Երևան, 27.Դեկտեմբեր.2025,
00
:
00
ՀՐԱՏԱՊ


Բաքու–Թբիլիսի–Կարսը շահագործման է հանձնվում

ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ

Past.am-ը տեղեկացնում է. Երկու օր առաջ «Ադրբեջանի երկաթուղի» ՓԲԸ–ի ղեկավարը հայտարարել է, որ Բաքու–Թբիլիսի–Կարս երկաթուղին պատրաստ է շահագործման: Օգոստոսին Թուրքիայի տրանսպորտի, նավագնացության և հաղորդակցությունների նախարար Ահմեթ Արսլանն արդեն հայտարարել էր, որ երկաթուղու շինարարությունը կավարտվի սեպտեմբերին, իսկ արդեն հոկտեմբերին տեղի կունենա բացումը:

Փաստորեն այդ երեք երկրների ու ոչ միայն նրանց համար երկար սպասված նախագիծն իրականություն է դառնում:

Կանխատեսվում է, որ ԲԹԿ միջանցքով բեռնափոխադրման առավելագույն ծավալը կկազմի տարեկան 17 մլն տոննա: Նախնական փուլում այդ ցուցանիշը կլինի 6.5 տոննա բեռ և 1 մլն ուղևոր: Առավելագույն ցուցանիշներն ապահովելու դեպքում երկաթուղային այդ միջանցքը հաստատապես կծառայի իր նախնական նպատակին՝ դառնալ Ասիան ու Եվրոպան կապող օղակ, բեռներ հասցնել Լոնդոնից մինչև Պեկին: Իսկ դա նշանակում է, որ նախագծում ներառված երկրների տրանզիտային կարևորությունն էապես կբարձրանա: Իսկ դրանից կբխեն քաղաքական, նաև՝ աշխարհաքաղաքական, անվտանգության համակարգին վերաբերող, նաև՝ բնականաբար, տնտեսական բազմապիսի դիվիդենտներ: Իսկ կոնկրետ Ադրբեջանն ու Թուրքիան կիրագործեն նաև Հայաստանին տարածաշրջանային նախագծերից դուրս թողնելու, Հայաստանի մեկուսացումը էլ ավելի ամրացնելու իրենց մտադրությունը:

Ժամանակին, երբ դեռ նոր էր հայտարարվել այս նախագծի մասին, Հայաստանը դեմ հանդես եկավ՝ նշելով դրա քաղաքական բաղադրիչը: Ու մինչև վերջ էլ չփոխեց իր տեսակետը: Դրա փոխարեն նշեց, որ Հայաստանը պատրաստվում է Իրանի հետ երկաթուղի կառուցել, ու նաև դրանով չեզոքացնել ԲԹԿ–ի բացասական ազդեցությունը: Այդ նախագծի պաշտոնական մեկնարկը տրվել է դեռ 2013–ին, բայց մինչ օրս որևէ կոնկրետ քայլ չի ձեռնարկվել: Պատրաստ է իրանական հատվածի նախագիծը, որ մոտավորապես 60–65 կմ է: Իսկ հայկական հատվածի նախագծահաշվարկային մասն անգամ դեռ ավարտված չէ:

Զուգադիպություն էր, թե ոչ, երեկ ՀՀ տրանսպորտի, կապի և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարար Վահան Մարտիրոսյանը հայտարարել է, որ ներկա պայմանները շարունակվելու դեպքում, Հայաստանը կվերանայի այս նախագծի իրագործման պատասխանատու՝ ռուսական ընկերության հետ կնքած իր պայմանագիրը:

Հայաստանը, իհարկե, կարող է վերանայել և պայմանագրեր, և այլ հանգամանքներ, բայց դրանից իրականությունը չի փոխվում: Իրան–Հայաստան երկաթգիծն ավելի շատ քաղաքական պրոյեկտ է: Դրա կարևորությունն ընդգծել են թե Հայաստանի, թե Իրանի ղեկավարները, քաղաքական վերնախավերը: Սակայն դրա կառուցման ծախսերն այնքան ահռելի են, որ Հայաստանն ինքնուրույն դժվար թե կարողանա այն իրագործել: Իրանը պատրաստ է ֆինանսավորել իր հատվածը: Տարբեր ժամանակներում Հայաստանը փորձել է ներդրողներ գտնել: Անգամ Չինաստանից էին ֆինանսավորում ակնկալում: Բայց միշտ սայլը տեղից չի շարժվել: Չգիտես ինչու, անհետանում էին թե չինական բանկերն ու ներդրողները, որոնց հետ արդեն պայմանավորվածություններ կային ձեռք բերված (այդ մասին հայտարարել էր այն ժամանակվա վարչապետ Հովիկ Աբրահամյանը, ով անձամբ էր մեկնել Չինաստան՝ բանակցությունների), թե ձախողվում էր ցանկացած փորձ, որը կբերեր գործնական որևէ քայլի: Ու մինչ օրս էլ Իրան–Հայաստան երկաթգիծն անունով կա, բայց ամանում՝ չկա:

