Երևան, 26.Դեկտեմբեր.2025,
00
:
00
ՀՐԱՏԱՊ


Եթե ամեն անգամ ալիքաձև մետաղական արգելապատնեշը մտնում է մեքենայի մեջ, ստացվում է, որ մարդասպան պաշտպանիչներ ենք տեղադրել. փորձագետ

ՔԱՂԱՔԱԿԱՆ

«Հյուսիս-հարավ» ավտոճանապարհի վրա կա մի հատված, որտեղ ամեն անգամ վթար է լինում, ու ալիքաձև մետաղյա արգելապատնեշը կոտրվում է, մտնում մեքենայի մեջ: Վերջին մի քանի օրերին Tert.am-ը նման երրորդ դեպքի մասին է գրում:

Հայաստանի տաքսի ծառայությունների գործատուների ճյուղային միության նախագահ Վահագն Սահակյանը, Tert.am-ի հետ զրույցում անդրադառնալով այդ երևույթին, նշեց, որ միջազգային ստանդարտներով՝ նման բան չպետք է տեղի ունենար:

«Չեմ ուզում ասել, որ այդ կոնստրուկցիային ծանոթ եմ, ինչպիսին պիտի լինի, ես տեսել եմ՝ ինչպիսին է, բայց իրականում ինչպիսին պետք է լինի, չգիտեմ... Կրկնում եմ՝ միջազգային ստանդարտներին ամեն ինչ համապատասխան լինելու դեպքում նման բան պետք է որ չլիներ: Ես որքան հասկանում եմ՝ այդ կտորներն անջատվել և մտել են մեքենաների մեջ միացման տեղից: Եթե դա մեկ կտորից լինի, հնարավոր չէ՝ կոտրվի, առաջացնի սուր եզր, որ մտնի մեքենայի մեջ»,- ասաց Վահագն Սահակյանը և նշեց, որ կտորները պետք է այնպիսի միացման հանգույցներ ունենան, որ մեքենայի հարվածից չանջատվեն: 

Այնպես որ, նա կարող է ենթադրել, որ կոնստրուկցիաներում ինչ-որ մի բան սխալ է:





Հիշեցնենք, որ այդ ալիքաձև պաշտպանիչներն ունեն որոշակի ամորտիզացիոն էֆեկտ և դրված են նրա համար, որ հարվածից մեքենան չգլորվի, հետ վերադառնա ճանապարհի վրա:

Ոլորտի փորձագետը նշեց, որ անգամ սովետական տարիներին նման դեպքերի հանդիպել է Երևան-Սևան ճանապարհի վրա՝ «Արծվի արձանի» մոտ, երբ երկաթյա սյունը մեքենայի դիմացից մտել էր միկրոավտուբուսի մեջ և հետևից դուրս եկել:

Տարիներ առաջ փորձագետը Հայաստանում առկա ոչ մետաղական հանքանյութերի թեմայով միջազգային կոնֆերանսի ժամանակ Կապի և տրանսպորտի նախարարությանն առաջարկել է ճանապարհներին տեղադրված պաշտպանիչ պատնեշները փոխարինել Հայաստանում առկա բազալտոպլաստով:

«Որը կարող էր տեղադրվել հենց այդ Հյուսիս-հարավի վրա՝ այլ ալիքավոր պաշտպանիչների փոխարեն: Դրանք նախ իրենց առաձգականությամբ շատ ավելի էֆեկտիվ են, քան մետաղը, նրանք չեն կարող մեքենան ծակել, մտնել մեջը։ Դրանք, ի տարբերություն մետաղի, երկարության առումով սահմանափակումներ չունեն»,-ասաց Վահագն Սահակյանը:

 


Նրա կարծիքով՝ սա շատ նպաստավոր կլիներ նախ մեր երկրի տնտեսության համար և երկրորդ՝ ավելի ապահով կլիներ:

