Երևան, 06.Նոյեմբեր.2025,
00
:
00
ՀՐԱՏԱՊ


Բաքու–Թբիլիսի–Կարսը շահագործման է հանձնվում

ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ

Past.am-ը տեղեկացնում է. Երկու օր առաջ «Ադրբեջանի երկաթուղի» ՓԲԸ–ի ղեկավարը հայտարարել է, որ Բաքու–Թբիլիսի–Կարս երկաթուղին պատրաստ է շահագործման: Օգոստոսին Թուրքիայի տրանսպորտի, նավագնացության և հաղորդակցությունների նախարար Ահմեթ Արսլանն արդեն հայտարարել էր, որ երկաթուղու շինարարությունը կավարտվի սեպտեմբերին, իսկ արդեն հոկտեմբերին տեղի կունենա բացումը:

Փաստորեն այդ երեք երկրների ու ոչ միայն նրանց համար երկար սպասված նախագիծն իրականություն է դառնում:

Կանխատեսվում է, որ ԲԹԿ միջանցքով բեռնափոխադրման առավելագույն ծավալը կկազմի տարեկան 17 մլն տոննա: Նախնական փուլում այդ ցուցանիշը կլինի 6.5 տոննա բեռ և 1 մլն ուղևոր: Առավելագույն ցուցանիշներն ապահովելու դեպքում երկաթուղային այդ միջանցքը հաստատապես կծառայի իր նախնական նպատակին՝ դառնալ Ասիան ու Եվրոպան կապող օղակ, բեռներ հասցնել Լոնդոնից մինչև Պեկին: Իսկ դա նշանակում է, որ նախագծում ներառված երկրների տրանզիտային կարևորությունն էապես կբարձրանա: Իսկ դրանից կբխեն քաղաքական, նաև՝ աշխարհաքաղաքական, անվտանգության համակարգին վերաբերող, նաև՝ բնականաբար, տնտեսական բազմապիսի դիվիդենտներ: Իսկ կոնկրետ Ադրբեջանն ու Թուրքիան կիրագործեն նաև Հայաստանին տարածաշրջանային նախագծերից դուրս թողնելու, Հայաստանի մեկուսացումը էլ ավելի ամրացնելու իրենց մտադրությունը:

Ժամանակին, երբ դեռ նոր էր հայտարարվել այս նախագծի մասին, Հայաստանը դեմ հանդես եկավ՝ նշելով դրա քաղաքական բաղադրիչը: Ու մինչև վերջ էլ չփոխեց իր տեսակետը: Դրա փոխարեն նշեց, որ Հայաստանը պատրաստվում է Իրանի հետ երկաթուղի կառուցել, ու նաև դրանով չեզոքացնել ԲԹԿ–ի բացասական ազդեցությունը: Այդ նախագծի պաշտոնական մեկնարկը տրվել է դեռ 2013–ին, բայց մինչ օրս որևէ կոնկրետ քայլ չի ձեռնարկվել: Պատրաստ է իրանական հատվածի նախագիծը, որ մոտավորապես 60–65 կմ է: Իսկ հայկական հատվածի նախագծահաշվարկային մասն անգամ դեռ ավարտված չէ:

Զուգադիպություն էր, թե ոչ, երեկ ՀՀ տրանսպորտի, կապի և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարար Վահան Մարտիրոսյանը հայտարարել է, որ ներկա պայմանները շարունակվելու դեպքում, Հայաստանը կվերանայի այս նախագծի իրագործման պատասխանատու՝ ռուսական ընկերության հետ կնքած իր պայմանագիրը:

Հայաստանը, իհարկե, կարող է վերանայել և պայմանագրեր, և այլ հանգամանքներ, բայց դրանից իրականությունը չի փոխվում: Իրան–Հայաստան երկաթգիծն ավելի շատ քաղաքական պրոյեկտ է: Դրա կարևորությունն ընդգծել են թե Հայաստանի, թե Իրանի ղեկավարները, քաղաքական վերնախավերը: Սակայն դրա կառուցման ծախսերն այնքան ահռելի են, որ Հայաստանն ինքնուրույն դժվար թե կարողանա այն իրագործել: Իրանը պատրաստ է ֆինանսավորել իր հատվածը: Տարբեր ժամանակներում Հայաստանը փորձել է ներդրողներ գտնել: Անգամ Չինաստանից էին ֆինանսավորում ակնկալում: Բայց միշտ սայլը տեղից չի շարժվել: Չգիտես ինչու, անհետանում էին թե չինական բանկերն ու ներդրողները, որոնց հետ արդեն պայմանավորվածություններ կային ձեռք բերված (այդ մասին հայտարարել էր այն ժամանակվա վարչապետ Հովիկ Աբրահամյանը, ով անձամբ էր մեկնել Չինաստան՝ բանակցությունների), թե ձախողվում էր ցանկացած փորձ, որը կբերեր գործնական որևէ քայլի: Ու մինչ օրս էլ Իրան–Հայաստան երկաթգիծն անունով կա, բայց ամանում՝ չկա:

Իսկ գուցե դրա փոխարեն արժեր վերանայել մոտեցումը ԲԹԿ–ի՞ հանդեպ, ու փորձել բանակացություններ սկսել նույն Վրաստանի հետ, քանի որ այդ երկաթգիծն անցնում է հայաշատ Ախալքալաքով: Ժամանակին Վրաստանի հասարակական ու քաղաքական շրջանակները հայտարարում էին, որ իրենք ինքնուրույն խաղացող են և իրենք են որոշում, ով կարող է մասնակցել նախագծին, ով ոչ, և որ իրենք կարող են դիմակայել թուրք–ադրբեջանական ճնշումներին: Գուցե ժամանակն է նրանց հիշեցնե՞լ այդ խոսքերը: Ի վերջո, դա բխում է նաև Վրաստանի շահերից՝ Վրաստանի հետ հարաբերություններն ավելի ամրացնելով կամ էլ ԲԹԿ երկաթգծին մասնակցելու ցանկություն հայտնելով՝ մենք Վրաստանին էլ հնարավորություն տանք ինչ–որ կերպ ընդդիմանալու թուրքա–ադրբեջանական էքսպանսիային: Իսկ մասնակցել կարող ենք կառուցելով Գյումրին Ջավախքին կապող երկաթգիծ՝ հետագայում դեպի Սև ծով ելք ունենալու ակնկալիքով: Այդ նախագիծը շատ ավելի մատչելի ու հեշտ իրագործելի կլինի, քան Իրան–Հայաստան երկաթգիծը:

Իսկ մինչ այդ մեզ մնում է արձանագրել Ադրբեջանի ու Թուրքիայի հաջողությունը և դժգոհել հայի բախտից: Բայց գուցե մինչ այդ մի բան պատահի, ու ԲԹԿ–ն, այնուամենայնիվ, շահագործման չհանձնվի:

Արփի Սահակյան

Մոտ է Ուկրաինան նացիստական ժամանակավորներից ազատագրելու օրը․ Զախարովա Փաշինյանը ձախողել է դեմոգրաֆիկական քաղաքականությունը Փաշինյանի թիրախում Սերժ Սարգսյանն է Ներսում հրդեհի հետքեր չկա՞ն, աշխատակիցները գործազուրկ կմնա՞ն․ տնօրենը մանրամասնեց Փաշինյանը շարունակում է կացնային մեթոդներով խաղաղության պատրանք վաճառել Ինչո՞ւ և ինչպե՞ս որոշվեց ստեղծել բնական գազավորված ջրի «անալոգը». «Փաստ»Հրդեհի վայրից 1 հոգու բերման ենթարկեցին․ ի՞նչ էր արել քաղաքացին «Գունավոր» նանոնախշերը կբարձրացնեն պերովսկիտային արևային մարտկոցների արդյունավետությունը Գիտությանը հատկացվում է մեր ՀՆԱ-ի ընդամենը 0,35 տոկոսը. Ատոմ ՄխիթարյանՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ (6 ՆՈՅԵՄԲԵՐԻ).Դադարեցվել են բեռնափոխադրումները դեպի Հայաստան, թուրքերը մտել են Ալեքսանդրապոլ, ռուսները գրավել են Կարսը. «Փաստ»ՀՀ-ում 2 ուսուցիչ կա՝ ամեն ամիս ստանում են ավելի քան 700,000 դրամ. Փաշինյան Նոր կադրեր «Երևան Սիթի» սուպերմարկետում հրդեհի վայրից (տեսանյութ) «Փաշինյանը շուտով Ալիևի ձեռքից կուտի. Թրամփն է հրամայել». «Փաստ»Խոշոր հրդեհ «Երևան Սիթի» սուպերմարկետում (տեսանյութեր) Twix-ի կոնֆետի մեջ կարի ասեղ են հայտնաբերել«Ադրբեջանից և Թուրքիայից աջակցության ակնկալիք ունեն». «Փաստ»Պարտությունը քաղաքական ու դիվանագիտական է եղել, ոչ թե ռազմական. Դավիթ Սարգսյան Ինքնաթիռի պայթյունի հետևանքով 12 մարդ և մեկ երեխա է զոհվել․ (տեսանյութ)«Ամուսնուս, աղջկաս մահվանից հետո հանուն Վաչագանիս էի ապրում, հիմա սա ապրել չէ». ավագ սերժանտ Վաչագան Դադալ յանն անմահացել է 2023 թ. սեպտեմբերի 19-ին «Լուսնյակ» կոչվող տեղանքում. «Փաստ»Վաշինգտոնյան հուշագրի հակառակ կողմը Կինը նիհարեցնող դեղամիջոց է ընդունել և հայտնվել վերակենդանացման բաժանմունքումԱրմեն Ստեփանյան. Էներգախնայող տեխնոլոգիաները կարեւոր են խոշոր բիզնեսի համար Ոչ միայն անհատի, այլև գլոբալ անվտանգային խնդիր. զեղծարարությունները «կատարելագործվում» են, իսկ դրանց դեմ պայքարի միջոցնե՞րը. «Փաստ»Ռուբենը մեր ժողովրդի պայքարի կենդանի ոգին է, նրա աննկուն, հայրենասեր և մարդասեր տեսակի իրական մարմնացումը. Ավետիք ՉալաբյանՎթար. հարյուրավոր հասցեներում մի քանի ժամ ջուր չի լինի Նարեկ Կարապետյանի հարցազրույցը Թաքեր Կարլսոնին՝ հայ իրականության միջազգային հնչեղության նշան Չափազանց բարդ իրադրություն, «մուսկուլների» ցուցադրում տարածաշրջանում. «Փաստ»Ներկա «լավությունները» հետո ժողովրդի «քթերից են բերելու». «Փաստ»Դոլարը թանկացել է, ռուբլին՝ էժանացել․ փոխարժեքն՝ այսօր Օրվա խորհուրդՄշակութային արժեքների արտահանման համար պետտուրքի նոր տեսակ կսահմանվի. նախագիծ. «Փաստ»Դպրոցներում ուսուցիչների սուր պակաս կա. «Փաստ»«Սա միջանկյալ հաղթանակ է. եթե այս իշխանությունը վերարտադրվեց, ապա հայտարարագրման համակարգը սկսելու է գործարկել այլ եղանակով». «Փաստ»Իշխանության քմահաճույքները կատարելու «կամավորականները». «Փաստ»Սկանդալ Սևանի շուրջ. ինչո՞ւ նույնիսկ Փաշինյանի կողմնակիցները չկարողացան լռել. «Փաստ»«Երրորդ տարին էր, որ հայտ էի ներկայացնում, երբեք չեմ հանձնվել». Ալբերտ Արմենակյանի երազանքի ճանապարհը՝ դեպի «Մանկական Եվրատեսիլ» Տարվա սկզբից ի վեր Հայաստանում ճանապարհատրանսպորտային պատահարներից մահացել է 226 մարդ Պետք է խուսափել ընդհարումներից, ներդաշնակ գործակցել․ Արամ Ա Վեհափառ Հայրապետի ուղերձը Արմեն Գրիգորյանը Մոսկվայում ելույթ է ունեցել խաղաղության ու «Թրամփի ուղու» մասին Ադրբեջանի տարածքով տեղափոխվող ռուսական ցորենի առաջին խմբաքանակը հասել է Հայաստան․ Պապոյան ՀՀ ԱԳՆ գլխավոր քարտուղարն ընդունել է Եվրոպական հանձնաժողովի պաշտոնյային Հովիկն ասաց՝ Նիկոլին չեմ կարող մենակ թողնել Ալիևը հանձնարարականներ է տալիս «Հայաստան ադրբեջանցիների վերադարձի» համար․ իրանագետ Ե՞րբ կմեկնարկեն դպրոցների ձմեռային արձակուրդները Լևոն Արոնյանը դուրս է եկել 2025 թ. ՖԻԴԵ-ի շախմատի աշխարհի գավաթի 3-րդ փուլ Հայտնի է ուսուցիչների 2025 թ. կամավոր ատեստավորման ժամանակացույցը «Գագիկ Ծառուկյան» հիմնադրամի աջակցությամբ «Առաջարկ Հայաստանին» նախաձեռնության շրջանակներում իրականացվող մրցույթում իր ակտիվ ներգրավվածությունն է ունենալու «Հայաստան- Արցախ» ՀԵՄ-ըՓաշինյան, բարոյականության հարցով ես զբաղված, բայց Ալիևի զավթողական ծրագիրը աղբարկղ չես ուղարկում Ռուսաստանն ու Հայաստանը ամրապնդում են ռազմավարական համագործակցությունը՝ նոր երկաթուղային երթուղու միջոցով Վաղվանից ջերմաստիճանը կբարձրանա՞