Իսկ գուցե դրա փոխարեն արժեր վերանայել մոտեցումը ԲԹԿ–ի՞ հանդեպ, ու փորձել բանակացություններ սկսել նույն Վրաստանի հետ, քանի որ այդ երկաթգիծն անցնում է հայաշատ Ախալքալաքով: Ժամանակին Վրաստանի հասարակական ու քաղաքական շրջանակները հայտարարում էին, որ իրենք ինքնուրույն խաղացող են և իրենք են որոշում, ով կարող է մասնակցել նախագծին, ով ոչ, և որ իրենք կարող են դիմակայել թուրք–ադրբեջանական ճնշումներին: Գուցե ժամանակն է նրանց հիշեցնե՞լ այդ խոսքերը: Ի վերջո, դա բխում է նաև Վրաստանի շահերից՝ Վրաստանի հետ հարաբերություններն ավելի ամրացնելով կամ էլ ԲԹԿ երկաթգծին մասնակցելու ցանկություն հայտնելով՝ մենք Վրաստանին էլ հնարավորություն տանք ինչ–որ կերպ ընդդիմանալու թուրքա–ադրբեջանական էքսպանսիային: Իսկ մասնակցել կարող ենք կառուցելով Գյումրին Ջավախքին կապող երկաթգիծ՝ հետագայում դեպի Սև ծով ելք ունենալու ակնկալիքով: Այդ նախագիծը շատ ավելի մատչելի ու հեշտ իրագործելի կլինի, քան Իրան–Հայաստան երկաթգիծը:

Իսկ մինչ այդ մեզ մնում է արձանագրել Ադրբեջանի ու Թուրքիայի հաջողությունը և դժգոհել հայի բախտից: Բայց գուցե մինչ այդ մի բան պատահի, ու ԲԹԿ–ն, այնուամենայնիվ, շահագործման չհանձնվի:

Արփի Սահակյան

Այս տարի ուժեղ Հայաստանը կհաղթի․ Նարեկ ԿարապետյանՈւսուցիչները ԳԹԿ-ից պահանջում են մինչև երկուշաբթի 4 քայլ կատարել Գեղարքունիքի մարզի դպրոցներից մեկում ուսուցչուհին հոգեբանական բռնության է ենթարկել 5-րդ դասարանի աշակերտուհուն Երևանում ձյուն գալու է. Հայհիդրոմետի տնօրենը հայտնում է Գուլյայպոլեի մեծ մասը անցել է Ռուսաստանի բանակի վերահսկողության տակ Ձյուն ու բուք ՀՀ-ում․ իրավիճակը՝ ավտոճանապարհներին «Toyota Altezza»-ն դուրս է եկել երթևեկելի գոտուց և հայտնվել ծառերի մեջ Մեր երկրին պետք է քաղաքի` քայլ առ քայլ զարգացման պլան, որպեսզի մենք քսանմեկերորդ դարի քաղաք ունենանք․ Նարեկ ԿարապետյանՇերեմետևո օդանավակայանում սահմանվել են ժամանակավոր թռիչքային սահմանափակումներ «ՀայաՔվեն» ամփոփում է 2025 թվականը «Մթնոլորտային ցուրտ ճակատն ուշ երեկոյան կներխուժի ՀՀ տարածք»․ Սուրենյան Այսօր Բաքվի բանտում գտնվող Արցախի խորհրդարանի նախագահ Դավիթ Իշխանյանի ծննդյան օրն է ԱԹՍ-ները հարձակվել են Մոսկվայի վրա Թբիլիսիի դատարանը կալանավորել Է Վրաստանի պաշտպանության նախկին նախարարին 2025 թվականի առողջապահության ոլորտի հինգ ամենակարևոր նվաճումները Էջմիածնում բախվել են Երևանից դի տեղափոխող շտապօգնության ավտոմեքենան ու օտարերկրացու Chevrolet Volt-ը Թրամփը կարող է Զելենսկուն տալ «վերջին հնարավորությունը» խաղաղության շուրջ համաձայնության համար Խոշոր ավտովթար՝ Երևանում․ «Lexus»-ը տապալել է էլեկտրասյունը, հայտնվել երթևեկելի գոտում Շիրակի մարզում կրակել են Գյումրիում հայտնի դաջվածքներ անող տղամարդու աչքին Նոր հասցեում հաշվառվելն այսուհետ կարող է իրականացվել առցանց եղանակով Ձյուն է տեղում, բուք է․ ինչ իրավիճակ է ճանապարհներին Մեսսին կարող է վերադառնալ «Բարսելոնա». El Nacional Զրույց-քննարկում Նոր Նորքի և Ավանի բնակիչների հետ. ՀայաՔվեԲժիշկ Մյասնիկովը կիսվել է իր երիտասարդության գաղտնիքով Հետվճարը չի կարող լուծել թոշակառուների խնդիրները․ Դավիթ ՀակոբյանԿայացավ Հայաստանի բասկետբոլի ֆեդերացիայի տարվա ամփոփիչ երեկոն«Գագիկ Ծառուկյան» բարեգործական հիմնադրամի աշխատակազմն առատ նվերներով այցելել է Գյումրի՝ հարյուրավոր փոքրիկների համար իրականություն դարձնելու Նոր տարվա հրաշքըԳազպրոմը զգուշացնում է ԵՄ-ն Trip-ում փայ է ուզում, Սյունիքում նոր զարգացումներ են սպասվում «Մեր ձևով» շարժման առաջնորդ Սամվել Կարապետյանը նույնիսկ անազատության մեջ շարունակում է հոգալ հայ մանուկների մասին Թրամփը նախազգուշացրել է Զելենսկուն Արցախցիների վերադարձի իրավունքը քաղաքական առևտրի առարկա չէ. Ավետիք ՉալաբյանՄետաղների գների աճի պատճառով Հայաստանի հանքերը 2026 թ-ին ավելի շատ հարկ կվճարեն. ՋհանյանՔաղաքական կոնսոլիդացիայի բանաձևը․ ընդդիմություն՝ մի քանի խոշոր կոալիցիաներով․ Արմեն Մանվելյան«ՀայաՔվե» ազգային քաղաքացիական միավորումը սրտանց շնորհավորում է Տեր Միքայել արքեպիսկոպոս Աջապահյանին` ծննդյան օրվա առիթովՁյուն, քամու ուժգնացում, բուք, ցածր հորիզոնական տեսանելիություն․ եղանակն այս օրերին Հայաստանն ու Ադրբեջանը համատեղ ցանկանում են դուրս մղել ՌուսաստանինՅունիբանկը թողարկել է նվեր քարտեր Շղթայական վթար, Արագածոտնում բախվել են Թուրքիայի քաղաքացու վարած բեռնատար, ավտոքարշակ ու տրակտորՈրտեղ երբ ու ինչպես են նշում Ամանորը. «Փաստ»ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ (27 ԴԵԿՏԵՄԲԵՐԻ)․Արժույթի միջազգային հիմնադրամի գործունեության մեկնարկը, գերնոր աստղի պայթյունը. «Փաստ»Խոշոր վթար` Օհանավանում. ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ Ընդդիմադիր գործիչները՝ դատախազության թիրախում Բացառապես քաղաքական «ակցիա». կարճաժամկետ շահույթը երբեք անվտանգություն կամ ինքնիշխանություն չի կառուցում. «Փաստ»Աֆրիկյան ստարտափը ստեղծում է արևային էներգիայով աշխատող մինի-էլեկտրական մեքենաներՊետք չէ նոր հեծանիվ հորինել իշխանափոխության համար. Իվանիշվիլին հաղթեց Սահակաշվիլիին. Էդմոն ՄարուքյանԱդրբեջանական բենզինի ներկրումը ո՛չ տնտեսական, ո՛չ քաղաքական հարց է, այլ՝ «բարտեր». Կամենդատյան Հայաստանը պետք է ունենա անխոչընդոտ ճանապարհ Ադրբեջանի տարածքով․ Մենուա ՍողոմոնյանԱնցած կիրակի Սանահինի վանական համալիրում մեզ բախտ վիճակվեց մաս դառնալ շատ անսովոր մի իրադարձության. Ավետիք ՉալաբյանՈչ օլիմպիական մարզաձևերի միությունն արժևորել է 19 ֆեդերացիաների տարվա ձեռքբերումները