Սակայն նախարարությունից նրան պատասխանել են, որ «Հյուսիս-հարավ» ճանապարհի համար արդեն բոլոր նախագծերը ու դրանց ֆինանսավորման ուղիները մշակված ու հաստատված են, ուստիև որևէ փոփոխություն անհնար է:

«Բացի այդ, ասել են, որ այդ նյութի համար դեռևս չկան միջազգային սերտիֆիկատներ: Այսինքն՝ նշանակում է, որ մեզ համար այդ միջազգային ստանդարտը, այդ թուղթը շատ ավելի կարևոր է, քան մարդկանց կյանքը: Ձեր ասածից, փաստորեն, ստացվում է, որ ճանապարհ ենք սարքել, որտեղ մարդասպան պաշտպանիչներ ենք տեղադրել»,-ասում է փորձագետը:

Նրա խոսքով, ցավոք, այս պաշտպանիչները միակը չեն. Հայաստանի ճանապարհների վրա բազում կոնստրուկցիաներ կան, որոնք վտանգավոր են երթևեկության կազմակերպման համար:

Մասնավորապես, Սևան-Երևան մայրուղու վրա կազմակերպություններից մեկի գովազդային հսկա շրջանակները, տեղադրված լինելով ճանապարհի մեջտեղի կանաչ գոտում, տասնյակ վթարների պատճառ են դարձել:

«Միայն ես 2 անգամ աչքով եմ տեսել, որ մեքենան դուրս է եկել ճանապարհային գոտուց՝ հարվածել է այդ հաստ սյունին և մարդկանց ապրելու որևէ շանս չէր մնացել։ Մեքենան բռնկվել էր հարվածի ուժից, մարդիկ ողջ-ողջ այրվում էին, ոչ ոք չէր կարողանում օգնել, իսկ մեկ այլ տեղ տեսա միայն ծաղկեպսակը այդ Ձեր ասած պաշտպանիչ պատնեշի մոտ՝ էլի կոտրած ու մոտը ծաղկեպսակ»,-ըստ Վահագն Սահակյանի՝ որևէ մեկի մտքով անգամ չի անցնում հանել այդ գովազդային սյուները:

«Նախ, այդ գովազդային վահանակներն ուշադրություն շեղող են, և երկրորդ՝ եթե մեքենան դուրս է գալիս ճանապարհից, եթե դրան չհարվածի, որոշակի շանս ունեն մարդիկ ապրելու, եթե հարվածում է՝ ոչ մի»,-ասաց նա։

Առհասարակ, որևէ ճանապարհ Հայաստանում, ըստ փորձագետի՝ չի համապատասխանում միջազգային ստանդարտներին ո՛չ լայնությամբ, ո՛չ ճամփեզրի գծանշումների, ո՛չ երթևեկության կարգավորման առումով:

«Ինքս ծնունդով սևանցի եմ, կապս շատ է Սևանի հետ, այդ ճամփան անգիր գիտեմ: Ասեմ, որ այդ ճանապարհի վրա գիշերները, բացի այն օրերից, որ թարմ արված են, մնացած օրերին այդ գծանշումները չեն երևում: Դու գնում ես դեպի անհայտություն, դու չգիտես՝ ուր է տանում քեզ այդ ճանապարհը: Եթե ես այդ ճանապարհը փոքրուց չիմանայի, ես էլ մի օր կվթարվեի: Ես չեմ հասկանում՝ ուր են տանում այս երկիրը: Ես Ձեր հետ զրույցում իսկ մի անգամ ասել եմ՝ մենք ամեն տարի վթարներից 1-2 գյուղ ժողովուրդ ենք կորցնում, ու չգիտես ինչու՝ ոչ ոք դրան ուշադրություն չի դարձնում»,-ասաց փորձագետը:

