Երևան, 09.Նոյեմբեր.2025,
00
:
00
ՀՐԱՏԱՊ


Եթե ամեն անգամ ալիքաձև մետաղական արգելապատնեշը մտնում է մեքենայի մեջ, ստացվում է, որ մարդասպան պաշտպանիչներ ենք տեղադրել. փորձագետ

ՔԱՂԱՔԱԿԱՆ

«Հյուսիս-հարավ» ավտոճանապարհի վրա կա մի հատված, որտեղ ամեն անգամ վթար է լինում, ու ալիքաձև մետաղյա արգելապատնեշը կոտրվում է, մտնում մեքենայի մեջ: Վերջին մի քանի օրերին Tert.am-ը նման երրորդ դեպքի մասին է գրում:

Հայաստանի տաքսի ծառայությունների գործատուների ճյուղային միության նախագահ Վահագն Սահակյանը, Tert.am-ի հետ զրույցում անդրադառնալով այդ երևույթին, նշեց, որ միջազգային ստանդարտներով՝ նման բան չպետք է տեղի ունենար:

«Չեմ ուզում ասել, որ այդ կոնստրուկցիային ծանոթ եմ, ինչպիսին պիտի լինի, ես տեսել եմ՝ ինչպիսին է, բայց իրականում ինչպիսին պետք է լինի, չգիտեմ... Կրկնում եմ՝ միջազգային ստանդարտներին ամեն ինչ համապատասխան լինելու դեպքում նման բան պետք է որ չլիներ: Ես որքան հասկանում եմ՝ այդ կտորներն անջատվել և մտել են մեքենաների մեջ միացման տեղից: Եթե դա մեկ կտորից լինի, հնարավոր չէ՝ կոտրվի, առաջացնի սուր եզր, որ մտնի մեքենայի մեջ»,- ասաց Վահագն Սահակյանը և նշեց, որ կտորները պետք է այնպիսի միացման հանգույցներ ունենան, որ մեքենայի հարվածից չանջատվեն: 

Այնպես որ, նա կարող է ենթադրել, որ կոնստրուկցիաներում ինչ-որ մի բան սխալ է:





Հիշեցնենք, որ այդ ալիքաձև պաշտպանիչներն ունեն որոշակի ամորտիզացիոն էֆեկտ և դրված են նրա համար, որ հարվածից մեքենան չգլորվի, հետ վերադառնա ճանապարհի վրա:

Ոլորտի փորձագետը նշեց, որ անգամ սովետական տարիներին նման դեպքերի հանդիպել է Երևան-Սևան ճանապարհի վրա՝ «Արծվի արձանի» մոտ, երբ երկաթյա սյունը մեքենայի դիմացից մտել էր միկրոավտուբուսի մեջ և հետևից դուրս եկել:

Տարիներ առաջ փորձագետը Հայաստանում առկա ոչ մետաղական հանքանյութերի թեմայով միջազգային կոնֆերանսի ժամանակ Կապի և տրանսպորտի նախարարությանն առաջարկել է ճանապարհներին տեղադրված պաշտպանիչ պատնեշները փոխարինել Հայաստանում առկա բազալտոպլաստով:

«Որը կարող էր տեղադրվել հենց այդ Հյուսիս-հարավի վրա՝ այլ ալիքավոր պաշտպանիչների փոխարեն: Դրանք նախ իրենց առաձգականությամբ շատ ավելի էֆեկտիվ են, քան մետաղը, նրանք չեն կարող մեքենան ծակել, մտնել մեջը։ Դրանք, ի տարբերություն մետաղի, երկարության առումով սահմանափակումներ չունեն»,-ասաց Վահագն Սահակյանը:

 


Նրա կարծիքով՝ սա շատ նպաստավոր կլիներ նախ մեր երկրի տնտեսության համար և երկրորդ՝ ավելի ապահով կլիներ:

Սակայն նախարարությունից նրան պատասխանել են, որ «Հյուսիս-հարավ» ճանապարհի համար արդեն բոլոր նախագծերը ու դրանց ֆինանսավորման ուղիները մշակված ու հաստատված են, ուստիև որևէ փոփոխություն անհնար է:

«Բացի այդ, ասել են, որ այդ նյութի համար դեռևս չկան միջազգային սերտիֆիկատներ: Այսինքն՝ նշանակում է, որ մեզ համար այդ միջազգային ստանդարտը, այդ թուղթը շատ ավելի կարևոր է, քան մարդկանց կյանքը: Ձեր ասածից, փաստորեն, ստացվում է, որ ճանապարհ ենք սարքել, որտեղ մարդասպան պաշտպանիչներ ենք տեղադրել»,-ասում է փորձագետը:

Նրա խոսքով, ցավոք, այս պաշտպանիչները միակը չեն. Հայաստանի ճանապարհների վրա բազում կոնստրուկցիաներ կան, որոնք վտանգավոր են երթևեկության կազմակերպման համար:

Մասնավորապես, Սևան-Երևան մայրուղու վրա կազմակերպություններից մեկի գովազդային հսկա շրջանակները, տեղադրված լինելով ճանապարհի մեջտեղի կանաչ գոտում, տասնյակ վթարների պատճառ են դարձել:

«Միայն ես 2 անգամ աչքով եմ տեսել, որ մեքենան դուրս է եկել ճանապարհային գոտուց՝ հարվածել է այդ հաստ սյունին և մարդկանց ապրելու որևէ շանս չէր մնացել։ Մեքենան բռնկվել էր հարվածի ուժից, մարդիկ ողջ-ողջ այրվում էին, ոչ ոք չէր կարողանում օգնել, իսկ մեկ այլ տեղ տեսա միայն ծաղկեպսակը այդ Ձեր ասած պաշտպանիչ պատնեշի մոտ՝ էլի կոտրած ու մոտը ծաղկեպսակ»,-ըստ Վահագն Սահակյանի՝ որևէ մեկի մտքով անգամ չի անցնում հանել այդ գովազդային սյուները:

«Նախ, այդ գովազդային վահանակներն ուշադրություն շեղող են, և երկրորդ՝ եթե մեքենան դուրս է գալիս ճանապարհից, եթե դրան չհարվածի, որոշակի շանս ունեն մարդիկ ապրելու, եթե հարվածում է՝ ոչ մի»,-ասաց նա։

Առհասարակ, որևէ ճանապարհ Հայաստանում, ըստ փորձագետի՝ չի համապատասխանում միջազգային ստանդարտներին ո՛չ լայնությամբ, ո՛չ ճամփեզրի գծանշումների, ո՛չ երթևեկության կարգավորման առումով:

«Ինքս ծնունդով սևանցի եմ, կապս շատ է Սևանի հետ, այդ ճամփան անգիր գիտեմ: Ասեմ, որ այդ ճանապարհի վրա գիշերները, բացի այն օրերից, որ թարմ արված են, մնացած օրերին այդ գծանշումները չեն երևում: Դու գնում ես դեպի անհայտություն, դու չգիտես՝ ուր է տանում քեզ այդ ճանապարհը: Եթե ես այդ ճանապարհը փոքրուց չիմանայի, ես էլ մի օր կվթարվեի: Ես չեմ հասկանում՝ ուր են տանում այս երկիրը: Ես Ձեր հետ զրույցում իսկ մի անգամ ասել եմ՝ մենք ամեն տարի վթարներից 1-2 գյուղ ժողովուրդ ենք կորցնում, ու չգիտես ինչու՝ ոչ ոք դրան ուշադրություն չի դարձնում»,-ասաց փորձագետը:

Վահագն Սահակյանը հավելեց, որ Գերմանիայում արգելված են Mersedes G դասի մեքենաների («յաշիկ» կոչվող մեքենաներ) դիմացի ճաղավանդակները, որովհետև վթարների վերլուծությունը ցույց է տալիս, որ դրանց առկայությունը վթարի ժամանակ զրոյացնում է մարդու՝ ապրելու շանսերը:

