՝ Ռուսաստանում Հասկանում ենք, որ այսօր Գորիսը մեր հանրապետության դարպասներից մեկն է, և դարպասում պետք է շատ մարդիկ բնակվեն. Առուշ Առուշանյան Երեք BYD էլեկտրամոբիլ Ամիօ բանկից՝ հատուկ պայմաններով Ուժային բալանսը մեր ռեգիոնում խախտված է, այն պետք է վերականգնվի. Ավետիք Չալաբյան Հանքային հորիզոնական աստիճանակարգը բարդ ինժեներական կառույց է, որը ապահովում է հանքի կայունությունը և տեխնիկայի շարժը․ ԶՊՄԿ Ցավից ատամները սեղմած` պայքարե´լ ու հաղթե´լ 2 բռնապետի հանդիպում՝ պոպուլիստի հետ. սա խաղաղության մասին չէ. միայն մենք ենք վնաս կրելու.Սողոմոնյան Բոլորիս պարտքն է հավերժ հիշել մեր զոհերին. Արսեն Գրիգորյան ՌԴ-ն աջակցում է Հայաստանին «Թրամփի ուղի» անվամբ տրանսպորտային միջանցք ստեղծելու հարցում. Օվերչուկ «Ես երազում եմ աղջիկ ունենալ ու չեմ պատկերացնում, ինչպես կարող է սեռը դատավճիռ լինել». Անահիտ Մանուկյան Շնորհակալության օրը «Բաղրամյան» մասնաճյուղում․ IDBank Վատիկանը ցանկանում է ամբողջությամբ անցնել արևային էներգիայի Ադրբեջանը կրկին մարդասիրական օգնություն է ուղարկել Ուկրաինա ԵՄ դիտորդները ՀՀ-ում կշարունակեն իր գործունեությունը, հարցերը Երևանն ու Բրյուսելը կքննարկեն «Մեր ձևով» շարժումը չի համագործակցի նախկինների հետ՝ Փաշինյանին զրկելով քարոզչական թեզից «Ես ու աղջիկս լավ ենք, բայց Ռոբիս վիճակը ծանր է». բլոգեր Նուշ Օհանյանը՝ ավտովթարից հետո իր և ընտանիքի ինքնազգացողության մասին Ադրբեջանը երբևէ իր ստանձնած որևէ պարտավորություն չի կատարել. Ավետիք Չալաբյան Փաշինյանի անունը մի տվեք, դա անեծք է այս հողին. քաղաքացի «Եվրադաշինքը»՝ փլուզման եզրին Սամվել Կարապետյանի պաշտպանության խորհուրդը՝ դատարանի վճռի և առաջիկա ծրագրերի մասին Փաշինյանը փորձում է փարատել Իրանի մտահոգությունները Բլոգերի ընտանիքը վթարի է ենթարկվել. ամուսինը ծանր վիճակում էՏեղի ունեցածը բոլորովին տարբերվում է նրանից, ինչ ենթադրաբար պետք է տեղի ունենար. Իրանի ԱԳ նախարարը՝ «Թրամփի ուղու» մասին Նիկոլ Փաշինյանը մոտ ապագայում կայցելի Ռուսաստան․ Օվերչուկ Աղբավայր կառուցելն ինձ համար մի ծրագիր է, որով փորձելու են հեշտությամբ փողեր լվանալ, անունը կդնեն աղբավայր՝ կկառուցեն աղբանոց. փորձագետ Շուրջ 24 ժամ ջուր չի լինի. հասցեներ Ադրբեջանն AZAL-ի ինքնաթիռի խոցումը չի համարում միտումնավոր հարձակում. Ալիև Ծնվել է Գաբի Գալոյանի դուստրը Պլանային աշխատանքներ իրականացնելու նպատակով մի շարք հասցեներում գազանջատումներ կլինեն Սամվել Կարապետյանի կալանքը 2 ամսով երկարաձգվեց Կդադարեցվի մի քանի հասցեների ջրամատակարարումը Պուտինն Ալյասկա մեկնելուց առաջ ժամանել է Մագադան