Վահագն Սահակյանը հավելեց, որ Գերմանիայում արգելված են Mersedes G դասի մեքենաների («յաշիկ» կոչվող մեքենաներ) դիմացի ճաղավանդակները, որովհետև վթարների վերլուծությունը ցույց է տալիս, որ դրանց առկայությունը վթարի ժամանակ զրոյացնում է մարդու՝ ապրելու շանսերը:

«Բայց մարդիկ արգելեցին Գերմանիայում, իրենց արտադրած մեքենայի վրա: Այսինքն՝ այնտեղ ստանդարտները շատ խիստ են: Ուզում եմ ասել՝ եթե այդ պաշտպանիչներն արվել են միջազգային ստանդարտներով, ուրեմն հաստատ կոնստրուկտիվ սխալ է արված»,-ասաց նա:

Քանի որ Տրանսպորտի, կապի և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարարությունը լրատվամիջոցներին պատասխանում է գրավոր՝ 5-օրյա կամ 30-օրյա ժամկետում, նրանց պատասխանը, թե որ ընկերությունն է տեղադրել այդ ալիքաձև պաշտպանիչ պատնեշները, պահպանվե՞լ են արդյոք միջազգային չափորոշիչները և այլն, առկա չէ:

Կրթության նոր հարթակներ՝ ԱրարատԲանկի և «Արեն Մեհրաբյան» հիմնադրամի համագործակցությամբ «Հայուհի» կանանց կենտրոնը հերթական նախաձեռնությամբ հյուրընկալվել էր սահմանապահ համայնքի կանանց՝ նպատակ ունենալով ակտիվացնել համայնքային կյանքը և կարևորել հայուհու դերը երկրի ամրության գործումԿԳՄՍՆ-ն նահանջեց. QR կոդը Այբբենարաններից վերացնելու, Մեսրոպ Մաշտոցի պատկերը վերադարձնելու պահանջը կատարվել է Բախվել են «Hyundai Elantra»-ն և «Mercedes»-ը․ կա վիրավոր Հայաստանի իշխանությունները միջանցք են տալիս Ադրբեջանին այն պարագայում, երբ չկա Լաչինի միջանցքը, չկա Արցախը և Արցախում ապրող հայեր չկան․ Էդմոն ՄարուքյանՀայ և ռուս ժողովուրդները խորացնում են համագործակցությունը. Մոսկվայի Ազգությունների տանը տեղի ունեցավ «Հաղթանակի մեղեդիներ» երեկոն Ռուբեն Վարդանյանի գործով դատական նիստը Բաքվում հետաձգվել է առողջական խնդիրների պատճառով Կեղծ List. Am անունից գողանում են Viber. զգուշացնում է փորձագետը Գյումրիում տղամարդուն կյանքից զրկած կասկածյալը կալանավորվեց Մասիսի ոստիկանները հայտնաբերել և ձերբակալել են գողություններ կատարած 28-ամյա երիտասարդի Ադրբեջանի արտգործնախարարը չի բացառել, որ կայցելի Հայաստան Դատարան են հանձնվել Հիդրոպոնիկայի պրոբլեմների ինստիտուտի տնօրենի վերաբերյալ քրեական վարույթի նյութերը Տեխնոլոգիական նորարար և գինեգործ Ադամ Կաբլանեանը միացել է «Երաժշտություն հանուն ապագայի» հիմնադրամի Հոգաբարձուների խորհրդինՆոր տարի, հին ստեր․ ո՞ւր է գնում ՀայաստանըԴոլարի փոխարժեքը կայուն է. եվրոն էժանացել է Ադրբեջանի եւ Հայաստանի սահմանազատման գործընթացը կիրականացվի հյուսիսից հարավ. Բայրամով 20 կետանոց խաղաղության ծրագիրը 90%-ով պատրաստ է, ներառում է չորս կողմ․ Զելենսկի Հնարավոր է Հայաստանը մի քանի