«Բայց մարդիկ արգելեցին Գերմանիայում, իրենց արտադրած մեքենայի վրա: Այսինքն՝ այնտեղ ստանդարտները շատ խիստ են: Ուզում եմ ասել՝ եթե այդ պաշտպանիչներն արվել են միջազգային ստանդարտներով, ուրեմն հաստատ կոնստրուկտիվ սխալ է արված»,-ասաց նա:

Քանի որ Տրանսպորտի, կապի և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարարությունը լրատվամիջոցներին պատասխանում է գրավոր՝ 5-օրյա կամ 30-օրյա ժամկետում, նրանց պատասխանը, թե որ ընկերությունն է տեղադրել այդ ալիքաձև պաշտպանիչ պատնեշները, պահպանվե՞լ են արդյոք միջազգային չափորոշիչները և այլն, առկա չէ:

Բրազիլիայում տեղի ունեցած տորնադոյի հետևանքով զnհերի թիվը անցել է 6-ից, վիրшվորների թիվը՝ 700-ից Ե՞րբ կմեկնարկեն դպրոցների ձմեռային արձակուրդներըՀայրենիքի համար զոհվածների ընտանիքները պետք է զգան, որ պետությունը նրանց կողքին է․ Սևակ ԽաչատրյանՎերականգնվող էներգիայի աղբյուրները առաջին անգամ գերազանցել են ածխինՍպասվում է առանց տեղումների եղանակ, օդի ջերմաստիճանը կբարձրանա Ռուսաստանը սպասում է, որ Վաշինգտոնը հաստատի Ալյասկայի գագաթնաժողովում Ուկրաինայի վերաբերյալ ձեռք բերված համաձայնությունների վավերականությունը. Լավրով Նոր տարածք են հանձնում Հայաստանից. ինչպե՞ս չեղարկել Բաքվի համաձայնության դեպքում կարող է կազմակերպվել Թուրքիայի, Ադրբեջանի և Հայաստանի նախարարների հանդիպում. թուրք նախարար Առեղծվածային դեպք՝ Երևանում. 18-ամյա տղան ծայրահեղ ծանր վիճակում տեղափոխվել է հիվանդանոց. բժիշկները պայքարում են նրա կյանքի համար«Գայի պոստի» մոտ վթարի են ենթարկվել հարսանեկան արարողության մեկնողները Ռուսաստանը և ԱՄՆ-ն շարունակում են երկկողմանի երկխոսությունը, սակայն ոչ այնքան արագ, որքան ցանկալի է. Լավրով Վթարային ջրանջատումներ են. ո՞ր հասցեներում ջուր չի լինի Իտալիայի Ա Սերիայի 11-րդ տուրում «Պարմա»-«Միլան» հանդիպումն ավարտվեց ոչ-ոքի Իմ խորին ցավակցությունն եմ հայտնում մեր հերոսների ընտանիքներին՝ ուժ և տոկունություն մաղթելով նրանց. Նաիրի Սարգսյան44-օրյա պшտերազմից անցել է 5 տարի․ քաղաքացիները Եռաբլուր են այցելում Ոսկետափում մեքենաներ են բախվել, վերջինը բախվել է կանգառասրահին․ վիրավոր կա Նիկոլ Փաշինյանի իշխանությունը ստի կայսրություն է, գալու է օրը՝ պատասխան են տալու, որ դավաճանեցին իմ ազգին. Խաչիկ ՄանուկյանՈւ՞մ բախտը կբերի այսօր․ աստղագուշակ նոյեմբերի 9-ի համար Լարսը բաց է, ինչ է կատարվում ՀՀ ճանապարհներին Ի՞նչ փոխարժեքներ են սահմանվել այսօր՝ նոյեմբերի 9-ի համար Հինգ տարի առաջ այս օրը մեր պայքարող ժողովրդի և կռվող բանակի թիկունքում կնքվեց այն աղետալի եռակողմ համաձայնագիրը․․․ Ավետիք ՉալաբյանՎաղարշապատ համայնքի ավագանու ընտրություններում «Հայրենիք» կուսակցության համայնքապետի թեկնածու Խաչիկ Մանուկյանը շարունակում է նախընտրական քարոզարշավըԳրեմմիի թեկնածուները հայտարարվել են Cascade Pictures-ը կադրեր է ներկայացրել հայկական առաջին բլոկբաստերի՝ «Գողություն հայկական ձևով» ֆիլմի նկարահանումներից (տեսանյութ) Ուզբեկստանում «Արևմտյան Ադրբեջանի պատմություններ» գիրք է լույս տեսել «Դեպի լույս» պոեմ-կանտատ՝ նվիրված Ալբերտ Սուքիասյանի 90-ամյակին․ աննախադեպ պրեմիերա Հայաստանում ՌԴ Եկատերինբուրգի մարզի շինանյութի արտադրամասում խոշոր հրդեհ է բռնկվել Զոլաքար գյուղում հրդեհի հետևանքով անասնակեր է այրվել ԱՄՆ-ն կմերժի որոշակի հիվանդություններ ունեցող ներգաղթյալներին վիզա տրամադրել Մահացել է Նոբելյան մրցանակակիր Ջեյմս Ուոթսոնը «Արսենալն» ավելացված ժամանակում բաց թողեց հաղթանակը (տեսանյութ) Վրաստանում ձերբակալել են ադրբեջանցի քրեական հեղինակության՝ գործարարից դրամ շորթած հանցակիցներին ՌԴ ԱԳՆ ղեկավարը բացահայտել է միջուկային փորձարկումների մասին Պուտինի կարգադրության մանրամասները Տիգրանի մայրը տեղափոխվել է այլ բնակավայր. ՆԳՆ ոստիկանության ներկայացուցիչը մանրամասներ է հայտնել Տեղումներ կլինե՞ն. եղանակը նոյեմբերի երկրորդ շաբաթվա ընթացքում՝ 9-ից 13-ը Իրանի չոր նավահանգիստ է ժամանել առաջին բեռնատար գնացքը Ռուսաստանից Դիցմայրիում՝ ադրբեջանական ուղիղ դիտարկման տակ, մի քանի ընտանիք է մնացել․ Թաթոյան Ռեալի առանցքային ֆուտբոլիստներից մեկը շարք է վերադարձել «Голос Курдистана». 1992թ. գոյություն ուներ չճանաչված Լաչինի Քրդական Հանրապետություն «Արարատ-Արմենիան» բաց թողեց հաղթանակը (տեսանյութ) Համայն Ռուսիո պատրիարքը Մեդվեդեւին պարգեւատրել է իշխան Դմիտրի Դոնսկոյի շքանշանով Զինապահին վճարելու փոխարեն կվճարեն ապահովագրության գումար. Ավանեսյանը մանրամասներ է ներկայացնում նոր նախագծի մասին Սերբիայի առաջնությունը Ռուսաստանի առաջնությունից թույլ է․ Թիկնիզյան Տղամարդը ծեծի է ենթարկել կնոջը և նրա հորը Ներքաղաքական գզվռտոցն ու Թաքեր Կարլսոնի հարցազրույցըՄահացել է Ֆինանսների նախարար Վահե Հովհաննիսյանի հայրը Թոշակառուներին գցում են նոր ծուղակի մեջ․ Հրայր ԿամենդատյանՌոնալդուի 953-րդ գոլը (տեսանյութ) Վարորդը, լինելով ամենաբարձր աստիճանի խմած, բախվել է արգելապատնեշներին․ վիրավորներ կան Իմ հորեղբայր Սամվել Կարապետյանը և հոգևորականները կարող են ազատվել վաղը, եթե ասեն, որ եկեղեցու կողքին չեն․ Նարեկ Կարապետյանի հարցազրույցը՝ Թաքեր Կարլսոնին (տեսանյութ)