ամիսների ընթացքում դարձնել հարուստ և անվտանգ երկիր. Նաիրի ՍարգսյանՄեծ Բրիտանիայում Փաշինյանին անվանել են Եկեղեցուն հալածող բռնապետ, ով համագործակցում է Ադրբեջանի հետ (տեսանյութ) Իսրայելի հյուսիսում ահաբեկչության ժամանակ զոհվել է երկու իսրայելցի Հայաստանի մի շարք տարածաշրջաններում ձյուն է տեղում Ֆրանսիայի իրավապահների կողմից հետախուզվող է հայտնաբերվել Բագրատաշենի սահմանային անցակետում Անխելամիտ որոշումները վտանգի տակ են դնում առողջապահության համակարգը․ Ավետիք ՉալաբյանԱյս մոտեցումը պետք է տարածվի նաև ՀՀ-ի և արտերկրի ակադեմիաներն ավարտող սպաների վրա․ Աբրահամյան Վթար՝ Վայոց ձորում, բախվել են «Honda» ու խոճկոր տեղափոխող «ԶԻԼ»Վթարային ջրանջատում Գյումրի քաղաքում 5,6 մագնիտուդ ուժգնությամբ երկրաշարժ՝ Ճապոնիայի ափերի մոտ Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև խաղաղության գործընթացում զգալի առաջընթաց է գրանցվել. Բայրամով Վերջիվերջո պետք է հասկանալ, որ TRIPP-ը Կենտրոնական Ասիայի ռեսուրսները դեպի Եվրոպա արտահանելու և ՌԴ-ին ու Չինաստանին շրջանցելու մասին է. միջազգայանագետ Քաղցրաշենի դպրոցում տղաներ են վիճաբանել, նրանցից մեկի քեռիները ծեծել են մեկ այլ մասնակցի և նրա հորըԱմիօ բանկը՝ Staff.am Gala 2025-ի գլխավոր գործընկերԳարիկ Գալեյանն ազատ է արձակվել. փաստաբան Ադրբեջանի իրական նպատակը Հայաստանը անկլավի վերածելն է․ Արմեն ՄանվելյանԲանակի համար էլ է կարևոր, որ հանքարդյունաբերությունը տնտեսական աճ ապահովի․ ԶՊՄԿ փոխտնօրեն 2026 թվականի հունվարի 1-ից կսկսվի նորածնային ակնային սքրինինգը. ԱՆ Մոսկվայի օդանավակայաններում հարյուրից ավելի չվերթ է հետաձգվել Մոսկվայի պետական ​​համալսարանի մասնաճյուղի թիմը հաղթել է Երևանում տեղի ունեցած բանավեճի առաջին մրցաշարում Նախազգուշացում․ ձյուն, բուք, քամու ուժգնացում կլինիԱդրբեջանի հետ գործարքները բախումների ռիսկեր են պարունակում․ Մենուա Սողոմոնյան Միքայել Սրբազանին քիչ առաջ վիրահատել են Արտառոց դեպք՝ Արարատի մանկապարտեզումՎերաբացվեց Ucom-ի վաճառքի և սպասարկման կենտրոնը Տիգրան Մեծի պողոտայում Իշխանությունը դուրս է եկել Եկեղեցու և խաղաղ ժողովրդի դեմ․ Հովհաննես ԻշխանյանՄոսկվան Փաշինյանի արցունքներին չի հավատում Իմ ապրած պատերազմը․ Դավիթ Խաժակյան Նախազգուշացում՝ ՀՀ բնակիչներին Փաշինյանի թիրախում ռուսական և ընդդիմադիր հեռուտաալիքներն են Science գիտական ամսագիրը տարվա բեկում է անվանել Չինաստանի «արևային հեղափոխությունը» Դեկտեմբերի 25-ին «ՀայաՔվե» ազգային քաղաքացիական միավորման կենտրոնական գրասենյակում տեղի ունեցավ հանդիպում «ՀայաՔվեի» վարչության և ՀՅԴ Հայաստանի ԳՄ անդամների միջևՓոփոխություններ նորածնային հետազոտությունների մեջ